Lesket löytävät nykyää nopeasti uuden suhteen
Mistä se johtuu? Ennen jos jäi leskeksi niin moni oli keski loppuelämän.
Kommentit (52)
Jos aiempi suhde on ollut hyvä, leski löytää nopeammin uudenkin rakkauden. Ei ennen kukaan pakkoavioliitossa ollut lähtenyt hakemaan uutta puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos aiempi suhde on ollut hyvä, leski löytää nopeammin uudenkin rakkauden. Ei ennen kukaan pakkoavioliitossa ollut lähtenyt hakemaan uutta puolisoa.
Tämäkin on varmasti totta, miksi ottaisi vaivoikseen uutta puolisoa jos aiempi liitto oli kamala.
Eräs tuttuni kertoi juuri viikonloppuna, kuinka he siskonsa kanssa olivat mielissään, kun heidän 90-vuotias isänsä löysi äidin kuoltua vielä "tyttöystävän". Isä on niin virkeä ja touhukas kun on 20 vuotta nuorempi daami. Mun mielestä tämä oli aivan mahtavaa. Äiti oli kuollut 7 vuotta sitten ja uusi daami oli löytynyt pari vuotta tämän jälkeen.
Ei se edesmennyt unohdu vaikka uusi liitto tulisikin. Surulla on ajan kuluessa tapana muuttaa muotoaan. Päivittäin mielessä itselläni eka mues on vaikka jo seitsemän vuotta sitten lähtikin.
Minua inhottaa tuo, että uusi puoliso pyörii kuvioissa jo silloin kun edellinen ei ole haudassaan ehtinyt edes hajota.
Miten näissä tapauksissa hoidetaan tulevaisuudessa hautaukset? Minä ainakin haluan mieheni kanssa samaan hautaan vierekkäin. Kuvitellaan Matti ja Liisa, naimisissa 30v ja yhteisiä lapsia kaksi. Matti kuolee yllättäen vaikka 60-vuotiaana ja Liisa löytää uuden puolison ja ehtivät olla yhdessä vaikka 15v kunnes Liisan uusi puoliso kuolee ja melko pian Liisakin. Haudataanko Liisa elämänsä rakkauden ja lastensa isän viereen vai tämän uuden puolison viereen? minun mielestäni kuuluisi haudata Matin viereen. Vai haudataanko nykyään enää näin vai haudataanko jokainen yksinään jonnekin?
Niin tai näin, minusta lesken ei ole sopivaa ottaa uutta puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa tuo, että uusi puoliso pyörii kuvioissa jo silloin kun edellinen ei ole haudassaan ehtinyt edes hajota.
Miten näissä tapauksissa hoidetaan tulevaisuudessa hautaukset? Minä ainakin haluan mieheni kanssa samaan hautaan vierekkäin. Kuvitellaan Matti ja Liisa, naimisissa 30v ja yhteisiä lapsia kaksi. Matti kuolee yllättäen vaikka 60-vuotiaana ja Liisa löytää uuden puolison ja ehtivät olla yhdessä vaikka 15v kunnes Liisan uusi puoliso kuolee ja melko pian Liisakin. Haudataanko Liisa elämänsä rakkauden ja lastensa isän viereen vai tämän uuden puolison viereen? minun mielestäni kuuluisi haudata Matin viereen. Vai haudataanko nykyään enää näin vai haudataanko jokainen yksinään jonnekin?Niin tai näin, minusta lesken ei ole sopivaa ottaa uutta puolisoa.
Jos Liisalle on jotain väliä,mihin hänet haudataan,hän voi varmaan eläessään ilmaista toiveensa sen suhteen.Siellä haudassa on kuitenkin vain ihmisen kuori,ei se itse ihminen,joten tuo esittämäsi hautauspulma on kummallinen syy olla ottamatta uutta puolisoa ikinä.
Jos vaikka jää nuorena leskeksi,on vähän helkkarin pitkä,yksinäinen elämä elettevänä,vain siksi että se on jonkun mielestä moraalisesti oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, nyt arvostellaan leskien seksielämää muka puhtaasti lasten etu mielessä! Samaa p*skaa karkkia uudessa paperissa.
Vittu ja kullihan ne leskillä päällimmäisenä mielessä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näissä tapauksissa hoidetaan tulevaisuudessa hautaukset? Minä ainakin haluan mieheni kanssa samaan hautaan vierekkäin. Kuvitellaan Matti ja Liisa, naimisissa 30v ja yhteisiä lapsia kaksi. Matti kuolee yllättäen vaikka 60-vuotiaana ja Liisa löytää uuden puolison ja ehtivät olla yhdessä vaikka 15v kunnes Liisan uusi puoliso kuolee ja melko pian Liisakin. Haudataanko Liisa elämänsä rakkauden ja lastensa isän viereen vai tämän uuden puolison viereen? minun mielestäni kuuluisi haudata Matin viereen. Vai haudataanko nykyään enää näin vai haudataanko jokainen yksinään jonnekin?Niin tai näin, minusta lesken ei ole sopivaa ottaa uutta puolisoa.
Jos Liisalle on jotain väliä,mihin hänet haudataan,hän voi varmaan eläessään ilmaista toiveensa sen suhteen.Siellä haudassa on kuitenkin vain ihmisen kuori,ei se itse ihminen,joten tuo esittämäsi hautauspulma on kummallinen syy olla ottamatta uutta puolisoa ikinä.
Jos vaikka jää nuorena leskeksi,on vähän helkkarin pitkä,yksinäinen elämä elettevänä,vain siksi että se on jonkun mielestä moraalisesti oikein.
Niin ja voihan sinne hautaan survoa aikanaan lesken, lesken lesken, lesken lesken lesken jne. Kyllä riittää trafiikkia haudalla. Toivottavasti ei ole sukuhauta.
Entisaikaan miehen suruaika oli 6 kk ja naisen 12 kk (mahdollisen raskauden takia). Hyvin yleistä oli, että HETI suruajan päätyttyä mentiin naimisiin. Siihen verrattuna nykyään ollaan hyvinkin hitaita.
Itse olen vannottanut miehelleni, että jos (kun) kuolen ennen häntä, niin hänen pitää löytää uusi rakkaus, jos vain suinkin kykenee. Ei ihmistä ole tehty elämään yksin (paitsi jos haluaa).
Mielenkiintoisia näkökohtia. Itse jäin leskeksi vuoden alussa, kun mieheni kuoli aivan äkisti, ns. suorilta jaloilta. Juu, kivittäkää vaan te, jotka haukutte leskiä, jotka löytävät nopeasti uuden suhteen, olen tässä syksyn aikana tapaillut erästä miestä. Seurustellaanko, sitä en osaa sanoa. Ehkä, ehkä ei. Yksin olen muuten, lapset ovat jo omillaan, heillä oma elämänsä ja menonsa. Heiltä nyt valitettavasti ei tullut kysyttyä, että saako äiti alkaa ruveta tapailemaan tätä miestä, sillä eipä ole ollut tapana sekaantua heidänkään seurusteluihinsa. Eikä tuo edesmennyt mieheni nyt vaan valitettavasti ole enää täällä maallisessa maailmassa sanomassa, että mikä on oikein tässä tapauksessa, joten en nyt häntä loukkaa tällä tapailulla. Eniten tuntuu vaivaavan kylän juoruämmiä, joilla ei ole asiasta kokemusta. Tosin ajattelin elää tämän jäljellä olevan aikani, enkä hautautua kaapuun ja paeta vuorille, sitä kun ei koskaan tiedä, koska tämä vaellus päättyy..
Toiset on nopeita. Seurasin amerikkalaista bloggaria, jonka mies menehtyi syöpään. Leski on 25-vuotias viiden lapsen äiti. Hän meni uusiin naimisiin 3 kk hautajaisten jälkeen. Bloggarin nimi on Freckled fox.
Lesken kumppaniksi sopii parhaiten toinen leski. Seurustelin jonkin aikaa leskimiehen kanssa, ja mun heikolla itsetunnolla siitä ei tullut mitään. Asiat piti tehdä kuten vaimo oli tehnyt, tai ainakin muisteltiin miten vaimo toimi samassa tilanteessa. Tämä mies ei selvästikään ollut valmis uuteen suhteeseen. Vaimon kuolemasta oli kulunut reilu vuosi silloin. Miehen sukulaiset vielä kohteli minua kuin myrkkyä.
Toivon nopeaa leskeytymistä teille jeesustelijat. Siinähän sitten elätte elämäänne teorioidenne kanssa. T. Leski 38 vee
kos kirjoitti:
Niinpä, tänäänkin oli lehdessä erään poliitikon leski, uusi suhde. Ja kovasti onnitteluita sai. Mielestäni tuollainen n.6kk "suruaika" on aika lyhyt.
Haistapa paska
Kuka sen suruajan määrittelee? Minusta leski itse. Kyllä ärsytti, kun yksi ihminen kertoi loukkaantuneensa yhteisen tuttavamme (leski) uudesta parisuhteesta. Tämä ihminen ei pitänyt leskeen yhteyttä lainkaan vuoteen ja lesken olisi pitänyt muka ilmoittaa uudesta elämänsuunnasta. Sitten nyyhkitään kylillä, kuinka loukkaavaa..
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen suruajan määrittelee? Minusta leski itse. Kyllä ärsytti, kun yksi ihminen kertoi loukkaantuneensa yhteisen tuttavamme (leski) uudesta parisuhteesta. Tämä ihminen ei pitänyt leskeen yhteyttä lainkaan vuoteen ja lesken olisi pitänyt muka ilmoittaa uudesta elämänsuunnasta. Sitten nyyhkitään kylillä, kuinka loukkaavaa..
Ilmeisesti kaikentietävät palstamammat osaavat määritellä muiden suruajan,koska hehän tietävät kaiken.
Aika hämmentävä tuo joka jauhaa hautaustavoista,niitä vainajia tuskin kiinnostaa,palstamammalle asia ei kuulu,joten päättäköön omaiset kuka mihinkin haudataan.Ja suruajan päättää tietenkin jokainen itse.
Itse menetin todella vähän aikaa sitten elämäni rakkauden,emme olleet naimisissa,mutta kuitenkin olimme pitkään yhdessä.Juuri nyt tuntuu,etten voi ikinä rakastaa ketään toista,mutta olen vasta 29v.En voi tietää,mitä toivon mukaan pitkä loppuelämä tuo tullessaan,turha tässä on julistautua elinikäiseen selibaattiin vain siksi,että se olisi jotenkin huomaavaista vainajaa kohtaan.
Kirkollisessa vihkikaavassakin luvataan rakastaa kunne kuolema erottaa.Sen jälkeen kun kuolema on erottanut puolisot,ei ole velvollisuuksia toista kohtaan.
Ei siinä kauaa voi alkaa odottamaan, jää muuten kokonaan ilman miestä. Vapaista miehistä on sen verran taistelua eronneiden kanssa, että jos vain saa koukut heitettyä, pitää heti napata, ettei jää yksin kokonaan. Joku muu nappaa sen ensin.
Lapset kyllä sopetuu äkkiä ja eivät muista kohta isäänsä, että sitä on edes ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä kauaa voi alkaa odottamaan, jää muuten kokonaan ilman miestä. Vapaista miehistä on sen verran taistelua eronneiden kanssa, että jos vain saa koukut heitettyä, pitää heti napata, ettei jää yksin kokonaan. Joku muu nappaa sen ensin.
Lapset kyllä sopetuu äkkiä ja eivät muista kohta isäänsä, että sitä on edes ollut.
Ensinnäkään kaikilla leskillä ei edes ole lapsia,ja toisekseen,kyllä ne lapset joutuvat ihan samalla tavalla tekemään oman surutyönsä äidin seuraelämästä riippumatta. Aviopuoliso on korvattavissa,vanhempi ei.
Ahaa, nyt arvostellaan leskien seksielämää muka puhtaasti lasten etu mielessä! Samaa p*skaa karkkia uudessa paperissa.