Osallistutteko lapsipuoltenne synttäreihin?
Miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi, joka on meillä noin 2-3vkon välein yhden vkonlopun.
Hän asuu yli 50km päässä ja hänellä on synttärijuhlat, jossa on tietysti paljon äitinsä puolen sukua, kaikenmaailman tätiä, mummua ja serkkua. Meidätkin on kutsuttu, mutta otin itse kutsun lähinnä muodollisen ystävyytenä vastaan. Mies meinasi kuitenkin, että mentäsiiin ja minua taas ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Lasta ei takuulla myöskään kiinnosta käydäänkö siellä vai ei, hän on meiltä jo aikaa sitten lahjansa saanut ja juhlissa painaa vaan menemään serkkujensa ym kanssa aikuisten kahvitteluista piittaamatta.
Menisittekö itse vai alkaisitteko vääntää puolisonne kanssa?
Kommentit (69)
Kyllä ainakin meidän lapsille on todella tärkeää, että isä tulee synttäreille, tietysti. Sehän on välittämistä. Hallaa tekee lasten itsetunnolle, jos vaan jostain oudosta syystä jättää menemättä. Isä on välillä tullut yksin ja välillä vaimonsa kanssa ja vaimon tulo näyttää olevan lapsille se ja sama, mutta omasta mielestäni sekin osoittaa välittämistä.
Kylmää lukea, miten isät ovat noin välinpitämättömiä omien lastensa suhteen.
Poikani isä ei ole mennyt pojan kevätjuhliin eikä mihinkään muihinkaan. Nyt on konfirmaatio tulossa ja sanoi ettei taida joutaa kun on kesätapahtuma edellisenä päivänä. Minun luokse synttäreille ei todellakaan tulisi joten en edes pyydä. Älkää olko kuten hän.
Tässä on tosiaan se yli 50km matka ja meillä 3 omaa lasta. Eli me käytettäisiin koko hitsin päivä sinne ajeluun yksien vieraassa porukassa pönötyskahvien kanssa. Ja säädettäisiin eväillä, että saataisiin lapset ruokittua. Minä en yksinkertaisiesti jaksa.
Ja kyllä, ajattelisin toisin jos se olisi tälle synttärisankarille tärkeää, mutta hänelle on oikeasti aivan sama ketä siellä kahvittelee. Hän painaa serkkujensa kanssa pihavempeleiassä menemään.
Tietysti voidaan tehdä niin, että mies menee yksin, mutta siitä tulee vääntöä ja mökötystä, todennäköisesti ainakin jonkinlaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tosiaan se yli 50km matka ja meillä 3 omaa lasta. Eli me käytettäisiin koko hitsin päivä sinne ajeluun yksien vieraassa porukassa pönötyskahvien kanssa. Ja säädettäisiin eväillä, että saataisiin lapset ruokittua. Minä en yksinkertaisiesti jaksa.
Ja kyllä, ajattelisin toisin jos se olisi tälle synttärisankarille tärkeää, mutta hänelle on oikeasti aivan sama ketä siellä kahvittelee. Hän painaa serkkujensa kanssa pihavempeleiassä menemään.
Tietysti voidaan tehdä niin, että mies menee yksin, mutta siitä tulee vääntöä ja mökötystä, todennäköisesti ainakin jonkinlaista.
Ap
Siis "yli 50 km" tuskin on ihan kauheasti yli, koska silloin sanoisit "melkein 100 km" tai jotakin sellaista. Ja sen 50-60 km ajaa rajoituksista riippuen max. tunti/suunta. Joten 1) teillä ei mene tuohon "koko hitsin päivää ja 2) mikä vieras porukka se on, kun se on miehesi lapsi ja lastesi velipuoli.
Ja ihan samalla tavalla se painaa siellä pihavempeleissä menemään, oli paikalla ketä tahansa, mutta kyllä lapsi noin keskimäärin haluaa molemmat vanhempansa paikalle.
Niin ja vielä lisäyksenä korostan, että synttärisankari on saanut meillä jo aikoja sitten kakun ja lahjansa, eli ollaan häntä jo onniteltu ja juhlittu sellaisena vkonloppuna kun oli meillä. Eli ei olla jätetty asiaa huomioitta. Nämä äitinsä järjestämät kemut vain tulevat parin kuukauden viiveellä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tähän on minun mielestäni yksi ainoa oikea ratkaisu ja se on että mies menee yksin. Olen samaa mieltä että ei sinun tarvitse sinne lasten kanssa itseesi raahata. Mutta lapselle isän käynti on tärkeä. Mutta voi tosiaan vaan käväistä Max tunnin olemassa. Ja sitten niin että kukaan ei mitään mökötä tai suutu.
Siis eikö nuo teidän omat lapset ole synttärisankarin sisaruspuolia ? Tottakai menisin koko porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tähän on minun mielestäni yksi ainoa oikea ratkaisu ja se on että mies menee yksin. Olen samaa mieltä että ei sinun tarvitse sinne lasten kanssa itseesi raahata. Mutta lapselle isän käynti on tärkeä. Mutta voi tosiaan vaan käväistä Max tunnin olem
Ai että ne kolme sisarusta eivät saisi osallistua synttäreihin? Eikö se olisi parempi että isä ja sisarukset menevät joka tapauksessa ja äitipuoli oman harkintansa mukaan?
Tiukkoisin etukäteen, minä sinä meinasit minut esitellä siellä leijonanluolassa. Väärästä vastauksesta tulisi sekä kielteinen lähtemispäätös että kylmä kausi.
Tässä on elämäni valo, ja kaunein ihminen päällä maan, Morsiameni. Hyvät ex appivanhempani, saako esitellä, ja umpirakastunut, viipyilevä katse päälle.
^tämä kelpaisi, mutta jos meinaa, että menisin siellä imussa ja muiden mukana, niin ei käy. Se on sama kuin heitettäisiin leijonille, tuntemattoman lapsen synttäreille sen tuntemattoman vanhemman tuntemattomien sukulaisten syliin. Jos lapsi olisi läheinen tai ex olisi ystävä/olisin ystävystynyt häneen, niin menisin tottakai, eikä olisi ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
50km on niin lyhyt matka ettei taatusti mene koko päivää eikä mitään hiton eväitä tarvita.
50 km on lyhyt matka.
ja jos vanhin lapsi on sen ikäinen että painaa pihavempeleissä menemään serkkujen kanssa, oletan hänen olevan maksimissaan noin 10. Teillä on jo tämän jälkee kolme omaa lasta. Jos eivät yhteiset lapset ole vuoden välein syntyneet 0, 1 ja 2 vuotiaat niin huhhuh teidän suhteen aikataulua. Ja tuskin teidän lapset on noin nuoria, koska tuon ikäisten evästäminen on maailman helpointa.
kolmantena pointtina luulisi että sankari haluaisi myös sisaruksensa synttäreille. Ja jos on jo niin vieras että ei ymmärrä haluta niin jotain olette tehneet jo väörin
Vierailija kirjoitti:
Tiukkoisin etukäteen, minä sinä meinasit minut esitellä siellä leijonanluolassa. Väärästä vastauksesta tulisi sekä kielteinen lähtemispäätös että kylmä kausi.
Tässä on elämäni valo, ja kaunein ihminen päällä maan, Morsiameni. Hyvät ex appivanhempani, saako esitellä, ja umpirakastunut, viipyilevä katse päälle.
^tämä kelpaisi, mutta jos meinaa, että menisin siellä imussa ja muiden mukana, niin ei käy. Se on sama kuin heitettäisiin leijonille, tuntemattoman lapsen synttäreille sen tuntemattoman vanhemman tuntemattomien sukulaisten syliin. Jos lapsi olisi läheinen tai ex olisi ystävä/olisin ystävystynyt häneen, niin menisin tottakai, eikä olisi ongelmaa.
Puolisosi lapsi on sulle tuntematon???
Avasin ketjun, mutta tajusin olevani liian vanha, vanhin bnuslapseni yli 40. Osallistun.
Meillä on 45 km ihan vain kauppaan että en jotenkin ymmärrä miten joku osaa käyttää tuollaista matkaa elämää suurempana tekosyynä ja miettiä lapsille jotain matkaeväitä
Juu eivät ole lapset läheisiä koska vanhimmallakin on sankariin useamman vuoden ikäero ja hän on meillä harvakseltaan eikä ymmärrettävästi koe pikkulapsi arkea omakseen.
Noh, kiitos näkökulmista kuitenkin. Ehkä vain nielen ärtymykseni ja menemme koko orkesteri. En vain millään jaksaisi, mutta en myöskään halua miehen kanssa vääntöä. Joskus vaan niin totaalisesti väsyttää tämänkaltaiset yllärit. Täytyy varmaan vain ajatella, että ei ole enää montaa juhlaa jäljellä kun lapsi on jo niin iso, ettei tällaisia enää järjestetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi lapsi on sulle tuntematon???
Olen sanonut lyhyesti mieheksi myös miesystävää, koska en nussi poikia. Oletin, että voi olla kyse tällaisesta suhteesta. Se huomioonottaen. Kaikki isät ei kuljeta esim. teini-ikäisiä erolapsia maharepussa treffeillä mukana.
Mies ja sisaruspuolet menee. Ilkeä äitipuoli olkoon kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko synttärisankari miehen oma lapsi?
Sun asenne on kyllä tympeä, "kun lapsi on jo niin iso, ettei tällaista enää järjestetä". Näkökulma on omasi, et asetu lapsen asemaan, jolle juhlat ovat tärkeät. Käännä asua niin, että järjestät juhlat omalle lapsellesi, ja joku kutsuttu märisisi vauva- palstalle, että " ei jaksais"...
Siis lapsen isä ei meinaa osallistua oman lapsensa syntymäpäiville?
Mies menee tietysti ja sinä menet tai olet menemättä.