Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kaupan/ketjun pystyssä pysymistä ihmettelet?

Vierailija
31.10.2016 |

Itse ihmettelen Indiskaa. Kalliita vaatteita todella ohuista kankaista. Tuotevalikoimassa on kivoja värejä, mutta hinta-laatusuhde surkea.

Kommentit (263)

Vierailija
181/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norpat ja emättimet-ketju

mikä se on? ei ainakaan meillä Lappeenrannassa ole tällaista

Vierailija
182/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka hakee leffakarkit siitä teatteriaulasta. Kilohinta jotain 16 euroa kun ihan samat karkit saat tien toiselta puolelta K-Supermarketista 8-9 euroa kilo. Tarjouksesta vielä vähemmän.

Helppous :) Käyn elokuvissa ehkä 4 kertaa vuodessa. Karkkia ostan pienen pussillisen. Minulle on sivan se ja sama maksanko tästä irtokarkkipussista 2,80€ vai 1,50€. Sen sijaan en halua juuri ennen mukavaa leffailtaa lähteä hiihtämään kelloa vilkuillen pitkin supermarketin käytäviä säästääkseni 1-2 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorella!! Kallista mummomuotia kera virolaisten myyjien jättimäisissä halleissa tai minikokoisissa koperoissa, joissa kaikki on ahdettu samaan. Palvelu joko tosi hyvää tai olematonta, tajuton laadunvaihtelu. Sukkikset maksaa vitosen/paketti ja hajoaa ekassa käytössä- syy on asiakkaan, kun reklamoit. 

184/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää pienet yhden idean kivijalkakaupat jotka aina tyhjillään, samoin hyvän idean ravintolat/kahvilat väärällä paikkakunnalla tai sijainnilla.

Vierailija
185/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus ohi kävellessäni ajatellut että miten Kekäle on vielä pystyssä.. tykkään joskus asioida myös bodyshopissa mutta useasti nään sen melko tyhjillään joten toivottavasti asiakkaita kuitenkin riittäisi siellä.

Ihmetten että ihmiset ovat täällä ihmetelleet kotipizzan pystyssä pysymistä. Minä nimenomaan haluan käydä siellä koska sieltä saa ne parhaimmat pizzat. Ja täällä kaupungissa missä itse asun on kotipizzoissa yleensä aina ruuhkaa, että kyllä moni muukin sieltä ruokaa hakee.

Vierailija
186/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostarilla, jolla mä asioin on sellanen riepukauppa Zadonna tms. Se on ollut vuosia pystyssä ja en ole nähnyt ketään siellä enkä edes tiedä onko se auki. Vaatteet on kauheita muodottomia suuria riepuja ja kuvioinnit (esim. Seeprakuviot)

Vierailija
187/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet kivijalkaliikkeet, jotka ovat erikoistuneet johonkin todella spesifiin: lankoihin, posliiniin, Tiffany-lasiin, kalliisiin leluihin jne. Näiden liiketilat ovat aina isojen kaupunkien keskustoissa hyvällä paikalla, joten vuokran on oltava valtava. Kohderyhmä on kuitenkin hyvin pieni ja vaikka harrastajia olisikin asiakkaina, tuskin moni heistäkään asioi liikkeissä useammin kuin esim. kerran kuussa. Onko taustalla nettikauppatoimintaa,  kituuttavatko ne juuri ja juuri yhden yrittäjän voimin vuodesta toiseen, vai ovatko nämä jotain perinnöllä eläviän harrastustoimintaa? En vaan ymmärrä.

Vierailija
188/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioaitta varmaan menisi konkurssiin ilman kånkeneita ostelevia massateinejä.

Vierailija
189/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus ohi kävellessäni ajatellut että miten Kekäle on vielä pystyssä.. tykkään joskus asioida myös bodyshopissa mutta useasti nään sen melko tyhjillään joten toivottavasti asiakkaita kuitenkin riittäisi siellä.

The Body Shop on kuitenkin L'Oréalin omistama maailmanlaajuisesti menestynyt ketju, joten se on tuskin heti konkkaan menossa. Tietysti yksittäiset liikkeet eivät aina kannata.

Vierailija
190/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet kivijalkaliikkeet, jotka ovat erikoistuneet johonkin todella spesifiin: lankoihin, posliiniin, Tiffany-lasiin, kalliisiin leluihin jne. Näiden liiketilat ovat aina isojen kaupunkien keskustoissa hyvällä paikalla, joten vuokran on oltava valtava. Kohderyhmä on kuitenkin hyvin pieni ja vaikka harrastajia olisikin asiakkaina, tuskin moni heistäkään asioi liikkeissä useammin kuin esim. kerran kuussa. Onko taustalla nettikauppatoimintaa,  kituuttavatko ne juuri ja juuri yhden yrittäjän voimin vuodesta toiseen, vai ovatko nämä jotain perinnöllä eläviän harrastustoimintaa? En vaan ymmärrä.

Useinkin tällaisissa tapauksissa myymälätoiminta tuo noin 1% liikevaihdosta ja liikevaihto siis 99%sti tulee verkkokaupasta.

Vierailija
191/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postnord. Paketin saaminen ei voi olla enää hankalampaa.

Vierailija
192/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole kauppaketju, mutta tuotemerkki, jonka pystyssä pysymistä (ja ennen kaikkea rahamäärää) olen ihmetellyt pitkään on Red Bull. Miten tuotemerkillä, joka on siis energaijuoma (kilpailtu ala) on varaa omiin formula-autoihin, kalliisiin ja jatkuviin mainoskampanjoihin, kaiken maailman omiin kisoihin ym? Mistä ihmeestä ne rahat tulee? Ei kai energiajuomaa niin paljon osteta? Coca-Colan vielä ymmärrän, koska sitä myydään joka ravintolaan ym. mutta luulisi, että energiajuomien menekki on paljon pienempää.

Mua ei ainakaan ihmetytä Red bull tippaakaan. Mietippä kuinka iso, tunnettu merkki se on maailmalla. Suomessa markkinoita johtaa battery, mutta muualla maailmassa se on Red bull. Tunnetko yhtään ihmistä joka ei kyseistä brändiä tuntisi? Ja varmaan suomalaisistakin suuri osa on red bullia maistanut.

Tarkoitan nimenomaan sitä, millä rahalla tuo brändi on luotu ja millä sitä ylläpidetään! Aika harvalla suurella brändillä on rahaa laittaa autourheiluun jne. Etenkin jos toimitaan vaan yhdellä tuotteella!

Aina välillä kannattaa tarkkailla noita ohikulkevia tai parkkipaikalla autonsa ympärillä notkuvia teinilaumoja. Useammalla on energiajuomatölkki kourassaan. Vanhemmat sukupolvet ei ehkä juo usein energiajuomia mutta teinit sitäkin enemmän.

Laajennat tuon ilmiön maailmanlaajuiseksi niin siitä riittää rahaa mainostella formuloissa yms.

Vierailija
193/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas Halosesta paljon negatiivista. Itse olen 26v nainen. Halosella esimerkiksi Sellossa todella hyvä urheilu ja kenkä osasto. Olen ostanut paljon ulkoiluvaatteita sieltä, on ihan normaali vapaa-ajan tuotteita ja hyviä merkkejä. Kenkä osasto on myös hyvä! Paljon nahkakenkiä ja tennareitakin. Itse olen saanut aina hyvää palvelua kenkä ja urheiluosastolta. Urheiluosastolta ostin juuri viime viikolla housut, oli todella mukava naismyyjä. Minua on kyllä aina palveltu hyvin.

Toki ymmärrän esimerkiksi normaali naistenvaatteet ovat kyllä hirman vanhahtavia... Ei ehkä nuoret kohderyhmänä, mutta jotain on sieltäkin tarttumut matkaan

Olen niin kyllästynyt H&M ja Cubus rytkyihin.. Kestävät yhden pesun ja se on siinä.

Vierailija
194/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole kauppaketju, mutta tuotemerkki, jonka pystyssä pysymistä (ja ennen kaikkea rahamäärää) olen ihmetellyt pitkään on Red Bull. Miten tuotemerkillä, joka on siis energaijuoma (kilpailtu ala) on varaa omiin formula-autoihin, kalliisiin ja jatkuviin mainoskampanjoihin, kaiken maailman omiin kisoihin ym? Mistä ihmeestä ne rahat tulee? Ei kai energiajuomaa niin paljon osteta? Coca-Colan vielä ymmärrän, koska sitä myydään joka ravintolaan ym. mutta luulisi, että energiajuomien menekki on paljon pienempää.

Mua ei ainakaan ihmetytä Red bull tippaakaan. Mietippä kuinka iso, tunnettu merkki se on maailmalla. Suomessa markkinoita johtaa battery, mutta muualla maailmassa se on Red bull. Tunnetko yhtään ihmistä joka ei kyseistä brändiä tuntisi? Ja varmaan suomalaisistakin suuri osa on red bullia maistanut.

Tarkoitan nimenomaan sitä, millä rahalla tuo brändi on luotu ja millä sitä ylläpidetään! Aika harvalla suurella brändillä on rahaa laittaa autourheiluun jne. Etenkin jos toimitaan vaan yhdellä tuotteella!

Aina välillä kannattaa tarkkailla noita ohikulkevia tai parkkipaikalla autonsa ympärillä notkuvia teinilaumoja. Useammalla on energiajuomatölkki kourassaan. Vanhemmat sukupolvet ei ehkä juo usein energiajuomia mutta teinit sitäkin enemmän.

Laajennat tuon ilmiön maailmanlaajuiseksi niin siitä riittää rahaa mainostella formuloissa yms.

Ja maailmalla energiajuomat ei ole pelkästään teinien juttu. Pikagooglelus paljasti että Red Bullilla on todella monta erilaista tuotemerkkiä maailmalla, ja yhtiön osakkeista puolet omistavan perustajan omaisuuden arvo on rouheat 15 miljardia dollaria (kyllä, miljardia. Ei siis miljoonaa vaan miljardia)... että ei ihan huonosti taida mennä Red Bullilla kuitenkaan? :D

Vierailija
195/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useinkin tällaisissa tapauksissa myymälätoiminta tuo noin 1% liikevaihdosta ja liikevaihto siis 99%sti tulee verkkokaupasta.

No mitä järkeä on sitten pitää sitä älyttömän kallista kivijalkakauppaa kovine vuokrineen ja myyjineen?

Vierailija
196/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannan Loft no2. Ehkä jossain isommassa kaupungissa sellainen pärjää, mutta en ymmärrä miten täällä tuulipukukaupungissa pärjää. Edes venäläiset ei mielestäni riitä niin kalliisiin vaatteisiin ja sisustustavaroiden ostamiseen, että liike maksaisi edes vuokransa.

Itse pidän ko. kaupasta, kaunista ja kivasti laitettu liikkeen sisustus, mutta en ole ikinä ostanut mitään kun ei ole varaa :D

Vierailija
197/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet yksityiset vaate/sisustusliikkeet. Asun keskikokoisessa kaupungissa, ja täällä on keskustan alueella vähintään viisi pientä yksityistä vaateliikettä(nimetkin tyyliin "Tiinan muotimekka") ja muutamia sisustusliikkeitä. Hinnat ovat järkyttäviä, ja vaatteet mummotyyliä, tai Tallinnan piraattimarkettityyliä. Ja kyse ei ole siitä, että olisi valikoiman puutetta, koska iso kauppakeskus ketjuliikkeineen löytyy myös keskustasta. On ihan hyvä, että yksityisliä liikkeitä on toki, mutta en koskaan ole kuullut kenenkään ostaneen mitään näistä kyseisistä liikkeistä.

Vierailija
198/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heitän ihan mutua, joten viisaammat saa tulla korjaamaan. Ymmärrän tavallaan kivijalkamyymälät siinä mielessä, että se on heidän tapansa mainostaa ja pysyä ihmisten mielissä. 'Poissa silmistä, poissa mielistä' tapahtuu varmaan aika nopeasti, eivätkä mahdolliset asiakkaat osaa etsiä jotain koru- tai lankamyymälää netistä, jos eivät tiedä sellaista olevan olemassakaan. He sitten päätyvät vain markettiin ja ostavat sen tarjonnan mukaan - ja ehkä hiljaa kiroavat, kun vaihtoehtoja ei ole.

Kivijalkamyymälän vuokra voi olla suuri, mutta kauppakeskuksissa he joutuisivat sopeutumaan myös pitkiin aukioloaikoihin. Pieni yksityisyrittäjä ei pysty palkkaamaan lisätyövoimaa, muttei myöskään itse venymään 7-20 työaikoihin viikon jokaisena päivänä.

Vierailija
199/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä järkeä on sitten pitää sitä älyttömän kallista kivijalkakauppaa kovine vuokrineen ja myyjineen?

Ohis, mutta toimiihan se kivijalkakauppa samalla varastotilana ja työtilana yrittäjälle. Ja toisaalta omien harrastusten parissa olen huomannut, että kivijalkakaupat järjestävät jatkuvasti kursseja ja koulutuksia. Niiden yhteydessä harrastajat saattavat laittaa kerralla todella ison summan rahaa tarvikkeisiin ja välineisiin. Vaikka päivittäinen myynti ei olisikaan kovin suurta, niin yksittäiset sesongit voivat tehdä keskiarvon ihan riittäväksi. Se on sitten toinen kysymys, että ymmärtääkö ulkopuolelta katsottuna jonkin tietyn harrastuksen vetovoimaa:)

Vierailija
200/263 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen Expert ja nykyinen Poweri. Oikeastaan aina kalliimpi kuin Gigantti tai Verkkokauppa.com. Ehkä jossain pikkukaupungeissa ymmärtää, mutta isoissa kaupungeissa ovat hiljaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi