Minkä kaupan/ketjun pystyssä pysymistä ihmettelet?
Itse ihmettelen Indiskaa. Kalliita vaatteita todella ohuista kankaista. Tuotevalikoimassa on kivoja värejä, mutta hinta-laatusuhde surkea.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä tiedän yhden nuoren naisen joka on pitänyt ainakin 4 vuotta putkeen samassa loossissa tavaroitaan. Ei ole töissä siellä. Vaatteet on uusia mutta hintaa niillä on paljon. Ja vaihtuvat kyllä välillä. Mietin että onko kyseessä joku shoppailuriippuvainen ja hutiostaja ?? Koskaan ei tavara ja vaate lopu vaan aina on jotain vietävää sinne.
Todennäköisesti ostaa itse halvalla (esim netistä löytyy merkkivaatteita välillä jopa -70%), vaatii vaivannäköä ja sitä että seuraa herkeämättä mistä saa hallittua edullisesti tavaraa. Sitten nämä myydään kalliimmalla kuin itse on ostanut. Moni tekee samaa netissä esim huuto.netissä tai Facebookissa. Tosin Facebookissa monilla sivuilla lentää ulos kun jää tästä trokaamisesta kiinni. Se nimittäin joillakin on jo lähempänä pimeää liiketoimintaan kuin harrastusta.
Onpa typerää heittää facebookista ulos tuon takia! Eikö se ole aivan sama, että myykö joku fb-kirpputorinsa tavarat trokarille vai jollekin muulle?
Ymmärsit nyt parikin asiaa väärin.
A) Ei sieltä Facebookista kokonaan lennä ulos, vaan joiltakin sivuilta eli ryhmistä, yleensä siis Facessa toimivilta kirpputoreilta.
B) Trokarit eivät ole siellä ostamassa vaan myymässä ja trokaaminen on kiellettyä, koska se on pimeää liiketoimintaan jos se on ammattimaisen laajaa eikä siitä ilmoiteta esim verottajalle. Kirpparit on kuitenkin netissäkin tarkoitettu joko yksityisten pienimuotoiseen ja pääasiassa käytettyjen tavaroiden myyntiin tai rehellisten yrittäjien yksittäismyyntiin joissakin tapauksissa
Trokaaminen on laitonta pimeää liiketoimintaa ja siksi sitä ei katsota hyvällä.
Taidat olla pahemman luokan kukkahattutäti. Ostajan pitäisi iloita halvasta tavarasta ja fb-kirppareilla pitäisi lakata moralisoimasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantti on törkeän hintainen, kun vertailtiin kodinkoneita. En ymmärrä. Päädyttiin ostamaan Electroluxin pesukone hintaan 499 e muualta, kun vastaava kone Gigantissa oli melkein 800 euroa.
Gigantti pyörii netin kautta. Siellä on liikkeessä kovemmat hinnat usein kuin nettikaupassa. Tarjouksia on myös usein ja ne ovat kohtalaisen hyviä. Gigantissa on myös netin kautta ostaessa 30 päivän palautusoikeus, vaikka tuotetta olisi käytetty. Eli esimerkiksi voit ottaa telkkarin testiin ja palauttaa jos et tykkää. Mikään muu kauppa Suomessa ei tarjoa tällaista.
Ikävä sanoa, mutta hinnat samat netissä kuin liikkeessä. Myös kyseisen astianpesukoneen kohdalla. Tarjouksista sen verran, että astianpesukoneia vertaillessa katsottiin jotain Kiinan ihmettä, joka oli "huipputarjouksessa". Myyjältä kyseltiin sitten normaalihintaa ja sanoi, että ei tiedä. Tarjous loppui sitten ja todettiin "huipputarjouksen" olevan täysin normaalihintainen. Tietty hyviäkin tarjouksia on, mutta kuluttajana suosittelen vertailemaan.
Gigantti on aivan hirveä paikka työskenellä ja ilmaa on hinnoissa. Mottonahan on työntekijöille "tulos tai ulos". Siksi varmaankin on vielä pystyssä. Useissa eri liikkeissä olen työskennellyt ja jokaisessa yksi reklaamation perusteena on ollut se, että asiakas ei ole ollut tyytyväinen tuotteeseen. Että sellanen ainutlaatuinen mahdollisuus. :D
Jos vaihtaa 50 euroa lentokenttätakseja tms. varten, niin sen joutaa tehdä Forexissakin, mutta tosiasia on se, että kurssit siellä ovat todella kalliit. Lentokentät ovat huono vertailukohde sikäli, että ne ovat hotellien vastaanottojen ohella kalleimpia rahanvaihtopaikkoja käytännössä ympäri maailman, mutta jos yhtään malttaa nähdä vaivaa ja katsoa kursseja, niin Forexia halvemmalla saa käytännössä mistä vain.
Esimerkiksi Pietarissa jo 1000 euroa vaihtaessani olen joskus säästänyt toistasataa euroa Forexin kursseihin nähden (sama määrä ruplia olisi maksanut yli 1100 Forexissa vaihdettuna). Tällä syö jo useamman hyvän aterian paikanpäällä. Pienten rahojen kohdalla toki onkin aivan sama, mutta jos useammin matkustaa tai vähänkään enemmän vaihtaa, niin ero alkaa olla todella tuntuva. Valitettavaa, että Forexilla ei juuri ole Suomessa kilpailijoita, jotka loisivat hintapainetta alemmille kursseille, eikä täällä toisaalta ole ihmiset kurssien suhteen muutoinkaan kovin hintatietoisia.