Minkä kaupan/ketjun pystyssä pysymistä ihmettelet?
Itse ihmettelen Indiskaa. Kalliita vaatteita todella ohuista kankaista. Tuotevalikoimassa on kivoja värejä, mutta hinta-laatusuhde surkea.
Kommentit (263)
Body Shopin suosiota en ymmärrä. Aina, kun olen sieltä jotain ostanut, tuntuu olevan aivan hutiostos. Tuotteet (varsinkin rasvat) on aivan överihajustettuja ja kalliita, mutta ei todellakaan kohtaa laadussa muita high end -meikkejä, vaikka ilmeisesti pitäisi olla hieman parempi kosmetiikkabrändi. Sama pätee OriFlameen. Tuotteiden hinnat aika kovia, eikä mielestäni kohtaa laatua.
Gigantti on törkeän hintainen, kun vertailtiin kodinkoneita. En ymmärrä. Päädyttiin ostamaan Electroluxin pesukone hintaan 499 e muualta, kun vastaava kone Gigantissa oli melkein 800 euroa.
Vepsäläistä en ymmärrä. Toki, desing tuotteita kaikki, mutta niitä saa muualta edullisempaan hintaan. Tietty, varmaan satasen hintaerotuksella ei ole enää väliä kun ostaa usealla tuhannella.
Picnicciä en tajua enkä Raxin, Marion tai Pancho Villan suosiota. Aivan ala-arvoista safkaa kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Body Shopin suosiota en ymmärrä. Aina, kun olen sieltä jotain ostanut, tuntuu olevan aivan hutiostos. Tuotteet (varsinkin rasvat) on aivan överihajustettuja ja kalliita, mutta ei todellakaan kohtaa laadussa muita high end -meikkejä, vaikka ilmeisesti pitäisi olla hieman parempi kosmetiikkabrändi. Sama pätee OriFlameen. Tuotteiden hinnat aika kovia, eikä mielestäni kohtaa laatua.
Gigantti on törkeän hintainen, kun vertailtiin kodinkoneita. En ymmärrä. Päädyttiin ostamaan Electroluxin pesukone hintaan 499 e muualta, kun vastaava kone Gigantissa oli melkein 800 euroa.
Vepsäläistä en ymmärrä. Toki, desing tuotteita kaikki, mutta niitä saa muualta edullisempaan hintaan. Tietty, varmaan satasen hintaerotuksella ei ole enää väliä kun ostaa usealla tuhannella.
Picnicciä en tajua enkä Raxin, Marion tai Pancho Villan suosiota. Aivan ala-arvoista safkaa kaikissa.
Gigantti pyörii netin kautta. Siellä on liikkeessä kovemmat hinnat usein kuin nettikaupassa. Tarjouksia on myös usein ja ne ovat kohtalaisen hyviä. Gigantissa on myös netin kautta ostaessa 30 päivän palautusoikeus, vaikka tuotetta olisi käytetty. Eli esimerkiksi voit ottaa telkkarin testiin ja palauttaa jos et tykkää. Mikään muu kauppa Suomessa ei tarjoa tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä515 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockmann.
Ihmettelen, kuinka pysyy pystyssä.
Tilasin Hulluilta Päiviltä kahdet hanskat ja 3 ripsiväriä.
Lähettivät ne julmetuissa laatikoissa päivän, kahden välein, yhteensä 3 pakettia.
En saata ymmärtää.
Tämä on niin totta. Pieni yövoidepurkki tuli 40x40 pahvilaatikossa. Stokkalla on vissiin varaa tuhlata... todellisuudessa konkan partaallahan firma on.
Fakta vain on se että pienempiä pahvilaatikoita ei ollut käytössä. Olisi sen voiteen voinut laittaa hullarit-pussiin, mutta ei niihin voi laittaa mitään muuta kuin vaatteita jos haluaa saada tuotteen ehjänä perille.
Vierailija kirjoitti:
Hobby Hallissa maksoi Victoria's Secret vartalosuihke 19,90 €!! Tokmannilla sama tuoksu, samassa koossa kymmenen euroa vähemmän :D
Hobbarin suosio perustunee osamaksusysteemiin, jolla voi hankki aika laadukkaita huonekaluja ja kodinkoneita, eikä korko ole kova.
Joo, olen samaa mieltä, että Hobbariin vetää osamaksusysteemi, sekä se, että verkosta on petollisen helppo tehdä heräteostoksia. Ja etenkin vanhemmalle polvelle firma on tuttu ja turvallinen nimi.
Laadusta olen vähän eri mieltä, HH:n liikkeessä käyneenä ihmettelin monen tuotteen halvan ja heppoisen näköistä olemusta - lähietäisyydeltä laatu oli sitä luokkaa, ettei ostohaluja herätellyt, mutta näyttävät varmaan usein kuvastossa paremmilta kuin luonnossa. Ehkä tässäkin kuitenkin pelastaa se, että iso osa ei jaksa lähteä palauttelemaan tuotetta, vaikka se vähän pettymys olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halonen. Ummehtuneita, ylihintaisia rättejä, yhtä ummehtunut tunnelma, palvelussa ei kehuttavaa. Yleensä suuret liiketilat keskeisillä paikoilla, mutta vain kourallinen asiakkaita kiertelee hyllyvälejä ja poistuukin kenenkään (myyjän) häiritsemättä tyhjin käsin kohti seuraavaa liikettä. Aina joskus on tullut ihmeteltyä, miten ihmeessä nää pysyy pystyssä..
Samaa ihmettelen! Halosella vaatteet on liian tätimäisiä, nuorelle tai nuorekkaalle aikuiselle sieltä ei löydy yhtään mitään.
Niin minustakin, mutta miksipä ei ketju pysyisi pystyssä iäkkäämpienkin rahoilla. Äiti ja mummo käyvät siellä. Itse olen 40-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotka.
Mitä ihmettelemistä tässä on?
Kun ne Sotkan huonekalut ovat pääsääntöisesti sekä hemmetin rumia että huteria, lisäksi on jotain kertakäyttöisen oloista pienempää krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin Aleksi 13. Se oli joskus mun lempikauppa. Sitten tapahtui jotain ja yhtäkkiä siellä olikin vaan ihan kamalia rättejä ja lumppuja ja lakkasin käymästä. En tiennykkään että se on vielä olemassa.
Siitä on tullut liikaa firman omistajan eli Luhdan tehtaanmyymälä, myyvät oman konsernin tuottamia/maahantuomia merkkejä (icepeak ym), jotka edustavat turhan yksipuolista muotinäkemystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka hakee leffakarkit siitä teatteriaulasta. Kilohinta jotain 16 euroa kun ihan samat karkit saat tien toiselta puolelta K-Supermarketista 8-9 euroa kilo. Tarjouksesta vielä vähemmän.
Helppous :) Käyn elokuvissa ehkä 4 kertaa vuodessa. Karkkia ostan pienen pussillisen. Minulle on sivan se ja sama maksanko tästä irtokarkkipussista 2,80€ vai 1,50€. Sen sijaan en halua juuri ennen mukavaa leffailtaa lähteä hiihtämään kelloa vilkuillen pitkin supermarketin käytäviä säästääkseni 1-2 euroa.
Samaa mieltä, että mukavampi tehdä pussi siinä ennen leffan alkua. Tulen kuitenkin paikalle hyvissä ajoin ja siinä voi aikaa tappaa sitten tekemällä karkkipussin. Valikoimakin on mielestäni aika hyvä ja saa sitä, jota tekee mieli juuri sillä hetkellä. Tämä on myös mukavaa tekemistä sen leffaseuran kanssa ja jos esimerkiksi treffeillä ollaan, niin keventää mukavasti alun tunnelmaa verrattuna siihen, että pönötetään mitään tekemättä ja odotetaan leffan alkua.
Miksi kaiken pitäisi olla aina niin helppoa? Ihme helppoheikkeilyä. Henkisesti palkitsevinta ja kasvattavinta ei ole pysyä aina mukavusalueellaan ja menää muutenkin siitä mistä aita on matalin. Treffikumppanin kanssa on alkuajan ensimmäisillä treffeillä toivottavasti senverran puhuttavaa ja tutustustumista, joka kohkatessa ympäriinsä joko jää pois tai siirtyy myöhemmäksi, ettei se pönöttämiseksi menisi kuitenkaan. Jännä ratkoa yhdessä ongelmia jne.
Vierailija kirjoitti:
ABC. Tai oikeastaan sitä mikä saa ihmiset käymään niissä. Törkeän hintaista syötävää ja bensaa.
Ei ne Abc:t täällä Pääkaupunkiseudulla kannattaneetkaan vaan kiinni on pistetty melkein jokainen. Kylmät asemat on jälellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotka.
Mitä ihmettelemistä tässä on?
Kun ne Sotkan huonekalut ovat pääsääntöisesti sekä hemmetin rumia että huteria, lisäksi on jotain kertakäyttöisen oloista pienempää krääsää.
Asiakkaita tuntuu kuitenkin riittävän. Ehkä esim. ekoiksi huonekaluiksi riittää halvempi ja vähemmän laadukas tavara.
Itse olen ostanut Sotkasta Pohjanmaan sohvakaluston ja mattoja.
Nämä ylihintaiset ketjukahvilat, ei vaan voi tajuta, miten kahvi + pulla tai pala kakkua voi maksaa kympin tai ylikin ja silti sinnittelevät....
Se uusi "mehukioskiketju", joku Jungle Juice taisi olla nimeltään. En kässää että miten kukaan haluaa maksaa 3.95€ mukillisesta mehua.
Vierailija kirjoitti:
Punnitse & säästä.
Joutaa mennä pois.
Perusteluja? Et varmaan tiedä että moni tiettyä ruokavaliota noudattava ostaa sieltä tosi paljon, esim. allergiset ja vegaanit. Jokku vakkaritki ostaa viikoittain paljon kerralla. Punnareista meinaan saa semmmostakin mitä muualta ei löydy. (: joten ei kyllä jouda pois todellakaan.
R-Kioski. Sanokaa mitä sanotte.
Seppälä.
Siwa
Kävin joskus menneinä vuosina Seppälässä paljon.
Positiivinen juttu on että ne vaatteet kaavoitukselta sopi mun kropalle toisin kuin henkkamaukan rätit jotka on tehty ihan muodottomille monet. Eikä ne olleet huonoja laisinkaan. Joskus ostin jonku takin johon huonosti ommellut napit mutta muuten ihan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole kauppaketju, mutta tuotemerkki, jonka pystyssä pysymistä (ja ennen kaikkea rahamäärää) olen ihmetellyt pitkään on Red Bull. Miten tuotemerkillä, joka on siis energaijuoma (kilpailtu ala) on varaa omiin formula-autoihin, kalliisiin ja jatkuviin mainoskampanjoihin, kaiken maailman omiin kisoihin ym? Mistä ihmeestä ne rahat tulee? Ei kai energiajuomaa niin paljon osteta? Coca-Colan vielä ymmärrän, koska sitä myydään joka ravintolaan ym. mutta luulisi, että energiajuomien menekki on paljon pienempää.
Mua ei ainakaan ihmetytä Red bull tippaakaan. Mietippä kuinka iso, tunnettu merkki se on maailmalla. Suomessa markkinoita johtaa battery, mutta muualla maailmassa se on Red bull. Tunnetko yhtään ihmistä joka ei kyseistä brändiä tuntisi? Ja varmaan suomalaisistakin suuri osa on red bullia maistanut.
Tarkoitan nimenomaan sitä, millä rahalla tuo brändi on luotu ja millä sitä ylläpidetään! Aika harvalla suurella brändillä on rahaa laittaa autourheiluun jne. Etenkin jos toimitaan vaan yhdellä tuotteella!
Millä rahalla ylläpidetään?! No herranisä, myynnillä! Red Bull hallitsee 80%:lla USAn energiajuomamarkkinoita. Maailmanlaajuisesti vuonna 2015 myyntiä oli 5,9 miljardia euroa. Kun ottaa huomioon, että Red Bull on purkkiin laitettua vettä, hiilihappoa ja lisäainemixiä, sekä että tuotanto on täysin automaattista, ei valmistuskuluja ole elintarvikkeeksi juuri mitään. Näin nuo miljardit jää lähes tulkoon kaikki Dietrich Mateschitzin ja Chaleo Yoovidhyan taskuun. Jotainhan niillä pitää tehdä. Ne voi hussata ihan hyvin kahteen formulatalliin, kolmeen jalkapalloseuraan ja yhteen jääkiekkojoukkueeseen. Nekin muuten saattaa tuottaa jotain.
Red Bull on nerokas tuote.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä515 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockmann.
Ihmettelen, kuinka pysyy pystyssä.
Tilasin Hulluilta Päiviltä kahdet hanskat ja 3 ripsiväriä.
Lähettivät ne julmetuissa laatikoissa päivän, kahden välein, yhteensä 3 pakettia.
En saata ymmärtää.
Tämä on niin totta. Pieni yövoidepurkki tuli 40x40 pahvilaatikossa. Stokkalla on vissiin varaa tuhlata... todellisuudessa konkan partaallahan firma on.
Tässä tapauksessa kyse on siitä, että uusi varasto otettiin käyttöön kesällä eikä monia toimintoja olla saatu vielä kuntoon. Esim juuri verkkokaupan tilaukset toimitetaan sieltä. Kestää vielä kuukausia, että se saadaan monilta osin tehokkaaksi.
Samaa mieltä, että mukavampi tehdä pussi siinä ennen leffan alkua. Tulen kuitenkin paikalle hyvissä ajoin ja siinä voi aikaa tappaa sitten tekemällä karkkipussin. Valikoimakin on mielestäni aika hyvä ja saa sitä, jota tekee mieli juuri sillä hetkellä. Tämä on myös mukavaa tekemistä sen leffaseuran kanssa ja jos esimerkiksi treffeillä ollaan, niin keventää mukavasti alun tunnelmaa verrattuna siihen, että pönötetään mitään tekemättä ja odotetaan leffan alkua.