Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kaupan/ketjun pystyssä pysymistä ihmettelet?

Vierailija
31.10.2016 |

Itse ihmettelen Indiskaa. Kalliita vaatteita todella ohuista kankaista. Tuotevalikoimassa on kivoja värejä, mutta hinta-laatusuhde surkea.

Kommentit (263)

Vierailija
141/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkokauppa! Karmeita räikeitä teltta-lumppuja ja rumia muovisia lävistyskoruja, kaiken lisäksi ylihintaisia. Kuka ihme noita hirvityksiä muka ostaa?

Vierailija
142/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnkino. Paska tarjonta, järkyttävät hinnat ja rumat teatterit. Harvat käyvät katsomassa elokuvia teattereissa useammin kuin 1-2 kertaa vuodessa.

Onko sulla jotain faktaa siitä, että vain harvat käyvät yli kaksi kertaa vuodessa elokuvissa? Itse  väitän, että olet väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliit sisustustavara ym liikkeet, esim. Pentik. Ei kai normaali ihminen kovin usein siellä asioi. Luulisi verkkokaupan toimivan paremmin.

Lukuisat kampaamot, jotka sijaitsevat etäällä keskustasta. Esim. Turun Vasaramäessä on yksi kampaamo, en ole varmaan koskaan ohi kulkiessa nähnyt siellä ketään. Työllistävätkö paikalliset mummelit niin paljon?

Me ainakin on saatu ihan älyttömästi Pentikin tuotteita lahjaksi, esim ristiäisten yhteydessä. Pentikistä vissiin haetaan aika paljon lahjoja, kun ei kehdata syystä tai toisesta ostaa halpaliikkeestä tai automarketista.

Muistan myös opiskeluaikana, että käytännössä jokainen ns paremman perheen lapsi keräsi jotain astiasarjaa nimenomaan Pentikistä. Kyllä niitä ihmisiä riittää, jotka eivät halua perus Arabiaa ja joilla riittää rahaa joko itsellä tai suvulla.

Vierailija
144/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnkino. Paska tarjonta, järkyttävät hinnat ja rumat teatterit. Harvat käyvät katsomassa elokuvia teattereissa useammin kuin 1-2 kertaa vuodessa.

Onko sulla jotain faktaa siitä, että vain harvat käyvät yli kaksi kertaa vuodessa elokuvissa? Itse  väitän, että olet väärässä.

Niinpä. Itselläni esimerkiksi ei ole 'varaa' käydä elokuvissa kuin ehkä kerran parissa vuodessa. Kuitenkin mun kaveri käy katsomassa käytännössä joka ikisen elokuvan teatterissa. Suosituissa uutuuksissa usein on sali täynnä (vaikka toki joskus olen ollut katsomassa kohta poistuvat elokuvaa, niin että paikalla on ollut 3 ihmistä).

Vierailija
145/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintatalo . Paljon kovemmat hinnat kuin muualla. Eikö ne tajua että ihmiset huomaa ?

Nehän myi juuri ainakin ison osan myymälöistä keskolle. Itse kävin kun oli rauhallista asioida lähes tyhjissä liikeissä.

Vierailija
146/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläköhän Arabian kauppakeskuksessa on Seppälä. Kävin siellä pari vuotta sitten, ei ainuttakaan asiakasta mun lisäkseni mutta ei myöskään yhtään myyjää näkynyt. Tosi outo olo haahuilla yksin, en kyllä mitään ostettavaa löytänytkään.

Ei muuten koko aikana myyjää näkynyt. Tulipahan vaan mieleen, että siinä voisi olla rikolliselle paikka.

Mulla on kaksi lähiärrää ja kummallakin on aina jono huolimatta päivästä tai kellonajasta.

Kotipizzaa en ainakaan minä ole pystyssä pittämässä. Huonoin ja kallein pitsa ikinä.

Arabian Seppälä on jo lopettanut, enkä yhtään ihmettele. Muuallakin tuntuu Seppälät olevan aika tyhjänä.

Hienoa. Ostin sieltä surkeat housut joita myyjä suositteli. Menin vähän myöhässä vaihtamaan ja sanoin ostavani jotain puolet kalliimpaa jos vaihto käy. Aluksi kävi ja yhtäkkiä ei käynytkään kun olikin muutama päivä liikaa yli vaihtoajasta. Oli siis täysin käyttämättön asuste. Jos ei raha kelpaa kauppiaille kun yritetään antaa, niin ei ihme jos ei putiikit tuota.

Vierailija
147/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnitse & säästä.

Joutaa mennä pois.

Kiinnostaisi tietää, mistä ihmiset ostavat vaikkapa kuivattuja hedelmiä, jos ei tuolta? Kilohinta esim. sokeroiduilla inkivääreillä 14,90 €/kg, Citymarketissa muutama hassu palanen pienessä laatikossa yli 60 €/kg. Kun en karkkia syö lainkaan, olen aivan hulluna juuri noihin inkivääreihin, mangoon ja papaijaan.

Vierailija
148/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrällä käy paljon asiakkaita. Veikkauksen pelit, arvat jne vetää puoleensa suurimman osan asiakkaista. Sitten joku joka on matkalla jonnekkin esim autolla saattaa pysähtyä ostamaan matkaevästä, kahvia jne. Sitten jotkut tulee ostamaan erikseen lehtiä, koska niitä on isompi valikoima yleensä kun lähimmissä kaupoissa.

Vierailija
149/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihetta olisi mielenkiintoista pohtia mutta vastauksissa on lueteltu vain kauppoja joista vastaaja ei itse tykkää :/ Ei se ole vielä perustelu sille että liiketoiminta ei tuota tulosta!

Muistatteko ketjun muutaman kuukauden takaa jossa kysyttiin että joudutko tyhmentämään itseäsi keskusteluissa? Kukaan ei tunnustanut, mutta tämä on täysi osoitus siitä. Ei pystytä analysoimaan asioita ja ilmiöitä yleisellä tasolla vaan katsomaan asiaa ainoastaan omasta näkökulmasta, ja argumentit on tasoa "no en mää käy eikä mun kaveritkaan niin huono kauppa kun siellä on rumia vaatteita".

No anna esimerkillinen fiksu vastaus tai poistu Kauppalehden sivuille? Tai jää toki meidän tyhmien kanssa juttelemaan jos mitenkään kestät. Mä ajattelin ottaa tän ketjun kevyellä mielellä, en alkaa pyörittelemään numeroita. Mun mielestä esim. "asiakkaista tyhjä liiketila" on aika yleistä tasoa, joten mitähän ihmettä tässä pitäisi sanoa... Katsoa jotain valvontakameranauhoja, että onhan varmasti tarpeeksi tyhjää? Ei riitä, että on kymmeniä kertoja kulkenut ohi ja aina sama tilanne?

Vierailija
150/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esim. Halonen ole aika lailla yksin markkinoilla. lähinä ennen Stockmannin vaateeosasto oli ainoa kilpailija eli myy kestävämpiä ja laadukkaimpia vaatteita kun halvemmat liikkeet.  Toki yksittäisi vastaavia liikeitä on muutamia. 

Vierailija
151/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

STOCKMANN.

Vierailija
152/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko jo, mutta olen aina miettinyt että miten juhlapukuliikkeet kannattavat, siis tyyliin Leimuska tms. Niin juhlavia asuja tarvitsee todella harvoin (tyyliin ylppärit tai jos on häissä kaasona), ja varmaan voi sitä samaa käyttää useammankin kerran, eli miten niihin riittää asiakkaita?

Vierailija
153/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dressmann - ei näy koskaan asikkaita paitsi keväällä ennen lakkiaisia.

Vierailija
154/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa no kyllä siellä asiakkaita käy. Tyyli vain on enemmän "tuotteet tiskiin ja ulos", sen sijaan että haahuilisivat tuntikausia lauman kera, kuten nuorilla naisilla usein on tapana.

Vierailija
155/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosso. Laatu laskenut kuin lehmän häntä, annokset pienentyneet ja hinnat nousee jatkuvasti.

Miten Rossossa voi enää laatu laskea, kun se on ollut pohjamudissa jo vuosikymmeniä.

Vierailija
156/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni saa töistä kulttuuriseteleitä, mutta ei ole kiinnostunut kuntoilusta tai konserteista, joten käyttää ne liput elokuvateatteriin.

Vierailija
157/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forex. Sikamaisen kalliit kurssit ja kalliit liiketilat paraatipaikoilla, eikä asiakkaita käy juurikaan.

Minusta taas Forexissa on ollut aina ihan hyvä kurssi. Voittaa lentokenttien kurssit selvästi ja esimerkiksi nyt kun kävin USA:ssa niin siellä oli jopa kalliimpi kurssi kuin Suomen Forexissa. En vaihda isoja summia koskaan, koska maksan kaiken mahdollisen korttimaksuilla, mutta Forexista olen yleensä vaihtanut vähän rahaa, että on maahantullessa valmiina rahaa kun kuitenkin käteistäkin rahaa yleensä aina johonkin tarvitsee.

Vierailija
158/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dressmann on tietääkseni palkittu jonakin vuonna parhaasta asiakaspalvelusta Suomessa. Joten siten uskon että se kyllä ihan hyvin pyörii.

Vierailija
159/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantcho Villa. Kauheeta safkaa. Onko pihvit suoraan pakkasesta ja aromisuolaa päälle?

Vierailija
160/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole kauppaketju, mutta tuotemerkki, jonka pystyssä pysymistä (ja ennen kaikkea rahamäärää) olen ihmetellyt pitkään on Red Bull. Miten tuotemerkillä, joka on siis energaijuoma (kilpailtu ala) on varaa omiin formula-autoihin, kalliisiin ja jatkuviin mainoskampanjoihin, kaiken maailman omiin kisoihin ym? Mistä ihmeestä ne rahat tulee? Ei kai energiajuomaa niin paljon osteta? Coca-Colan vielä ymmärrän, koska sitä myydään joka ravintolaan ym. mutta luulisi, että energiajuomien menekki on paljon pienempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan