Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntaa harrastamattomat hoikat naiset: miten sen teette?

Vierailija
31.10.2016 |

Kysymys kohdistuu siis liikuntaa harrastamattomille, toimistotyötä tekeville tai kotona oleville hoikille naisille: miten pysytte hoikkina? Miten syötte, kuinka paljon? Lasketteko kaloreita? Kuinka paljon kaloreita arvioisitte syövänne päivässä? Paino ja pituus? Voisitteko kirjoittaa esimerkkejä päivän syömisistä?

Liikuntaa harrastamattomalla en siis tarkoita henkilöä, joka makaa sängyssä 24/7, vaan henkilöä, joka ei varsinaisesti harrasta liikuntaa eli käy salilla tai muussa liikuntaharrastuksessa tai pyöräile töihin useampaa kilometriä päivässä.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt rankasti yleistän, niin ylipainoiset tuttuni tuntuvat ajattelevan jatkuvasti, mitä seuraavaksi aikovat syödä. Heille se ruokailu tuntuu olevan tosi tärkeä asia elämässä. Itse saatan jopa unohtaa syödä, jos on jotain kiinnostavampaa tekemistä. Suhtaudun ruokaan vähän kuin polttoaineena - välillä täytyy tankata, jotta jaksaa taas mennä. Ajoittainen nälän tunne ei ole siis minulle mikään kauhistus. Olen aina ollut hoikka.

Vierailija
22/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

169cm/53kg. Kaksi lasta ja ikää 40v. Tietokoneella istun päivät ja illat/viikonloput pitää puuhata lasten kanssa ja siivota/rempata. Kyllä tuossa liikuntaakin tulee, vaikka sitä en harrastakaan. Syön miten sattuu ja kahvin kanssa menee pulla useamman kerran viikossa. Tuo pulla on oikeasti ainoa makea herkku, josta tykkään. Ateriana syön useimmiten ruokaisia salaatteja, täysjyväleipää ja kasvisruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta elämästäni olin ihan normaalipainon alarajoilla, viimeiset viisi vuotta muutaman kilon painavampi, mutta edelleen hyvin hoikka. Tosi pieniä aterioita ja usein. Lounas esim broilerin rintafile tai kalaa + salaattia/kasviksia. Aamulla leipäpala juustolla + kahvi. Välipalat usein siemeniä, manteleita, luonnon jogurttia + marjoja. Tummaa suklaata syön lähes päivittäin jokusen palan. Avokadoja lähes päivittäin ja fetaa. Viikonloppuisin saatan ottaa lasten sipsipusseista pari kourallista jos tekee mieli. EI ikinä karkkeja tai limuja, koska ne on pahan makuisia. En ikinä syö yli minkä pystyn. Seisovat pöydät ovat painajaisiani: kaikkea ihanaa ja tiedän, etten pysty syömään kuin yhden pienen lautasellisen. Menen siis aina kalapöytään ja otan mätiä smetanaa ja sipulia, katkarapuja tms sekä salaatteja. Jälkiruoaksi juustoja ja tuorehedelmiä.

EI ikinä eineksiä eikä valmiskastikkeita jne ne turvottavat mahan ja tulee paha olo. Kävelyä päivittäin. Olen ollut vuosia jumppaamatta, mutta nyt tuli niska niin kipeäksi että käyn kaksi kertaa viikossa jumpassa. Se ei kyllä vaikuta painooni mitenkään.

Vierailija
24/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa totuttautua pieneen nälän tunteeseen. Syödä hieman vähemmän kuin mikä vie nälän tai syödä hitaasti. Varata herkutteluruuaksi pelkkää terveellistä, sipsin sijaan vihanneksia jne.

Vierailija
25/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

181/58, paino pysynyt aina samana, raskausaikoja lukuunottamatta. Ei mulla juuri lihaksia ole, muttei kyllä läskiäkään. Olen ollut kauan kasvissyöjä, viimeiset viisi vuotta vegaani. Syön aika paljon, usein pienehköjä annoksia. Syön aika pitkälle mielitekojen mukaan, nyt imettäessä ehkä 2500-3000kcal.

Geenit, en välitä makeasta, en stressaa ruuasta, enkä syö kevyttuotteita.

Vierailija
26/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön huonosti. Herkuttelen melkein päivittäin, enkä edes mitään pieniä annoksia. Ruuaksi jotain mikroeinespaskaa. Kaikki maistuu kuitenkin pahalta niin turha alkaa kokkailemaan mitään ihmeempiä. Enkä edes jaksaisi, käytössä muutenkin vain liesi ja mikro. Välillä menee päiviä syömättä ja välillä ahmin useamman päin ruuat kerralla. Mutta ainakin olen laiha,164cm 49-54kg, jos jotain positiivista pitää keksiä :/

Vierailija
27/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

167/51, lasken jokaisen kalorin jonka syön. Syön myös hiton epäterveellisesti, paljon karkkia ja vähän tavallista ruokaa. Sairastuin anoreksiaan 10 vuotta sitten.

Vierailija
28/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin erittäin timmissä kunnossa kun söin vain kasviksia(vihreitä papuja, porkkanaa jne.)/hedelmiä(omenaa, klementtiinejä,ananasta) maitorahkaa, raejuustoa joskus kalaa, riisiä, kanaa, mutta ihan älyttömästi vähemmän kuin pitäisi.. Nyt kun syön miten normaalisti pitäisi niin paino on noussut pari kiloa mutta olen tyytyväinen omaan kroppaani kun nyt sentään en näytä nälkiintyneeltä ja paino monen(kuten myös itseni) ihannemitoissa :)

Vierailija
29/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon ja kun kerkiin, työnnän sormet kurkkuun ja yrjöön - ja linjoissa löytyy ;)

Vierailija
30/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön silloin, kun on nälkä ja en ähkyyn. Kermaa ja voita käytän runsaasti, eli en usko rasvan välttelyyn. En juo limuja, vaan pääasiassa vettä ja erilaisia teelaatuja. En käytä kevyttuotteita ja vältän turhia lisäaine-transrasva-glukoosifruktoosisiirappi -tuotteita.

Vierailija
31/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön mitä sattuu ja olen hoikka (bmi n.20).

En harrasta liikuntaa ellei kyse ole hyötyliikunnasta.

Mut toisaalta syön melko vähän kaikkea. Jos syön sipsejä/karkkia/suklaata/keksejä jne niin syön yleensä vaan vähäsen. Isommasta määrästä tulee sokerihumala ja muuten kehno olo. Tykkään joskus pikaruoasta mutta syön sitä lähinnä viikonloppuisin ja harvoin. Syön miltei joka päivä vähäsen herkkuja kuten suklaata tai vähän keksejä .. En juo limsoja ja olen absolutisti. Janojuomana juon yleensä vettä, kivennäisvesikin käy ja juon myös paljon maitoa ja joskus appelsiinimehua.

Ruokaakin en syö isoa mättöä. En tykkää ähkyolosta. Mun mies ihmettelee mun pientä annoskokoa ja minä hänen koska hän lappaa ruokaa lautaselle ison kasan. En tykkää ahtaa eritoten tuoretta leipää, kun se turvottaa vatsaa enkä käytä sitä juurikaan paitsi näkkäriä ja hapankorppua vähän. Makaroneja tai pastoja en käytä paljoakaan ruoanlaitossa koska mies ei niitä käytä. Kaurapuuroa syön ja muroja ja mysliä. Käytän voita ja en harrasta kevyttuotteita, esim niitä 10 prosenttia rasvaa juustoja jne. Tykkään maustamattomista jugurteista, viilistä, happamista mauista.. Tykkään vihanneksista, kasviksia sisältävistä ruoista ja hedelmistä ja marjoista. Syön joskus eineksiä mutta harvemmin. Jotkut rasvamättöeinekset ei maistu tai makkarat yms ellei kyse ole pizzasta joka maistuu. Tykkään opetella uusia reseptejä mutta monesti pysyn niissä vanhoissa hyviksi ja simppeleiksi havaituissa..

Syön yleensä säännöllisesti joka päivä ainakin aamupalan ja lounaan. Muuten syön aika epäsäännöllisesti. Vaikka syön välillä mitä sattuu, suurimmaksi osaksi syön terveellisesti.

Vierailija
32/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 165/55 en liiku juurikaan. En laskekaloreita. En tykkää syödä aamulla muuta kuin kahvia. Päivällisellä syön ihan älyttömän ähkyn ja illalla ehkä 8 hapankorppua. Kerran viikossa ostan 4e irtokarkkisäkin.

Vierailija
33/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai on kuunneltava omaa kehoaan, syödä vain kun on nälkä.   Aineenvaihdunta vilkas.

Sairaudet usein lihottavat, tai he syövät epäterveellisiä ruokia, myös laihtuvatkin nopeasti, tietyn tyyppiset ihmiset.  Varhaiset vaihdevuodet, useita leikkauksia ym.

Vierailija
34/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän piriä.

Vierailija
35/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti: pysyn hoikkana, koska syön vähän ja huonosti. Aamiaisen kuittaan mustalla kahvilla, lounas on pikapuuropussi, välipalaksi syön omenan ja illalla jotain, jos muistan. Aina en muista. Minulla on aina ollut olematon ruokahalu enkä juurikaan tunne nälkää. Olen 170cm pitkä ja painoni vaihtelee 52-55 kilon välillä.

Vierailija
36/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168/66 kg. Monen mielestä varmaan läski, mutta omasta mielestäni varsin hoikka siihen nähden etten liiku yhtään. Itseäni häiritsevää rasvaa, esimerkiksi ns. vararengasta, kaksoisleukaa tai jenkkakahvoja minulla ei ole. Lihasta löytyy, ja ihmettelenkin miten ne pysyvät kun en niitä treenaa.

Nuorempana olen saanut aineenvaihduntani sekaisin kaiken maailman dieeteillä, nyt on mennyt joku 5 vuotta ilman yhtään dieettiä ja syömisten seuraamisia. Pikkuhiljaa paino on laskenut ja asettunut tuohon 66 kiloon, mihin olen erittäin tyytyväinen. 

Syön noin 4 kertaa päivässä, aamulla yleensä banaania, jugurttia, keitettyä kananmunaa. Joskus vihersmoothie. Lounaaksi usein kasviskeitto, ruisleipää tai sämpylää. Päivälliseksi tavallista lämmintä ruokaa, lihaa, kalaa tai kasviksia. Iltapalalla vielä ehkä päivällisen tähteitä tai sitten leipää ja juustoa. Joskus riittää pelkkä hedelmä tai porkkana. En pidä ruoka-aikoja vaan syön kun on nälkä. Tosin vatsani on aika kellontarkka nälän suhteen. Kaikki ruuat teen melkolailla itse, en siis syö eineksiä. Sipsejä ja karkkia syön ehkä kerran viikossa, tosin en hirveästi välitä niistä joten joskus saattaa mennä kuukausiakin etten edes muista niiden olemassaoloa.

Vierailija
37/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia inhottaa kuulla tämä, mutta kyllä sanoisin sen olevan perinnöllinen taipumus. Syön joinain päivinä vain kaksi ateriaa, joinain viisi. Syön suuria aterioita ja herkuttelen monta kertaa viikossa. En pelkää rasvaa. Pituus 168, paino 49.

Vierailija
38/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm 54kg

Aamulla puuroa marjoilla ja hillolla, leipä juustolla

Lounas ihan normi kotiruokaa ja joku jälkkäri esim kiisseliä ja kahvia

Välipala hedelmä

Illallinen normi kotiruokaa

Iltapala jugurttia leipää hedelmää ja pähkinöitä

Suklaata syön usein melkein päivittäin noin 5 palaa, pullaa ja kakkuja 2-3 kertaa viikossa. Puol litraa kevyt maitoa päivässä, limsoja en juo ollenkaan. En syö mitään mikä on makeutettu keinotekoisesti, en myöskään käytä mitään rasvattomia tuotteita. Leivälle aina oivariinia.

Vierailija
39/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta about 165cm ja painoa 52kg. Vielä viime vuonna oli 48kg, mut nyt vihdoin saanu muutamat kilot lisää.

Päivän syömiset esim.

Aamupala: paistettu kananmuna, kaurapuuroa jogurtilla ja ruisleipä juustolla + tuoremehu ja kahvi

Välipala: kreikkalaista jogurttia ja hedelmiä, tai voileipä

Lounas: kana- ja kasvispaellaa

Välipala: vihannessosekeittoa ja teetä

Illallinen: tomaattinen perunajauhelihapata ja hedelmiä

Vierailija
40/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneissähän se varmasti on, minulla ainakin. Olen 170cm ja 50kg. Ikää lähemmäs 40v. Olen yrittänyt lihottaakin onnistumatta. Jos vähän saa painoa nousemaan, palaa se takaisin tuohon 50 tietämillä. Jos lipsun syömisistä, laihdun liikaa.

Haluisin harrastaa liikuntaa mutten sairauden vuoksi jaksa/pysty. Kävelylenkkejä teen kyllä jonkun verran. Olen kotona lapsen kanssa.

Näin syön (gluteeniton ruokavalio):

Aamupala: iso kuppi puuroa hillolla ja maidolla

Lounas: perus kotiruokaa (syön isohkoja annoksia, usein enemmän kuin mieheni)

Välipala: joku hedelmä ja leipä/mysli

Iltaruoka: sama kuin lounas

Iltapala: pari leipää ja rahka

Juomana aina vesi. Tämän päälle syön hirveästi herkkuja. Lähinnä karkkia menee. Viikonloppuna meni taas kilon säkki irtokarkkeja. Haluisin lopettaa/vähentää ihan terveyden takia mutta kauhea riippuvuus sokeriin. Kerran olin herkkulakossa noin puoli vuotta mutta painokin siinä tippui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi