Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntaa harrastamattomat hoikat naiset: miten sen teette?

Vierailija
31.10.2016 |

Kysymys kohdistuu siis liikuntaa harrastamattomille, toimistotyötä tekeville tai kotona oleville hoikille naisille: miten pysytte hoikkina? Miten syötte, kuinka paljon? Lasketteko kaloreita? Kuinka paljon kaloreita arvioisitte syövänne päivässä? Paino ja pituus? Voisitteko kirjoittaa esimerkkejä päivän syömisistä?

Liikuntaa harrastamattomalla en siis tarkoita henkilöä, joka makaa sängyssä 24/7, vaan henkilöä, joka ei varsinaisesti harrasta liikuntaa eli käy salilla tai muussa liikuntaharrastuksessa tai pyöräile töihin useampaa kilometriä päivässä.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173cm/50kg. En itsekään ymmärrä miten pysyn hoikkana, sillä syön aika paljon herkkuja. Ateriakokoni (lounas, päivällinen, aamu- ja iltapalaa en syö ollenkaan) ovat kuitenkin melko pieniä ja niistä suuri osa on kasviksia.

Vierailija
42/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kulutukseni mukaan. 162/50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä pärjäätte jos syötte jotain pientä vaan pari kertaa päivässä? 😱 siinähän se hoikkuus piileekin kun ei syö mitään! Luonnostaan hoikat naiset yleensä sitten ovat hoikkia, vaikka söisivät mitä. Mun sisko on todella laiha, ei liiku kuin kouluun ja takaisin, joskus käy koiran kanssa lenkillä. Ei liho, vaikka söisi hirveät mätöt joka ikinen päivä.

Vierailija
44/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit. Mammani oli ja äitini on ihan samankokoisia kuin minä. 159cm. ja 49kg. Normaalia kunnon ruokaa. Aamupala, lounas ja illallinen. Vesijumpassa käyn silloin kun huvittaa. Marjoja syön joka päivä ilman sokeria.

Vierailija
45/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaa ymmärtänyt miten joku voi olla tyyliin 160cm/100kg. Eikö teillä vatsa sano "olen täynnä"? Ihan aidosti ihmettelen. Olen jo "vanha" eli 35v, en harrasta liikuntaa, mutta kävelen joka paikkaan, en omista autoa. Mitat 166/57. Syön kun on nälkä, enkä ikinä ähkyyn. Aamupalaa en syö koskaan, syön lounaan ja iltapalan yleensä. Mun mielestä kaksi kertaa päivässä ruokaa riittää, ei ole useammin nälkä. Kasvissyöjä olen ollut jo 20 vuotta, ehkä se vaikuttaa?

Vierailija
46/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en usko pelkkiin geeneihin.

Luulen että parhaiten hoikkina pysyvät he, joiden suhtautuminen ruokaan on hyvin neutraali. Kuten tässä keskustelussakin, perusterveellistä kotiruokaa näläntunteeseen syövät pysyvät hoikkina.

Jos ruoka on kovin tärkeässä merkityksessä nautinnon lähteenä (ei sillä etteikö se hyvää saisi olla :-D ) tai syyllisyyden tuoja, sen merkitys arjessa on korostunut. Silloin varmasti syö liikaa kun ruuan määrää ei ohjaa nälkä vaan tunne.

Meilläkin syödään ihan perus kotiruokaa. On makaroonilaatikkoa, nakkikastiketta, keittoja jne. ja ei käytetä kevyttuotteita. Syödään säännöllisesti ja lapset syövät hyvin myös koulussa. Koko perhe ollaan hoikkia.

Vierailija
47/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät geenit. En syö enempää kuin kulutan.

Peruspäivä:

- Aamupala: kaurapuuroa, johon sekoitettu raejuustoa tms.

- Yksi lämmin ruoka: Vaihdellen ja lautasmallin mukaan, suosin kasvis-, kala- ja kanavaihoehtoja. Kuukautisten aikaan maksaa, tms. rautapitoista

- Iltapala: Jugurttia tai leipää

Lisäksi toinen lämmin ateria jos olen tavallista aktiivisempi. Välipaloiksi hedelmiä, leipää, jugurttia. Herkuttelua vain ystävien kanssa.

No ei noin ohueen ja yksipuoliseen ruokailuun liity muuta kuin huonot älykkyysosamäärägeenit! Et saa kaikkea tarvitsemaasi mitenkään. No myöhemmin tuo näkyy, se koko ruumis käraii tyhmästä päästä!

Vierailija
48/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu. Itse olin tosi hoikla nuorena. Sitten aloitin urheilun harrastamisen, joka meni liiallisuuksiin saakka. Aloin myös stressata syömisistä ja mietin joka suupalan minkä laitoin kurkusta alas. Lopputuloksena oli se että en kuunnellut kehoani, elimistö oli stressitilassa ja nesteitä alkoi kerääntyä ja läskiä. Monen monta vuotta tuota samaa kuviota harjoittaneena lopetin syömisen miettimisen ja urheilun harrastamisen. Ja vola, alan olla taas paremmassa jamassa, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Monet ihmedieetit kokeilleena en voi muuta kuin ihmetellä, että miten NYT, kun vain kuuntelen omaa kroppaani, olen paremmassa kunnossa kuin vuosiin. Liikuntana vain pari km töihin päivittäin, ennen treenasin sen lisäksi salilla joka päivä ja kävin vielä pitkillä lenkeillä. Elimistöä ei saa rasittaa liikaa tai se kostautuu.

Vierailija
49/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät geenit. En syö enempää kuin kulutan.

Peruspäivä:

- Aamupala: kaurapuuroa, johon sekoitettu raejuustoa tms.

- Yksi lämmin ruoka: Vaihdellen ja lautasmallin mukaan, suosin kasvis-, kala- ja kanavaihoehtoja. Kuukautisten aikaan maksaa, tms. rautapitoista

- Iltapala: Jugurttia tai leipää

Lisäksi toinen lämmin ateria jos olen tavallista aktiivisempi. Välipaloiksi hedelmiä, leipää, jugurttia. Herkuttelua vain ystävien kanssa.

No ei noin ohueen ja yksipuoliseen ruokailuun liity muuta kuin huonot älykkyysosamäärägeenit! Et saa kaikkea tarvitsemaasi mitenkään. No myöhemmin tuo näkyy, se koko ruumis käraii tyhmästä päästä!

Höpöhöpö. Ole läski hiljaa :)

Vierailija
50/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pieniä annoksia. Vatsani on tottunut siihen, joten täytyn helpolla. Herkkuja syön paljon, mutta edelleen aika pieniä määriä. Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Ihan perus fysiikan lakeja, energiaa ei synny itsestään.

Vierailija
51/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vastaus piilee siinä, että syö vain vähän. En ole varsinaisesti hoikka normaalisti, mutta nyt mulla on ollut stressiä paljon viime viikkoina. Reagoin siihen niin, että en syö juuri mitään. Ja nyt jo huomaa, miten olen selvästi kevyempi kuin normaalisti.

Vierailija
52/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168/66 kg. Monen mielestä varmaan läski, mutta omasta mielestäni varsin hoikka siihen nähden etten liiku yhtään. Itseäni häiritsevää rasvaa, esimerkiksi ns. vararengasta, kaksoisleukaa tai jenkkakahvoja minulla ei ole. Lihasta löytyy, ja ihmettelenkin miten ne pysyvät kun en niitä treenaa.

Nuorempana olen saanut aineenvaihduntani sekaisin kaiken maailman dieeteillä, nyt on mennyt joku 5 vuotta ilman yhtään dieettiä ja syömisten seuraamisia. Pikkuhiljaa paino on laskenut ja asettunut tuohon 66 kiloon, mihin olen erittäin tyytyväinen. 

Syön noin 4 kertaa päivässä, aamulla yleensä banaania, jugurttia, keitettyä kananmunaa. Joskus vihersmoothie. Lounaaksi usein kasviskeitto, ruisleipää tai sämpylää. Päivälliseksi tavallista lämmintä ruokaa, lihaa, kalaa tai kasviksia. Iltapalalla vielä ehkä päivällisen tähteitä tai sitten leipää ja juustoa. Joskus riittää pelkkä hedelmä tai porkkana. En pidä ruoka-aikoja vaan syön kun on nälkä. Tosin vatsani on aika kellontarkka nälän suhteen. Kaikki ruuat teen melkolailla itse, en siis syö eineksiä. Sipsejä ja karkkia syön ehkä kerran viikossa, tosin en hirveästi välitä niistä joten joskus saattaa mennä kuukausiakin etten edes muista niiden olemassaoloa.

Tämä ketju oli hoikille.

Vierailija
53/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tosi hoikka mies sanoi mulle aikoinaan, että aina jos alkaa liikaa miettimään mitä pitää syödä ja mitä ei niin lihoo. Otin silloin sen itseeni, koska en ollut missään unelmamitoissa ja todellakin mietin joka päivä ja monta kertaa että mitä nyt "kuuluisi" syödä. Nykyäänhän "kuuluu syödä" vaikka mitä; rahkaa ja superfoodeja lähinnä. Käsi pystyyn kuinka moni teistä syö rahkaa ja superfoodeja koska niistä on rakennettu mielikuva "näitä syömällä sinusta tulee hoikka tms." mutta silti peilissä ei näy se mielikuvan mukainen kroppa? Niin, nimenomaan. Ei kukaan ulkopuolinen voi määritellä että onko se rahka edes sulle sopiva tuote. Toistan samaa mitä täällä on jo perään kuulutettu: tunnustelkaa mikä on just sulle sopiva tapa pysyä normaalipainon rajoissa, älkääkä miettikö liikaa. Eli alottajalle vinkki; jos joku sanoo että se pysyy hoikkana syömällä kaks kirsikkaa päivässä (tai mitä tahansa ihmiset sanoo) niin älä sokeesti toteuta.

Vierailija
54/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 ja painan 52 kiloa.

Syön keskimäärin vain terveellistä ruokaa. Ylipäänsä syöminen ei oikein kiinnosta, ja usein unohdan syödä, jos on mielenkiintoista tekemistä.

Paljon en jaksa syödäkään kerralla. Yhdestä isosta omenasta menee nälkä pitkäksi aikaa, eikä se oikein sula mahassakaan kovin äkkiä.

En oikein tiedä edes, mitä nälkä tarkoittaa. Söisin varmaan enemmän, jos olisi nälkä.

Minun on helppo syödä samaa ruokaa joka päivä. En kaipaa mitään makuelämyksiä.

Vierailija
55/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti raskas työ.

Vierailija
56/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaksi kertaa päivässä, lounas n. klo 12 aikoihin, ja illallinen n. klo 17-18 aikaan. En ole kasvissyöjä, mutta syön lihaa korkeintaan kaksi kertaa viikossa, ja muuten suosin kasvis/kalaruokaa. Mitat 162 cm/49 kg.

Vierailija
57/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivän aikana yhden pienen lämpimän aterian ja aamulla jogurtin. Saatan napostella hedelmiä jos muuten tulee nälkä. Sekä juon todella paljon vettä. Jos en imettäisi en söisi lämmintä ateriaa ollenkaan.

154/45

Vierailija
58/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 46 jatkaa vielä...

Olen huomannut myöskin sen, että jos meinaisi salaatin tms. syödä pääruuaksi niin sitä pitää syödä määrällisesti ihan älyttömästi että olis edes hetken nälkä pois. Kai siinä vatsalaukkukin venyy?

Ja aika monissa näissä dieettiohjelmissa etsitään ihmisille ruokia, joita voi syödä tosi paljon. Miksi? Miksi totuttaa vatsaa suuriin annoksiin? Kyllä meidänkin perheessä saisi vääntää ämpärillisen jotain kanasalaattia jos siitä kaikki ruuaksi söisivät :-D

Huomaan itse, että kun ruuaksi on vaikka lasagnea niin ei sitä paljoa tarvitse ottaa kun on vatsa täynnä. Toki siinä kyljessä on meilläkin aina jotain raastetta tai salaattia.

Vierailija
59/99 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit olivat mulla tärkein tekijä, uskoisin. Alle kolmekymppisenä ja ehkä noin 32-vuotiaaksi saakka painoin aina noin 54-56 kg ja pituutta on 174cm. Söin jotain pientä aamiaiseksi (puuron) sekä join runsaasti kahvia sekä sen jälkeen työpaikalla runsaan lounaan (yleensä jotain liharuokaa sekä alkupalasalaatti sekä jälkiruoka). Kotiin päästyäni olin aina kamalan nälkäinen ja söin valmisruoan sekä usein lisäksi illalla tein jotain ruokaa (pastaa & kastiketta) sekä vetäisin pussillisen karkkia ja usein puolikkaan suklaalevynkin sekä 1,5 litraa light-Cokista. Olin hoikka ja hyvässä sekä kiinteässä kunnossa. Kun tapasin mieheni sekä sitä ennen exäni, ruokailutapani muuttuivat "keskiverrommiksi", mutta painonikin nousi ehkä noin 60 kiloon. Nykyään syön samaan tapaan kuin mieheni (pihvejä, lihapitoisia ruokia hiilareiden kera), mutta lisäksi mässäilen melko estottomasti karkeilla ja painan noin 65 kiloa ja olen muuten ihan hyvässä kunnossa. Tosin tavoitteenani olisi laihtua takaisin sinne 60 kilon paikkeille.

Vierailija
60/99 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v, 174cm ja 62 kg. Paino on pysynyt tässä noin 1,5 vuotta (laihduin 10 kg) kun meiltä poistui auto käytöstä ja ryhdyn pyöräilemään kauppamatkat (6 km reissu, mäkistä maastoa). Teen paljon etätöitä ja istun iltaisinkin koneen ääressä.

Viikonloppuisin tulee ostettua sipsejä/limua ja karkkia.

Mutta mä en juo alkoholia missään muodossa, enkä kahvia. Kaakaota ja teetäkin harjoin koska niihin laitan älyttömästi sokeria. Huomaan monesti että on iltapäivä enkä ole syönyt joko ollenkaan tai sitten vain leivän.

Nytkin on nälkä, mutta ei haittaava. Olen syönyt pienen loppujämän lapsen leivästä vaika heräsin jo yli 3 tuntia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme