Olen köyhä enkä osaa leipoa
En siis voi tehdä kakkuja enkä edes käsitöitä koska en osaa niitäkään. Olenko harvinainen köyhä?
Kommentit (19)
Voit hyvin opetella, käsillä tekeminen on rentouttavaa ja hauskaa, vaikka ei köyhä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Voit hyvin opetella, käsillä tekeminen on rentouttavaa ja hauskaa, vaikka ei köyhä olisikaan.
Olen mä opetellut mutta en ole oppinut. Peukalo on keskellä kämmentä.
Ihmiset joilla on koko ajan tarve väkrätä jotain pakenevat jotain muuta. Ehkä olet vain onnellisempi köyhä? Siedät nuppiasi ja sen sisältöä et tarvitse pakoreittejä ja jotain systemaattista neuroottista käsityötä joka pakottaa ajatukset tiettyyn rataan. Olet nöin enemmän läsnä lapsillesikin koska et pakene. Ja ystävillesi.
Leipomiseen löydät kyllä ohjeita vaikka jauhopusseista, se ei ole vaikeaa kenellekään .
Varsinaiset ns.käsityöt,(eli siis ne kutomiset,virkkaamiset,ompelut , neulomiset sun muut sellaiset ) taas vaativat jo huomattavasti enemmän opettelua ja oppimista ,ennenkuin niiden avulla saa yleensä mitään valmista ja käyttökelpoista omista käsistään syntymään.
Mahdottomia ne eivät ole tosin mikään kenenkään tervekätisen oppia,mutta enemmän vain vaativat sitä aikaa ja kärsivällisyyttä & pitkäjänteisyyttä tuloksen ja työjäljen syntymiseksi .
Vierailija kirjoitti:
Leipomiseen löydät kyllä ohjeita vaikka jauhopusseista, se ei ole vaikeaa kenellekään .
Varsinaiset ns.käsityöt,(eli siis ne kutomiset,virkkaamiset,ompelut , neulomiset sun muut sellaiset ) taas vaativat jo huomattavasti enemmän opettelua ja oppimista ,ennenkuin niiden avulla saa yleensä mitään valmista ja käyttökelpoista omista käsistään syntymään.
Mahdottomia ne eivät ole tosin mikään kenenkään tervekätisen oppia,mutta enemmän vain vaativat sitä aikaa ja kärsivällisyyttä & pitkäjänteisyyttä tuloksen ja työjäljen syntymiseksi .
Kyllähän sitä jotain pullaa tai leipää leipoo. Fantasiakakut vaatii minusta jo paljon osaamista eikä mulla sellaista ole.
Olen samaa miettinyt, kun olen lukenut näiden köyhien ja sairaiden tarinoita. Väännetään kymmeniä kakkuja viikonloppuna tai kutaistaan paritkymmenet sukat parissa päivässä ja myydään pimeänä.
Olen miettinyt, että mikä olisi se taito, millä voisi pimeästi tienata rahaa. Mutta kun ei nappaa askartelu, eikä käsityö. No nussia osaan, mutta ei ihan sitäkään viitsisi lähteä pimeänä tekemään. Panna kotisivuja pystyyn, että xxxxxx.n kotinussimo, pano 100 euroa, suihinotto 50 euroa. Ja ilmoittaa, että en ole yrittäjä, kun en tee tätä ammattimaisesti, vaan tää on huvi ja harrastus.
Mitä muuta voisi tehdä, kuin kakkuja tai nussia.
kaikki ei osaa kaikkea, relaa
jos haluat voit toki opetella, leivän teko ei ole vaikeaa
No mutta oliko kuitenkin onnistuneet synttärit?
Vierailija kirjoitti:
Mee Martta-kurssille.
En mä koe tarvitsevani sellaista. Ihan normi ruokaa ja talouden hoidon kyllä osaan. En ainakaan ole ilman verojen maksua leipomadsa tai tekemässä käsitöitä myyntiin.
Mitä väliä? Halvimmat kakut ja leivät ovat niin halpoja, että ei itse tekemällä juuri mitään säästä. Jos vaikka leivän leipomiseen menee tunti, pyöri se aika kaupungilla etsimässä pulloja. Yhdestä palautuspullosta saat saman verran kuin olisit säästänyt itse leipomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä jotain pullaa tai leipää leipoo. Fantasiakakut vaatii minusta jo paljon osaamista eikä mulla sellaista ole.
Et kyllä puhunut mistään kondiittorityön oppimisen tavoitteestasi,vaan kerroit vain, ettet osaa leipoa.
Jotain kahvikakkuja kyllä pystyy suht'helposti tekemään niitäkin ja ohjekirjoja siihen saa mistä tahansa kirppiksestäkin ,mutta ne 'fantasiakakut' kannattaisi kyllä jättää mielestä aluksi ja kokeilla nyt vaan muutaman tiikeri-,pähkinä-taateli tms. kuivakakun vaikka ensin ennen sitä.
Koska itse olen oikeasti köyhä minulla ei kyllä mihinkään 'fantasiakakkuihin' riitä rahatkaan-siis niiden kallisiin raaka-aineisiin ja tarpeisiin ja sellaisten uunien hankkimiseen millä ne alkavat onnistua. (ei niitä siellä leipomossa millään 10 vuotta vanhalla UPO-liedellä näet leivota.)
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa miettinyt, kun olen lukenut näiden köyhien ja sairaiden tarinoita. Väännetään kymmeniä kakkuja viikonloppuna tai kutaistaan paritkymmenet sukat parissa päivässä ja myydään pimeänä.
Olen miettinyt, että mikä olisi se taito, millä voisi pimeästi tienata rahaa. Mutta kun ei nappaa askartelu, eikä käsityö. No nussia osaan, mutta ei ihan sitäkään viitsisi lähteä pimeänä tekemään. Panna kotisivuja pystyyn, että xxxxxx.n kotinussimo, pano 100 euroa, suihinotto 50 euroa. Ja ilmoittaa, että en ole yrittäjä, kun en tee tätä ammattimaisesti, vaan tää on huvi ja harrastus.
Mitä muuta voisi tehdä, kuin kakkuja tai nussia.
Nyt kannattaisi opetella neulomaan sukkia, ihan omaksi huviksi ja hyödyksi. Siinä samalla selviäisi, ettei sukkia niin vain kutaista (parikymmentä/ pari päivää).
Mä olen aika varakas enkä mäkään osaa leipoa.
Ei se leipomistaito ihmistä rikkaaks tee.
Kyllä jatkuva materian suoltaminen käsistä on neuroottista . Muuten jollain raksuttaisi jo ettei koko suku tarvii jonkun pitsiliinoja ja sukkia koko aika.
Oletko myös siinä mielessä köyhä, ettet osaa lukea ja toimia reseptin/ohjeiden mukaan?
Kerro, mitä sä osaat.