“Kylmä”, “etäinen”, “muovinen” ja nyt myös “epävireinen” Saara Aalto meni taas jatkoon
Miten tässä näin kävi? Hänen Gaga-videonsa katsojamäärä nousi eilen 0,3 miljoonasta 1,3 miljoonaan. Britithän hänen videoitaan eivät katso, kuten täällä on moneen kertaan todettu, joten miljoona suomalaista eli joka viides suomalainen katsoi videon eilen YouTubessa.
Kommentit (184)
Saara on hyvä laulaja. Mutta se luonne. Mulla on yksi tuollainen kaveri, kaikille jutuille nauraa isosti ja on niin läpinäkyvä, teennäinen. Katseen kun kääntää niin ilme on happama, silmät on sielun peili ja väliin se myrkyllisyyskin sieltä pilkahtaa. Kun on niin kiire teeskennellä, kaikki kertyy sisälle ja myrkyttää mieltä. Tekisi mieli sanoa että vedä syvään henkeä ja rauhoitu. Siellä kuoressa se oikea tyyppi jossain on.
Laulaa osaa, karisma puuttuu. Itse en henk.koht. pidä Saaran musiikista, varsinkaan mistään imelästä Disney-genrestä (en edes Elton Johnin ym.) mutta varmasti on hyvin monia, joihin Saaran musiikilliset tyylilajit uppoavat.
Hienosti on pärjännyt ja vaikka ei mun makuun olekaan. Toivottavasti menestys jatkuu kisassa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä helkkarin mollaajia aina löytyy? Miksei voida vain iloita ja kannustaa ihmistä, joka on omalla kovalla työllään päässyt noinkin pitkälle! Toivon hänelle parasta. Hienoa työtä, hyvä Saara!
Mutta kun se on suomalainen impivaaralainen. Jos se olisi tummempi suomalainen, se olis ihana ja mahtava ja taitava ja toisi Suomeen hyvää mainetta ja olisi aivan upea.
Tosiaan oliko joku hyvä syy karsia Gifty? Työlupa? Oleskelulupa?
En nyt ota kantaa tähän Saaraan koska fanit on niin julmia, mutta eikö ketään laulajaa saa koskaan arvostella? Edes sanomalla että "en tykkää", jos ei osaa itse laulaa paremmin? En minä osaa laulaa mutta kai mulla on silti oma oikeus sanoa mistä musiikista tykkään ja mistä laulajasta en?
Saa kai sanoa taulusta ettei se ole hieno vaikkei olisi itse koskaan edes sivellintä pidellyt kädessä? Saako arvostella jotain vaatetta ettei se ole hyvin tehnyt, jos ei itse osaa edes ommella?
Mielestäni saa mutta aina tulee näitä "no oisitko ite osannut vetää paremmin v*tun läski"
No en, koska en ole laulaja enkä haluaisi olla. Silti saan olla hehkuttamatta ketään laulajaa vaikka kuinka olisi menestynyt ihan kuule ulkomailla asti, nii kerta!
Tippuiko gifty? Ihan oikeesti? Sehän oli täydellinen laulaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi jatkoon tosi-tv:ssä. Levynmyynti/keikkasuosio nähdään sitten ensi vuonna jos rahkeet riittää.
Ahhahhaahhhaa. Kitkerää, katkeraa, hiekkaa siellä ... et vain voi myöntää, että Saaran menestys on ollut huikeaa, moninkertaisesti se mitä ikinä kukaan uskalsi toivoa. Mielettömän lahjakas, kovasti töitä tekevä, kehittyvä ja oppivainen Saara.
Mulla ei ole mitään odotuksia Saarasta koskaan ollutkaan, koska en kuulu kohderyhmään. Mutta tosi-tv:stä tiedän sen verran että se on eri asia kuin oikeat musiikilliset näytöt, jotka tv-formaatin päätyttyä joutuvat testiin.
Vierailija kirjoitti:
Tippuiko gifty? Ihan oikeesti? Sehän oli täydellinen laulaja!
Jep, tuotanto halusi lisätä mielenkiintoa...
Ihan väärä biisivalinta ja hän jotenkin jäi junnaamaan paikoilleen.
Itse kuvittelin hänen olevan topkolmosessa.
No ei todellakaan ole Saara epävireinen, toisin kuin Euroviisuedustajamme oli.
Itse en tykkää Saarasta, mutta erinomainen laulaja on. Esiintymisetkin ovat parantuneet huimasti, mikä lienee pitkälti tuotantoyhtiön ansiota. Kaipaisi kyllä kipeästi ammattilaisen apua haastattelutilanteiden hallintaan. Nyt vaikuttaa jotenkin lapselliselta ja pihalla olevalta.
Hyvä, ammattilaisten taustatiimi tueksi ja saattaa hyvinkin päästä lyömään läpi Euroopan musiikkimarkkinoilla. Manageri nyt ensiksi vaihtoon, rakastettu on huono vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ota kantaa tähän Saaraan koska fanit on niin julmia, mutta eikö ketään laulajaa saa koskaan arvostella? Edes sanomalla että "en tykkää", jos ei osaa itse laulaa paremmin? En minä osaa laulaa mutta kai mulla on silti oma oikeus sanoa mistä musiikista tykkään ja mistä laulajasta en?
Saa kai sanoa taulusta ettei se ole hieno vaikkei olisi itse koskaan edes sivellintä pidellyt kädessä? Saako arvostella jotain vaatetta ettei se ole hyvin tehnyt, jos ei itse osaa edes ommella?
Mielestäni saa mutta aina tulee näitä "no oisitko ite osannut vetää paremmin v*tun läski"
No en, koska en ole laulaja enkä haluaisi olla. Silti saan olla hehkuttamatta ketään laulajaa vaikka kuinka olisi menestynyt ihan kuule ulkomailla asti, nii kerta!
Minä en ole koko ohjelmaa edes katsonut, koska minulla ei ole ollut telkkaria kymmeneen vuoteen, enkä jaksa tuhlata aikaani näihin tosielämän juttuihin, mitä nykyään kai telkkarissa on koko ajan.
Mutta täältä olen lukenut, että joku suomalainen on esiintymässä jossain ulkomaalaisessa kisassa. Huvittaa se hirveä mollaus. Kun kyseessä on suomalainen nainen, siitä ei voi pitää. Suomalaisten luonteeseen ei kuulu olla iloinen suomalaisen menestymisestä.
Koko Saarasta en edes tiedä, kuka hän on. Joten en voi edes olla mikään fani.
Mua niin naurattaa se kaikki paskan määrä mitä täälläkin on saarasta jauhettu. Koitetaan lytätä ja pistää matalaksi. Ja sitä tehdään täällä kaikille. Vissiin on oma elämä niin ankeaa, että toivotaan ettei muutkaan uskalla yrittää yhtään mitään. Itseä voi kehittää, hyvät ajatukset luo lisää hyviä ajatuksia. Kokeilkaapa vaikka.
Käyttäjä1106 kirjoitti:
Hyvä, ammattilaisten taustatiimi tueksi ja saattaa hyvinkin päästä lyömään läpi Euroopan musiikkimarkkinoilla. Manageri nyt ensiksi vaihtoon, rakastettu on huono vaihtoehto.
Samaa mieltä. Saarassa on potentiaalia, mutta tarvitsee toimivan koneiston taustalleen. Jonkun oikean ihmisen pitää kiinnostua. Lisäksi Saara on surkea biisien kirjoittajana, joten todellakin tarvii menestyneitä kirjoittajia taakseen. Ihmisiä, jotka osaa sanoittaa hittejä. Singer songwriter jutut voi unohtaa heti alkuunsa. Tai onhan se niitä jo koittanut...
Mulle on edelleen ihan sama mitä tekee. Levyjä en ostaisi. Saara kuuluu teatterilavalle. Ja joo, en ole kateellinen. Ei mun vaan tartte tykätä, vauhkootte miten paljon vaan :D
Jos Saara aikoo hyödyntää maksimaalisesti tämän uran kannalta, on ilmeistä, että hänen on vaihdettava managerinsa. Parisuhteessa ei nähdä toisen virheitä, Merillä ei mitään kokemusta kansainvälisestä toiminnasta, ja mitään sellaista kuin puoliksi Suomessa ei kannata miettiä, se homma alkanut, ja vedettävä sitten kaikkensa panostaen maaliin. Minne Saara tähtää? En tiedä, mutta Saaran ehdottomasti tulee tehdä jotain hihittelevälle ja naamaansa vääntelevälle (epäaitoa) tyylilleen haastatteluissa. Se on luotaan poistyöntävää. Imagoaan voi ilmaista vaikka vaatteilla, mistään keijukaisista ei kannata pahemmin höpötellä jos aikoo yleisön ottaa. Julkinen minä ja jatkuvasti itseään kompesoiva, glorifioiva jne kakaramainen suhteessa ikään yksityinen minä, ehdottomasti erotettava. Päteä ja hihitellä voi Merin kanssa. En ole fani, mutta toivon menestystä, koska ääni on loistava ja esiintymiskanttia löytyy.
Mä olen 99% varma että Saaralla on aspergerin syndrooma. Olen itse assi ja heidän kanssaan toistuvasti tekemisissä ja näen Saarassa NIIN paljon samoja piirteitä meidän kanssa ettei mitään rajaa...
Hän on omalaatuinen persoona, jonka tunteiden ilmaisu on asseille tyypillisesti myöskin omalaatuista - joko hyvin rajoittunutta tai päinvastoin ylikorostettua. Ilmeet, eleet ym. Ovat hänelle vaikeita ihan kuin kaikille aspergereille.
Saara tietää selvästi että häneltä odotetaan tietynlaista käytöstä, eism, hymyilyä ja naurua tietyissä kohdissa ja siksi hän myös hymyilee ja nauraa. Oikeasti hän ei sitä tekisi vaan tekee koska tietää ennakko-odotukset. Siksi hänen olemuksensa vaikuttaa teennäiseltä.
Esim. itsekään en vain osaa ilmaista iloani nauramalla/hymyilemällä, mutta tietyissä tilanteissa se on pakko tehdä ettei vaikuta aivan moukalta. Esim. kun saa lahjoja tai saa tietää voittaneensa jotain. Olen silloin itsekin väkinäisesti nauranut/hymyillyt ja oikeasti yrittänyt eläytyä siihen tilanteeseen vaikka se on minulle luonnotonta.
Me assit yritämme yleensä toissamme sopeutua muiden joukkoon ja toimia niin kuin "pitää". Mutta helppoa se ei meille ole, siksi pyytäisinkin kärsivällisyyttä ja ymmärrystä eikä haukkuja ja feikiksi syyttämistä.
Saara saa uran jostain mutta ei Suomesta. Managerin on vaihduttava ja vähän pelkään että niille tulee ero jossain vaiheessa.
Mitkä niitä Saaran omia biisejä on? Kun joku edellä puhui hänestä lauluntekijänä. Uteliaisuuttani kysyn, jos joku voisi heittää nimiä saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan sanonut ettei hän osaa laulaa. Olen sanonut että hän on ollut muovinen, etäinen ja karisma on puuttunut.
Ja ihan samaa sanoi Simon lauantaina. Että aiemmin Saara on vetänyt erilaisia rooleja, eikä ole ollut oma itsensä.
Nyt kun hän on relannut, on alkanut tapahtua nopea muutos.
Edelleen hän on silti sosiaalisilta taidoiltaan vähän outo. Töksäyttelijä ja aina jotenkin kääntää jutun itseensä - minä tein niin kamalasti töitä ja minäminäminä - eli siinä sujteessa olisi edelleen petrattavaa...
No, mitähän hittoa ne Saaran sosiaaliset taidot tähän liittyy? Kuulostat siltä, kuin odottaisit hänestä jotain kädestä pitelijää itsellesi. Eikö nyt riitä, että hoitaa tuon ammatillisen hommansa ihn hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan sanonut ettei hän osaa laulaa. Olen sanonut että hän on ollut muovinen, etäinen ja karisma on puuttunut.
Ja ihan samaa sanoi Simon lauantaina. Että aiemmin Saara on vetänyt erilaisia rooleja, eikä ole ollut oma itsensä.
Nyt kun hän on relannut, on alkanut tapahtua nopea muutos.
Edelleen hän on silti sosiaalisilta taidoiltaan vähän outo. Töksäyttelijä ja aina jotenkin kääntää jutun itseensä - minä tein niin kamalasti töitä ja minäminäminä - eli siinä sujteessa olisi edelleen petrattavaa...
No, mitähän hittoa ne Saaran sosiaaliset taidot tähän liittyy? Kuulostat siltä, kuin odottaisit hänestä jotain kädestä pitelijää itsellesi. Eikö nyt riitä, että hoitaa tuon ammatillisen hommansa ihn hyvin.
Ne sosiaaliset taidot ovat ihan avainasemassa siinä vaiheessa, kun yrittäjä (mitä artisti aina on) yrittää myydä tuotettaan. Jos on kököt sosiaaliset taidot, ei saa itseään myytyä niille yhteistyökumppaneille, eikä yleisölle. Juuri niihinhän on nyt siellä Englannissa sekä tuomarit että yleisö reagoineet.
Aina näet löytyy joku joka on artistina yhtä hyvä ja lisäksi sweet and likeable.
Hän tarvitsee ehdottomasti äärimmäisen taitavan ihmissuhdemanagerin siihen itsensä ja muiden väliin. Ja coachausta noihin haastatteluihin jne.
Hyvä että saa näkyvyyttä vieläkin, auttaa uralla vaikka ei voita.