“Kylmä”, “etäinen”, “muovinen” ja nyt myös “epävireinen” Saara Aalto meni taas jatkoon
Miten tässä näin kävi? Hänen Gaga-videonsa katsojamäärä nousi eilen 0,3 miljoonasta 1,3 miljoonaan. Britithän hänen videoitaan eivät katso, kuten täällä on moneen kertaan todettu, joten miljoona suomalaista eli joka viides suomalainen katsoi videon eilen YouTubessa.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän lähes kaikki, minäkin, odottanut jatkopaikkaa vielä. Vaikka vähän laulun osalta menikin euroviisuksi. Kyllä Saara musikaaliuran ulkomailla saa.
Dialyysissä telegraph kirjoitti että viimevuoden voittajan esiintyessä tajuaa tämän vuoden huonon tason
Samaa mieltä. Louisa Johnson olisi voittanut jo koe-esiintymisellään kaikki nämä live-esitykset, ilman rekvisiittaa, harjoittelemista, ammattilaisten tausta-apua..
No eihän olisi. Saaralla on puhtaampi ja soivampi ääni kuin Louisalla. Eikä Louisan eilinen esitys ollut kummoinen. Melkoista kiekumista.
Tee itse paremmin. Taidat olla vain kateellinen Louisalle!
En ole kateellinen Louisalle, mutta Saaralle olen. Niin upeaa se äänenhallinta ja pitkälle kantavat vokaalit... Kerrassaan fantastista.
Selvästi olet. Louisa on erittäin taitava, lahjakas, karismaattinen ja kauniskin. Nuori vielä, joten kehittyy varmasti.
Saaralle kateellisena olemisen myöntäminen ei tuottanut vaikeuksia, joten jos olisin kateellinen Louisalle tai edes ihailisin häntä, voisin sen kyllä aivan hyvin sanoa. Varmasti on lahjakas ja ihan nätti, mutta en pidä häntä sen kummempana kuin muitakaan perusartisteja. Eikä hänen uransa ole lähtenyt niin hyvin käyntiin kuin esimerkiksi One Directionilla tai Little Mixillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän lähes kaikki, minäkin, odottanut jatkopaikkaa vielä. Vaikka vähän laulun osalta menikin euroviisuksi. Kyllä Saara musikaaliuran ulkomailla saa.
Dialyysissä telegraph kirjoitti että viimevuoden voittajan esiintyessä tajuaa tämän vuoden huonon tason
Samaa mieltä. Louisa Johnson olisi voittanut jo koe-esiintymisellään kaikki nämä live-esitykset, ilman rekvisiittaa, harjoittelemista, ammattilaisten tausta-apua..
No eihän olisi. Saaralla on puhtaampi ja soivampi ääni kuin Louisalla. Eikä Louisan eilinen esitys ollut kummoinen. Melkoista kiekumista.
En ole kateellinen Louisalle, mutta Saaralle olen. Niin upeaa se äänenhallinta ja pitkälle kantavat vokaalit... Kerrassaan fantastista.
Selvästi olet. Louisa on erittäin taitava, lahjakas, karismaattinen ja kauniskin. Nuori vielä, joten kehittyy varmasti.
Soo-soo! Palstalla saa kehua vain Saaraa, suomalaista kansallisaarretta :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaralle kateellisena olemisen myöntäminen ei tuottanut vaikeuksia, joten jos olisin kateellinen Louisalle tai edes ihailisin häntä, voisin sen kyllä aivan hyvin sanoa. Varmasti on lahjakas ja ihan nätti, mutta en pidä häntä sen kummempana kuin muitakaan perusartisteja. Eikä hänen uransa ole lähtenyt niin hyvin käyntiin kuin esimerkiksi One Directionilla tai Little Mixillä.
Selvästi kateellinen. Taitaa olla hiekkaakin siellä. Taitaa ottaa koville, että Louisa on X-factor -voittaja. Hänen uransa on vielä alussa, joten hankala sanoa, millainen siitä tulee. Minä ainakin toivon hänelle menestystä.
Vois vähän kannustaa omaa maata. Edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soo-soo! Palstalla saa kehua vain Saaraa, suomalaista kansallisaarretta :P
Jokainen saa tykätä kenestä haluaa. Miksi Louisan tai kenen tahansa muun tykkääminen olisi Saaran tykkäämisestä pois? Tai miksi Saarasta tykkääminen olisi muilta pois? Omaan korvaani Saaran laulu miellytää enemmän, jonkun toisen Louisan. Louisa on toki upea laulaja, mutta itse en hänen lauluääntään jaksa kuunnella, vaikka se teknisesti onkin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Saara on hyvä laulaja. Mutta se luonne. Mulla on yksi tuollainen kaveri, kaikille jutuille nauraa isosti ja on niin läpinäkyvä, teennäinen. Katseen kun kääntää niin ilme on happama, silmät on sielun peili ja väliin se myrkyllisyyskin sieltä pilkahtaa. Kun on niin kiire teeskennellä, kaikki kertyy sisälle ja myrkyttää mieltä. Tekisi mieli sanoa että vedä syvään henkeä ja rauhoitu. Siellä kuoressa se oikea tyyppi jossain on.
Tähän ja moneen muuhun tämän ketjun viestiin kiteytyy se, miksi yhä nyky-Suomessa naiset menestyvät miehiä huonommin liike-elämässä ja tieteissä. Suuri osa (ei toki kaikki) takertuu aina johonkin epäoleelliseen paskaan ja vierellä olevien naisten "myrkyllisyyteen" ja kokee kaiken muutoinkin vahvasti omien tunteidensa kautta. Että on se tekninen taitavuus tai esim. laulutaito ihan kiva juttu, mutta tärkeämpää on aina joka tilanteessa se, että on omiin silmiin "aito" ja "sielukas" tyyppi (tarkoittaa useimmiten, että pitäisi olla sama arvomaailma kuin itsellä). Faktoja täytyy aina saada hämmentää omilla tuntemuksilla tai joillain ihmissuhdepeleillä. Onneksi poikkeuksiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi kateellinen. Taitaa olla hiekkaakin siellä. Taitaa ottaa koville, että Louisa on X-factor -voittaja. Hänen uransa on vielä alussa, joten hankala sanoa, millainen siitä tulee. Minä ainakin toivon hänelle menestystä.
En tiedä, mistä minun kuuluisi olla hänelle kateellinen. En ole artisti, joten en voi kilpailla hänen kanssaan. Mutta olet jankkauksinesi selvästi trolli. Ei kukaan jankuta kateellisuudesta kolmatta viestiä peräkkäin, kun olen antanut hyvät perustelut sille miksi en Louisalle ole kateellinen. Monelle muulle henkilölle olenkin kateellinen hyvällä tavalla, ihailen heitä, mutta Louisa ei ole yksi heistä. Ei ota koville Louisan X Factor voitto, hän oli ylivoimaisesti viime kauden paras ja ansaitsi voiton. Keikalle en kuitenkaan menisi enkä levyä ostaisi, mutta se ei tarkoita, etteikö moni muu ostaisi ja etteikö hän voisi menestyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Jos en vain pidä Saarasta, niin miksi ihmeessä kannustaisin häntä. En kannusta Honey G:tä tai Ryan Lawrietakaan, koska en pidä heistä.
Joku inttää ja provosoi tässä ketjussa ihan tahallaan. Ei kannata välittää noin negatiivisesta ihmisestä. Tuo ihmistyyppi on milloin kenellekin kateellinen ja voi viettää täällä tunteja haukkumassa käytännöllisesti katsottuna tuntematonta ihmistä. Ollaan me muut rakentavampia ja jätetään inttäjä rauhaan koska hän ei kuuntele järkiperusteluja kuitenkaan. Joidenkin elämän ohjenuora on olla mahdollisimman ankea ja negatiivinen. He saavat siitä nautintonsa. Heille vastaaminen on tavallaan palkinto koska he kokevat tulevansa siten nähdyksi.
Veikkauksia jatkon suhteen:
Live show 5 bottom three
Honey G (pääsee jatkoon lifeline-äänillä)
Ryan Lawrie
Four of Diamonds (putoaa)
Live show 6 bottom three
Sam Lavery (pääsee jatkoon lifeline-äänillä)
Saara Aalto
Ryan Lawrie (putoaa)
Live show 7 bottom three
Sam Lavery (pääsee jatkoon lifeline-äänillä)
Saara Aalto tai Emily Middlemas
Honey G (putoaa koska olisi liian naurettavaa päästää jatkoon Saaran/Emilyn sijaan)
Lopuista en osaa veikata muuta kuin että Matt Terry voittaa, vaikka onkin ihan kuolettavan tylsä. :D
Vierailija kirjoitti:
Joku inttää ja provosoi tässä ketjussa ihan tahallaan. Ei kannata välittää noin negatiivisesta ihmisestä. Tuo ihmistyyppi on milloin kenellekin kateellinen ja voi viettää täällä tunteja haukkumassa käytännöllisesti katsottuna tuntematonta ihmistä. Ollaan me muut rakentavampia ja jätetään inttäjä rauhaan koska hän ei kuuntele järkiperusteluja kuitenkaan. Joidenkin elämän ohjenuora on olla mahdollisimman ankea ja negatiivinen. He saavat siitä nautintonsa. Heille vastaaminen on tavallaan palkinto koska he kokevat tulevansa siten nähdyksi.
Kyllä minustakin on outoa kuinka nro 73 haukkuu Emilyä, täysin tuntematonta ihmistä. Hänen pitäisi hankkia elämä ja lakata olemasta niin negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan sanonut ettei hän osaa laulaa. Olen sanonut että hän on ollut muovinen, etäinen ja karisma on puuttunut.
Ja ihan samaa sanoi Simon lauantaina. Että aiemmin Saara on vetänyt erilaisia rooleja, eikä ole ollut oma itsensä.
Nyt kun hän on relannut, on alkanut tapahtua nopea muutos.
Edelleen hän on silti sosiaalisilta taidoiltaan vähän outo. Töksäyttelijä ja aina jotenkin kääntää jutun itseensä - minä tein niin kamalasti töitä ja minäminäminä - eli siinä sujteessa olisi edelleen petrattavaa...
En aio petrata.
t. Saara
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Mun veikkaus missä järjestyksessä nää putoaa:
1. 4oD
2. Ryan Lawrie
3. Honey G
4. Saara ( voi olla myös niin että Saara putoaa ennen Honey G:ta vaikka se olisikin vääryys)
5. Sam
6. 5 after midnight
7. Emily tulee toiseksi
8. Matt voittaa
Giftyn putoaminen oli yllätys, sillä hän oli yksi taitavimmista esiintyjistä ja laulajista kisassa, joten kisassa voi sattua yllätysputoamisiakin. Tuolla ensi viikon Girlbands vs boybands teemalla ja ylipäätään teemoilla voi olla myös merkitystä. Ja sillä jos noille annetaan huonoja kappaleita tai saa jonkun syysflunssan kuten Relley
Onko teistä faneista tuon kyseisen tosi-tv ohjelman taso hyvä? Rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuin yhden hitin, niin elää leveästi loppuelämänsä
Kuten MC Hammer.
Tai Pete Burns (ei kuulemma jäänyt rahaa edes hautajaisiin, Boy George aikoo kustantaa).
Ai mullon menny ihan ohi toi Pete Burnsin kuolema 🤔 Tietäks joku mikä sille tuli?
Sori tää off topic
Itse en millään ymmärrä Matt Terryn suosiota. Hän laulaa kyllä hyvin, mutta tuntuu että samanlaisia miesartisteja on pilvin pimein. Jotenkin en usko, että hän tulee menestymään parhaiten kaikista finalisteista, vaikka voittaisikin. Sellainen artisti joka unohtuu yhtä nopeasti kuin nousee suosioon.
En aio siteerata tuota Asperger-diagnosoijan väärin lainaamaa tekstiäni ja hänen siihen yhteen pötköön kirjoittamaa vastinettaan, mutta totean vain: Saarassa ei ole mitään as-piirteitä. Sanoisin, että hän on hyvin kaukana niistä. Jokainen as-ihminen on tietysti oma persoonansa, mutta nimenomaan nuo as-piirteet ovat hänestä hyvin kaukana. Ja on sitä paitsi asiatonta edes spekuloida tuollaisella.
Autismi vaatii diagnoosin, eikä keittiöpsykologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan sanonut ettei hän osaa laulaa. Olen sanonut että hän on ollut muovinen, etäinen ja karisma on puuttunut.
Ja ihan samaa sanoi Simon lauantaina. Että aiemmin Saara on vetänyt erilaisia rooleja, eikä ole ollut oma itsensä.
Nyt kun hän on relannut, on alkanut tapahtua nopea muutos.
Edelleen hän on silti sosiaalisilta taidoiltaan vähän outo. Töksäyttelijä ja aina jotenkin kääntää jutun itseensä - minä tein niin kamalasti töitä ja minäminäminä - eli siinä sujteessa olisi edelleen petrattavaa...
No, mitähän hittoa ne Saaran sosiaaliset taidot tähän liittyy? Kuulostat siltä, kuin odottaisit hänestä jotain kädestä pitelijää itsellesi. Eikö nyt riitä, että hoitaa tuon ammatillisen hommansa ihn hyvin.
Ne sosiaaliset taidot ovat ihan avainasemassa siinä vaiheessa, kun yrittäjä (mitä artisti aina on) yrittää myydä tuotettaan. Jos on kököt sosiaaliset taidot, ei saa itseään myytyä niille yhteistyökumppaneille, eikä yleisölle. Juuri niihinhän on nyt siellä Englannissa sekä tuomarit että yleisö reagoineet.
Aina näet löytyy joku joka on artistina yhtä hyvä ja lisäksi sweet and likeable.
Hän tarvitsee ehdottomasti äärimmäisen taitavan ihmissuhdemanagerin siihen itsensä ja muiden väliin. Ja coachausta noihin haastatteluihin jne.
Viimeisen lauseesi allekirjoitan, muuten olen sitä mieltä, että artistille ei ole paskankaan hyötyä olla suloinen ja rakastettava, enemmänkin on hyvä olla laskelmoiva ja kova vaativissa tilanteissa. Kaikki noilla areenoilla haluavat saada vain hyödyn irti.
Mielipiteelläni edellisessä viestissäni tarkoitin noita ihmisiä, joille ei riitä, että artisti viihdyttää, ja tuo miellyttäviä hetkiä omaan elämään. Ei, kun pitää alkaa roikkumaan sen rintapielessä vaatimassa ystävyyttä ja ymmärrystä, huomiota, artistin pitää olla sitä ja tätä. Mutta mä en ole koskaan tajunnutkaan kenenkään fanittamista.
Tarkoitin vain että pääsee itse helpommalla jos opettelee nuo "tavat". Ettei tarivtse hukata energiaa tai möhliä asiassa jonka voi tavallaan opetella. Ja suomalaisillehan ei opeteta juurikaan tuota small talkia ja jännittävissä tilanteissa vieraalla kielellä se kökköya sitten korostuu. Joku enkun coach nyt vaan kehiin ja opettelemaan tämäkin puoli vaan kuntoon. Samalla ahkeruudelöa kuin muukin osuus.
Up