Saara, olet hyvä vaan et täydellinen
Edelleen olen tätä mieltä; laulajana välillä huudat, en kaikissa kappaleissa pidä äänestäsi. Se, mikä on vahvuutesi on show-elementti ja sillä saralla tulet varmasti menestymään.
En pidä "minua ei ymmärretä" valittelustasi. Esimerkiksi ei Karita Mattilakaan valittele, vaikkei hän sovi iskelämlaulajaksi. Kaikesta vaan ei ole kaikkeen.
Ja Iltasanomista luin, että. SINÄ olet tehnyt paljon työtä viikon aikana. Eiköhän ryhmäsi ole myös mahdollistanut esiintymisesi (rekvisiitat, vaatteet, tanssijat..), joiten pieni kiitos sinnekinpäin.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ollut mielettömän kiehtovaa nähdä, kuinka hän on edistynyt ja kehittynyt uskottavaksi kansainväliseksi lupaukseksi. Kun muistaa nuo tuon kilpailun alun naiivit puheet Disney-prinsessoista ja joulupukeista. Nyt se Suomi -pointtikin on melkein unohtunut, jopa meiltä suomalaisilta. Aivan huimaavaa.
Tulihan sitä prinsessaunelmaa taas eilisessä jaksossa, kun puhuttiin Halloween-asuista "Can I be a princess?". Mielestäni oli melko falskia Saaralta väittää, ettei muka tiedä mitään Halloween-pukeutumisesta.
Sama pisti korvaan. Kyllähän suomessakin on pukeuduttu Halloween - asusteisiin vuosien ajan jo. Ja apple bob - homma, tuosta nimestä en olisi itsekään tajunnut, mutta onhan tuota omena vesikulhossa - leikkiä leikitty Suomessakin. Mutta tuohan oli vaan hauska insertti, mitäpäs siitä. Sen sijaan se "suomessa minua ei ymmärretä ja te britit tykkäätte musta ja tarviin ääniä" - naukuminen otti vähän kupoliin.
Ei Halloween ole Suomessa vielä mikään koko kansan juhla, vaikka pikkuhiljaa siihen suuntaan ollaankin menossa. Esim. omassa lähipiirissäni Halloweenia on vietetty vasta parin vuoden ajan ja silloinkin lapsiperheissä. Mulle ainakin on ihan uutta tämä touhu. Enkä myöskään ole leikkinyt mitään omena vesikulhossa -leikkiä koskaan. Ei siis kannata yleistää omia kokemuksiaan koskemaan koko Suomen kansaa.
Aika tynnyrissä elänyt saa olla, jos ei ole muka tietoinen, mitä Halloweenin juhlimiseen edes pääpiirteissään kuuluu. Vaikka sitä ei ole Suomessa vietetty vuosikymmeniä, sitä on kuitenkin täälläkin näytetty ulkomaalaisissa elokuvissa ja sarjoissa kurpitsalyhtyineen ja trick or treat -kierroksineen jo ties kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ollut mielettömän kiehtovaa nähdä, kuinka hän on edistynyt ja kehittynyt uskottavaksi kansainväliseksi lupaukseksi. Kun muistaa nuo tuon kilpailun alun naiivit puheet Disney-prinsessoista ja joulupukeista. Nyt se Suomi -pointtikin on melkein unohtunut, jopa meiltä suomalaisilta. Aivan huimaavaa.
Tulihan sitä prinsessaunelmaa taas eilisessä jaksossa, kun puhuttiin Halloween-asuista "Can I be a princess?". Mielestäni oli melko falskia Saaralta väittää, ettei muka tiedä mitään Halloween-pukeutumisesta.
Ehkäpä tuo prinsessahuomautus Saaralta oli sarkastinen heitto omia puheitaan kohtaan. Sarkasmi vaan valuu monilta kuin vesi hanhen selästä jälkeä jättämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pisti korvaan. Kyllähän suomessakin on pukeuduttu Halloween - asusteisiin vuosien ajan jo. Ja apple bob - homma, tuosta nimestä en olisi itsekään tajunnut, mutta onhan tuota omena vesikulhossa - leikkiä leikitty Suomessakin. Mutta tuohan oli vaan hauska insertti, mitäpäs siitä. Sen sijaan se "suomessa minua ei ymmärretä ja te britit tykkäätte musta ja tarviin ääniä" - naukuminen otti vähän kupoliin.
Ei Halloween ole Suomessa vielä mikään koko kansan juhla, vaikka pikkuhiljaa siihen suuntaan ollaankin menossa. Esim. omassa lähipiirissäni Halloweenia on vietetty vasta parin vuoden ajan ja silloinkin lapsiperheissä. Mulle ainakin on ihan uutta tämä touhu. Enkä myöskään ole leikkinyt mitään omena vesikulhossa -leikkiä koskaan. Ei siis kannata yleistää omia kokemuksiaan koskemaan koko Suomen kansaa.
Aika tynnyrissä elänyt saa olla, jos ei ole muka tietoinen, mitä Halloweenin juhlimiseen edes pääpiirteissään kuuluu. Vaikka sitä ei ole Suomessa vietetty vuosikymmeniä, sitä on kuitenkin täälläkin näytetty ulkomaalaisissa elokuvissa ja sarjoissa kurpitsalyhtyineen ja trick or treat -kierroksineen jo ties kuinka kauan.
Joo, kyllä tämä stereotyyppinen amerikkalainen tapa juhlia on varmasti kaikkien vähänkin viihdemaailmaa seuraavien tiedossa, mutta ei Halloween-kulttuuri ole (vielä ainakaan) rantautunut sellaisenaan Suomeen. Tiedän kyllä esimerkiksi tämän karkki vai kepponen -jutun, mutta jos sellaista tultaisiin mun ovelle kyselemään, en todellakaan olisi siihen osannut varautua. Sen verran osaan Halloween-pukeutumisesta sanoa, että pelottavaa pitää olla, mutta siihen tietämykseni jääkin. Mä en ole kasvanut sisään tuollaiseen kulttuuriin, joten mun tiedot on vain pintapuolisia havaintoja ja stereotyyppisiä käsityksiä. Me kaikki suomalaiset ei olla tuollaisia vieraiden kulttuurien asiantuntijoita, niin kuin sä näytät olevan. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saara nyt vaan sattuu olemaan x factor uk:n kaikkien aikojen paras esiintyjä. :) Joku vertasi häntä Freddie Mercuryyn, että lavakarismaa jopa häntä enemmän.
2010-luvun parhaimpia naisartisteja, historiallinen muusikko.
Anteeksi nyt, mutta ei todellakaan ole. Ei ole edes tuon tämänhetkisen kisan paras, julisti lehdistö mitä tahansa.
Muusikoiden aliarvioimista kutsua jotain x factor tähtöstä muusikoksi. Saara ei edes tee musiikkia. Saati suunnittele omia esityksiään. Ihan kiva laulaja joo, mutta kivoja laulajia on tässä maailmassa miljardeja. Se ei tee hänestä mitenkään historiallista tai edes mieleenpainuvaa.
Peppukipeä Queen fanipoika :) Ottaako noin tunteisiin, kun AMMATTILAISMUUSIKKO sanoo että Saara on lahjakkaampi kuin Mercury?
Saara-fanit näyttävät taas tasonsa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo tuohikengissä köyhästä pikku Suomesta porokyydillä suureen maailmaan matkannut pikku tyttönen mitään tiedäkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää vielä puuttua tähän, kun oon mielenkiinnolla seurannut muutamaa kulttuuriappropriaatioon liittyvää kohua tässä männä vuosina. Se, että näkee esitettävän stereotypioita joistakin kulttuureista elokuvissa, sarjoissa tms., ei tee kenestäkään ko. kulttuurin asiantuntijaa. Mun mielestä on pientä henkistä ylimielisyyttä väittää, että näiden tietojen pohjalta tuntisi kyseiset ilmiöt. Joo, pääpiirteet voi tietää, mutta siihen se jääkin. Halloweenissa ei tosin taida olla kyse mistään kulttuurin varastamisesta vaan ennemminkin sitä on ehkä tietoisesti markkinoitu myös tänne meillepäin, mutta kuitenkin varoisin itsekin esittämästä julkisesti stereotyyppisiä käsityksiäni minään tietona. Ihan näin vaan sivuhuomautuksena tämän kerroin, kun täällä kritisoitiin Saaran tietämättömyyttä ko. asiassa.
Bad romance ei ollu hyvä valinta mielestäni. Korkeissa kohdissa Saara kuulostaa uskomattomalta, mutta matalalla ei loista. Lisäksi tuossa laulussa oli niin plajon sanoja nopeasti matalalla, niin ei kuulostanut hyvältä.
Minua ei haittaa jos aksentti puskee läpi, se vaan kertoo että puhuu jotain muuta kuin englantia.
Vierailija kirjoitti:
Siis täälläkö ihmiset ovat oikeasti sitä mieltä, että Aalto on parempi kuin legendaarinen kulttimaineessa oleva maailman arvostama muusikko?
I'm done.
Tämä kommentti jotenkin kristallisoi nykyisen nettihelvetin luonteen. Joku lukee yhden kommentin, jossa esitetään "väärä" mielipide ja sitten tunnekuohussa kirjoittaa kommentin jossa väitetään että "täällä ihmiset ovat tätä mieltä". Lainausmerkeissä olevan voisi korvata sanalla "miehet", "naiset", "vihervassarit", "persut" jne. asiayhteydestä riippuen. Haista paska sinä internetin syöpä.
Minusta tällä viikolla Matt Terry oli parempi, hänellä oli sopivampi biisi. Mutta Saara on valtavana hyvä. Varmaan tulee tiukka taistelu voitosta noiden kahden välille.
Jaaha, vai että Saara on vain tylsä peruslaulaja :D? Valmistunut sibiksestä, jonne ei ihan kuka tahansa pääse ja esiintynyt mm. Andrea Bocellin kanssa, joka ei todellakaan ota lavalle kumppanikseen laulamaan ihan mitä tahansa kiekujaa. Mutta ei kun teidän joiden mammojen mielestä Saara ei osaa edes laulaa ja huutaa vain :D. Niin mahtavaa, kun ihmiset pätee asialla, josta ei edes tiedä mitään, kuten esim. laulutekniikasta :D.
Mercury se vasta kiekuu ja huutaakin. Yliarvostettu ja hypetetty laulaja jota palvotaan homouden takia.
Mä ainakin kannustan Saaraa, on kehittynyt kyllä koko ajan, vaikka uraa jo paljon takana. Vielä kun saisi jonkin kunnon kylmät väreet -esityksen tuonne niin olisi mahtavaa. Mutta kyllä nämä showesityksetkin sitä tunnepuolta paikkaavat. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin kannustan Saaraa, on kehittynyt kyllä koko ajan, vaikka uraa jo paljon takana. Vielä kun saisi jonkin kunnon kylmät väreet -esityksen tuonne niin olisi mahtavaa. Mutta kyllä nämä showesityksetkin sitä tunnepuolta paikkaavat. Tsemppiä!
Eikö teillä Saara-faneilla menekään kylmät väreet koko ajan? Ja mitäs näitä muita kliseitä onkaan
- kylmät väreet..
- en ole ennen ollut fani, mutta nyt..
- en ole Saara-fani, mutta..
- olette kateellisia..
- go saara go..
- Saaralle pitää antaa Nobel-palkinto..
- Saara on parempi kuin Freddie Mercury / Björk / Jeesus
Te kaikki, sadat tuhannet eri ihmiset, koko ajan kirjoitatte näitä samoja juttuja. Tosi jännää!
ps. kilpirauhasarvot kannattaa tarkistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä Saara-faneilla menekään kylmät väreet koko ajan? Ja mitäs näitä muita kliseitä onkaan
- kylmät väreet..
- olette kateellisia..
- go saara go..
Te kaikki, sadat tuhannet eri ihmiset, koko ajan kirjoitatte näitä samoja juttuja. Tosi jännää!
Nyt meni jollain tunteisiin 😂
Aksentin läpipuskeminen ei haittaa, mutta valitettavasti jotkin sanat jäävät epäselviksi, mistä tulee mielestäni miinusta. Ehkä kannattaisi mennä ne kohdat kunnon rallienglannilla ennemmin kuin falskisti.
Minusta ap:n pointtina oli se, kuinka Saara itse pyrkii täydellisyyteen. Se ei ole tarpeen eikä edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- kylmät väreet..
- olette kateellisia..
- go saara go..
Ohhoh, mulleko tosiaan vastasit? Olen kerran kirjoittanut av:lle tsemppiviestin Saaralle aikaisemmin muistaakseni sen aivan ensimmäisen koe-esiintymisvideon jälkeen. Jännä, että täällä moni näköjään samaa mieltä. Mikä sulla on häntä vastaan? Mä kannustan ihan jo siksikin, että suomalainen on tuollaisessa kisassa. Tottakai toivon, että parantaisi myös, koska en ole erityisemmin häntä jaksanut ennen tätä kisaa kuunnella. Toivottavasti paranee jatkossakin esitys esitykseltä.
Joo, ap:n mielestä Saara välillä ei laula vaan huutaa ja vahvinta hänellä on show-elementti, sillä Saara menestyy. Mutta ammuvainaan nuotilla itse laulava ap on vähän jäävi arvostelemaan ammattimuusikon ääntä. Saaralla on koulutettu ääni, tosi hieno ja vahva. Saara on itsevarma laulunsa kanssa ja pystyy tekemään äänellään mitä haluaa. Ei Saarasta tai tyylistä tai äänestä tarvitse pitää mutta on silkkaa typeryyttä lähteä arvostelemaan laulutaitoa, jota musiikin ammattilaiset arvostavat.
Dorkat kirjoitti:
Te ette kyllä tiedä laulamisesta mitään, hän ei huuda vaan antaa äänen tulla. Miksi pitäisi pidetällä itseään, siitä vaan korkealta ja kovaa! Hyvä Saara!
Ainakin tässä Gaga-esityksessä Saara oli huomattavan epävireinen.
Mä olen fanittanut ja tukenut Saaraa jo vuosien ajan enkä kokenut tuota artikkelia muhun kohdistuvaksi kritiikiksi. Kyllähän yleinen (=median) mielipide on aiemmin ollut Saaraa vastaan, sen näki mm. viime vuonna UMK:n jälkeen siitä, mitä kilpailun tuomarit hänestä sanoivat ja miten asiat uutisoitiin. Tämä Saara-hehkutus on todellakin ihan uutta ja tuntuu vähän glory hunter -meiningiltä. Ei siinä mitään, että tuetaan vihdoin, mutta mitähän Saara (ja monet muut lahjakkaat ihmiset) olisi saanut jo aikaiseksi, jos hänelle olisi annettu vastaavaa tukea uran alkuajoilta asti. Mun mielestä meillä suomalaisilla olisi nyt herätyksen paikka siinä, mitä tuesta, kannustuksesta ja rakentavista kehitysehdotuksista voi seurata. Todellakin voitaisiin ottaa mallia näistä brittiammattilaisista.