Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saara, olet hyvä vaan et täydellinen

EssonBaari
30.10.2016 |

Edelleen olen tätä mieltä; laulajana välillä huudat, en kaikissa kappaleissa pidä äänestäsi. Se, mikä on vahvuutesi on show-elementti ja sillä saralla tulet varmasti menestymään.
En pidä "minua ei ymmärretä" valittelustasi. Esimerkiksi ei Karita Mattilakaan valittele, vaikkei hän sovi iskelämlaulajaksi. Kaikesta vaan ei ole kaikkeen.
Ja Iltasanomista luin, että. SINÄ olet tehnyt paljon työtä viikon aikana. Eiköhän ryhmäsi ole myös mahdollistanut esiintymisesi (rekvisiitat, vaatteet, tanssijat..), joiten pieni kiitos sinnekinpäin.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saara nyt vaan sattuu olemaan x factor uk:n kaikkien aikojen paras esiintyjä. :) Joku vertasi häntä Freddie Mercuryyn, että lavakarismaa jopa häntä enemmän.

2010-luvun parhaimpia naisartisteja, historiallinen muusikko.

Hyvä vitsi. 😅😅😅

Vierailija
62/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

Te ette kyllä tiedä laulamisesta mitään, hän ei huuda vaan antaa äänen tulla. Miksi pitäisi pidetällä itseään, siitä vaan korkealta ja kovaa! Hyvä Saara!

Ainakin tässä Gaga-esityksessä Saara oli huomattavan epävireinen.

Epävireinen joissakin kohdissa, mutta ei mitenkään järkyttävän pahasti. Kaikilla ammattimuusikoilla sattuu joskus niin, että laulaa epävireisesti jollakin keikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara raivaa tietä kaikille tuleville suomalisille nuorille siinä, että unelmiin ja omaan näkemykseen kannattaa uskoa ja olla välittämättä siitä, että puoli maata yrittää lannistaa ja keksiä selityksiä, miksi ei onnistu. 

Jos ei ole edes katsonut saatavilla olevia videoita, missä artisti kiittää taustatiimiä, niin mikä saa tekemään aloituksen, jossa kritisoi esiintyjää siitä? Voi myös vähän miettiä, millä asenteella voi esiintyä viikosta viikkoon valtavan paineen alaisena, sekuntiaikataululla kovatasoisessa show-kisassa, jota seuraa miljoona ihmiset. Olisiko se, "olen vain yksi pieni ratas osana suurempaa koneisto" se tunnetila, jossa voi astua oikealla hetkellä lavalle kameroiden, tuomatien ja yleisön eteen? 

Melkein sanoisin, että on jokaisen suomalaisen velvollisuus oppia tunnistamaan, MILLOIN pitää muistaa kiittää muita ihmisiä ja milloin oma vastuu nimenomaan on tehdä itse niin hyvin kuin ikinä pystyy ja uskoa itseensä täysillä. Siinä Saara Aalto on hyvä roolimalli ja ihan omien tyttöjeni takia seuraan innolla. Aiemmin en ollut hänestä kuullutkaan. 

Ei voi mitään sille, jos kasvaa vähän köyhässä tunneilmastossa, jossa jokaista yritystä pitää vähän lannistaa ja nöyryyttä. Mutta hei, siitä voi kasvaa pois! Voi vaikka päättää, että kirjoittaa joka päivä nettipalstalle anonyyminä yhden kehun ja kannustuksen tai rakentavan palautteen jollekin ja sitä kautta tunnustella, miltä omassa sisimmässä tuntuu, kun pyrkii auttamaan ja parantamaan muiden suoritusta ja etenemistä elämässä. Opetella tunnustelemaan sitä tunnetta, kun iloitsee toisen onnistumisesta ja saa hyvää mieltä siitä, että näkee ihmisten ympärillään kasvavan ja kehittyvän. Se on melkein parempi tunne kuin tunne siitä, että itse kasvaa ja kehittyy omissa pikkuympyröissään.

Vierailija
64/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

Te ette kyllä tiedä laulamisesta mitään, hän ei huuda vaan antaa äänen tulla. Miksi pitäisi pidetällä itseään, siitä vaan korkealta ja kovaa! Hyvä Saara!

Epävireinen joissakin kohdissa, mutta ei mitenkään järkyttävän pahasti. Kaikilla ammattimuusikoilla sattuu joskus niin, että laulaa epävireisesti jollakin keikalla.

Mutta Saara-fanien mukaan Saarahan laulaa AINA täydellisesti, joten miten tuo on mahdollista...

Vierailija
65/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

Sinulla ei näköjään ole absoluuttista sävelkorvaa.

Vierailija
66/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin kannustan Saaraa, on kehittynyt kyllä koko ajan, vaikka uraa jo paljon takana. Vielä kun saisi jonkin kunnon kylmät väreet -esityksen tuonne niin olisi mahtavaa. Mutta kyllä nämä showesityksetkin sitä tunnepuolta paikkaavat. Tsemppiä!

Eikö teillä Saara-faneilla menekään kylmät väreet koko ajan? Ja mitäs näitä muita kliseitä onkaan

- kylmät väreet..

- en ole ennen ollut fani, mutta nyt..

- en ole Saara-fani, mutta..

- olette kateellisia..

- go saara go..

- Saaralle pitää antaa Nobel-palkinto..

- Saara on parempi kuin Freddie Mercury / Björk / Jeesus

Te kaikki, sadat tuhannet eri ihmiset, koko ajan kirjoitatte näitä samoja juttuja. Tosi jännää!

ps. kilpirauhasarvot kannattaa tarkistaa

Ohhoh, mulleko tosiaan vastasit? Olen kerran kirjoittanut av:lle tsemppiviestin Saaralle aikaisemmin muistaakseni sen aivan ensimmäisen koe-esiintymisvideon jälkeen. Jännä, että täällä moni näköjään samaa mieltä. Mikä sulla on häntä vastaan? Mä kannustan ihan jo siksikin, että suomalainen on tuollaisessa kisassa. Tottakai toivon, että parantaisi myös, koska en ole erityisemmin häntä jaksanut ennen tätä kisaa kuunnella. Toivottavasti paranee jatkossakin esitys esitykseltä.

Niin tosiaan! Listalta unohtui yksi todella oleellinen asia

- kaikkien suomalaisten tulee kannustaa ja hehkuttaa "meidän tyttöä". Jos et kannusta ja hehkuta tai pidä, olet epäisänmaallinen!

Vierailija
67/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saara nyt vaan sattuu olemaan x factor uk:n kaikkien aikojen paras esiintyjä. :) Joku vertasi häntä Freddie Mercuryyn, että lavakarismaa jopa häntä enemmän.

2010-luvun parhaimpia naisartisteja, historiallinen muusikko.

Anteeksi nyt, mutta ei todellakaan ole. Ei ole edes tuon tämänhetkisen kisan paras, julisti lehdistö mitä tahansa.

Muusikoiden aliarvioimista kutsua jotain x factor tähtöstä muusikoksi. Saara ei edes tee musiikkia. Saati suunnittele omia esityksiään. Ihan kiva laulaja joo, mutta kivoja laulajia on tässä maailmassa miljardeja. Se ei tee hänestä mitenkään historiallista tai edes mieleenpainuvaa.

Peppukipeä Queen fanipoika :) Ottaako noin tunteisiin, kun AMMATTILAISMUUSIKKO sanoo että Saara on lahjakkaampi kuin Mercury?

Sinun mielipide. Itse olen ammattimuusikkona eri mieltä.

Vierailija
68/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad Romance oli parempi kuin alkuperäinen! Ei ollenkaan epävireinen.

Vierailija
69/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ollut mielettömän kiehtovaa nähdä, kuinka hän on edistynyt ja kehittynyt uskottavaksi kansainväliseksi lupaukseksi. Kun muistaa nuo tuon kilpailun alun  naiivit puheet Disney-prinsessoista ja joulupukeista. Nyt se Suomi -pointtikin on  melkein unohtunut, jopa meiltä suomalaisilta. Aivan huimaavaa. 

Tulihan sitä prinsessaunelmaa taas eilisessä jaksossa, kun puhuttiin Halloween-asuista "Can I be a princess?". Mielestäni oli melko falskia Saaralta väittää, ettei muka tiedä mitään Halloween-pukeutumisesta.

Sama pisti korvaan. Kyllähän suomessakin on pukeuduttu Halloween - asusteisiin vuosien ajan jo. Ja apple bob - homma, tuosta nimestä en olisi itsekään tajunnut, mutta onhan tuota omena vesikulhossa - leikkiä leikitty Suomessakin. Mutta tuohan oli vaan hauska insertti, mitäpäs siitä. Sen sijaan se "suomessa minua ei ymmärretä ja te britit tykkäätte musta ja tarviin ääniä" - naukuminen otti vähän kupoliin.

Ei Halloween ole Suomessa vielä mikään koko kansan juhla, vaikka pikkuhiljaa siihen suuntaan ollaankin menossa. Esim. omassa lähipiirissäni Halloweenia on vietetty vasta parin vuoden ajan ja silloinkin lapsiperheissä. Mulle ainakin on ihan uutta tämä touhu. Enkä myöskään ole leikkinyt mitään omena vesikulhossa -leikkiä koskaan. Ei siis kannata yleistää omia kokemuksiaan koskemaan koko Suomen kansaa.

Aika tynnyrissä elänyt saa olla, jos ei ole muka tietoinen, mitä Halloweenin juhlimiseen edes pääpiirteissään kuuluu. Vaikka sitä ei ole Suomessa vietetty vuosikymmeniä, sitä on kuitenkin täälläkin näytetty ulkomaalaisissa elokuvissa ja sarjoissa kurpitsalyhtyineen ja trick or treat -kierroksineen jo ties kuinka kauan.

Mun pitää vielä puuttua tähän, kun oon mielenkiinnolla seurannut muutamaa kulttuuriappropriaatioon liittyvää kohua tässä männä vuosina. Se, että näkee esitettävän stereotypioita joistakin kulttuureista elokuvissa, sarjoissa tms., ei tee kenestäkään ko. kulttuurin asiantuntijaa. Mun mielestä on pientä henkistä ylimielisyyttä väittää, että näiden tietojen pohjalta tuntisi kyseiset ilmiöt. Joo, pääpiirteet voi tietää, mutta siihen se jääkin. Halloweenissa ei tosin taida olla kyse mistään kulttuurin varastamisesta vaan ennemminkin sitä on ehkä tietoisesti markkinoitu myös tänne meillepäin, mutta kuitenkin varoisin itsekin esittämästä julkisesti stereotyyppisiä käsityksiäni minään tietona. Ihan näin vaan sivuhuomautuksena tämän kerroin, kun täällä kritisoitiin Saaran tietämättömyyttä ko. asiassa.

Kukaan ei ole väittänytkään, että pitäisi olla vieraan kulttuurin asiantuntija, mutta Saara väitti, ettei tiedä, miten Halloweenina on tapana pukeutua. Se on mielestäni melko paksua.

Vierailija
70/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ollut mielettömän kiehtovaa nähdä, kuinka hän on edistynyt ja kehittynyt uskottavaksi kansainväliseksi lupaukseksi. Kun muistaa nuo tuon kilpailun alun  naiivit puheet Disney-prinsessoista ja joulupukeista. Nyt se Suomi -pointtikin on  melkein unohtunut, jopa meiltä suomalaisilta. Aivan huimaavaa. 

Tulihan sitä prinsessaunelmaa taas eilisessä jaksossa, kun puhuttiin Halloween-asuista "Can I be a princess?". Mielestäni oli melko falskia Saaralta väittää, ettei muka tiedä mitään Halloween-pukeutumisesta.

Ehkäpä tuo prinsessahuomautus Saaralta oli sarkastinen heitto omia puheitaan kohtaan. Sarkasmi vaan  valuu monilta kuin vesi hanhen selästä jälkeä jättämättä.

Sarkasmi on vaikea laji ja sitä ei kannata käyttää, jos ei osaa. Kysy vaikka Valavuorelta.

Vierailija
71/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

Mutta Saara-fanien mukaan Saarahan laulaa AINA täydellisesti, joten miten tuo on mahdollista...

Ymmärrätkö sinä, että keskustelupalstalla juttelet hyvin erilaisten ihmisten kanssa? Tajuatko, että Saara-fanit eivät ole mikään homogeeninen joukko, joka ajattelee kaikista asioista samalla tavalla? Hiffaatko, että kaikki Saaraa kannustavat viestit eivät edes tule miltään Saara-faneilta, vaan ihmisiltä, jotka arvostavat lahjakkuutta huolimatta siitä, uppooko Saaran tyyli itseen vai ei? Kukaan laulaja ei laula aina täydellisesti ja se on fakta.

Vierailija
72/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

Tai sitten osaan laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Tuon tason epävireyksiä sattuu ihan kaikille laulajille jossain vaiheessa uraa. Varsinkin televisiolivet on käsittäkseni pahimpia, koska monitorointi saattaa kusta pahasti ja se taas vaikuttaa väkisinkin ääneen.

Vierailija
73/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin kannustan Saaraa, on kehittynyt kyllä koko ajan, vaikka uraa jo paljon takana. Vielä kun saisi jonkin kunnon kylmät väreet -esityksen tuonne niin olisi mahtavaa. Mutta kyllä nämä showesityksetkin sitä tunnepuolta paikkaavat. Tsemppiä!

Eikö teillä Saara-faneilla menekään kylmät väreet koko ajan? Ja mitäs näitä muita kliseitä onkaan

- kylmät väreet..

- olette kateellisia..

- go saara go..

Te kaikki, sadat tuhannet eri ihmiset, koko ajan kirjoitatte näitä samoja juttuja. Tosi jännää!

Ohhoh, mulleko tosiaan vastasit? Olen kerran kirjoittanut av:lle tsemppiviestin Saaralle aikaisemmin muistaakseni sen aivan ensimmäisen koe-esiintymisvideon jälkeen. Jännä, että täällä moni näköjään samaa mieltä. Mikä sulla on häntä vastaan? Mä kannustan ihan jo siksikin, että suomalainen on tuollaisessa kisassa. Tottakai toivon, että parantaisi myös, koska en ole erityisemmin häntä jaksanut ennen tätä kisaa kuunnella. Toivottavasti paranee jatkossakin esitys esitykseltä.

Vastaapas tähän: Pitääkö minun kannattaa Saaraa vain hänen suomalaisuutensa takia vaikka kisassa on ja on ollut minun makuuni paremmin sopivia laulajia? Ja olenko kateellinen, jos en tee näin?

Vierailija
74/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama pisti korvaan. Kyllähän suomessakin on pukeuduttu Halloween - asusteisiin vuosien ajan jo. Ja apple bob - homma, tuosta nimestä en olisi itsekään tajunnut, mutta onhan tuota omena vesikulhossa - leikkiä leikitty Suomessakin. Mutta tuohan oli vaan hauska insertti, mitäpäs siitä. Sen sijaan se "suomessa minua ei ymmärretä ja te britit tykkäätte musta ja tarviin ääniä" - naukuminen otti vähän kupoliin.

Ei Halloween ole Suomessa vielä mikään koko kansan juhla, vaikka pikkuhiljaa siihen suuntaan ollaankin menossa. Esim. omassa lähipiirissäni Halloweenia on vietetty vasta parin vuoden ajan ja silloinkin lapsiperheissä. Mulle ainakin on ihan uutta tämä touhu. Enkä myöskään ole leikkinyt mitään omena vesikulhossa -leikkiä koskaan. Ei siis kannata yleistää omia kokemuksiaan koskemaan koko Suomen kansaa.

Aika tynnyrissä elänyt saa olla, jos ei ole muka tietoinen, mitä Halloweenin juhlimiseen edes pääpiirteissään kuuluu. Vaikka sitä ei ole Suomessa vietetty vuosikymmeniä, sitä on kuitenkin täälläkin näytetty ulkomaalaisissa elokuvissa ja sarjoissa kurpitsalyhtyineen ja trick or treat -kierroksineen jo ties kuinka kauan.

Mun pitää vielä puuttua tähän, kun oon mielenkiinnolla seurannut muutamaa kulttuuriappropriaatioon liittyvää kohua tässä männä vuosina. Se, että näkee esitettävän stereotypioita joistakin kulttuureista elokuvissa, sarjoissa tms., ei tee kenestäkään ko. kulttuurin asiantuntijaa. Mun mielestä on pientä henkistä ylimielisyyttä väittää, että näiden tietojen pohjalta tuntisi kyseiset ilmiöt. Joo, pääpiirteet voi tietää, mutta siihen se jääkin. Halloweenissa ei tosin taida olla kyse mistään kulttuurin varastamisesta vaan ennemminkin sitä on ehkä tietoisesti markkinoitu myös tänne meillepäin, mutta kuitenkin varoisin itsekin esittämästä julkisesti stereotyyppisiä käsityksiäni minään tietona. Ihan näin vaan sivuhuomautuksena tämän kerroin, kun täällä kritisoitiin Saaran tietämättömyyttä ko. asiassa.

Kukaan ei ole väittänytkään, että pitäisi olla vieraan kulttuurin asiantuntija, mutta Saara väitti, ettei tiedä, miten Halloweenina on tapana pukeutua. Se on mielestäni melko paksua.

Sori nyt vaan, mutta terkkuja vaan täältä Amerikan mantereelta: Halloween on nykyään naamiaisjuhla, vähän niin kuin vappu Suomessa. Itsekin olin yllättynyt kuinka harva nykyään pukeutuu juuri joksikin zombiksi täällä.

Vierailija
75/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kylmät väreet..

- olette kateellisia..

- go saara go..1

Vastaapas tähän: Pitääkö minun kannattaa Saaraa vain hänen suomalaisuutensa takia vaikka kisassa on ja on ollut minun makuuni paremmin sopivia laulajia? Ja olenko kateellinen, jos en tee näin?

Nyt kyllä provoilet. Vastataan nyt vielä, että luepas mun teksti uudestaan. MINÄ kannustan jne... Mulla on aivan sama mitä sinä teet. Siis onko Suomi nykyään noin homogeeninen, että jos tuo oman mielipiteensä esiin, niin se tulkitaan niin, että ei hyväksyisi muiden mielipiteitä tai yrittäisi jotenkin käännyttää? Eipä ihme, että palstoilla riidellään jos luetunymmärtäminen on tätä tasoa, noin mustavalkoista.

Vierailija
76/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

olet syöpä

Vierailija
77/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä, että keskustelupalstalla juttelet hyvin erilaisten ihmisten kanssa? Tajuatko, että Saara-fanit eivät ole mikään homogeeninen joukko, joka ajattelee kaikista asioista samalla tavalla? Hiffaatko, että kaikki Saaraa kannustavat viestit eivät edes tule miltään Saara-faneilta, vaan ihmisiltä, jotka arvostavat lahjakkuutta huolimatta siitä, uppooko Saaran tyyli itseen vai ei? Kukaan laulaja ei laula aina täydellisesti ja se on fakta.

Ei se ymmärrä kun se on täällä vaan trollaamassa.

Vierailija
78/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

olet syöpä

Saara-fanaatikot ovat tämän palstan syöpä. Ilkeitä, typeriä ja tietämättömiä. Todellisia kiusaajia.

Vierailija
79/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ap:n mielestä Saara välillä ei laula vaan huutaa ja vahvinta hänellä on show-elementti, sillä Saara menestyy. Mutta ammuvainaan nuotilla itse laulava ap on vähän jäävi arvostelemaan ammattimuusikon ääntä. Saaralla on koulutettu ääni, tosi hieno ja vahva. Saara on itsevarma laulunsa kanssa ja pystyy tekemään äänellään mitä haluaa. Ei Saarasta tai tyylistä tai äänestä tarvitse pitää mutta on silkkaa typeryyttä lähteä arvostelemaan laulutaitoa, jota musiikin ammattilaiset arvostavat.

Toki Saara saa tehdä äänellään mitä haluaa. En tosiaan aio pyrkiä Sibelius Akatemiaan siksi, että mielestäni S ajoittain huutaa. En vain pidä hänen äänestään, mutta kuten sanottua, hän mielestäni sopisi musikaaleihin. Enkä ole ainoa mielipiteineni.

On laulajia joista pidän ja en pidä. Jos on laulanut Andrea Bocellin kanssa, niin kiva.

S. Brightman (suosikkini) on kuitenkin enempi mieleeni ABn kanssa. Saa olla "musiikin ammattilaiset" mitä mieltä tahansa.

Itseni on leimattu juntteroksi tällä palstalla, vaan rahallani hankin sitä musiikkia mikä miellyttää. Sekä ilmaisen jatkossakin mielipiteeni.

Vierailija
80/80 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkat kirjoitti:

Tai sitten osaan laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Tuon tason epävireyksiä sattuu ihan kaikille laulajille jossain vaiheessa uraa. Varsinkin televisiolivet on käsittäkseni pahimpia, koska monitorointi saattaa kusta pahasti ja se taas vaikuttaa väkisinkin ääneen.

Miksi et ole tuonut tätä tietoasi julki silloin, kun muita esiintyjiä on kritisoitu epävireisestä laulusta?