Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan laitto nukutuksessa

%%
29.10.2016 |

Onko kellekkään laitettu humautuksessa/nukutuksessa kierukkaa? Jos on niin miksi? Onko sujunut hyvin?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutus on erittäin kallis, aikaavievä ja monta ammattilaista vaativa toimenpide, johon liittyy myös riskejä. Siksi niinkin pientä toimenpidettä kuin kierukan laittoa ei varmasti tehdä nukutuksessa, ellei ole valmis maksamaan maltaita.

Et ole humautuksesta kuullut?

Vierailija
42/65 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kierukkaa varten nukuteta, mutta sedaatiossa se voidaan tehdä eli kevyt "nukutus" omalla hengityksellä kuitenkin. Yksityisellä saat kun omasta pussista maksat, julkisella ei varmasti onnistu. Kannattaa soitella yksityisille ja kysellä, siellä kyllä tekevät. Olen itse alalla ja ollut tuollaisissa toimenpiteissä joskus aiemmin mukana, syitä ihmisillä on monenlaisia. Kyllä niitä voidaan sedaatiossa tehdä jos asiakas niin haluaa ja maksaa siitä. Anestesialääkäri on paikalla ja toimenpiteen jälkeen täytyy jäädä joksikin aikaa tarkkailuun.

Kierukan laitto on kuitenkin lyhyt ja pieni toimenpide, joten lämpimästi suosittelen ensin kokeilemaan sen asennusta ilman sedaatiota julkisella. Jos kerta kaikkiaan hommasta ei tule mitään, niin sitten kannattaa varata se aika yksityiselle, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan ilman, kyseessä on niin pieni toimenpide. Toki olemme yksilöitä ja teit niin tai näin niin ilman muuta terveydenhuollossa mahdollistetaan monia asioita asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mahdotonta saada humausta tai mitään piikillä laitettavaa puudutusta kierukan laittoon. Olen yksityiseltä kysellyt ja ei onnistunut. Kuulun siihen ilmeisesti erittäin pieneen vähemmistöön, jolla kierukan vaihto on erittäin tuskallista. Eka kun laitettiin ei sattunut mutta vaihdot × 2 olleet hirveitä. Kaksi lasta olen luomusti synnyttänyt niin että kivunsietokykyni on normaali. Epämiellyttäväähän se kierukan laitto on vaikkei varsinaisesti sattuisikaan mutta itse olen ollut kuitenkin kokonaisuuteen tyytyväinen.

Kummallista etteivät ole yksityisellä laittaneet. Kyllä yleensä laittavat kun itse maksat. Kevyehkö sedaatio ei vaadi suurta miehitystä, anestesialääkäri, toimenpiteen tekevä lääkäri ja yksi sairaanhoitaja/terveydenhoitaja, eli periaatteessa vain anestesialääkäri on ylimääräinen henkilö siinä, sillä on niissä mukana lääkäri ja hoitaja normaalitilanteessakin.

Vierailija
44/65 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattanee harkita jotain muuta ehkäisyä jos tarvitsee edes miettiä nukutusta.

Miksiköhän näin muka? Entäs jos muu ehkäisy ei sovi? 

Tyypillistä suomalaista ajattelua, että toimenpiteiden, varsinkin naisille tehtävien, kuuluukin sattua, ja oikea nainen sen kestää. Ei tarvitse olla näin.

Suomessahan jopa vatsan tähystys tehdään nukuttamatta??!!

Vaikka siksi että tää ehkäisy sisältää huomattavasti enemmän riskejä kuin muut valmisteet, on pitkä ikäinen, eikä helposti poisteta haitoista huolimatta. Epäilen että tulevaisuudessa tätä ei enää edes markkinoida, onhan jo nyt ollut paljon julkisuudessa siitä mitä nää kierukat voi aiheuttaa.

Vierailija
45/65 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kierukkaa varten nukuteta, mutta sedaatiossa se voidaan tehdä eli kevyt "nukutus" omalla hengityksellä kuitenkin. Yksityisellä saat kun omasta pussista maksat, julkisella ei varmasti onnistu. Kannattaa soitella yksityisille ja kysellä, siellä kyllä tekevät. Olen itse alalla ja ollut tuollaisissa toimenpiteissä joskus aiemmin mukana, syitä ihmisillä on monenlaisia. Kyllä niitä voidaan sedaatiossa tehdä jos asiakas niin haluaa ja maksaa siitä. Anestesialääkäri on paikalla ja toimenpiteen jälkeen täytyy jäädä joksikin aikaa tarkkailuun.

Kierukan laitto on kuitenkin lyhyt ja pieni toimenpide, joten lämpimästi suosittelen ensin kokeilemaan sen asennusta ilman sedaatiota julkisella. Jos kerta kaikkiaan hommasta ei tule mitään, niin sitten kannattaa varata se aika yksityiselle, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan ilman, kyseessä on niin pieni toimenpide. Toki olemme yksilöitä ja teit niin tai näin niin ilman muuta terveydenhuollossa mahdollistetaan monia asioita asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Tai oikeastaan ihan rehellisesti sanottuna en olekaan varma, tarvitaanko siihen sittenkin jokin kunnon peruste, jotta tehdään sedaatiossa. Kannattaa kysellä asiasta yksityisiltä ja sedaation mahdollisuutta. Sen voin kuitenkin sanoa, että kyllä niitä sedaatiossa tehdään eikä se mitenkään harvinaista ole. Yksityisellä sedaatiossa tehdään monia muitakin ns. "Tavallisia" toimenpiteitä kuten gastroskopioita ja kolonoskopioita, jotka normaalisti tehdään ilman sedaatiota. Maksaa tietysti enemmän, mutta uskon että onnistuu jos se on toiveesi.

Vierailija
46/65 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kestää yllättävästi kipua..kun asennoituu oikein.

Ajattelen että tämä on minun parhaakseni ja puren hammasta.

Ollut vaikea kierukan poisto.

Olen ihan tavallinen nainen.

Ei puudutusta ..kesti ensin 15 min ..sit tauko ja 10 min.

Eli ei koko elämää

Minkä h*lvetin takia pitää kitua sellaista kipua joka pystytään poistamaan. En ymmärrä kipulääkkeiden tai muiden puudutuskeinojen pihtaamista jos ei mitään estettä ole paitai joku sadistimengele..

Vierailija
47/65 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Turussa nukutuksessa?

Vierailija
48/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa vanhaan ketjuun, kun tästä ei näytä juurikaan muuta tietoa löytyvän. 

Minulle yritettiin asentaa kierukkaa, gyne oli erittäin asiantunteva, sillä kyseessä oli opetustilanne. Jonkin aikaa yritettiin, kipua tuntui reilusti. En pyytänyt lopettamaan, mutta jouduin kyllä yritysten välillä hengitellä hetken. Toisen yrityksen jälkeen gyne tuli tulokseen, että kohdunsuu on liian tiukka, eikä asennus tule onnistumaan tavallisella tavalla, vaan pitää laittaa humautuksessa, eli ilmeisesti joku kevyt nukutus.

Kuulemma nukutuksessa kohdunsuu avautuu hieman, jonka vuoksi kierukan asennus onnistuu. 

Ihan siis julkisella tullaan tekemään tämä.

Vierailija
49/65 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattanee harkita jotain muuta ehkäisyä jos tarvitsee edes miettiä nukutusta.

Miksi? Olipa epäasiallinen ja ilkeä kommentti.

Vierailija
50/65 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutus on erittäin kallis, aikaavievä ja monta ammattilaista vaativa toimenpide, johon liittyy myös riskejä. Siksi niinkin pientä toimenpidettä kuin kierukan laittoa ei varmasti tehdä nukutuksessa, ellei ole valmis maksamaan maltaita.

Kyllä tehtiin ainakin minulle ja ei edes maksanut maltaita.

Vierailija
51/65 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns.humautus eli lyhytaikainen nukutus ei todellakaan vaadi kuin anestesialääkärin ja hoitajan, ei kestä kauan eikä maksakaan juuri mitään.

Vierailija
52/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin ilman ehkäisyä eikö kukaan ole saanut julkisella nukutuksessa? Ap

Vierailija
53/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laiteta nukutuksessa.

Se kierrukan asennus sattuu vähemmän kuin siihen sopeutuminen, mulla ainakin tuli supistuksia, runsaasti vuotoa, vatsakipuja, 6kk ajan. Vaikka nyt toimii todella hyvin ku ollut jo 4v ja ei vuotoja enää, niin uutta en ota. Tuo aloitus on yhtä tuskaa. Mä kyllä jatkan pillereillä ku tän aika loppuu.

Vierailija
54/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smartie kirjoitti:

Vastailenpa vanhaan ketjuun, kun tästä ei näytä juurikaan muuta tietoa löytyvän. 

Minulle yritettiin asentaa kierukkaa, gyne oli erittäin asiantunteva, sillä kyseessä oli opetustilanne. Jonkin aikaa yritettiin, kipua tuntui reilusti. En pyytänyt lopettamaan, mutta jouduin kyllä yritysten välillä hengitellä hetken. Toisen yrityksen jälkeen gyne tuli tulokseen, että kohdunsuu on liian tiukka, eikä asennus tule onnistumaan tavallisella tavalla, vaan pitää laittaa humautuksessa, eli ilmeisesti joku kevyt nukutus.

Kuulemma nukutuksessa kohdunsuu avautuu hieman, jonka vuoksi kierukan asennus onnistuu. 

Ihan siis julkisella tullaan tekemään tämä.

Tätä ei aiemmin ainakaan ole edes suositeltu kun synnyttäneille jotta se asennus onnistuu.

Vierailija
55/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kestää yllättävästi kipua..kun asennoituu oikein.

Ajattelen että tämä on minun parhaakseni ja puren hammasta.

Ollut vaikea kierukan poisto.

Olen ihan tavallinen nainen.

Ei puudutusta ..kesti ensin 15 min ..sit tauko ja 10 min.

Eli ei koko elämää

Minkä h*lvetin takia pitää kitua sellaista kipua joka pystytään poistamaan. En ymmärrä kipulääkkeiden tai muiden puudutuskeinojen pihtaamista jos ei mitään estettä ole paitai joku sadistimengele..

Koska se kipu ei ole kovaa. Siihen voi pyytää vaikka rauhoittavaa esilääkkesi jos pelottaa. Jos näitä laitettaisiin kaikille nukutuksessa niin ei saisi ihmiset niitä leikkauksia mitkä ovat elintärkeitä, lääkäreistä on jo nyt huutava pula.

Vierailija
56/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena kirjoitti:

Mullekin laitettiin nukutuksessa, kun olin 16-vuotias ja pelkäsin erittäin paljon puudutusta. Eikä inisty vastaan yhtään kun asiasta kysyttiin. En ymmärrä, miksi ei saisi nukutusta juuri esim. vahvan pelon takia. Kierukka sitten poistettiin noin neljän vuoden jälkeen ilman mitään (tietenkin) särkylääkkeitä tms. Ja julkisella puolella tehtiin tämä asennus, eikä maksanut paljoa 100€ enempää.

Miksi 16-vuotiaalle kierukka? Ihmettelen.

Vierailija
57/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laiteta nukutuksessa.

Se kierrukan asennus sattuu vähemmän kuin siihen sopeutuminen, mulla ainakin tuli supistuksia, runsaasti vuotoa, vatsakipuja, 6kk ajan. Vaikka nyt toimii todella hyvin ku ollut jo 4v ja ei vuotoja enää, niin uutta en ota. Tuo aloitus on yhtä tuskaa. Mä kyllä jatkan pillereillä ku tän aika loppuu.

Yksilöllistä. Itselle asennus oli täyttä tuskaa ja loppupäivän sattui vatsaan. Seuraavana päivänä olo oli jo normaali. Asennuksen jälkeen tuli yhdet niukahkot menkat (ei tiputtelua) ja sen jälkeen ei mitään. Itse asiassa eläissäni en ole kokenut niin ikävää oloa kuin kierukan asennuksessa vaikka on nuorena murtunut jalkakin. Niin ne kropat vaan ovat erilaisia.

Vierailija
58/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et kestä sen laittoa ilman nukutusta, et tule kestämään niitä kipuja, joita tulee sen asennuksen jälkeen. Minulla kierukka asennettiin ilman puudutuksia, myös kohdunkaulakanava laajennettiin ilman puudutuksia, mutta kohdun supistelut kolme päivää kierukan asennuksen jälkeen veivät sänkypotilaaksi. ja samaan aikaan sitten vuoto, niin oli oikein hehkeät tunnelmat... joillakin toki voi olla niin, ettei tule mitään kipuja kierukan laiton jälkeen, että kohtu vaan hyväksyy sen vierasesineen, mutta varaudu siihen, että sattuu.

Vierailija
59/65 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas kipu asennettaessa oli sietämätöntä, mutta jälkikipujen kanssa pärjäsin kyllä hyvin ibuprofeeni-parasetamoli -yhdistelmällä. Jos vielä kierukkaa joskus asennellaan, aion pyytää humautuksen

Vierailija
60/65 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ei nyt varmaan ole niin kiire, ettei ehtisi odottaa sopivaa aikaa, jolloin voidaan humahuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän