Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myös anonyymiä loukatessa voi täyttyä kunnianloukkausraja sanoo Fors

Vierailija
29.10.2016 |

"Kunnianloukkaus voi täyttyä myös silloin kun loukataan nimimerkiiä tai täysin anonyymiä henkilöä. Voit verrata sitä esimerkiksi siihen, että valitset satunnaisen puhelinnumeron ja haukut puhelun toisessa päässä olevan pystyyn. Vaikka et tiedä hänestä mitään, voi solvaustyyppinen kunnianloukkaus täyttyä."

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tähänkin tule kohta tietty porukka ruikuttamaan sananvapauden perään.

Mutta sanonpahan sitä ennen, että mihin on käytöstavat jääneet näin nettiaikana?

2/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tälle vielä lähteen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisien käytäntö on ihan muu. Kun minua halvennettiin nimeltä mainiten tiettyjen minut tuntevien ihmisten piirissä, poliisi nohevana kertoi, että Väestörekisterikeskuksen mukaan minulla on niin ja niin monta kokonimikaimaa. Ikään kuin kaimojen lukumäärällä olisi ollut jotain merkitystä.

Vierailija
4/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihmeen Fors?

Vierailija
5/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Vauva-palstalla vastuu on modella.

Vierailija
6/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Ei poliisia kuitenkaan kiinnosta tutkia tai syyttäjää syyttää mistään murhaa pienemmästä.

Vierailija
7/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, musta tää on aivan älytöntä. Ymmärrän toki henkilöön kohdistuvan, jollain tapaa myös nimimerkkiin, mut ihmettelen tuota anonyymiin kirjoittajaan kohdistuvaa kunnianloukkausta. :D Mun korvaan ihan älytöntä!

Vierailija
8/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Hakuun : Fobba vastaa NYT: Milloin nettikiusaaminen on rikos?

Vierailija
9/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan kiusaajalla. Aina.

10/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry, musta tää on aivan älytöntä. Ymmärrän toki henkilöön kohdistuvan, jollain tapaa myös nimimerkkiin, mut ihmettelen tuota anonyymiin kirjoittajaan kohdistuvaa kunnianloukkausta. :D Mun korvaan ihan älytöntä!

Miksi sinusta on enemmän ok kiusata anonyymejä? Jos ei herjaa ketään, eikä kiusaa ketään, ei tule ongelmiakaan. 

11/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Hakuun : Fobba vastaa NYT: Milloin nettikiusaaminen on rikos?

Kiitos :)

Vierailija
12/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietippä tilanne että tapaat randomina tyypin kadulla ja alat haukkumaan, sehän on ihan sama mitä hänestä tiedät tai tunnetko edes. Sama on netissäkin.

Vierailija
13/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisien käytäntö on ihan muu. Kun minua halvennettiin nimeltä mainiten tiettyjen minut tuntevien ihmisten piirissä, poliisi nohevana kertoi, että Väestörekisterikeskuksen mukaan minulla on niin ja niin monta kokonimikaimaa. Ikään kuin kaimojen lukumäärällä olisi ollut jotain merkitystä.

Onpa ikävä ja turvattomuutta aiheuttava tieto meille kaikille täällä. Itse en nielaisekaan tuota ikinä vaan vetoan lakiin ja vaadin tutkia. Aina tehoaa sillä se työ on lainvartijan tehtävä ja siitä työstä kieltäytymisellä on seurauksia.

Vierailija
14/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan kiusaajalla. Aina.

Höpsis.

Vierailija
15/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei tapahdu yhtään mitään, vaikka rankkaakin herjaa heittäisi.

Vierailija
16/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kunnianloukkaus voi täyttyä myös silloin kun loukataan nimimerkiiä tai täysin anonyymiä henkilöä. Voit verrata sitä esimerkiksi siihen, että valitset satunnaisen puhelinnumeron ja haukut puhelun toisessa päässä olevan pystyyn. Vaikka et tiedä hänestä mitään, voi solvaustyyppinen kunnianloukkaus täyttyä."

Paitsi että jos soittaa toiselle ja haukkuu tätä, niin se ei ole kunnianloukkaus. Kunnianloukkaus edellyttää sitä että valheellia tai loukkaavia syytöksiä kerrotaan muille. Soitto tuntemattomalle ei siis voi olla kunnianloukkaus, mutta anonyymin solvaaminen somessa voi olla kunnianloukkaus.

Vierailija
17/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So? Ei poliisia kuitenkaan kiinnosta tutkia tai syyttäjää syyttää mistään murhaa pienemmästä.

Kunnianloukkaus on asianomistajarikos, ei se ole mikään syyttäjän juttu.

Vierailija
18/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, miten aina jaksetaan varoitella tuolla kunnianloukkauksella, kun joka ikinen voi halutessaan tarkistaa, että vain noin joka 10. loukkaus päätyy syytteeseen. Kunnianloukkauksiin sovelletaan myös seuraamusluonteista rajoittamista eli niitä ei yleensä edes tutkita. Kunnianloukkauksen dekriminalisaatiota on myös esitetty.

19/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, miten aina jaksetaan varoitella tuolla kunnianloukkauksella, kun joka ikinen voi halutessaan tarkistaa, että vain noin joka 10. loukkaus päätyy syytteeseen. Kunnianloukkauksiin sovelletaan myös seuraamusluonteista rajoittamista eli niitä ei yleensä edes tutkita. Kunnianloukkauksen dekriminalisaatiota on myös esitetty.

Onko sinusta sitten ok loukata toisia tahallaan? Puhua muista paskaa? 

Vierailija
20/46 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että poliisi lähtee mitään tälläisiä tutkimaan. Minäkään en saanut minkäänlaista oikeutta vaikka yksi tapailemani mies laittoi minusta arkaluontoista tietoa ja haukkui h.oraksi fb seinällään kun päätin lopettaa tapailun. Kuulemman koska merkintää postauksessa ei ollut niin ei voi tietää tarkoittiko minua (ainoa nimikaimani on sukulaiseni lapsi joka on 4v joten joo).