Alien-kahdeksas matkustaja ja Prometheus
Illalla katsoin prometheuksen ja tuli mieleen, että kun alien-kahdeksas matkustajassa nämä löytävät sen muukalaisaluksen, niin onko se se alus jolla tämä muikki lähti prometheuksen lopussa? Eikö prometheuksessa vähän vinkattu että tällä muikilla ei ollut kaikki kunnossa sen leikkauksen jälkeen, hänhän oli välillä kaksin kerroin kivusta. Eli oliko hänen sisällään alien? Eli silloin alienissa muukalaisaluksessa kun oli se otus jonka rinta oli räjähtänyt, niin siellä olisi ollut tämä muija sisällä.
Kommentit (15)
Onko kukaan edes katsonut alien-saagaa?
Alienit tietty on katsottu. Promethusta ei.
Wikipedia sen tietää: " Promenthus) Elokuvaa alettiin suunnittelemaan 2000-luvun alussa, ja siitä piti alun perin tulla viides osa Alien-elokuvasarjaan.[1] Ridley Scott ja James Cameron kehittelivät idean elokuvalle, joka toimisi esiosana Scottin Alien – kahdeksas matkustaja -elokuvalle"
Vierailija kirjoitti:
Alienit tietty on katsottu. Promethusta ei.
Katsopa prometheus niin voit muodostaa mielipiteen teoriastani.
Siitä on aikaa kun katoin Prometheuksen, mutta muistelen että minulle jäi tämmöinen mielikuva siitä lopusta:
Päähenkilönainen lähti sen synteettisen kanssa etsimään sitä alkuihmisten kotiplaneettaa (eli niiden isojen ihmisten) vastausten toivossa. Ja mun mielestä se lähti jollaki eri aluksella, koska Alien-elokuvassa nähdään muumioitunut/kivettynyt iso ihminen sen avaruusaluksen sisällä, missä on myös ne xenomorphien munat.
Se naisen abortoima olentohan kasvoi elokuvan lopussa semmoseksi meritähti-lonkerohirviöksi, joka pariutui sen ison ihmisen kanssa ja sen ison ihmisen mahasta sitten purskahti se ensimmäinen "alien", joka muni kaikki ne munat jotka ovat näkyvissä ekan Alien elokuvan kohtauksessa siellä avaruusaluksen sisällä.
Eli se nainen lähti pelkästään sen synteettisen kanssa, kaikki alienit ja xenomorphit jäivät sille planeetalle ja sieltä planeetalta alkaa se Alien-elokuvasarjan tapahtumaketju.
Prometheus 2 tulee ensi-iltaan ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on aikaa kun katoin Prometheuksen, mutta muistelen että minulle jäi tämmöinen mielikuva siitä lopusta:
Päähenkilönainen lähti sen synteettisen kanssa etsimään sitä alkuihmisten kotiplaneettaa (eli niiden isojen ihmisten) vastausten toivossa. Ja mun mielestä se lähti jollaki eri aluksella, koska Alien-elokuvassa nähdään muumioitunut/kivettynyt iso ihminen sen avaruusaluksen sisällä, missä on myös ne xenomorphien munat.
Se naisen abortoima olentohan kasvoi elokuvan lopussa semmoseksi meritähti-lonkerohirviöksi, joka pariutui sen ison ihmisen kanssa ja sen ison ihmisen mahasta sitten purskahti se ensimmäinen "alien", joka muni kaikki ne munat jotka ovat näkyvissä ekan Alien elokuvan kohtauksessa siellä avaruusaluksen sisällä.
Eli se nainen lähti pelkästään sen synteettisen kanssa, kaikki alienit ja xenomorphit jäivät sille planeetalle ja sieltä planeetalta alkaa se Alien-elokuvasarjan tapahtumaketju.
Prometheus 2 tulee ensi-iltaan ensi vuonna.
Ainiin, sen jatko-osan nimi onkin Alien: Covenant
Siis onko ne engineerit tehneet ne alienit vai? Vai mikä se on se alien ja sen facehugger? Vai eri rotu?
Ai että kutkuttaa tuo uusi Alien/Prometheus leffa. :)
Vapahtaja kirjoitti:
Siis onko ne engineerit tehneet ne alienit vai? Vai mikä se on se alien ja sen facehugger? Vai eri rotu?
Tavallaan. Engineerit loivat tämän alienin (xenomorphin) "esi-isän", eli elokuvassa nähtävän käärmemäisen parasiitin, joka syntyy munasta ja tappaa isäntänsä. Kuitenkin tämä lukuisissa elokuvissa nähtävä xenomorph ja facehugger ovat siis tulosta siitä, kun Prometheus-elokuvassa tämä synteettinen antoi koemielessä päähenkilön miesystävälle nestettä, jonka hän keräsi käärmemäisen parasiitin munasta. Mies siis kantoi jotakin osaa tästä parasiitista sisällään kun hän harrasti seksiä päähenkilön kanssa.
Elokuvassa päähenkilö tutkitaan ja todetaan että hän on raskaana 4. kuulla (vaikka harrasti seksiä edellisenä päivänä), eli siinä tavallaan selitetään sitä, miksi elokuvissa nämä xenomorphit lisääntyvät niin nopeasti. Päähenkilö abortoi sikiön paniikissaan, eli abortoidussa sikiössä on suurimmaksi osaksi ihmistä ja tuntematon osa tätä käärmemäistä parasiittia (en tiedä oikeaa nimitystä tälle). Kuitenkin tämä sikiö jatkaa kasvuaan ja siitä tulee löllyvä lonkero-olio, joka elokuvan loppuvaiheessa tekee engineerin raskaaksi työntämällä lonkeronsa tämän nieluun (kuten facehugger). Engineerin rintaontelosta purskahtaa xenomorph, jonka perimässä on siis, ihmistä, käärmemäistä parasiittia ja engineerin dna:ta, ja jonka minä uskon siis olevan ensimmäinen xenomorph, joka alkaa tuottamaan munia, joista syntyy facehuggereita jne. Voi tietenkin olla, että tämä tuleva Alien-elokuva sekoittaa tätä pakkaa, mutta siihen asti tämä on minun näkemykseni tapahtumista.
Ot: kerrankin mielekäs keskustelu av:lla :)
Abortoidussa sikiössä ei mun tulkinnan mukaan ole yhtään ihmistä, vaan se on täysin parasiitti. Alienit ovat parasiitteja, jotka munivat itiöitään mm. ihmisiin.
Joltain kanavalta tuli aliens ja olikin pitempi versio siitä minkä olen nähnyt aikaisemmin. Tässä kerrottiin mm. Ellen Ripleyn tyttärestä.
Jokainen voi käydä Wikipediasta lukemassa Alien: Covenantin juonen, jos kiinnostaa. Tähän en viitsi sitä spoilata.
Onkohan Covenantin "planeetalla" jotain tekemistä Aliens -elokuvan tapahtumapaikkojen kanssa. Toki Aliensin LV-426 on virallisesti kuu eikä planeetta. Just guessing...
-----------
"Originally, Ridley Scott revealed that he is planning three sequels to Prometheus, eventually leading into the first Alien film. At the same time Scott stated: "Maybe [there will] even [be] a fourth film before we get back into the Alien [storyline]."[48] Scott confirmed in November 2015, that Alien: Covenant would be the first of three films before linking up with the original Alien,[49][50] and stated that the Prometheus sequels will reveal who created the xenomorph aliens.[51]" - Wikipedia
Netissä on spekuloitu, että tulevan Alien leffan päähahmo (nainen) olisi Ripleyn äiti. Spekulointi perustunee hahmojen ulkonäön samankaltaisuuteen. Ripley on Alien-Covenantin ajassa 11-vuotias.
Entäs nämä Alien vs predatorit? Kyllähän ne katsoi, mutta eikös ne ole ihan eri puljun tuotantoa?
Planeetta 472 on trap. Nyt kun porukka menee sinne kuolemaan niin Weyland Industries saa uutta pontta tutkia periferiaa. Näin se menee ja suuntana maa.