Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö miehet tajua yhtään milloin on kipinää ja milloin ei

Vierailija
28.10.2016 |

Olen käynyt viidet treffit syksyn mittaan, ja yksikään mies ei ole sykähdyttänyt siinä mielessä yhtään. Heistä jokainen olisi halunnut jatkaa tapailua, pari ei meinannut millään ymmärtää pakkeja, vaan jankkasi vain että "kyllähän tästä voisi syntyä jotain, kylläpäs voisi." Eivätkö miehet mieti yhtään vetovoimaa ja kemiaa, vaan kaikki oikeastaan käy? Olen ällistynyt.

Kommentit (460)

Vierailija
121/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12121212 kirjoitti:

"Kipinä" ja "kemia" voivat tarkoittaa mitä tahansa.

Usein sitä että komea, itsevarma ja määrätietoinen viettelyssä taitava pelimies sytytti kipinän oikein ajoitetuilla liikkeillään.

Siitä syntyy alphaleskiä kun ysin mies ottaa irtopanoiksi seiskoja, panosuhteisiin kaseja mutta suhteisiin vain ysejä.

Seiskat ja kasit pääsevät kokemaan ysin miehen ja kuvittelevat että tunne oli molemminpuolinen. Sitten jäädään odottelemaan ysin miestä kun oma taso - joka perustuu naisilla kauneuteen ja nuoruuteen - laskee joka sekunti.

https://www.reddit.com/r/TheRedPill/comments/2s1coz/what_is_an_alpha_wi…

Tämä artikkeli oli loistava. Must read jokaiselle naiselle.

Tota noin, "alpha" on englantia eikä toimi suomalaisessa yhdyssanassa. Kirjoitahan siis ihan rohkeasti suomeksi, että alfaleski. 

Sinä ainakin taidat vain haaveilla niistä seiskan ja kasin naisista...

Tais osua toi juttu. 32v äidinkielen opettaja? Jane?  7½ nainen?  :)

Höpsis, olen 35-vuotias avioliitossa oleva nainen. Olemme mieheni kanssa toisillemme kympin arvoisia, eikä muita asteikkoja ole olemassakaan.

Vähän turhaa nyt alkaa minua nokkia, jos itse annat itsestäsi tyhmän vaikutelman noin lapsellisella käännösvirheellä. Lisäksi aina naurattaa nämä tekstit ja teoriat, joissa miehet kertovat miten naiset ajattelevat... Ei voi olla kovin fiksu ihminen, jos tosissaan toistelee tuollaisia.

Vierailija
122/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kipinää ei ole niin ei sitä jankuttamallakaan tule.

Jaa niinkö. Sehän riippuu ihan ihmisistä. Esimerkiksi  jos kaksi analyyttistä ja vähän ujo ja/tai introverttiä aikuisikään ehtinyttä ihmistä ovat ensikertaa treffeillä, niin pitäisin kipinöintiä jopa epätodennäköisenä. Hauskaa voi olla ja aika kulua mutta osalla se ihastuminen on pitempi prosessi kuin toisilla. Ei todellakaan voi yleistää.

No en toki muista osaa sanoa, mutta kyllä minä analyyttisenä, ujona introverttinaisena koen sitä kipinää välittömästi, ei se mitenkään jälkijunassa tule. Ei me mitään erikoislaatuisia ihmisiä siinä mielessä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen 40-vuotias. valitsin 25-vuotiaana miehen joka oli söpö, lapsirakas ja sai minut nauramaan. mitään "kipinää" en ole ikinä tuntenut,  en ole edes varma rakastanko miestäni enää tai rakastinko ikinä...  ei pidä kuitenkaan valittaa : on ok-talo, koira ja 4 lasta.   jos olisin jäänyt odottamaan sitä maagista kipinää, minulla ei olisi lapsiani!

en ole varma, onko mitään "sielunkumppanuutta" tai  "sitä oikeaa " edes olemassa...

Kyllä sitä on, mutta sinä olet sulkenut silmäsi muilta vaihtoehdoilta, koska olet tyytynyt ihan hyvään mieheen.

entä jos ei ole? entäs jos olisin jäänyt odottamaan ja olisin nyt katkera, lapsetin nelikymppinen sinkku?

Vierailija
124/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että tavisukolla on varaa/mahdollisuuksia odottaa jotain kemiaa? HAHAHAHAHAHA. Se on yhdet treffit per puolivuotta jos sitäkään. Voi mennä ihmisikä jos pitää kipinöiden sinkoilua odotella.

Tämä. Mä olen 30v mies ja mulla on ollut kolme lyhyttä naisjuttua, se on yksi nainen per 10 vuotta.

Miehen on pakko yrittää kaikkensa, jopa niiden kanssa jotka ei niin kiinnostakaan.

Mä en ymmärrä tätä. Eikö sulla ole ystäviä? Miksi haluat tapailla sellaista naista, joka ei sua kiinnosta ja joka ei ole kiinnostunut sinusta? Naista, jonka kanssa ei koskaan tule olemaan sen paremmin seksi- kuin seurustelusuhdettakaan? Eikö yhteiseen ajanviettoon riitä ihan ystävätkin?

Vierailija
125/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono valinta, sinähän olet onnellinen. Sinulle tärkeää on lapset, hyvä mies ja koti, koira. Paljon onnen aineksia. Sinusta itsestäsi voi puuttua se maaginen kipinä, sinulla ei ole aineksia kokea sitä, olet enemmän mukavuuden ja tasapainon, järkevyyden perään. Mutta et tarvitse onneesi tunnetta kipinästä ja sielun kumppanuudesta.

Minä taas tarvitsen tunteen, että tämä rakkaus on minun elämäni yksi ja ainoa, tätä vähempään en tyydy. Tätä tavoittelin, tähän pystyin ja annan kaikkeni, itseni kokonaan. En koskaan halunnut perhettä, lapsia, en lemmikkiä, en halua asua omakotitalossa. Haluan olla vapaa vastuusta ja vapaa liikkumaan. Sitten tapasin mieheni, joka oli kaikki mitä olin kaivannut. Me täydennämme kuvion, sielussani on rauha, en enää kaipaa mitään ja olen levollinen. Haluan kokea elämän kokemukset hänen kanssaan mutta olen jo saanut kaikki mitä ikinä toivoin. Sielun täyttymys, mielen rauha, balanssi, syvä rakkaus, tunne, että näin elämän polkuni johti hyvään, tämä on minun ja meidän onni.

Eiköhän kysymys ole siitä, mikä on itselle tärkeää, mitä elämässään tavoittelee, ja mikä antaa onnen tunteen, tai illuusion siitä ;)

Vierailija
126/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä kipinä tuntuu jalkojen välissä. 

Vierailija
127/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että tavisukolla on varaa/mahdollisuuksia odottaa jotain kemiaa? HAHAHAHAHAHA. Se on yhdet treffit per puolivuotta jos sitäkään. Voi mennä ihmisikä jos pitää kipinöiden sinkoilua odotella.

Tämä. Mä olen 30v mies ja mulla on ollut kolme lyhyttä naisjuttua, se on yksi nainen per 10 vuotta.

Miehen on pakko yrittää kaikkensa, jopa niiden kanssa jotka ei niin kiinnostakaan.

Mä en ymmärrä tätä. Eikö sulla ole ystäviä? Miksi haluat tapailla sellaista naista, joka ei sua kiinnosta ja joka ei ole kiinnostunut sinusta? Naista, jonka kanssa ei koskaan tule olemaan sen paremmin seksi- kuin seurustelusuhdettakaan? Eikö yhteiseen ajanviettoon riitä ihan ystävätkin?

Ohiksena seuraava kommentti:

Jos on hetero niin miespuolisten ystävien kanssa ei tee mieli harrastaa seksiä ja naispuoliset ystävät taas harvemmin suostuvat tavismiehen kanssa fu*kbuddy -juttuihin. Mikäli nainen suostuu tapaamaan uudestaan treffien jälkeen niin aina on mahdollisuus mielen muuttumiseen. Se riittää miehelle.

Tässä on nyt se asia mitä naisille yritetään tolkuttaa. Suurimmalle osalle miehistä seksi on äärimmäisen tärkeä osa elämää. Luonnossa urokset ovat valmiitaa fyysisiin koitoksiin, jopa tappamaan kilpailevat urokset päästäkseen pukille. Naisten voi tosiaan olla vaikea ymmärtää tätä. Ja vaikka parisuhteessa ei naitaisikaan kuin kanit, niin ajatus siitä että seksi on heti saatavilla kun sitä haluaa on tärkeä.

Mies haluaa myös kumppanin arkeen. Juuri niin, kivittäkää pois, mutta mies haluaa naisen jakamaan kämpän siivouksen, pyykkäämisen ja ruoanlaiton. Kumppania ei siis ensisijaisesti haeta kulttuuririentoihin ja viini-iltamiin tai tuomaan jotain mystistä lisäarvoa elämään. Luolamiesaikoina  mies metsästi ja nainen piti huolta kotiluolasta. Maailma muuttuu hitaasti, mutta ihmiset vielä hitaammin.

Vierailija
128/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipinä on välttämätön parisuhteessa. Se voi tosin syntyä hitaastikin.

Menin naimisiin kipinämiehen kanssa ja tiesin, että on kipinää jo heti eninäkemältä, ennen kuin hän oli edes kääntänyt päätään ja nähnyt minua. Sanoinkin heti silloin kaverilleni, että tuo on se mun elämäni mies, vaikkei oltu edes puhuttukaan vielä. Kipinää on yhä vieläkin avioliitossa.

Nuoruuden suhde taas alkoi hyvästä ystävyydestä, olimme miehen kanssa parhaat kaverit ennen kuin tajusin olevani muutenkin kiinnostunut. MUTTA silloinkin pidin häntä siis mukavana tyyppinä ja viihdyin hänen seurassaan jo kaverivaiheessa loistavadti. Ja puhuimme joka päivä aina iltaisin n tunnin.puhelimessa vielä jne. Eli siinäkin oli jo pohjalla tykkääminen ennen kipinän löytymistä.

Ap on oikeassa siinä, että jos jo ekoilla treffeillä tajuaa, että missään olosuhteissa ikinä ei voi tuntea mitään miestä kohtaan, niin on tuhoontuomittua edes yrittää. Siis sen ehdottoman vastenmielisyyden tms tuntee kyllä ja se ei kyllä ikinä voi kipinäksi muuttua. Siksi on turha lähteä uudestaan treffeille sellaisen kanssa, josta tietää heti että tilanne on no go.

Vierailija
129/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12121212 kirjoitti:

Usein sitä että komea, itsevarma ja määrätietoinen viettelyssä taitava pelimies sytytti kipinän oikein ajoitetuilla liikkeillään.

Siitä syntyy alphaleskiä kun ysin mies ottaa irtopanoiksi seiskoja, panosuhteisiin kaseja mutta suhteisiin vain ysejä.

Seiskat ja kasit pääsevät kokemaan ysin miehen ja kuvittelevat että tunne oli molemminpuolinen. Sitten jäädään odottelemaan ysin miestä kun oma taso - joka perustuu naisilla kauneuteen ja nuoruuteen - laskee joka sekunti.

Tota noin, "alpha" on englantia eikä toimi suomalaisessa yhdyssanassa. Kirjoitahan siis ihan rohkeasti suomeksi, että alfaleski. 

Höpsis, olen 35-vuotias avioliitossa oleva nainen. Olemme mieheni kanssa toisillemme kympin arvoisia, eikä muita asteikkoja ole olemassakaan.

Vähän turhaa nyt alkaa minua nokkia, jos itse annat itsestäsi tyhmän vaikutelman noin lapsellisella käännösvirheellä. Lisäksi aina naurattaa nämä tekstit ja teoriat, joissa miehet kertovat miten naiset ajattelevat... Ei voi olla kovin fiksu ihminen, jos tosissaan toistelee tuollaisia.

Jos joku antaa itsestään tyhmän vaikutelman, niin kyllä se olet sinä tuollaisella naurettavalla pikkuasiaan puuttumisella.

Vierailija
130/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim viimeisin deitti oli komea, hauska ja muutenkin ok. Viihdyin hänen seurassaan, hän oli herrasmies, romanttinen, sai minut nauramaan. Mutta silti tiesin kun katsoin häntä, että tässä ei ole minun mieheni. Ei ollut sellaista tuttuutta, kolahdusta, tunnetta. Ja ei tämä mitenkään vaikeaa ole, yksinkin on hyvä jos ei polku kohtaa sen oikean kanssa. Ap

Tiedätkö mulle kävi vähän samalla tavalla aikoinaan ekoilla treffeillä (käytiin syömässä). Mies oli pitkä, kivannäköinen, menestynyt, tosi hauska, herrasmies, hyvä keskustelija ja kuitenkaan ei tullut sellaista kipinää ja jäi pettynyt olokin, vaikka mukavaa oli ollut, juuri siksi että ois ollut kiva tuntea se kipinä. Meitä molempia kiinnostaa historia ja tykätään katsoa historiallisia elokuvia ja oltiin tällaisesta leffaillasta jo sovittu ja ajattelin että no mukavaa seuraa on, voidaan hyvin katsoa se ja jospa meistä tulisi vaikka kavereita ajan mittaan. Toisilla treffeillä leffaillassa en yhtään tiedä, mitä tapahtui, mut hänen hymy, tuoksu, kaikki vei jalat alta illan mittaan, kipinöitä räiskyi ja olin aivan pilvissä kun ilta päättyi suukkoon. Nyt ollaan naimisissa toista vuotta ja edelleen on kipinää ja intohimoa. Joskus siis kipinä syttyy myöhemmin, mutta ei tietysti jos tuntisi vastenmielisyyttä tai muuta. En tiedä miksi ei meillä syttynyt heti enkä tiedä miksi tokalla kerralla syttyi, mutta niin siinä kävi :) 

Vierailija
131/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12121212 kirjoitti:

Jos joku antaa itsestään tyhmän vaikutelman, niin kyllä se olet sinä tuollaisella naurettavalla pikkuasiaan puuttumisella.

Jaa. Kyllä itse ainakin toivon, että jos sinnikkäästi tyrkytän keskusteluun käsitettä, jota en ole edes osannut kääntää, niin joku minua oikaisee. Etten nolaa itseäni enää enempää.

Kokonaisuskottavuus katsos laskee, jos puhuu useita kieliä sekaisin.

Vierailija
132/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua nirsoa sarjadeittailijaa kumppanikseen.

Vierailija
133/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä kykenee intohimoon ja kaksi samanlaista siinä suhteessa löytää kipinän. Sitten osa on "tallukoita", kyvyttömiä intohimoon eivätkä kipinöi vaikka perperi olisi tulessa. He ovat turvallisuushakuisia eikä kipinät sinkoile. Ei siinä sen kummempaa, riski kipinöi ja hyppy tuntemattomaan kuumentaa jos ihmisessä on intohimoa.

Vierailija
134/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että naiseen ei pysty ollenkaan ihastumaan jää kakkoseksi sille että olisit täysin yksin ja ilman seksiä. Pelkän kaverin kanssa ajanvietto ei olisi yhtä tyydyttävää, kavereita ei mulla kyllä juurikaan ole.

Vierailija
135/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä kykenee intohimoon ja kaksi samanlaista siinä suhteessa löytää kipinän. Sitten osa on "tallukoita", kyvyttömiä intohimoon eivätkä kipinöi vaikka perperi olisi tulessa. He ovat turvallisuushakuisia eikä kipinät sinkoile. Ei siinä sen kummempaa, riski kipinöi ja hyppy tuntemattomaan kuumentaa jos ihmisessä on intohimoa.

Luulen että suurin osa miehistä kykenee intohimoon mutta sellaisia naisia joita kohtaa voisi intohimoa tuntea on mahdotonta saada.

Yleensä ottaen miesten on pakko tyytyä itseään alempitasoisempaan naiseen, sellaista kohtaan et tunne intohimoa.

Vierailija
136/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12121212 kirjoitti:

Jaa. Kyllä itse ainakin toivon, että jos sinnikkäästi tyrkytän keskusteluun käsitettä, jota en ole edes osannut kääntää, niin joku minua oikaisee. Etten nolaa itseäni enää enempää.

Kokonaisuskottavuus katsos laskee, jos puhuu useita kieliä sekaisin.

Ehkä olemme sitten erilaisia, mutta itse keskityn sisältöön ja argumentin pitävyyteen yms, enkä siihen, käytetäänkö englanninkielisiä sanoja, kuten nykyään hyvin yleistä on.

Vierailija
137/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin sika tuulimyllystä. Yhtä älykkäitä molemat.

Vierailija
138/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulkaa heterosuhteissa on niin että jokaista miehen saanutta naista kohti on naisen saanut mies. Te olette ihan hupsuja.

Vierailija
139/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että suurin osa miehistä kykenee intohimoon mutta sellaisia naisia joita kohtaa voisi intohimoa tuntea on mahdotonta saada.

Yleensä ottaen miesten on pakko tyytyä itseään alempitasoisempaan naiseen, sellaista kohtaan et tunne intohimoa.[/quote].

Taidat olla oikeassa sillä perusteella, että miehillä on enemmän taipumusta vallanhimoon kuin rakkauteen. Pelkästään intohimoon perustuvassa suhteessa vetovoima säilyy siten, että intohimon kohde pysyy etäällä. Se on halua ja valloittamista. Kun halut on tyydytetty ja valloitus saavutettu, vetovoima hiipuu. Sitten tarvitaan taas etäisyyttä, että valloitus voidaan tehdä uudelleen ja kiertokulku jatkuu.

Vierailija
140/460 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena seuraava kommentti:

Jos on hetero niin miespuolisten ystävien kanssa ei tee mieli harrastaa seksiä ja naispuoliset ystävät taas harvemmin suostuvat tavismiehen kanssa fu*kbuddy -juttuihin. Mikäli nainen suostuu tapaamaan uudestaan treffien jälkeen niin aina on mahdollisuus mielen muuttumiseen. Se riittää miehelle.

Tässä on nyt se asia mitä naisille yritetään tolkuttaa. Suurimmalle osalle miehistä seksi on äärimmäisen tärkeä osa elämää. Luonnossa urokset ovat valmiitaa fyysisiin koitoksiin, jopa tappamaan kilpailevat urokset päästäkseen pukille. Naisten voi tosiaan olla vaikea ymmärtää tätä. Ja vaikka parisuhteessa ei naitaisikaan kuin kanit, niin ajatus siitä että seksi on heti saatavilla kun sitä haluaa on tärkeä.

Mies haluaa myös kumppanin arkeen. Juuri niin, kivittäkää pois, mutta mies haluaa naisen jakamaan kämpän siivouksen, pyykkäämisen ja ruoanlaiton. Kumppania ei siis ensisijaisesti haeta kulttuuririentoihin ja viini-iltamiin tai tuomaan jotain mystistä lisäarvoa elämään. Luolamiesaikoina  mies metsästi ja nainen piti huolta kotiluolasta. Maailma muuttuu hitaasti, mutta ihmiset vielä hitaammin.

Jos nainen ei halua tavata toista kertaa, niin miksi mies kuitenkin ehdottaa, että eikö voitaisi tavata edes kavereina? Jos kerran mies on jo yrittänyt niitä naispuolisia kavereitaan niin usein, että tietää, ettei naispuoliset kaverit suostu mihinkään fu*kbuddy-juttuihin? Eikö tuo ehdottaminen on silloin ihan turhaa, pään hakkaamista seinään? Ja pahimmillaan suututaan, kun ollaan tarjouduttu naiselle friend zonelle ja sitten myös päädytään friend zonelle.