Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsivapaita paikkoja ja kohteita toivoisit olevan olemassa?

Vierailija
28.10.2016 |

Kauppoja, uima-altaita. Ravintolat?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpylöitä. Kyllähän esim. Flamigo spassa on ns. aikuisten dayspa, mutta ilman hotellihuonetta sinne joutuu joka tapauksessa menemään samoista pukuhuoneista, suihkutiloista ja vesipuiston läpi. Siinä karisee rentous, jonka on saavuttanut, kun läksiäisiksi kuuntelee Adalmiinan ja äitinsä kilpahuutoa vaikka hiusten pesusta ja vaatteiden pukemisesta.

Huvipuistot. Niissä voisi olla vaikka muutama päivä/ilta vuodessa k-18.

Vierailija
2/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas sellaien olo että koti voisi olla k-25.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenvaatekaupat, helvetti soikoon kun saa väistellä niitä pentuja ja jättimäisiä rattaita joka käänteessä.

4/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lentokoneet ja junavaunut.

Vierailija
5/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-autoihin toivoisin lapsettomia linjoja, esim. yksi vuoro tunnissa.

Ravintolat on tietysti yksi, pilaa ruokahalun kuunnella sitä rääkymistä ja katsella sotkemista. Tähän en keksi ratkaisua muuta kuin tietystä kellonajasta lähtien lapset kielletty, tai totaalisesti kielletty.

Näihin sääntöihin voisi sisällyttää, ettei puheenaiheeksikaan saisi ottaa lapsia, varsinkaan omia. Voi myös pilata muiden fiilikset.

Vierailija
6/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalennot ja ulkomaan lomat.

Vierailija
7/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat, bussit, lentokoneet, tavaratalot, ruokakaupat, hotellit, kylpylät, ostoskeskukset yleensä, tässä muutamia mainitakseni.

Vierailija
8/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintarhaan olisi kiva mennä joskus niin ettei siellä olisi lapsia. Saisi rauhassa katsella eläimiä ilman lasten kirkumista ja juoksemista, ilman vaunujen ja rattaiden väistelemistä ja jatkuvaa kälätystä.

Vierailija
9/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa voisi olla joskus sellaisia lapsivapaita iltatunteja. Muuten mua ei lapset häiritse, asennoidun siihen kiljumiseenkin niin että ei kosketa mua kun ei ole mun. Tosi kyllä ravintolassa joskus ärsyttää, kun jonkun kakara tulee pöydän viereen seisomaan räkä valuen ja kuolaten ja alkaa juosta siinä pöydän lähellä edestakaisin. Eikä vanhemmat komenna sitä pois siitä. Yhden kerran tälläinen lapsi kaatua mätkähti ja aloitti hirveän huudon, olin kuin en olisi nähnytkään koko kersaa, niin sitten äitinsä haki sen pois ja mulkaisi mua vielä vihaisesti. Varmaan mun olis pitäny sitä rääkyjää lohduttaa. Omat lapseni olen kasvattanut aikuisiksi ja hyvinkäyttäytyviksi, tuollainen juokseminen ei tullut kuuloonkaan!

Vierailija
10/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olis nyt markkinasauma jollain turismirysä maalla, kaikki lapset vaan lahtipenkille. Tulisi paljon suomalaisia av-mammoja valittamaan hinnoista ja käristämään nahkansa punaiseksi.

Vierailija
11/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupat!!!! Se olisi hartain toive. Sen jälkeen bussit.

Vierailija
12/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vaatekaupat ja eritoten sovituskoppien lähialueet. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun jonkun mukula on tullut verhon alta koppiin kurkkimaan tai avannut verhoja sepposen selälleen kun itse on kiskomassa paitaa päänsä yli. 

- Uimahalleihin olisi myös ihana saada lapsivapaita vuoroja

Vierailija
13/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olis kiva jos palstalle olis k-30

Alle 30 on vielä niin ajattelematon eikä tule oikein omillaan toimeen

Vierailija
14/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Olen ollut omillaan 19 vuotiaasta ja hyvin pärjännyt.

Vierailija
15/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet todellakin perkele. Jumalauta että tulee murha mieleen kun takana istuu tuolia potkiva, mekastava ADHD-penikka. Voisivat esim. laittaa yhteen päähän lentokonetta pienten kersojen kanssa matkustavat ja muut toiseen päähän. Sama pitkillä bussi- ja junamatkoilla.

Elokuvissa ja teatterissa voisi olla osa lapsivapaita näytöksiä. 

Vierailija
16/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkähän mittapuun mukaan olet pärjännyt?

Vierailija
17/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupat.

Kirjastot.

Työpaikat.

Ravintolat.

Vierailija
18/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olis nyt markkinasauma jollain turismirysä maalla, kaikki lapset vaan lahtipenkille. Tulisi paljon suomalaisia av-mammoja valittamaan hinnoista ja käristämään nahkansa punaiseksi.

Ei mutta tässä olisi oikeasti hyvä markkinaidea lentoyhtiöille. Mietin juuri äsken, kun lensin kahden koululaiseni kanssa lomalta Suomeen hirveässä p-vaipan hajussa ja huudossa, että ei hemmetti... Miksei lentoyhtiöt laita pikkulapsia johonkin perälle istumaan, olisi vähän kuin lastenosasto. Siellä voisi näyttää piirrettyjä, imettää, lämmittää soseita, hypätä ja kiljua seinämän takana. Myös heidän vanhempansa. Rauhoittaisi kummasti lomalentoja, kun niitä pikkuisia on pakko kiskoa ulkomaille.

Vierailija
19/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkähän mittapuun mukaan olet pärjännyt?

En ole kertaakaan käynyt sossussa tai hakenut Kelasta rahaa, en ole koskaan lainannut keneltäkään (minulta on kyllä yritetty lainata) rahaa koska olen ollut töissä 18 vuotiaasta lähtien.

Mutta ymmärrän kyllä että kaikki eivät siihen pysty, sinä reppana taidan olla hyvä esimerkki

Vierailija
20/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneet todellakin perkele. Jumalauta että tulee murha mieleen kun takana istuu tuolia potkiva, mekastava ADHD-penikka. Voisivat esim. laittaa yhteen päähän lentokonetta pienten kersojen kanssa matkustavat ja muut toiseen päähän. Sama pitkillä bussi- ja junamatkoilla.

Elokuvissa ja teatterissa voisi olla osa lapsivapaita näytöksiä. 

Eikö lentokoneissa yleensäkin keskitetä ne lapset? Ainakin kaikilla lennoilla, joita olen lentänyt oman lapsen kanssa, on kaikki lapset ikävä kyllä olleet samassa kasassa. Ne huonosti käyttäytyvät pennut eivät ole mitään kivaa matkaseuraa sellaisellekaan, jolla on oma hyvin käyttäytyvä lapsi mukana. Oma lapseni tekee aina lennolla tehtäväkirjoja, syö eväitä tai puuhailee jotain pädin kanssa eikä varmasti ole koskaan häirinnyt kenenkään lomafiilistä, ellei nyt häiriinny jo lapsen läsnäolosta. Onkin sitten helvetin kiva, kun joku riekkuva ADHD-lapsonen tulee siihen taakse potkimaan penkkiä ja karjumaan. Se ei nimittäin ole kivaa edes minun mielestäni, vaikka minulla on oma lapsi. Eikä se ole kivaa minun lapsenkaan mielelstäni. 

Mutta itse kysymykseen. Mielestäni esim. ruokakaupoissa ja ravintoloissa voisi olla lapsettomia tunteja. Ja lentokoneisiin ja muihin pitkän matkan julkisiin kulkuvälineisiin pitäisi olla kaikille ensin käytöskoe, ennen kuin lippuja saa edes ostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä