Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen elänyt jo 7 vuotta tuilla, eikä minulla ole aikomustakaan mennä töihin/opiskelemaan. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
27.10.2016 |

:)

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa! Minulla tosin on kaksi lasta jotka lähentelevät jo murrosikää. Lapset ja mies arvostaa kun olen kotona, siivoan ja teen ruokaa. Miehellä on hyvät tulot enkä usko että hän edes jaksaisi tehdä todella vaativaa työtään jos en minä vastaisi kodista ja lapsista oikeastaan kokonaan. Voitamme tässä kumpikin. Lisäksi tulot on nyt suuremmat kuin jos kumpikin tekisimme 2000-3000€/kk tiliä kummatkin mitä keskivertopalkansaaja saa.

Plussana säästämme rutkasti kun ehdin tehdä kaiken itse, kiertää kirppareita ja tarjouksia. Siinä säästyy myös että minun ei tarvitse ostaa itselleni työvaatteita, meikkejä, matkoja jne.... Hiukset leikkaan koko perheeltä itse :)

Kuulostaa mukavalta elämältä :) Olet todella onnellisessa asemassa kun sinulla on tällaiseen mahdollisuus :) Ap

Vierailija
22/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi olet ajautunut tuollaiseen tilanteeseen vai eikö sinulla koskaan ole ollut mitään haaveita mielekkään tekemisen suhteen? Jos sinulla on mielekästä tekemistä, mitä se on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on lempikakkasi? a) kova ja helposti ulos tuleva, ei tahraa persettä. B) ripuli. C) muu, mikä?

Vierailija
24/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi olet ajautunut tuollaiseen tilanteeseen vai eikö sinulla koskaan ole ollut mitään haaveita mielekkään tekemisen suhteen? Jos sinulla on mielekästä tekemistä, mitä se on? 

Oikeastaan muutaman ison asian jälkeen tajusin, mikä minulle on elämässä tärkeintä ja halusin keskittyä elämään rauhassa niin kauan kuin saisin elää :) Mielekästä tekemistä on kaikki mitä saan tehdä, ruuanlaitot ym. Lisäksi teen noita vapaaehtoishommia jotka on minulle todella tärkeitä :)

Ap

Vierailija
25/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa! Minulla tosin on kaksi lasta jotka lähentelevät jo murrosikää. Lapset ja mies arvostaa kun olen kotona, siivoan ja teen ruokaa. Miehellä on hyvät tulot enkä usko että hän edes jaksaisi tehdä todella vaativaa työtään jos en minä vastaisi kodista ja lapsista oikeastaan kokonaan. Voitamme tässä kumpikin. Lisäksi tulot on nyt suuremmat kuin jos kumpikin tekisimme 2000-3000€/kk tiliä kummatkin mitä keskivertopalkansaaja saa.

Plussana säästämme rutkasti kun ehdin tehdä kaiken itse, kiertää kirppareita ja tarjouksia. Siinä säästyy myös että minun ei tarvitse ostaa itselleni työvaatteita, meikkejä, matkoja jne.... Hiukset leikkaan koko perheeltä itse :)

Olethan tietoinen siitä että jos miehesi jossain vaiheessa päättääkin vaikkapa vaihtaa nuorempaan, niin sinulle jää todella surkea eläke yms, miehesi taas tulee saamaan korkeaa eläkettä? Onhan teillä joku elatussopimus tällaisen tilanteen varalle?

Vierailija
26/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kysyä mtn.

Minusta on ok tällainen elämäntyyli jos se itseään tyydyttää. Rajoituksensahan tällä toki on mutta jos on ok elää nuukasti koko ajan niin mikäs siinä :) Ainut vaan että jos on oma valinta niin silloin ei saa valittaa puutteesta tai yleensä mistään.

Ja jos on itse valinnut tämän tien niin minua vituttaa se jatkuva roskalavalla tavaroiden kerjääminen ja sillä tavalla tämän elämäntyylin ylläpitäminen kerjätyillä tavaroilla. En tiiä miksi, mutta vituttaa vain. 

Vierailija
27/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet vältellyt työvoimatoimiston haastatteluja ja muita kursseja? Oletan, että järjestävät kaikenlaista kurssia, johon pakko mennä?

Vierailija
28/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet vältellyt työvoimatoimiston haastatteluja ja muita kursseja? Oletan, että järjestävät kaikenlaista kurssia, johon pakko mennä?

Tämän 7v aikana olen käynyt 2 kurssilla (kesto max 4vko) ja parissa koulun pääsykokeissa. Työkkärissä pitää käydä 2-4krt vuodessa. Sossussa n. Joka toinen vuosi maksimissaan.

Enempää ei ole edes tarjottu.

Vierailija
29/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko imeä kullia hyvin? Sille taidolle on kysyntää, riippumatta suhdanteista.

Vierailija
30/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset koulutodistukset sulla on? (Keskiarvot ym) entä ikä?

Vierailija
31/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein ja millaista vapaaehtoistyötä teet? Eikö miestäsi häiritse pummilla elämisesi? Minkä ikäinen olet? :D oon itsekin ollut työttömänä muutaman kuukauden ja vaikka kävin silloin päivittäin salilla ja/tai tankotanssiharrastuksessa, kokkasin joka päivä, tein käsitöitä, kävin kielikurssilla ja vaikka kivaa aluksi olikin niin jumalauta kyllä pää suli siihen silti pikkuhiljaa että mieheni maksoi lähes kaiken ja tunsin itseni turhaksi. Itse tykkään myös korkemmasta elintasosta että pääsee pari kertaa vuodessa kunnon matkalle ja voi ostaa esimerkiksi mitä ruokaa vaan haluaa niin ei tullut mieleenkään jäädä työttömäksi. Tykkään myös panostaa ulkonäkööni ja kauniisiin vaatteisiin joihin myös menee rahaa.

Vierailija
32/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset koulutodistukset sulla on? (Keskiarvot ym) entä ikä?

Peruskoulusta lähtiessä keskiarvo oli 9.2 ja lukiossa kirjoitin neljä x L ja loput E:tä.

Ikää on 26 :)

Ap

Vierailija
33/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein ja millaista vapaaehtoistyötä teet? Eikö miestäsi häiritse pummilla elämisesi? Minkä ikäinen olet? :D oon itsekin ollut työttömänä muutaman kuukauden ja vaikka kävin silloin päivittäin salilla ja/tai tankotanssiharrastuksessa, kokkasin joka päivä, tein käsitöitä, kävin kielikurssilla ja vaikka kivaa aluksi olikin niin jumalauta kyllä pää suli siihen silti pikkuhiljaa että mieheni maksoi lähes kaiken ja tunsin itseni turhaksi. Itse tykkään myös korkemmasta elintasosta että pääsee pari kertaa vuodessa kunnon matkalle ja voi ostaa esimerkiksi mitä ruokaa vaan haluaa niin ei tullut mieleenkään jäädä työttömäksi. Tykkään myös panostaa ulkonäkööni ja kauniisiin vaatteisiin joihin myös menee rahaa.

Useita päiviä kukaudessa teen vapaaehtoishommia. Lasten ja nuorten hyväksi + kaikenlaisia talkoita ja käyn vanhainkodeissa ym :)

Maksan itse omat laskuni, en elä mieheni siivellä :)

Ap

Vierailija
34/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit arviosi mukaan tällä hetkellä jos olisit syntynyt esim. USA:an?

Vierailija
35/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit arviosi mukaan tällä hetkellä jos olisit syntynyt esim. USA:an?

En ainakaan äänestäisi Trumpia.

Tiedän kyllä, että olen etuoikeutettu kun saan elää suomessa ja valtion tukiverkko on näin hyvä. Ap

Vierailija
36/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet sitten kun hyvinvointivaltio romahtaa ja tukia ei enää tule?

Vierailija
37/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunlaisesi ihmiset kuvottavat minua. Tietoisesti olette tekemättä mitään, raha kyllä kelpaa. Sitten valitetaan että valtio ei anna tarpeeksi.

No vittu minä käyn töissä eikä mulla todellakaan ole rahaa muuhun kuin vuokraan ja ruokaan. Sitten te pummit valitatte että ei pääse ulkomaille tai ei voi tehdä mitään kivaa. On se kiva maksaa palkasta monta sataa euroa veroja joilla rahoitetaan muiden lusmuilu. Tiedän että kaikki eivät saa työtä, mutta sinä olet tahallasi tekemättä mitään. Mielestäni "teiltä" pitäisi katkoa kaikki tuet ihan minimiin. Vuokra maksettaiisin valmiiksi, ja ruoka. Muuta ei.

Vierailija
38/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Mitä sinulta pitäisi kysyä? No kysytään sit. Onko tylsää elää rahattomana?

Vierailija
39/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeätkö sitä, että muut kanssaihmiset elättävät sinut?

Vierailija
40/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole IKINÄ valittanut, että tuet ei riitä. Kyllä ne riittävät, ainakin minulla. :) Ja ei, elämäni ei ole yhtään tylsää enkä ole rahaton :)

Ap