Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen elänyt jo 7 vuotta tuilla, eikä minulla ole aikomustakaan mennä töihin/opiskelemaan. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
27.10.2016 |

:)

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeätkö sitä, että muut kanssaihmiset elättävät sinut?

Vierailija
42/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En häpeä omaa elämääni, miksi häpeäisin? Rakastan elämääni tällaisenaan. Väittäisin, että olen onnellisempi kuin monet työssäkäyvät ihmiset :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko että sun elättämiseen tarvitaan yhden työssäkäyvän ihmisen verorahat kokonaan? Oletan siis että saat vain 700€/kk työmarkkinatukea. Ymmärrän jos työttömyytesi olisi tahatonta mutta sanoit että sulla ei ole aikomustakaan hakea töitä tai opiskelupaikkaa. Miten luulet että yhteiskunta pysyisi pystyssä jos kaikki muutkin vain päättäisivät olla "tuhlaamatta" elämäänsä työntekoon ja ryhtyisivät elämään tuilla?

Vierailija
44/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko että sun elättämiseen tarvitaan yhden työssäkäyvän ihmisen verorahat kokonaan? Oletan siis että saat vain 700€/kk työmarkkinatukea. Ymmärrän jos työttömyytesi olisi tahatonta mutta sanoit että sulla ei ole aikomustakaan hakea töitä tai opiskelupaikkaa. Miten luulet että yhteiskunta pysyisi pystyssä jos kaikki muutkin vain päättäisivät olla "tuhlaamatta" elämäänsä työntekoon ja ryhtyisivät elämään tuilla?

Suurin osa suomalaisista haluaa tehdä töitä tai opiskella. Itse en halua ainakaa tällä hetkellä. Miksi minun pitäisi väkisin mennä töihin/kouluun vaikka minua ei kiinnosta?

Silloin veisin työ/opiskelupaikan sellaiselta ihmiseltä joka oikeasti haluaisi/tarvitsisi sen paikan.

Ap

Vierailija
45/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yks, joka on vapaaehtoisesti työtön! En tosin nosta mitään tukia tällä hetkellä, pärjätään muutenkin hyvin, mutta pian alkaa äitiysraha. Koulutus on, ja tavoitteita elämässä, mutta työ ei kuulu niihin. Koen että se veisi elämästäni liikaa aikaa ja toisi liikaa stressiä. Silloin tällöin olen tehnyt lomasijaisen hommia parissa paikassa, mutta niitäkin lähinnä huvikseni ja hiukan ekstraa ansaitakseni. Onneksi olen löytänyt itselleni vanhanaikaisen miehen, jonka mielestä on ihan ok, että nainen on kotiäitinä :) Rakastan kotona olemista, siivoamista, sisustamista, kokkaamista, lenkkeilyä jne. ja nautin siitä että saan pitää kodin kauniina ja olla miestä vastassa kun tulee töistä. Voi olla että joku päivä tulee vielä hinku töihin, mutta nyt on hyvä näin! Työttömyys ei tosiaan tee ihmisestä yhtään sen huonompaa, kaikille työura ja siinä eteneminen eivät ole niin tärkeitä. Jos taloudellinen tilanne olisi toinen, niin varmaan töissä kävisin, mutta niin kauan kun hyvin pärjätään niin en näe syytä siihen.

Vierailija
46/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinua kiinnosta mikään opiskeluala tai työ? Vaihtoehtoja kuitenkin on vaikka kuinka.

Vierailija
47/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista haluaa tehdä töitä tai opiskella. Itse en halua ainakaa tällä hetkellä. Miksi minun pitäisi väkisin mennä töihin/kouluun vaikka minua ei kiinnosta?

Silloin veisin työ/opiskelupaikan sellaiselta ihmiseltä joka oikeasti haluaisi/tarvitsisi sen paikan.

Ap

Ku elämäs pitää välillä tehdä asioita vaik ei kiinnostais. Ei kukaan saa mitään ilmaseks. Sinäkään.

Vierailija
48/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sullakin on taulutv ja netflix, saatana...?

Vierailija
49/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En häpeä omaa elämääni, miksi häpeäisin? Rakastan elämääni tällaisenaan. Väittäisin, että olen onnellisempi kuin monet työssäkäyvät ihmiset :)

Ap

Ei se ole sun OMAA elämää kun me työssäkäyvät se rahoitetaan! Jätä tuet hakematta ja hehkuta sitten miten onnellinen olet!

50/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisesi ihmiset kuvottavat minua. Tietoisesti olette tekemättä mitään, raha kyllä kelpaa. Sitten valitetaan että valtio ei anna tarpeeksi.

No vittu minä käyn töissä eikä mulla todellakaan ole rahaa muuhun kuin vuokraan ja ruokaan. Sitten te pummit valitatte että ei pääse ulkomaille tai ei voi tehdä mitään kivaa. On se kiva maksaa palkasta monta sataa euroa veroja joilla rahoitetaan muiden lusmuilu. Tiedän että kaikki eivät saa työtä, mutta sinä olet tahallasi tekemättä mitään. Mielestäni "teiltä" pitäisi katkoa kaikki tuet ihan minimiin. Vuokra maksettaiisin valmiiksi, ja ruoka. Muuta ei.

Mua ei kuvota jos tekee noita vapaaehtoishommia etc

Mutta kuvottais jos se vaan dokais kaikki pävät

Olen aina oikeassa, sanot mitä sanot

Vierailija
51/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teidän perheet tulot ovat kuukaudessa? Entä paljonko menee vuokraan, sähköön yms.? Paljonko jää vapaasti käytettävää rahaa?

Vierailija
52/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ku elämäs pitää välillä tehdä asioita vaik ei kiinnostais. Ei kukaan saa mitään ilmaseks. Sinäkään.

Niin kuka pakottaa? Yhteiskunnan normit vai? Ei ole pakko kuin kuolla.

Ap

Vierailija
53/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun olet avoin ja pidät elämästäsi.

Kaikkea hyvää sinulle:)

Vierailija
54/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko teidän perheet tulot ovat kuukaudessa? Entä paljonko menee vuokraan, sähköön yms.? Paljonko jää vapaasti käytettävää rahaa?

Vuokran ja laskujen jälkeen minulle jää yleensä n.220-270e ja tulen sillä toimeen todella hyvin :)

Miehelläni sitten vähän enemmän(100-200e), riippuu kuinka paljon keikkaa tekee :)

Ap

Vierailija
55/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun olet avoin ja pidät elämästäsi.

Kaikkea hyvää sinulle:)

Voi kiitos! :) Samoin sinulle! :)

Ap

Vierailija
56/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yks, joka on vapaaehtoisesti työtön! En tosin nosta mitään tukia tällä hetkellä, pärjätään muutenkin hyvin, mutta pian alkaa äitiysraha. Koulutus on, ja tavoitteita elämässä, mutta työ ei kuulu niihin. Koen että se veisi elämästäni liikaa aikaa ja toisi liikaa stressiä. Silloin tällöin olen tehnyt lomasijaisen hommia parissa paikassa, mutta niitäkin lähinnä huvikseni ja hiukan ekstraa ansaitakseni. Onneksi olen löytänyt itselleni vanhanaikaisen miehen, jonka mielestä on ihan ok, että nainen on kotiäitinä :) Rakastan kotona olemista, siivoamista, sisustamista, kokkaamista, lenkkeilyä jne. ja nautin siitä että saan pitää kodin kauniina ja olla miestä vastassa kun tulee töistä. Voi olla että joku päivä tulee vielä hinku töihin, mutta nyt on hyvä näin! Työttömyys ei tosiaan tee ihmisestä yhtään sen huonompaa, kaikille työura ja siinä eteneminen eivät ole niin tärkeitä. Jos taloudellinen tilanne olisi toinen, niin varmaan töissä kävisin, mutta niin kauan kun hyvin pärjätään niin en näe syytä siihen.

Voi että, ihana tilanne sinullakin :)

Ap

Vierailija
57/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa! Minulla tosin on kaksi lasta jotka lähentelevät jo murrosikää. Lapset ja mies arvostaa kun olen kotona, siivoan ja teen ruokaa. Miehellä on hyvät tulot enkä usko että hän edes jaksaisi tehdä todella vaativaa työtään jos en minä vastaisi kodista ja lapsista oikeastaan kokonaan. Voitamme tässä kumpikin. Lisäksi tulot on nyt suuremmat kuin jos kumpikin tekisimme 2000-3000€/kk tiliä kummatkin mitä keskivertopalkansaaja saa.

Plussana säästämme rutkasti kun ehdin tehdä kaiken itse, kiertää kirppareita ja tarjouksia. Siinä säästyy myös että minun ei tarvitse ostaa itselleni työvaatteita, meikkejä, matkoja jne.... Hiukset leikkaan koko perheeltä itse :)

Olethan tietoinen siitä että jos miehesi jossain vaiheessa päättääkin vaikkapa vaihtaa nuorempaan, niin sinulle jää todella surkea eläke yms, miehesi taas tulee saamaan korkeaa eläkettä? Onhan teillä joku elatussopimus tällaisen tilanteen varalle?

Olen tietoinen, en usko että me 80-luvulla syntyneet saamme eläkettä joten sitä on turha murehtia.

En kaipaa rahaa oikein mihinkään ja kun en koskaan ole töissä ollut niin en ole päässyt "leveän elämän" makuun. Viihdyn köyhänä. Kansaneläkkeellä eläisi varmasti vallan mainiosti.

Vierailija
58/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin kuka pakottaa? Yhteiskunnan normit vai? Ei ole pakko kuin kuolla.

Ap

Systeemin vika, jos se ei toimi. Ei kukaan maksa huvikseen verojakaan penniäkään enemmän kuin on pakko. Taas verottomassa ja byrokratiattomassa maassa olisi varmasti duunia hyvällä palkalla kaikille.

Vierailija
59/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokran ja laskujen jälkeen minulle jää yleensä n.220-270e ja tulen sillä toimeen todella hyvin :)

Miehelläni sitten vähän enemmän(100-200e), riippuu kuinka paljon keikkaa tekee :)

Ap

Niin tuollako kahdellasadallako ostat ruuat vai onko tuo summa oikeasti "ylimääräistä". Koska yhteiskunta on sitten todella epäreilu jos tuon verran jää ekstraa kun saman verran jää pariskunnalla joista molemmat on keskipalkkaisessa työssä.

Vierailija
60/103 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin tuollako kahdellasadallako ostat ruuat vai onko tuo summa oikeasti "ylimääräistä". Koska yhteiskunta on sitten todella epäreilu jos tuon verran jää ekstraa kun saman verran jää pariskunnalla joista molemmat on keskipalkkaisessa työssä.

Siis ostan ruuat ja kaiken tarpeellisen. Sanosin, että kuun vikana päivänä tilillä on 10-40e. Ap