Olen elänyt jo 7 vuotta tuilla, eikä minulla ole aikomustakaan mennä töihin/opiskelemaan. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (103)
Istaria kirjoitti:
Tämä on jees. Olen itsekin ollut 13 vuotta työtön omasta tahdostani, enkä välillä edes ymmärrä miten jonkun aika riittää vielä töihin. Itselläni kun on nytkin kiire kokoajan jonnekin... Viimeiset 4 kuukautta olen käyttänyt vähintään 4 päivää viikosta yli 10 tunnin koodausrupeamiin, eli sehän käy melkein töistä. En vaan ole oikein kiinnostunut koodailemaan juttuja muille vaan itselleni, enkä matkustamaan Helsinkiin (tunti per suunta). Voisin tosin harkita jossain kohtaa 6kk rupeamaa jotta saisin ansiosidonnaiset rullaamaan. Se vaikuttaa EV+ liikkeeltä.
Mitä tulee sinuun, mulla ei ole kysyttävää vaan kommentoitavaa. Käytät mielestäni liikaa hymiöitä. Niistä saa sellaisen kuvan että yrittäisit todistella muille - ja itsellesi - että olet onnellinen, vaikka et ehkä olekaan. Toivottavasti olet. Kyllä toimeentulotuki riittää hyvin mukavaan elämään kunhan se on päihteetöntä. Päihteet ovat kalliita.
Kiva,että elät mukavaa elämää :)
Heh juu käytän aina paljon hymiöitä :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset koulutodistukset sulla on? (Keskiarvot ym) entä ikä?
Peruskoulusta lähtiessä keskiarvo oli 9.2 ja lukiossa kirjoitin neljä x L ja loput E:tä.
Ikää on 62:)
Ap
Miltä se elämä nyt maistuu vanhana?
Vierailija kirjoitti:
Sinunlaisesi ihmiset kuvottavat minua. Tietoisesti olette tekemättä mitään, raha kyllä kelpaa. Sitten valitetaan että valtio ei anna tarpeeksi.
No vittu minä käyn töissä eikä mulla todellakaan ole rahaa muuhun kuin vuokraan ja ruokaan. Sitten te pummit valitatte että ei pääse ulkomaille tai ei voi tehdä mitään kivaa. On se kiva maksaa palkasta monta sataa euroa veroja joilla rahoitetaan muiden lusmuilu. Tiedän että kaikki eivät saa työtä, mutta sinä olet tahallasi tekemättä mitään. Mielestäni "teiltä" pitäisi katkoa kaikki tuet ihan minimiin. Vuokra maksettaiisin valmiiksi, ja ruoka. Muuta ei.
Vituttaako käydä röissä?
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että sun elättämiseen tarvitaan yhden työssäkäyvän ihmisen verorahat kokonaan? Oletan siis että saat vain 700€/kk työmarkkinatukea. Ymmärrän jos työttömyytesi olisi tahatonta mutta sanoit että sulla ei ole aikomustakaan hakea töitä tai opiskelupaikkaa. Miten luulet että yhteiskunta pysyisi pystyssä jos kaikki muutkin vain päättäisivät olla "tuhlaamatta" elämäänsä työntekoon ja ryhtyisivät elämään tuilla?
Ajatusharha. Ei kannata uskoa kaikkea mitä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit arviosi mukaan tällä hetkellä jos olisit syntynyt esim. USA:an?
En ainakaan äänestäisi Trumpia.
Tiedän kyllä, että olen etuoikeutettu kun saan elää suomessa ja valtion tukiverkko on näin hyvä. Ap
Tarkoitin siis, että uskotko että olisit töissä siinä tapauksessa? Minkälaisissa töissä? Tämä kiinnostaisi minua, jos viitsit vielä vastata.
Ei helv---. Miksi mä luin tämän ketjun! !
Mua korpeaa tällaiset sosiaalipummit ihan urakalla.
Itse JOUDUN elämään tukien avulla tällä hetkellä.
Etkö ymmärrä että turhat tukien nostajat ( sinä!) vaikeuttaa meidän oikeasti hankalassa asemassa olevien elämää? ?
Koko ajan yritetään nipistää juuri näistä tukimuodoista. Sinä ja kaltaisesi nostelette huviksenne tukia, siksi niitä koko ajan leikataan kun valtion raha ei enää riitä!
Tuo sinun juhliminen asialla on todella törkeää ja loukkaavaa meitä oikeasti vaikeuksissa olevia!
Sosiaalipummi itsekin, vain pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulusta lähtiessä keskiarvo oli 9.2 ja lukiossa kirjoitin neljä x L ja loput E:tä.
ApMiltä se elämä nyt maistuu vanhana?
En oo vielä vanha :D Mutta hyvältä maistuu tällä hetkellä. Entä sulla? :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, että olen etuoikeutettu kun saan elää suomessa ja valtion tukiverkko on näin hyvä. ApTarkoitin siis, että uskotko että olisit töissä siinä tapauksessa? Minkälaisissa töissä? Tämä kiinnostaisi minua, jos viitsit vielä vastata.
Jos töitä saisin niin kyllä, jos olisi pakko. Suomessa on vapaus valita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että sun elättämiseen tarvitaan yhden työssäkäyvän ihmisen verorahat kokonaan? Oletan siis että saat vain 700€/kk työmarkkinatukea. Ymmärrän jos työttömyytesi olisi tahatonta mutta sanoit että sulla ei ole aikomustakaan hakea töitä tai opiskelupaikkaa. Miten luulet että yhteiskunta pysyisi pystyssä jos kaikki muutkin vain päättäisivät olla "tuhlaamatta" elämäänsä työntekoon ja ryhtyisivät elämään tuilla?
Suurin osa suomalaisista haluaa tehdä töitä tai opiskella. Itse en halua ainakaa tällä hetkellä. Miksi minun pitäisi väkisin mennä töihin/kouluun vaikka minua ei kiinnosta?
Silloin veisin työ/opiskelupaikan sellaiselta ihmiseltä joka oikeasti haluaisi/tarvitsisi sen paikan.
ApKu elämäs pitää välillä tehdä asioita vaik ei kiinnostais. Ei kukaan saa mitään ilmaseks. Sinäkään.
Niin kuka pakottaa? Yhteiskunnan normit vai? Ei ole pakko kuin kuolla.
ApSysteemin vika, jos se ei toimi. Ei kukaan maksa huvikseen verojakaan penniäkään enemmän kuin on pakko. Taas verottomassa ja byrokratiattomassa maassa olisi varmasti duunia hyvällä palkalla kaikille.
Juuri näin! Ei ap vika ole, että asiat on järjestetty väärin. Oikeastaan se on niiden töissä käyvien vika, kun eivät nouse kapinaan.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa! Minulla tosin on kaksi lasta jotka lähentelevät jo murrosikää. Lapset ja mies arvostaa kun olen kotona, siivoan ja teen ruokaa. Miehellä on hyvät tulot enkä usko että hän edes jaksaisi tehdä todella vaativaa työtään jos en minä vastaisi kodista ja lapsista oikeastaan kokonaan. Voitamme tässä kumpikin. Lisäksi tulot on nyt suuremmat kuin jos kumpikin tekisimme 2000-3000€/kk tiliä kummatkin mitä keskivertopalkansaaja saa.
Plussana säästämme rutkasti kun ehdin tehdä kaiken itse, kiertää kirppareita ja tarjouksia. Siinä säästyy myös että minun ei tarvitse ostaa itselleni työvaatteita, meikkejä, matkoja jne.... Hiukset leikkaan koko perheeltä itse :)
Ei nyt ihan noin taida olla. Perheessäni olen pienempituloinen (6500 e/kk), mies tienaa nykyään enemmän (10 000 e/kk). KUmpikin on kyennyt uraa tekemään ja olemme yhdessä vanhempaislomia jakaen kasvattaneet kaksi lasta, nyt jo yliopistoissa opiskelemassa. Kotonaolemistaan voi perustella itselleen monin tavoin mutta on itsepetosta ajatella oman "uhrautumisen" mahdollistaneen toisen uran, oma valinta se kotonaoleilu on. Millaiset välit lapsilla on isänsä kanssa jos mies ei osallistu ollenkaan lasten elämään? Minun mieheni ainakin olisi tuollaisessa tilanteessa aika katkera, hän on aina halunnut olla mukana lasten huoltamisessa ja tuon vuoksi hänelläkin on nykyään erittäin hyvät ja läheiset välit lapsiin. Monet vanhan polven uraisistä ovat haastatteluissaan juuri katuneet kaukaista isän rooliaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei helv---. Miksi mä luin tämän ketjun! !
Mua korpeaa tällaiset sosiaalipummit ihan urakalla.
Itse JOUDUN elämään tukien avulla tällä hetkellä.
Etkö ymmärrä että turhat tukien nostajat ( sinä!) vaikeuttaa meidän oikeasti hankalassa asemassa olevien elämää? ?
Koko ajan yritetään nipistää juuri näistä tukimuodoista. Sinä ja kaltaisesi nostelette huviksenne tukia, siksi niitä koko ajan leikataan kun valtion raha ei enää riitä!
Tuo sinun juhliminen asialla on todella törkeää ja loukkaavaa meitä oikeasti vaikeuksissa olevia!Sosiaalipummi itsekin, vain pakosta.
Kyllä tässä suomen taloudessa jokin muukin mättää kuin vain "me huvikseen tukia nostavat"
Toivottavasti et joudu kauaa elämään tukien varassa, kun et sitä selvästikkään halua.
Ap
Ajattelitko joskus saada eläkettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Santa Digna on melko marjaisa, Cabernet, sekä vähän nahkainen ,mutta erittäin vähän.
Runsas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Elinikää sinulla on vielä yli 20 vuotta tilastojen mukaan. Töihin tuonikäistä nyt kukaan ei enää palkkaisikaan, tuohan on selvä, mutta eläkkeesi jää olemattoman kokoiseksi. Samoin nuo muut tuet pienenevät koko ajan elätettävän väen laajetessa (lisää eläkeläisiä, lisää työttömiä automatisaation ym yleistyessä) ja työssäolevan väen pienentyessä. Toivottavasti pysyt hyväkuntoisena ja kykenet kasvattamaan/keräämään osan ruuastasi, arvelenpa Suomessa mentävän aika nopeasti Venäjän kaltaiseen tilanteeseen missä pelkillä tuilla ei kykene elämään.
minkä ikäinen olet,aiotko olla työttömänä eläkeikään asti.Oletko ottanut selvää paljonko työttömän eläke on.Aiotko matkustella maailmalla sitten kun pääset eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ajatusharha? Kaikki rahat mitä ap:n sosiaalitukiin laitetaan pitää ottaa verorahoista ja 700€/kk on suunnilleen se summa minkä keskipalkkainen maksaa veroa kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, että olen etuoikeutettu kun saan elää suomessa ja valtion tukiverkko on näin hyvä. ApTarkoitin siis, että uskotko että olisit töissä siinä tapauksessa? Minkälaisissa töissä? Tämä kiinnostaisi minua, jos viitsit vielä vastata.
Jos töitä saisin niin kyllä, jos olisi pakko. Suomessa on vapaus valita.
Ap
Mitä töitä uskoisit tekeväsi tuossa tilanteessa? tai mitä haluaisit tehdä? vai olisiko sillä mitään väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ajatusharha? Kaikki rahat mitä ap:n sosiaalitukiin laitetaan pitää ottaa verorahoista ja 700€/kk on suunnilleen se summa minkä keskipalkkainen maksaa veroa kuukausittain.
Että kun ampuu yhden hirven n. 5 minuutissa niin sitä syö 3 kuukautta.
Arvostan kaltaisiasi ihmisiä jotka lypsävät yhteiskunnalta jokaisen sentin mitä saavat antamatta mitään takaisin. Osoitatte että järjestelmässä on vikoja jotka pitäisi korjata ja samalla osaatte todellakin nauttia elämästä ilman työtä.
Tämä on jees. Olen itsekin ollut 13 vuotta työtön omasta tahdostani, enkä välillä edes ymmärrä miten jonkun aika riittää vielä töihin. Itselläni kun on nytkin kiire kokoajan jonnekin... Viimeiset 4 kuukautta olen käyttänyt vähintään 4 päivää viikosta yli 10 tunnin koodausrupeamiin, eli sehän käy melkein töistä. En vaan ole oikein kiinnostunut koodailemaan juttuja muille vaan itselleni, enkä matkustamaan Helsinkiin (yli tunti per suunta). Voisin tosin harkita jossain kohtaa 6kk rupeamaa jotta saisin ansiosidonnaiset rullaamaan. Se vaikuttaa EV+ liikkeeltä.
Mitä tulee sinuun, mulla ei ole kysyttävää vaan kommentoitavaa. Käytät mielestäni liikaa hymiöitä. Niistä saa sellaisen kuvan että yrittäisit todistella muille - ja itsellesi - että olet onnellinen, vaikka et ehkä olekaan. Toivottavasti olet. Kyllä toimeentulotuki riittää hyvin mukavaan elämään kunhan se on päihteetöntä. Päihteet ovat kalliita.
This is how I roll. A natural twenty every time.