Olen elänyt jo 7 vuotta tuilla, eikä minulla ole aikomustakaan mennä töihin/opiskelemaan. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (103)
Millainen parisuhde sinulla on? Unelmasi?
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu kun ihmisarvosi on nolla? Entä se että olet yhteiskunnan pohjasakkaa? :)
Työnteko ei tee kenestäkään sen parempaa tai huonompaa ihmistä. En ole noin ahdasmielinen kuin ilmeisesti sinä :) Täällä eletään vain kerran ja en aio sitä kertaa tuhlata työntekoon ja stressaamiseen kun asiat voi hoitaa toisinkin :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millainen parisuhde sinulla on? Unelmasi?
Olen onnellisesti naimisissa :), lapsia emme aio hankkia.
Ap
veronmaksaja kirjoitti:
Käsi pois mun tarkusta. HETI!
grrr... taskusta..!.= vitun typo
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet kaikki päivät?
Leivon, kokkaan, teen käsitöitä, tapaan ystäviä ja sukulaisia, teen vapaaehtoishommia, käyn salilla, välillä leffassa ym. :)
Ap
Ootko narkki tai viherpiiperö tai jopa sekä että?
Miten vältät aktivointisuunnitelmat? Kaipaan vinkkejä, mun pitää pian mennä pajalle tai jotain :/
Minä olen elänyt koko ikäni tuilla. Opintotuella, vanhempainrahalla ja työttömyyspäivärahalla.
Nyt alkaa pikkuhiljaa jo pänniin tämä rahattomuus ja kelalle/työkkärille jatkuva tilivelvollisuus. Kohta 2v työttömänä eikä loppua näy.
Vierailija kirjoitti:
Ootko narkki tai viherpiiperö tai jopa sekä että?
En kumpaakaan. Ap
En paheksu. Töitä ei nykypäivänä riitä edes kaikille halukkaille, saati niille jotka eivät edes halua. Itse olen tällä hetkellä sossupummi mutta tahtomattani. Välillä on lyhyitä pätkiä töitä, päivä siellä, toinen täällä.
Miten olet järjestänyt taloutesi? Elättääkö puoliso?
Millainen koulutus sinulla on, entä aikaisempi työkokemus? Entä varasuunnitelma jos et asukaan puolisosi kanssa ikuisesti?
Vierailija kirjoitti:
Miten vältät aktivointisuunnitelmat? Kaipaan vinkkejä, mun pitää pian mennä pajalle tai jotain :/
Joo no niitä täytyy aina käydä tekemässä, keksin milloin mitäkin.. tai vain ilmoitan, että jätän menemättä jolloin tuet pienenee hetkellisesti. Ap
Mitä aiot tehdä nyt kun tukien tulo lakkaa?
Tuilla pärjään hyvin, ei jää puuttumaan mitään mitä oikeasti tarvitsisin. Mieheni tekee sattunaisia keikkatöitä ja ne vaikuttaa välillä tukiin ja välillä ei kun niitä on niin vähän.
Ja jos eroaisimme, pärjäisin kyllä tuilla taloudellisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämän tarkoitus?
Mun mielestä nauttia elämästä, olla onnellinen ja hyvä ihminen itselleen ja muille :) Ap
Et ole ainoa! Minulla tosin on kaksi lasta jotka lähentelevät jo murrosikää. Lapset ja mies arvostaa kun olen kotona, siivoan ja teen ruokaa. Miehellä on hyvät tulot enkä usko että hän edes jaksaisi tehdä todella vaativaa työtään jos en minä vastaisi kodista ja lapsista oikeastaan kokonaan. Voitamme tässä kumpikin. Lisäksi tulot on nyt suuremmat kuin jos kumpikin tekisimme 2000-3000€/kk tiliä kummatkin mitä keskivertopalkansaaja saa.
Plussana säästämme rutkasti kun ehdin tehdä kaiken itse, kiertää kirppareita ja tarjouksia. Siinä säästyy myös että minun ei tarvitse ostaa itselleni työvaatteita, meikkejä, matkoja jne.... Hiukset leikkaan koko perheeltä itse :)
Miksi haluat, että ihmiset kyselevät jotain elämästäsi? Haluatko provota asialla?