Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies tahtoo lapsia ja itse ei, MITEN keskustella asiasta järkevästi?

Vierailija
26.10.2016 |

Tähän asti lähinnä vältelty aihetta kun ei se tunnu vievän mihinkään. Omat näkemykset on kuitenkin kerrottu monta kertaa. Kumpikaan ei jättämässä, luultavasti koska oletus on että toinen muuttaa mielensä. Ikää alkaa olemaan jo sen verran että asia on ajankohtainen. Itse voin oikein mielelläni elää näin, mutta en todellakaan halua aiheuttaa toiselle katkeruutta minkään asian suhteen. Eikö se vastuu tässä ole kuitenkin miehellä, että jos hän tahtoo jotain muuta niin ottaa sitten asian esille ja tarvittaessa eroaa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Sitähän sä yrität, tehdä päätöksen molempien puolesta.

Ai jos odotan aloitetta miehen puolelta? ap

22/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Tuo kakaroita tuputtava lisääntyjä tarkoittaa, että kun kieltäydyt hankkimasta lapsia, päätät teidän molempien puolesta, ettei teille tule yhteisiä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perhe-elämä vaatii aivan erilaista sitoutumista kuin puolison kanssa kahdestaan eläminen. Jos tietää jo etukäteen että tähän ei ole halua, kiinnostusta ja resursseja, ei missään nimessä kannata lähteä tähän savottaan.

24/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Aloitetta mihin? Keskusteluun vai lähtemiseen? Toi menee vaan äkkiä siihen että molemmat kiristää toista lähtemisellä jos ei suostu omaan ehdotukseen.

25/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Tuo kakaroita tuputtava lisääntyjä tarkoittaa, että kun kieltäydyt hankkimasta lapsia, päätät teidän molempien puolesta, ettei teille tule yhteisiä lapsia.

Joo kyllä..

26/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan jos rakastatte toisianne oikeasti niin tuohan on ihan oikeasti sellainen asia mihin ei löydy kompromissia... Ymmärrät kai sen?

Vierailija
27/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Joo kyllä..

Mutta eihän se ole minun tehtäväni päättää, kuinka tärkeää miehelle on saada oma lapsi. Kun en saa kunnon vastauksia, mutta ei halua erotakkaan niin mitäpä tässä voi kuin olla ja odottaa. ap

28/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Joo kyllä..

Mutta eihän se ole minun tehtäväni päättää, kuinka tärkeää miehelle on saada oma lapsi. Kun en saa kunnon vastauksia, mutta ei halua erotakkaan niin mitäpä tässä voi kuin olla ja odottaa. ap

No ei se kyllä ole mikään ratkaisu.. Ole sinä aikuinen ja nosta kissa pöydälle..

Te molemmat odotatte jotain väsytysvoittoa ja olette kohta molemmat onnettomia!

Vierailija
29/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies harjoittelee vauvan hoitoa ottamalla hoitoon tuttavien tenavia. Miehen on pärjättävä itsenäisesti vauvojen ja taaperoiden kanssa, kysymättä sinulta neuvoa tai ottamatta sinulta minkäänlaista apua. Kun mies on harjoitellut työtunteja 200, aloitatte neuvottelut uudestaan ja kysyt onko mies nyt siis valmis seuraavat 19 v. hoitamaan omaa lasta. Jos myöntää, ei ole sinulta valtava uhraus kantaa lasta odotusajan verran. - Kun synnytyksestä kuntoudut, pääset takaisin omiin hommiisi ja mies hoitaa toivomaansa lasta.

Vierailija
30/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan ottaisin asian esille kysymällä mieheltä, että ymmärräthän että mä en oo muuttamassa mieltäni tän asian suhteen. En halua erota, ja mun mielestä meidän on hyvä näin, mutta sun pitää nyt alkaa oikeesti miettiä kuinka tärkeetä se lapsen saaminen sulle on. En halua että katkeroidut jos jäät mun kanssa kaksin, mutta en halua estääkään jos lapsen saaminen on tärkeämpää, vaikka eroaminen tietysti sattuisi.

Vierailija
31/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään,kantapäät yhteen ja eri suuntiin.

32/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se vastuu tässä ole kuitenkin miehellä, että jos hän tahtoo jotain muuta niin ottaa sitten asian esille ja tarvittaessa eroaa?[/quote]

Mua vaivaa tässä vaan tämä kohta...

Miksi mies, miksi et sinä?

Vierailija
33/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne jalat auki ja lapsia tekemään. Jokaisella on oikeus jälkeläiseen.

Vierailija
34/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa todella on se ongelma, että olette solmineet vakituisen suhteen, mutta ette ole keskustelleet tulevaisuudesta.

Nyt sitten on ns. löysät housussa.

Jos ap ei missään nimessä millään ehdoilla voi suostua itse hankkimaan lasta, vaihtoehdot ovat miehellä: joko hän a) eroaa tai sitten b) hankkii ap:n luvalla lapsen toisen naisen kanssa. Ap voisi sitten tulla vastaan siinä, että olisi äitipuolena kun lapsi vierailee heillä tai asuu vuoroviikoittain (miten asiasta nyt sovitaan).

Oletan kuitenkin, että mies haluaa lapsen nimenomaan ap:n kanssa eli perheen ja ap vaikuttaa itse aika absoluuttiselta, joten luultavasti ero on paras vaihtoehto. 

Vierailija
35/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan ottaisin asian esille kysymällä mieheltä, että ymmärräthän että mä en oo muuttamassa mieltäni tän asian suhteen. En halua erota, ja mun mielestä meidän on hyvä näin, mutta sun pitää nyt alkaa oikeesti miettiä kuinka tärkeetä se lapsen saaminen sulle on. En halua että katkeroidut jos jäät mun kanssa kaksin, mutta en halua estääkään jos lapsen saaminen on tärkeämpää, vaikka eroaminen tietysti sattuisi.

Tämä vastaus oli mielestäni järkevä ja fiksu.

Ei syyllistämistä kumppanille joka ei halua lapsia. Miksi, se ei kuulu kenellekään. Miksi mies puolestaan haluaa, sekään ei kuule kenellekään.

Ehkäpä tulee ero. Mutta kun kumpikin on rehellinen ja antaa toiselle loppujen lopuksi mahdollisuuden omaan ratkaisuun, ilman katkeroitumista ja pakottamista, niin eiköhän aloittaja(kin) selviä melko vähillä vaurioilla.

Aihetta väheksymättä, hyvää syksyä ja ratkaisun aikaa kummallekin!

Vierailija
36/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että nainen kantaa ja synnyttää lapsen ja yleensä lopulta hoitaakin, vaikka mies olisi luvannut kuun ja tähdet taivaalta...

Vierailija
37/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Eikö se vastuu tässä ole kuitenkin miehellä, että jos hän tahtoo jotain muuta niin ottaa sitten asian esille ja tarvittaessa eroaa?

No siksi, että aloittaja on tyytyväinen nykytilanteeseen. Eikä halua erota nyt eikä myöhemmin.

Vierailija
38/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Eikö se vastuu tässä ole kuitenkin miehellä, että jos hän tahtoo jotain muuta niin ottaa sitten asian esille ja tarvittaessa eroaa?

Koska olen tyytyväinen suhteeseemme tälläisenään. Enkä halua vain varmuuden vuoksi tehdä molemmista onnettomia jättämällä.

39/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

No siksi, että aloittaja on tyytyväinen nykytilanteeseen. Eikä halua erota nyt eikä myöhemmin.

No ei voi olla kovinkaan tyytyväinen jos toinen haluaa elämältä jotain aika vastakkaista.

En nyt ymmärrä ihan oikeasti.

40/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Koska olen tyytyväinen suhteeseemme tälläisenään. Enkä halua vain varmuuden vuoksi tehdä molemmista onnettomia jättämällä.

Niin, sinä olet. Entä se toinen? Ei voi olla parisuhteessa onnellinen jos noin suuri asia vaikuttaa taustalla..

Jos asia on liian arka teille puhuttavaksi kunnolla, se kertoo aika paljon.

Pelkäätte että se ero tulee jos puhutte asiasta oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä