Exän tavarat, miehen kiintymys
Onko normaalia että mies suuttuu kun otin taulun seinältä pois mikä oli hänen ja eksän saama? Tai taulun jonka eksänsä oli antanut hänelle? Nyt kyllä kummastuttaa kun oli vihainen siitä... saatiin meille tarkoitettu taulu minkä laitoin hänen ja eksän taulun tilalle
Kommentit (121)
Leikin nyt mukana . . . Jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa sinulle jotain diktatuurimaista rajatonta valtaa aikaa sisustamaan kotia keskustelematta siitä ensin toisen kanssa?
Meilläkin on kotona esineitä joilla on historia, kuten meillä aikuisilla ihmisilläkin.
Tää on sit oikeesti aivan totta... ei provo. Onko kellään vastaavaa tapahtunut? En saa edes huonekaluja uusia vaikka olemme olleet yhdessä vuosia ja lapsikin on..
Vierailija kirjoitti:
Tää on sit oikeesti aivan totta... ei provo. Onko kellään vastaavaa tapahtunut? En saa edes huonekaluja uusia vaikka olemme olleet yhdessä vuosia ja lapsikin on..
Miksi huonekaluja pitäisi vaihtaa, jos vanhat ovat kunnossa? Tuhlausta ja ympäristön tuhoamista.
Miksi olet muuttanut toisen kotiin? Jos muutetaan yhteen niin sitä hommataan kokonaan uusi asunto ja sisustetaan se yhdessä neuvotellen.
Vierailija kirjoitti:
Muutit valmiiksi kalustettuun taloon, teit lapsen ja nyt aloit miettimään mikä on kenenkin taloon tuoma esine?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kenellekään ei ole ikinä tapahtunut mitään lähellekään yhtä erikoista ja ihmeellistä kuin sinulle. Olet ainutlaatuisuudessasi häikäisevä ihminen.
Miksi miehellä ei ole sananvaltaa siitä, millainen on hänen kotinsa?
Jos yhdessä tilasitte taulun, niin kaiketi mietitte sille paikan jo silloin ja jos nyt saitte lahjaksi taulun, niin sen voi laittaa varastoon odottamaan sitä aikaa, kun sinulla on varaa maksaa puolet kodin seinistä.
Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.
Vierailija kirjoitti:
Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.
Lopeta jo. Tämä provo ei nyt lähde lentoon. Leuka rintaan ja reippaasti kohti uusia pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi huonekaluja pitäisi vaihtaa, jos vanhat ovat kunnossa? Tuhlausta ja ympäristön tuhoamista.
Jos yhdessä asuisin, enkä saisi mitään sanavaltaa sisustukseen tms, niin etsisin oman asunnon ja muuttaisin pois.
En muuttaisi ikinä kenenkään luo pitkäaikaiseksi kyläilijäksi, joka ei saisi tehdä asunnosta yhtään myös itseni kotia.
Onko miehen erosta pitkä aika? Esineet voivat tuntua tärkeiltä, jos aikaa on mennyt liian vähän.
Tiedän leskenä, että muuttaessani kodistamme pois mietin tarkkaan mitä haluan säilyttää ja myöskin hermostuisin, jos uusi mies tuosta vain siirtelisi minulle tärkeitä muistoesineitä tieltään. MInulla ei sentään ole mausoleumia/museota, mutta niistä tärkeistä esineistä kannattaa puhua yhdessä suoraan ja ehdottaa toista paikkaa.
Ei ole tervettä säilyttää kaikkea ja on tärkeää uusiutua. Esineisiin ei saa kiintyä liikaa, vangita itseään niihin kuin ei menneisyyteenkään, mutta jos mies niin vahvasti reagoi keskustele esineiden tarpeellisuudesta. Onhan kyse sinunkin kodistasi.
Edelleenkään ei ole provo! Erosta 5 vuotta joten luulisi olevan toipunut. Sitäkin ihmettelen miksi pyysi eksäänsä kaveriksi facessa kun loi profiilin.. en tykkää. Tämä tosiaan tuntuu että olisin vieraana miehen ja eksänsä talossa.. talossa ei mitenkään vikaa ole mutta nämä huonekalut on se ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutit valmiiksi kalustettuun taloon, teit lapsen ja nyt aloit miettimään mikä on kenenkin taloon tuoma esine?
Naiseuden kova ydin, korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei ole provo! Erosta 5 vuotta joten luulisi olevan toipunut. Sitäkin ihmettelen miksi pyysi eksäänsä kaveriksi facessa kun loi profiilin.. en tykkää. Tämä tosiaan tuntuu että olisin vieraana miehen ja eksänsä talossa.. talossa ei mitenkään vikaa ole mutta nämä huonekalut on se ongelma
Mitä haluat meidän sanovan?
Vierailija kirjoitti:
Eivät kumminkaan ole, ne vain tuntuvat sinusta siltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän sinua. En katselisi niitä tavaroita vaan haluaisin luoda yhteisiä muistoja ja laittaa yhteisiä tauluja näkyville.
Jos miehelle on ongelma että haluan laittaa minulle tärkeän taulun näkyville ja haluaa katsella mieluummin exänsä hankkimaa niin se on minulle ok. Hän saa niitä laulujaan jäädä keskenään katselemaan.
Tavaroilla voi olla tunnearvoa, voi olla että joku läheinen jopa edesmennyt ystävä on sen antanut. Taulu voi myös olla rahallisesti arvokas, aitoa taidetta.
0/5