Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten h joku voi käyttää 100k lainan maksuun 25 vuotta aikaa???

Vierailija
26.10.2016 |

Itse, ja tuttavapiirini huonompituloisetkin henkilöt maksaneet tuollaisen lainan 5-10 vuodessa pois ja ostaneet sijoitusasunnon jos toisenkin. Ilman mistään normaalielämisestä pihistelemättä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hämmästellyt NIIN usein samaa asiaa...

Vierailija
2/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄRJETTÖMÄT KULUT!

Vierailija
4/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
5/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah, no minä tulen käyttämään tuon ajan kai n. 35 000 lainan maksuun. Mutta ei kyllä tulotkaan ole kuin 800e kuussa.

Vierailija
6/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in, syökööt kakkuja! 😛

Vierailija
7/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kovin pienituloinen yksin asuva kyllä lyhennä kymmenessä vuodessa kun kerta kuukausilyhennys ilman korkoja ja muita kuluja on jo 833 euroa.   Tai sitten tinkii kovasti elämisestään.

Pariskunnille tuo ei ole summa eikä mikään, mikäli molemmat käyvät ansiotyössä.  Pariskunnalle kun ei ne menot ole henkeä kohti kerrottuna yksin asuvan ihmisen menot kahdella. Eikä tarvi kuluttaa enää rahaa sen hoidon hakemiseen ja etsimiseen, puhumattakaan suosiolliseksi taivuttelemiseen.

Itse paremminkin ihmettelen, miten kaikki hinnat ovat vähintään kuusinkertaistuneet kun siirryttiin euroihin.  Toisaalta ymmärrän, kun omilla päättäjillämmekin oli niin löperö suhtautuminen alusta asti, että niin pikkurahoja, kuin senttejä ei edes otettu käyttöön ja oltiin itse eturivissä pyöristelemässä kunnallisia ja valtiollisia maksuja ylöspäin euroon liittymisen yhteydessä.

Vierailija
8/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osaavat laskea, että sijoittaminen on yleensä kannattavampaa kuin asuntolainan lyhentäminen joten olisi tyhmää maksaa asuntolainaa pois yhtään nopeammin kun on pakko. Toisin kuin tuttavapiirisi.

Vierailija
9/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kun yhden koko palkka menee moisen lainan lyhennyksiin ja kuluihin, niin on pakko ottaa pidempi takaisinmaksuaika.

Vierailija
10/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni on 100k laina ja laitettu 25 vuotta aikaa maksaa se. Olen 27v, sinkku ja nettopalkka noin 1600€ eli hieman huonotuloinen. Lainanlyhennys + vuokravastike Helsingin keskustassa tekee kuussa noin 700€ ja loput jää elämiseen. Ei puhettakaan että tällä palkalla viidessä vuodessa tuota lainaa maksaisin takaisin itsekseni, eri asia jos joku auttaisi menoissa.

Vierailija
11/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan nopea maksu ja hetiperään sijoitusasunnon ostoko ei ole sijoittamista? Salli mun nauraa 😂

Vierailija
12/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itselläni on 100k laina ja laitettu 25 vuotta aikaa maksaa se. Olen 27v, sinkku ja nettopalkka noin 1600€ eli hieman huonotuloinen. Lainanlyhennys + vuokravastike Helsingin keskustassa tekee kuussa noin 700€ ja loput jää elämiseen. Ei puhettakaan että tällä palkalla viidessä vuodessa tuota lainaa maksaisin takaisin itsekseni, eri asia jos joku auttaisi menoissa.

Hups, siis hoitovastike! Ei vuokravastike :D

Vierailija
13/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on velkavipu.

Miksi maksaa lainaa pois kun se on ilmaista? Minulla on 65 000 asuntolainaa 25 v maksuajalla ja lyhennyksen sijasta olen säännöllisesti pörssin ostolaidalla. Älkää tulko sitten 20 v kuluttua itkemään mulle kun ylihintaisen, korjauskuntoisen betonikorsun laina on maksettu, mutta mitään muuta varallisuutta ei ole jäänyt sukanvarteen.

Vierailija
14/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaah, no minä tulen käyttämään tuon ajan kai n. 35 000 lainan maksuun. Mutta ei kyllä tulotkaan ole kuin 800e kuussa.

Miten edes olet noin pienillä tuloilla saanut lainan? Itseäkin kiinnostaisi, saattaisi mahdollistaa muuton esimerkiksi pääkaupunkiseudulle jos saisin pienen lainan ja tämän nykyisen asuntoni myytyä.

Vierailija
15/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset sinkkuihmisenä 900 euroa käyttörahaa??? Kyllä elämä on valintoja... Tuosta voisi hyvin laittaa vielä 500 euroa lainanlyhennykseen, eikä tarvitsisi heittäytyä puurolautasen äärellekään...

Vierailija
16/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainan nopea maksu ja hetiperään sijoitusasunnon ostoko ei ole sijoittamista? Salli mun nauraa 😂

Hidas asuntolaina ja sijoitusasunto samaan aikaan, jos sellaiseen tahtoo sijoittaa (muitakin vaihtoehtoja on). Inflaatio vie asuntolainan kuluja.

Vierailija
17/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on velkavipu.

Miksi maksaa lainaa pois kun se on ilmaista? Minulla on 65 000 asuntolainaa 25 v maksuajalla ja lyhennyksen sijasta olen säännöllisesti pörssin ostolaidalla. Älkää tulko sitten 20 v kuluttua itkemään mulle kun ylihintaisen, korjauskuntoisen betonikorsun laina on maksettu, mutta mitään muuta varallisuutta ei ole jäänyt sukanvarteen.

Osaatko lukea? Minulla on 20 vuoden päästä 4 maksettua, tuottavaa sijoitusasuntoa, kun räpistelet sen 65 000 euron lainasi ja pörssiheilahtelujesi kanssa edelleen :)

Vierailija
18/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hitaanmaksamisen syy olla, niikin yksinkertaine, kuin se, että ei ole pakko. Korot ovat olleet viime vuodet enntysalhaalla ja ihmiset on saatu uskomaan, että korkojen alhaisuus jatkuu ikuisesti, jolloin sitä sitten ostelee ja elää leveämmin muutoin. - Miksi pihistellä, ellei ole pakko.

Vierailija
19/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki se on sijoittamista, mutta ei välttämättä fiksua sellaista. Jos rahalleen saa paremman tuoton muualla kuin asuntoa lyhentämällä niin se kannattaa laittaa muualle - eikä ensimmäistä lainaa ole pakko maksaa kokonaan pois, ennen kuin hankkii sijoitusasuntoa varten lainaa. 

Vierailija
20/47 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut aina pisimmän mahdollisen laina-ajan. Haluan lyhentää vain sen verran kuin on pakko ja loput pistän elämiseen ja pienen osan säästöön. Olenkin kyllä aika mukavuushaluinen ja ehkä vähän huithapeli rahan suhteen, täytyy myöntää. Mutta elän hetkessä, en tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi