Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko niin jos aamusta ja päivällä syö vähän ja sitte ilalla vaikka klo19-22 aikaan hirveästi? Eikö illalla ruuan kulku meno tehokkaammin eli ei liho niin paljoa?

Vierailija
26.10.2016 |

?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin että iltakuuden jälkeen ei saisi syödä että ei liho.  Kai se perustui siihen että yöllä ei liikuta.

Liekö kumottu tuo väite.  Eli että maatessa kuluu saman verran kuin työtä tehdessä......

Se  olisi kyllä kiva koska tykkään syödä illalla.

Se on ihan sama mihin aikaan syöt! Yöllä ei liikuta, okei, eli iltasyömisesti varastoituu läskiksi. Mutta jos vastaavasti et syö aamulla, niin niihin päivän liikkumisiisi otetaan energia sieltä läskistä, jonka olet varastoinut.

Onhan maailmassa maita, joissa on tapana syödä isompi ateria vasta illalla (esim. monet Välimeren maat), eikä siellä olla sen lihavampia kuin täällä aamupala-Suomessa.

Vierailija
22/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä taas mulle sopivinta on viis kuus kertaa päivässä. Joudun syömään, koska mulla on nälkä usein. Niin että on se taas niin ihmeellistä, että joku oikeasti joutuu syömään usein voidakseen hyvin. Syökää vaikka nolla kertaa päivässä, ei se muitten tarpeisiin vaikuta.

Se, että sulla on usein nälkä, johtuu siitä mitä syöt. Ei siitä, että se olisi sun ominaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä taas mulle sopivinta on viis kuus kertaa päivässä. Joudun syömään, koska mulla on nälkä usein. Niin että on se taas niin ihmeellistä, että joku oikeasti joutuu syömään usein voidakseen hyvin. Syökää vaikka nolla kertaa päivässä, ei se muitten tarpeisiin vaikuta.

Se, että sulla on usein nälkä, johtuu siitä mitä syöt. Ei siitä, että se olisi sun ominaisuus.

Onko se oikeasti jotenkin olennainen ongelma, että jotkut syövät useammin päivässä? 

Vierailija
24/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto on ihan toimiva tapa laihduttaa. Naisille tosiaan suositellaan ennemminkin 14/10 kuin 16/8, mutta ihan oman fiiliksen mukaan.

Vierailija
25/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihduta on olennainen asia lihomisen ja laihtumisen kannalta. Syömällä pidät aineenvaihduntaisi käynnissä ja kulutat enemmän, ja siis laihdut. (Tai et liho)

Siksi kolme ateriaa päivässä on parempi kuin yksi.

Itse pidän tuota viittä vähän liioteltuna, mutta kukin tavallaan.

On totta, että syöminen kiihdyttää hieman aineenvaihduntaa. Mutta syy tähän on se, että ruonsulatus kuluttaa luonnollisesti enemmän energiaa syömisen jälkeen. Mutta toki kun syöt, niin kehosi saa huomattavasi enemmän energiaa kuin mitä ruonsulatuselimistösi kuluttaa syödyn ravinnon käsittelyssä. Eli tältä kannalta on yks lysti, syökö päivässä yhden kerran vai kymmenen kertaa.

Vierailija
26/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin lähinnä sillä, että jätin alkoholin pois ja aloin syömään tasaisesti pitkin päivää. Ennen join alkoholia siis lähes joka viikonloppu, skippasin aina aamupalan, söin massiivisen päivällisen ja sitten iltapalan. Nyt alkoholia menee korkeintaan kaksi kertaa vuodessa sen pari kolme lasillista. Syön kunnon aamupalan, lounaaksi usein jonkinlainen salaatti, kaksi pientä lämmintä ateriaa ja iltapala. Laihduin yli kaksikymmentä kiloa.

Vierailija
27/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin että iltakuuden jälkeen ei saisi syödä että ei liho.  Kai se perustui siihen että yöllä ei liikuta.

Liekö kumottu tuo väite.  Eli että maatessa kuluu saman verran kuin työtä tehdessä......

Se  olisi kyllä kiva koska tykkään syödä illalla.

Ei kai kumottu, mutta ei varsinaisesti vahvistettu. Se on fakta, että aineenvaihdunta hidastuu yöllä nukkuessa. Onhan ruumiinlämpökin aamuyöstä nukkuvalla alhaisempi kuin päivällä hereillä.

Kovin pitkiä taukoja ei kannattaisi pitää siksi, että elimistön varautuu pahempaan keräämällä vararavintoa, jota säännöllisesti syövä ei tarvitse. Oma kokemus on se, että en lihonut vaikka söin aiempaa enemmän, kun söin sattuneista syistä hyvin säännöllisesti joka päivä samaan aikaan, enkä iltaisin mitään.

Vierailija
28/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asia taida olla noin yksinkertainen. Mulla on nälkä, varsinkin työpäivinä, ihan aidosti vähän väliä riippumatta siitä mitä on eväänä. Kyllä ihmisten aineenvaihdunnassa tai vaikka ties missä kehon toiminnoissa on eroja aivan selvästi. Se mikä sopii toisille ei sovi toisille, niin kuin on monet kerrat todettu tässäkin asiassa.

Vierailija
29/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin päivää napostelu aiheuttaa sen, että verensokeri on koholla koko päivän. Kun verensokeri on koholla, erittyy insuliinia, joka kertoo rasvasoluille että varastoja ei saa nyt luovuttaa ettei tule liikaa sokeria vereen.

Napostelemalla pitkin päivää et laihdu mihinkään.

Viimeaikoina on ollut puhetta TRE:stä (Time restricted eating) jossa vuorokauden kaikki syöminen ajoitetaan kahdeksan tunnin aikaikkunan sisälle.

His team studied mice on high-fat diets. One group was allowed to eat freely at all times, and became obese and unhealthy. But another group, which ate the same number of daily calories as the first group—but within a strict eight-hour window—fared better.

Surprisingly, the mice that were eating the same number of calories, but ate only for eight hours, did not become as obese as the first group. Less than 12 percent of their body weight was fat, as opposed to 40 percent.

That group’s cholesterol, blood sugar, and liver function were all nearly normal as well. 

Ja

Why would this be? According to the researchers, constant eating may deprive our bodies of an important chance to maintain itself. While we eat, the body stores fat, which adds weight and puts stress on the liver, and produces glucose, which elevates blood sugar levels—a sign of diabetes. In contrast, evidence suggests that when we stop eating for several hours, the liver stops releasing glucose into the blood, and instead uses it to repair cellular damage. It also releases enzymes that break down cholesterol into acids, which in turn help break down brown fat—a “good” fat that converts calories into heat. 

Without adequate time away from eating, however, this process may be cut short or suppressed entirely.

Vierailija
30/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asia taida olla noin yksinkertainen. Mulla on nälkä, varsinkin työpäivinä, ihan aidosti vähän väliä riippumatta siitä mitä on eväänä. Kyllä ihmisten aineenvaihdunnassa tai vaikka ties missä kehon toiminnoissa on eroja aivan selvästi. Se mikä sopii toisille ei sovi toisille, niin kuin on monet kerrat todettu tässäkin asiassa.

Voit toki uskotella näin itsellesi ja oikeuttaa napostelun. 

Metabolic rate does vary, and technically there could be large variance. However, statistically speaking it is unlikely the variance would apply to you. The majority of the population exists in a range of 200-300kcal from each other and do not possess hugely different metabolic rates.

Vierailija
31/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihtunu tällä

6.30 aamupalaksi smoothie

9.00 kahvi ja pulla

11.00 lounas

13.30 kahvi ja sämpylä

16.00 päivällinen

20.00 teetä ja ruisleipä

Sitten vastaavasti olen lihonnut, kun en ole syönyt kuin 1-2 kertaa päivässä ja silloin on tullut ahmittua.

Vierailija
32/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iltasyöminen lihottaisi, maailman nälänhätäongelmat olisi ratkaistu jo ajat sitten: jaetaan safkat ilta-aikaan. 

Vierailija
33/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toki uskotella näin itsellesi ja oikeuttaa napostelun. 

Metabolic rate does vary, and technically there could be large variance. However, statistically speaking it is unlikely the variance would apply to you. The majority of the population exists in a range of 200-300kcal from each other and do not possess hugely different metabolic rates.

Yritä ymmärtää, että kolmen tunnin välein syöminen ei ole napostelua. Ja mitä tulee tuohon englanninkieliseen tekstiin, niin niitä eroja siis on olemassa. Ja muutenkin se, että kyllähän minä olen itseni paras tuntija, et sinä eikä tuo teksti. Jos minä sanon, että minulla on nälkä usein riippumatta siitä mitä syön, niin kyllähän se silloin pitää paikkansa.

Vierailija
34/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on noin yksinkertainen. Riippuu ruuan koostumuksesta kuinka kauan pysyy kylläisenä. Se ei ole mikään yksilössä oleva ominaisuus.

Olen samaa mieltä siitä, että kukin syököön haluamallaan tavalla.

Vierailija
35/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laihtunu tällä

9.00 kahvi ja pulla

11.00 lounas

13.30 kahvi ja sämpylä

16.00 päivällinen

20.00 teetä ja ruisleipä

Sitten vastaavasti olen lihonnut, kun en ole syönyt kuin 1-2 kertaa päivässä ja silloin on tullut ahmittua.

Jos syö vain muutaman kerran päivässä, ruuan on oltava erilaista kuin usein syödessä. Näin välttää ahminnan ja ylensyönnin.

Vierailija
36/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

No ei laihdu kuin syömällä vähemmän kuin kuluttaa.  Paljonko sulla on ikää kun noin tyhmiä kyselet?

Vierailija
37/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laihtunu tällä

9.00 kahvi ja pulla

11.00 lounas

13.30 kahvi ja sämpylä

16.00 päivällinen

20.00 teetä ja ruisleipä

Kauheeta laiduntamista. Sä vaan napostelet, ei tossa ole kunnon ruokaa. varmaan 300g hiilaria.

Vierailija
38/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kerralla lihottaa. Sitähän alkaa nukuttamaan, koska keho alkaa muuttamaan ylimääräisiä kaloreita rasvaksi. Vähän kerralla ja pysyy aktiivisena, eikä väsytä.

Vierailija
39/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kerralla lihottaa. Sitähän alkaa nukuttamaan, koska keho alkaa muuttamaan ylimääräisiä kaloreita rasvaksi. Vähän kerralla ja pysyy aktiivisena, eikä väsytä.

Miksi pitäisikään syödä paljon kerralla?

Vierailija
40/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmkisen kehityksen aikana on ollut ihan luonnollista, että välillä on nälkä. Helposti lihoo jos asenne on pitää nälkä loitolla jatkuvasti. Tulee syötyä liikaa kun siinä usein kestää jonkin aikaa syömisen jälkeen, ennenkuin se näläntunne katoaa. Eli siedetään nälkää ja lopetetaan syöminen jos on jo silmämääräisesti ja järjellä ajateltuna syöty riittävästi, vaikka tekisi mieli vetää vielä yksi lautasellinen. Oppikaa olemaan edes osa päivää nälissänne, niin alkaa ne kilotkin putoilemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi