vanhoillislestadiolaiset: aletaan yksissä tuumin käyttämään ripsiväriä!
Siinäpä se otsikossa jo tulikin. Kuka jaksaa enää esittää että ei käytä kun melkein kaikki varmaan haluais? Kaikki vaan alettais äi käyttää ja annettaisiin mallin levitä piireihimme, niin ketään ei tarvisi katsoa kieroon ja kaikki voisi olla vapaasti sen asian kanssa! Kuka lähtee tähän mukaan?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
No vastatkaa lestadiolaisnaiset nyt minun täysin asialliseen kysymykseeni.En halua tuota jankaamista puolin enkä toisin,kukin toimii omantuntonsa ja uskonsa määritteiden mukaan,mutta....
Miten selitätte,että on paljon tosiuskovaisia naisia,jotka hyvinkin laittavat ulkonäköään.Meillä on eks-missi Virpi Miettinen,.joka hurjasta elämästään ja alkoholismistaan vapautui Jeesuksen avulla,niin hän ainakin kertoo.On ex-laulaja Eija Merilä,joka on täysin pyhittänyt työnsä ja toimensa Kristukselle.On näyttelijä Ritva Oksanen,joka selätti alkoholisminsa uskon avulla,ja näyttelee toki edelleen,mutta varmaan ei esitä mitään paheksuntaa aiheuttavaa.Olen ollut livenä hänen esitystään katsomassa.
Oli nyt jo edesmennyt evankelista Kathryn Kuhlman(en tiedä kirjoitinko oikein).Hän saarnasi ja teki kuulemma kristuksen nimessä paljon hyvää.Oli varmaan ensimmäisiä meikkaavia ja muutenkin huoliteltuja uskovaisia.Siitä kiisteltiin jo lapsuudessani.
Oisko joku vielä,en nyt muista.Jaa niin,painija-Salomäki-suvun sisko,entinen missi Maarit,joka myös on uskossa.Ja on aina tip-top.
Ymmärrän että he palvelevat samaa Jeesusta,mutta antaako Jeesus/Jumala eri ohjeet eri henkilöille.
En kysy tätä rienatakseni,vaan oikeasti mietin.
Äitinikin oli uskovainen,tavallinen ev.lut. ja hänkin ajatteli ettei meikkaaminen sovi uskovaiselle.Höllensi vanhempana mielipiteitään kun luki Kathryn Kuhlmanista.Meikkasi jopa itse vähän,mutta uskoaan ei menettänyt.
Onko nämänyt sittenkin niitä ihmisten luomia sääntöjä vai koetteleeko Jumala omiaan erilaisilla käskyillä ja säännöillä.
Maailmahan on täynnä erilaisia uskontoja. Lähtökohta on se, että sinä itse uskot jumalaan ja pyrit löytämään yhteyden häneen. Kun olet löytänyt tavan, jolla sinä uskot olevasi yhteydessä jumalaan, olet uskovainen. Näitä eri tavalla yhteyden saavia on sitten monia ja eihän kukaan meistä voi sanoa, kuka on väärässä tai kuka on oikeassa,kun uskoja itse uskoo olevansa oikealla tavalla yhteydessä jumalaan.
Ehkäisykieltoa perustellaan, että se on puuttumista luomistyöhön. Jos joillekin ei anneta lapsia luonnollisesti, niin se on Jumalan tahto, että he eivät saa lapsia. Lapsettomuushoidot ja keinohedelmöitykset ovat yhtälailla puuttumista luomistyöhön kuin ehkäisy. Sillä tavalla lapsettomat voivat saada lapsia, vaikka heille ei ollut luonnollisesti niitä tarkoitettu.