Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytääköhän Hallalahden perhe mummon kotiinsa asumaan?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ilmoituksen nähdessäni, tekeeköhän iltapäivälehdet tästä jutun.

Vierailija
2/49 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista lapsenvahtia tuskin löytyy. Perhe voisi palkata kotiinsa osa-aikaisen työntekijän. Esim. Maahanmuuttaja tms.. Joka voisi auttaa äitiä. Onhan hänellä paljon hommaa lasten kanssa ä.. Ja eläimet ym. Harrastukset,

Harrastukset.. Kaikkea ei voi saada ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo perheen äiti on niin tuttu. Onko ollut jotenkin julkisuudessa aiemmin?

Vierailija
4/49 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia suuri perhe jos ei pärjää sen kanssa ?

Vierailija
5/49 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, taas on haalittu kaikkea mahdollista elämään yrittäjätyön lisäksi ja sitten itketään kun apua ei saa ja siten haalitaan ilmaista. Onko ihmisiltä mennyt realiteettien taju siinä että yhtälö 5 lasta, iso lauma eläimiä, iso talo ja piha ja yrittäjyys on todella vaikea hoitaa kunnolla kahden työtätekevän aikuisen voimin. Mulle kaikki nyt heti -sukupolvi. Samaa sukupolvea itsekin mutta elämän puitteet on valittu olemassa olevien resurssien mukaan eikä tavoitella kaikkea ja kuuta taivaalta, elämä on ihan hyvää näinkin.

Vierailija
6/49 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Txchvv kirjoitti:

Jaaha, taas on haalittu kaikkea mahdollista elämään yrittäjätyön lisäksi ja sitten itketään kun apua ei saa ja siten haalitaan ilmaista. Onko ihmisiltä mennyt realiteettien taju siinä että yhtälö 5 lasta, iso lauma eläimiä, iso talo ja piha ja yrittäjyys on todella vaikea hoitaa kunnolla kahden työtätekevän aikuisen voimin. Mulle kaikki nyt heti -sukupolvi. Samaa sukupolvea itsekin mutta elämän puitteet on valittu olemassa olevien resurssien mukaan eikä tavoitella kaikkea ja kuuta taivaalta, elämä on ihan hyvää näinkin.

Itselläni myös suuriperhe, 5 lasta, eläimiä, iso koti, yrittäjyys ja lisäksi puutarha palsta. Osaan hyvin samaistua tuohon tilanteeseen eikä kyse ole siitä etteikö perhe pärjäisi tai että arki olisi liian raskasta. Nimenomaan ihmiset haalivat ympärilleen niitä asioita joista saa iloa elämäänsä.  Kyse on siitä ettei nykyään isovanhemmilla ole aikaa lapsen lapsilleen - lapsilla ei ole läheisiä isovanhempia. Kun itsellä on ollut läheinen mummo/ pappa jonka kanssa on viettänyt aikaa ja jolla on ollut aikaa/ kiinnostusta lapsen lapselleen, on todella surullista katsoa kun omien lasten isovanhempia ei kiinnosta sen vertaa että tietäisi edes lastenlastensa iän. Käytännössä meidän lapsilla ei ole mummoja/ pappoja vaikka he asuvat 3km säteellä ja näkevät kerran viikossa. Kun ei ole kiinnostusta/ aikaa kuunnella sitä lasta edes 5 min kun se kertoo miten on oppinut uimaan tai mitä tehnyt koulussa. Mummoilla on omat työt, harrastukset, ongelmansa, lomansa jne. eikä sinne enää mahdu lapsenlapset. Tätä on todella surullista katsoa vierestä kun lapset luulee että heillä on mummo/pappa, odottaa ja pettyy. 

Kyse ei ole ilmaisesta lapsenvahdista vaan siitä että lapsella olisi joku mummon korvike. Toki se helpottaa arkea jos kotona on joku jonka seuraan jättää lapset hetkeksi kun tarvii käydä jossakin. Ei kyse ole siitä etteikö pärjää tai että itketään. Itse voin järjestää niin että käyn tallissa itkuhälytin kädessä lasten päiväuniaikaan, otan kaikki mukaan neuvolaan tai kauppaan - mutta toki se olisi helpompi jos näitä menoja varten kotona olisi joku eikä jokakerta olisi pakko. 

Onko se mielestäsi väärin jos asumiskuluja ja ylläpitoa/ kyydityksiä vasten pyytää joskus lukemaan satua ja jutustelemaan lapsen kanssa? 

Meillä on itse asiassa lasten mummo sanonut että hänelle pitää maksaa täysi palkka jos hän katsoo lastenlasten perään. Tällainen on nykymummon rooli monessa perheessä. 

Vierailija
7/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa suuri joukko perheitä joilla ei alunalkaenkaan ole mitään mahdollisuutta saada lastenhoitoapua isovanhemmilta tai sukulaisilta (kuten allekirjoittaneella: äiti kuollut, isään ei yhteyttä, ei sisaruksia, miehen vanhemmat ja sisar asuvat toisessa maassa). Silloin niitä elämäniloa tuottavia asioita hankitaan siinä määrin kuin itse pystyy ja jaksaa hoitaa eikä siten että ensin hankitaan ja sitten itketään kun ei saa apua. Itsekin olen kovin eläinrakas , olen harrastsnut ratsastusta ja tykkään puutarhan ja pihan laitosta mutta nämä asiat (ja lasten määrä) on mitoitettu nIin että ne pystyy itse hyvin ilman stressiä hoitamaan.

Kyllä se on tietty surullista jos isovanhemmat ei välitä lsosenlapsiaan tavata mutta lehden jutusta kyllä haiskahtaa että varamummon tarve on enemmänkin työvoiman tarvetta kun on järjestetty itselle liian kiireinen elämä.

Vierailija
8/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi?!?

Eiköhän tuossa lukenut että saa majoituksen yms. Heiltä!! Miettikää kuinka paljon vanhuksella saattaa mennä vuokraan saatikka sitä että moni lähtee kauppaan sitä varten että voisi jutella ihmisten kanssa. Todella moni vanhus on yksinäinen ja kaipaa juttukaveria!

Minä näen tässä vaan hyviä puolia mutta ilmankos täällä taas mammat huutelee toista.

Vierailija
9/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellakin eri tapaa vastenmielinen juttu.

Vierailija
10/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä systeemillä välttyy työntekijästä koituvista kustannuksista, palkka ja henkilösivukulut.

Orjatyövoimaa taitaapi olla vailla.

On selvää että iso koulu jossa tilaa mahdollistaa mummon asumisen.

Muistakaa että tämä juttu lähti siitä kun anoppi ei voinut tulla auttamaan toiselta puolen maata.

Olisiko niin että anoppi on kyllästynyt tai väsynyt olemaan rouvan pompoteltavana.

Vierailija
11/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole tuon ihmisen anoppi..

Vierailija
12/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä voisi ihan palkata työntekijän eikä vinkua ilmaista kotiorj.... apulaista.

Mummot on viisaita, ei ne onneksi tuohon retkahda. Kela maksaa elämisen yms. niin ei tarvitse onneksi raukkojen pitkän raskaan työuran tarvitse lasten ja hevosten paskaa olla luomassa. Jotakin hyvää tässäkin yhteiskunnassa.

Vierailija
13/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluukohan mummon tehtäviin tuon ulkona hengaavan hevosen kakkojen korjaaminen? :D Moniko haluaisi edes nuorena tehdä noin raskaan työn pelkkää asumista vastaan? Viiden lapsen hoito ei mene tuosta noin vaan, melukin on ikäihmiselle kamala.

Vierailija
14/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin mummoikäinen. Tuonne en lähtisi. Sitä paitsi tänttähäärä on todella ärsyttävä sana. Jotkuthan sanoo myös tättähäärä. Puuttuu vielä, että tuossa kuvattaisiin millaisia Duracell-pupuja lapset ovat. Hyh.

Vierailija
15/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksi?!?

Eiköhän tuossa lukenut että saa majoituksen yms. Heiltä!! Miettikää kuinka paljon vanhuksella saattaa mennä vuokraan saatikka sitä että moni lähtee kauppaan sitä varten että voisi jutella ihmisten kanssa. Todella moni vanhus on yksinäinen ja kaipaa juttukaveria!

Minä näen tässä vaan hyviä puolia mutta ilmankos täällä taas mammat huutelee toista.

Ilmainen majoitus lastenhoitoapua vastaan on pimeää palkkaa. Työstä kuuluu maksaa työ. Mitkä ovat mummon työajat?

Vierailija
16/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksi?!?

Ilmaista ei ole. Mummon on maksettava majoitus perähikiällä moninkertaisesti työllään ja rouva välttyy päiväkotimaksuilta ja yrittää pimeää palkkausta ilman asiaankuuluvia veroja.

Vierailija
18/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair voisi sopia paremmin tuohon perheeseen.

Vierailija
19/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänttähäärä.

Minä mummona vetäisin herneet nenään, jos noin nimiteltäisiin.

Vierailija
20/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi