vanhoillislestadiolaiset: aletaan yksissä tuumin käyttämään ripsiväriä!
Siinäpä se otsikossa jo tulikin. Kuka jaksaa enää esittää että ei käytä kun melkein kaikki varmaan haluais? Kaikki vaan alettais äi käyttää ja annettaisiin mallin levitä piireihimme, niin ketään ei tarvisi katsoa kieroon ja kaikki voisi olla vapaasti sen asian kanssa! Kuka lähtee tähän mukaan?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjautuuko tämä kaikki miestenmiellyttämiskoohkaus nyt yhteen kommenttiin, missä todettiin elämän olevan helpompaa ilman vastakkaisen sukupuolen huomiota. Jos pohjautuu, voisi keskustelua ohjata vähän toiseen suuntaan, koska siinäkin kommentissa tuo lause oli sivuosassa.
Kyllä tuo on ihan yleinen ajatus vl:lla. Helppo ajatella muiden tekevän syntiä, kun kokee itse olevansa miesten silmissä vähemmän haluttava. T. Ex-vl
Vai olisiko tuo yleisempi ajatus ex-vl:illä, koska heillä on todistetusti ollut ristiriita entisen uskonsa kanssa? Ehkä se vl, jolla ei ole ristivetoa uskonsa kanssa, ei koekaan asiaa noin. Ja se tärkein, molemmissa ryhmissä jokainen henkilö on yksilö, jolla on omat tuntemuksensa ja ajatuksensa.
Viimeinen lauseesi kumoaa edelliset.
Olen täysin oikeutettu omaan kokemukseeni. Muistan teini-ikäisenä hyvin kollektiivisen "maailmallisten" naisten vihan ja pilkan, koska he olivat uhka miesmarkkinoilla. Vl-pojilla on median takia silmää nykyiselle kauneusihanteelle ja siksi meikittömänä räpistely tuntui niin avuttomalta. Siksi meikattujen tyttöjen pilkkaaminen tuntui tarpeelliselta, jotta pystyi korottamaan itseään omissa silmissään. Täysin inhimillistä, vaikka ei ehkä kovin jaloa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos alat laittaa sitä ripsiväriä?
Ainakin saan katseita seuroissa ja jopa takanapäin puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjautuuko tämä kaikki miestenmiellyttämiskoohkaus nyt yhteen kommenttiin, missä todettiin elämän olevan helpompaa ilman vastakkaisen sukupuolen huomiota. Jos pohjautuu, voisi keskustelua ohjata vähän toiseen suuntaan, koska siinäkin kommentissa tuo lause oli sivuosassa.
Kyllä tuo on ihan yleinen ajatus vl:lla. Helppo ajatella muiden tekevän syntiä, kun kokee itse olevansa miesten silmissä vähemmän haluttava. T. Ex-vl
Vai olisiko tuo yleisempi ajatus ex-vl:illä, koska heillä on todistetusti ollut ristiriita entisen uskonsa kanssa? Ehkä se vl, jolla ei ole ristivetoa uskonsa kanssa, ei koekaan asiaa noin. Ja se tärkein, molemmissa ryhmissä jokainen henkilö on yksilö, jolla on omat tuntemuksensa ja ajatuksensa.
Viimeinen lauseesi kumoaa edelliset.
Olen täysin oikeutettu omaan kokemukseeni. Muistan teini-ikäisenä hyvin kollektiivisen "maailmallisten" naisten vihan ja pilkan, koska he olivat uhka miesmarkkinoilla. Vl-pojilla on median takia silmää nykyiselle kauneusihanteelle ja siksi meikittömänä räpistely tuntui niin avuttomalta. Siksi meikattujen tyttöjen pilkkaaminen tuntui tarpeelliselta, jotta pystyi korottamaan itseään omissa silmissään. Täysin inhimillistä, vaikka ei ehkä kovin jaloa.
Viimeinen lause antaa oikeutuksen jokaiselle omiin tunteisiinsa, mutta ei kumoa sitä, että todennäköisesti kahdessa erilaisessa ryhmässä on keskenään erilaiset keskimääräiset kokemukset.
Maailma (ei vain uskonnollisena terminä vaan yleisterminä) on tänä päivänä raadollinen paikka ja aiheuttaa paljon huolta ja epävarmuutta kenelle tahansa, jos ne asiat päästää kalvamaan. Työ, elanto, elintaso, parisuhde, lasten tulevaisuus, oma vanhuus jne. jne.
Mutta selittäkää miksi kiharratte hiuksia ja voitte käytää muita koruja paitsi korviksia? Voitteko muuten käyttää sellaisia nipsukorviksia, siis jotka ei tarvi reikää? Miksi voitte käyttää meikkivoidetta, puuteria, peitepuikkoa, huulikiiltoa ja väritöntä kynsilakkaa? Entä hajuvettä?
Itse olen vl ja meikkaan, koska olen tehnyt sitä jo usemamman vuoden ja on yhtäkkiä vaikea lopettaa se kun on tottunut. Miettikää nyt jos yhtäkkiä siistinaamaisena(meikit päällä) jättäisin meikit pois niin naamani olis kamalan näköinen. Itseäni varten teen tätät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen jokainen kellä on elävä usko sydämessään tietää, miksi ei ripsiväriä käytä. Ja nimenomaan ei halua käyttää. Sitä on vaikea selittää. Toivottavasti kaikki saavat vielä sen kokea ja monet muut paljon merkittävämmät asiat kun tuo meikittömyys. Epäilen kyllä, vihollinen on saanut sokaistua ja vietyä niin monet...
Yritä selittää meidän muiden mieliksemme, jotka eivät ymmärrä. Jos pystyisit perustelemaan tämän asian tarpeeksi hyvin, niin ehkä saisit pelastettua "viholliseltanne" lisää sieluja tms.
Itse olen sitä mieltä, että uskonnot, joissa vaaditaan pikkutarkkojen ulkokohtaisten sääntöjen noudattamista ja joita yhteisön jäsenet vielä vahtivat, on enemmän "sokeutta" kuin henkilökohtainen usko ja kahdenkeskinen suhde Jumalaan.
No kun on aika vaikea selittää asiaa, jota toinen ei ole nähnyt niin, että saisi sen tehtyä ymmärrettävästi. Ne säännöt eivät ole se juttu, ne ovat sivutuote, jotka tulevat uskon mukana. Yleensä ihmiselle itselleen tulee halu jättää ne asiat, koska ei halua uskonsa vaarantuvan.
Aika heikko on usko, jos se ripsiväristä murentuu...
Siitä varmaan voidaan olla yhtä mieltä, että ainakaan se ei rakenna uskoa eikä ole siinä suhteessa mitenkään tarpeellinen toiminto. Itse en tiedä mitä funktiota varten käyttäisin ripsaria, mikä siinä olisi perimmäinen motiivi enkä voi näin ollen arvioida kuinka hyväksyttävä tai paheksuttava motiivini olisi. Sen ainakin tiedän, että elämä on helpompaa, mitä vähemmän herättää huomiota vastakkaisessa sukupuolessa. En myöskään halua liikaa keskittyä ulkonäkööni, vaikka pyrin toki pukeutumaan asianmukaisesti, siististi ja omaan persoonaani kuvastavalla tavalla. On vapauttavaa, kun ei tarvitse orjailla kauneusihanteiden mukana.
Tämän voisin kyllä itsekin allekirjoittaa! Ymmärtäisipä ne ip-lehtien sivuilla pelkissä naruissa keikistelevät hutsutkin tämän :D
Näitä "hutsuja" omat ukkonne kuolaavat ja haaveilevat. Ja jos voisivat, niin jyystäisivät joka eikään ja joka pv.
No juuri näin. Siksi elämä ON helpompaa, mitä vähemmän sitä huomiota herättää. Haluatko itse olla "kuolattavana ja jyystettävänä"?
No kuolattavana kyllä, mutta jyystöstä päätän ihan itse.
Säälittävää.
Ja lisäys edelliseen käytän myös ihan hajuvettä, huulikiiltoa ja kiharra hiuksiani. Ja nypin kulmani. Mutta olen muutenkin kyllä aika luonnollisen näköinen, että ei monetkaan tiedä esim mun meikkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäys edelliseen käytän myös ihan hajuvettä, huulikiiltoa ja kiharra hiuksiani. Ja nypin kulmani. Mutta olen muutenkin kyllä aika luonnollisen näköinen, että ei monetkaan tiedä esim mun meikkaamisesta.
Tässä on sama itsepetosharha, jossa tupakoitsija elää kuvitellessaan etteivät muut haista mitään.
Vierailija kirjoitti:
"16 Herra sanoo:
-- Koska Siionin tyttäret ovat tulleet niin
ylpeiksi,
kenokauloina kulkevat
silmät vilkkuen,
ja keimaillen ja sipsutellen
helisyttävät nilkkojensa helyjä,
17 niin Herra peittää rupeen Siionin tyttärien päälaen ja paljastaa heidän häpynsä.18 Sinä päivänä Herra ottaa pois kaikki korut ja kauniit vaatteet: nilkkahelyt, otsakorut, puolikuuriipukset, 19 korvariipukset, rannerenkaat, hunnut, 20 tukkanauhat, nilkkavitjat, punokset, hajustepullot, taikahelyt, 21 sormukset, nenärenkaat, 22 juhlapuvut, viitat, liinat, kukkarot, 23 harsovaatteet, pellavapaidat, päähineet ja huivit.
24 Tuoksun sijaan tulee löyhkä
ja vyön sijalle kahleköysi
ja hiuslaitteen sijaan keritty pää
ja muotipuvun sijaan säkkivaate.
Ja kauneuden sijaan tulee poltinmerkki."Jes.3:16-24
Tämäkin on vanhasta testamentista, ja koskee Jerusalemin naisia. Muistakaa anteeksianto, armo usko ja uusiliitto.
Eiks nää ulkoiset seikat ollu juurikin pinnallisia asioita Jessen silmissä?
Mut joo, kyl tässäkin asiassa on varmaan kuitenkin taustalla naisen alentaminen. Onneksi koko maailmassa ollaan menossa tasa-arvoisempaan suuntaan. -vl
Miksi nuo ulkonäköasiat koskee vain naisia ja van naisten pitää erottua? Aivan, niinhön se on muissakin uskonnoissa. Naisia kontrolloidaan ja naiset kontrolloi toisiaan, ettei vain kukaan olisi muita kauniimpi. Miehet ei erota onko ripsaria vai ei, kyllä ne on naiset. Ja sitten kierretään näitä sääntöjä käyttämällä rovot sisustukseen ja vaatteisiin, värikkäisiin huiveihin. Että se siitä halusta näyttää vaatimattomalle. Mitä itsepetosta ja valhetta.
Kyllä nykyään vl-naiset meikkaakin. Ainaki nuoremmissa on harva sellainen joka kulkee finnit loistaen ja ripset kuin possulla. Hillitty meikki on se juttu ja muiden huomioon ottamista.
Uudesta testamentista, olkaa hyvä lestadiolaiset naiset:
1. Tim. 2:9
Samoin tahdon, että naisten kaunistuksena on hillitty esiintyminen, vaatimattomuus ja säädyllisyys -- eivät tukkalaitteet, kultakorut, helmet tai kalliit vaatteet
1. Piet. 3:3
Älkää pitäkö tärkeänä ulkonaista kaunistusta, älkää hiuslaitteita, kultakoruja tai hienoja vaatteita.
Aika harva on oikeasti turhamaisempi kuin lestadiolainen nainen, joka joutuu keksimään kiertoreittejä saavuttaakseen samanhenkisen olemuksen ja ulkonäön kuin "epäuskovainen, maailmallinen nainen" (tai jos nyt ei edes samanhenkisen, niin ainakaan ei haluta aivan totaalisesti erottua joukosta!) pysytellen toki samalla siveästi etäällä tästä kauheasta porton olemuksesta. Eli hiuksien laittoon käytetään aikaa ja vaivaa, vaikkei niitä voi värjätäkään. Vaatteisiin (omiin ja lasten) pusketaan rahaa, lastenvaatekaupoista ainakin Metsola taitaa olla vanhoillislestadiolaisten perustama ja oletettavasti ylläpitämä.
Toki lestoilla jää pois ylilyönnit eli erilaiset kauneuskirurgiset ratkaisut ym. lisukkeet ja muut pörhöttimet, mutta jos ajattelee tätä epäuskovaisten naisten isoa laumaa, ei kovin iso prosentuaalinen osuus meistäkään käytä sellaisia keinoja.
Ulkokultaista, eli ihan samassa linjassa ko. "uskonnon" toiminnan kanssa muutenkin. :)
Miksi ei saa olla kaunis ja naisellinen? Jos laittaa hiukset nätisti, vaatteet on tyylikkäät ja pitää korkkareista, kevyt ehostus kuuluu siistiin kokonaisuuteen. Olen kuullut, että vl-naiset haluaa kivoja silmälaseja ja huiveja, koska ne tuovat vähän ryhtiä ja väriä kasvoille.
Käytössä on ollut jo ajat 😉 Samoin kynsilakka.
Tulee mieleen lähipiiristä ainakin kymmenen naista, jotka eivät meikkaa. Kukaan ei syyllistä heitä siitä ja sano että olisivat epäsiistejä kulkiessaan ihmisten ilmoilla vailla kevyttä ehostusta. Nämä kaikki naiset ovat siistejä ja hyvissä työpaikoissa eivätkä kulje rähjäisissä vaatteissa.
Tämänkin aiheen kanssa painivat naiset ovat järkyttävän aivopesun uhreja. Uskomatonta, että vielä tänäpäivänä ihmiset antavat uskonnollisten lahkojen manipuloida itseään.
Pitäisikö lestadiolaisten hankkia ihan omat aivot ja ajatella niillä, tehdä päätökset ihan itse.
Onko teillä jotain ongelmaa moraalissa ja ajattelussa, vai miksi teillä kaikki ohjeet annetaan valmiiksi pureskeltuna?
Onko teillä niin kiero ajatusmaailma, että pitää olla tarkat, säntilliset ohjeet kaikesta uskontoon liittymättömästäkin?
Kyllähän te ihannoitte kuitenkin hoikkuutta, olette tarkkoja siitä sekä pukeudutte hyvin. Tällaisella roskapalstallakin roikutte, vaikka täällä niitä syntisiä ajatuksia ainakin on, paljon enemmän kuin missään muualla.
Btw, tuntemani lestadiolaiset kyllä meikkaavat. Eräskin erityisen vahvasti, muutenkin tekee omat ratkaisunsa ihan itse.
Mahtava aivopesu-uskonto! Aivopestään kakarasta lähtien eikä ikinä rohkaista omaan ajatteluun, niin tuo on sitten lopputulos...
mitä jos ensin vaikka lopettaisitte lapsien hyväksikäyttämisen, sen suosimisen ja peittelyn sekä muiden ihmisten halveksunnan, ja alkaisitte sitten miettiä näitä ripsiväriasioita?