Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä äidiltäni oikein?

Vierailija
24.10.2016 |

Olen alakoulussa oleva tyttö. Vanhempani ovat eronneet ja asun pääsääntöisesti äitini luona opiskelujen takia: isäni asuinalueella ei ole koulua, johon haluan yläasteelle toisin kuin täällä.
En ole varma, miten tämän voisi tiivistää: äitini kohtelee minua kaltoin, henkisesti ja fyysisesti? Äitini tosiaan on aina ollut melko hankala ihminen, jossa on narsistisia piirteitä. Kun olin pienempi lapsi, äitini riepotteli minua ympäri asuntoa käsistä ja korvista, heitti minut kerran päiväkoti-ikäisenä alas sängystä ja niin edespäin. Kerran sitten löin äitiäni naamaan, kun olin ahdistettuna nurkkaan. Kadun sitä kovasti ja tiedän, ettei se ollut oikein. Fyysinen väkivalta loppui aikalailla siihen, tai ainakin väheni merkittävästi.
Nykyään hän haukkuu, vähättelee ja syyllistää minua aivan kaikesta, olemassaolostani lähtien. Äitini on haukkunut opettajani, sukulaiseni, omat ystävänsä ja mustamaalaa isääni. Lisäksi hän yrittää sabotoida lomien viettoa ja tapahtumia (esim.sukulaisen häät) isäni luona ja kaikkea muuta. Nykyään olen taloutemme "aikuinen" ja huolehdin aikalailla itse itsestäni. Äitini ei ole ikinä ollut äidillinen ihminen ja olen tottunut siihen, mutta silti tunnen välillä oloni hylätyksi. Minulla ei ole oikeastaan yhtään ystävää, ja äitini syyllistää ja haukkuu minua myös sen takia. Haluaisin tuntea olevani tärkeä edes joskus. Tiedän, että olen osannut olla rasittava kakara eikä äitiys ole helppoa, mutta en silti koe että kaikki, mitä minulle on tehty, olisi oikein.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nykynuori käyttää sanaa alakoulu? Kirjoittaja taitaa olla joku +50v.

Vierailija
2/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat lahjakkaasti alakolulaiseksi, vau...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kun minä, ~kolmekymppinen

Vierailija
4/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Kerro isällesi ja koulussa aikuisille.

Vierailija
5/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä onkin taas provo jossa aikuinen esittä lasta, niitähän täällä on joka jeesuksen päivä.

0/5

Vierailija
6/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakoulu ja yläkoulu ovat tämän päivän termejä.

Vierailija
8/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei oo vissiin kerrottu, että se on nykyään alakoulu eikä ala-aste.

Vierailija
9/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein. Aina voit toki puhua asiasta esim. koulun terveydenhoitajalle/psyykkarille tai lastensuojelulle, ja he voivat jutella edelleen sitten teidän kanssanne. Minulla on kokemuksia samanlaisesta äidistä, ja edellä mainitut keinot kokeiltiin. Äitisi saattaa myös kieltää kaiken ja väittää vian olevan sinussa.

Koita jaksaa ja puhu asioistasi luotettaville ihmisille. Älä jää yksin!

Valitettavasti Suomi on täynnä noita mt-ongelmaisia kylmiä vanhempia, mutta heitä ei saa ainakaan tällä palstalla arvostella. "Jokainen äitihän on paras lapselleen."

Vierailija
10/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiitos, mutta se ei ollut nyt pointti...

Isäni tietää ja sanoo että muuta tänne jos et kestä, mutta välime ovat melko viileät. Olen ajatellut puhua koulussa tästä opettajalla, mutta en tiedä uskallanko...

Vierailija
11/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin käyttää sujuvasti alakoulu ja yhtäkkiä yläaste. Provoissa kaiken a ja o on yksityiskohdat

Vierailija
12/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin käyttää sujuvasti alakoulu ja yhtäkkiä yläaste. Provoissa kaiken a ja o on yksityiskohdat

Sanoisin ala-aste, mutta yhdyssanaviivan näppäily hidastaa. :) ap

Vierailija
13/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä onkin taas provo jossa aikuinen esittä lasta, niitähän täällä on joka jeesuksen päivä.

0/5

Kyllä mä kirjoitin myös noin jo ala-asteella.

T 27v

Vierailija
14/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin mun alakoululainen lapsi ja sen yläkoululainen isoveli. +50v.:t sen sijaan luulee, että peruskoulussa on edelleen ala- ja yläaste. Mutta muutenhan ap:n kirjoitus on aikuisen kirjoittama, fyysinen, narsistinen, sobotointi jne.

Vierailija
15/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmonen on aikuinen akka joka esittää vauvapalstalla ongelmaista teiniä

Vierailija
16/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mikä idea on av:ssä jos kaikki leimataan heti provoksi? Olen kirjoittanut tarinoita (myöhemmin fanfictionia) eskarista asti ja luen paljon, siinä kehittyy sanavarasto. Ap

Vierailija
17/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakoulu on juuri se nimi, mikä oli aiemmin ala-aste. Luulen kyllä, että aloitus ei ollut alakouluikäisen ;).

Vierailija
18/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakoulu on juuri se nimi, mikä oli aiemmin ala-aste. Luulen kyllä, että aloitus ei ollut alakouluikäisen ;).

Selvä, olen kuudennella luokalla eli alakoulun viimeinen luokka: äidinkieleni on kymppi juu, yrittäkää nyt ymmärtää.

Vierailija
19/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielellisesti teksti ei vastaa alakoululaisen kirjoittamaa. 

Vierailija
20/26 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielellisesti teksti ei vastaa alakoululaisen kirjoittamaa. 

Mitä ihmettä? Kyllä kielellisesti normaalilla tasolla olevia lapsia on paljonkin. Todella moni kuudesluokkalainen osaa kirjoittaa hyvää kieltä!

T. Opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän