Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut paras ruoka, jota olet syönyt IKINÄ?

Vierailija
24.10.2016 |

Siis paras ateria?

Minulla on seuraava.

Vuosientakainen miesystäväni kokkasi kerran sellaisen aterian, että oksat pois. Olin tullut toisesta kaupungista valintakokeista junalla. Uupumus ja apeahko mieli vaivasivat minua. Oli toukokuinen ilta.

Kun saavuin hänen kotiinsa, näin hänen kattaneen pöydän ja sytyttäneen kynttilän. Ruoaksi oli alkusalaatin jälkeen voissa paistettu kuhafilee limemehulla höystettynä, perunasose ja rennoiksi kuullotetut kevätsipuli- ja purjorenkaat. Juomaksi oli vesi ja viileä, puolikuiva valkoviini.

Se on ollut ainut kerta, kun olen itkenyt ilosta ruokaa syödessäni.

Mikäs teillä?

Kommentit (646)

Vierailija
461/646 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maijan pannu 1970-luvulla Dipolissa. Servin Maijan mukaan ristitty.

Muistan hyvin. Tilasin monesti nappiin menneen tentin kunniaksi. Missähän olisi ohjeet näin maallikolle?

Vierailija
462/646 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneessä ravintola Kerttulissa Luostolla söin uskomattoman hyvää nauriskeittoa.

Kreetalla jossain paikallisessa oli jotain liharuokaa joka oli maustettu upeasti. Jäi muutenkin mieleen kun oli niin hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/646 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimulohi ja perunamuusi kodassa. Taivaallista!!

Vierailija
464/646 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri savustettu kampela Latvian rannikolla.

Vierailija
465/646 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan varmasti ikuisesti, miltä maistui hieman hiiltynyt ja itse tehdyssä appelsiinimarinadissa marinoitu mehukas kananrinta, joita isäni grillasi meille lapsuuteni kesinä. Tuo makuelämys on jättänyt minuun ikuisen jäljen.

Italiassa söin joskus ihan taivaallisen jälkiruoan, jossa oli kermavaahtoa ja metsämansikoita, se oli kuin jotain jumalten herkkua.

Vierailija
466/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin jazzfestivaaleilla joskus 90-luvulla kävimme syömässä kiinalaisessa ravintolassa jonka sisustus olisi paremmin sopinut pizzeriaan. Itse söin jonku ok annoksen mutta tuttava tilasi kalaa. Sain maistaa koska hänestä se oli niin hyvää. Se oli aivan uskomattoman hyvää.

Toinen yhtä ihana ruokakokemus oli sekin 90-luvulla Petrozavodskissa. Paikalliset tuttavat veivät ravintolaan jossa tarjottiin perinteisiä ruokia. Se tatti-lihapata saviruukussa oli todella herkullista.

Vierailija
467/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton kysymys. Samaa luokkaa kuin tuo "kuka on maailman kaunein nainen". 

Vierailija
468/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen. Pariisissa. Missä tahansa pikkuravintolassa.

Vierailija
469/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesialaisessa pikkukylässä paikallisen emännän valmistama rendang,mieletön makuelämys.

Vierailija
470/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa pizza 70 luvulla ihanassa seurassa.

Espanjassa kalastajavaimojen grillaamat isot katkaravut ja siihen taivaallinen kastike rantamajassa. 

Vierailija
471/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalainen. Pariisissa. Missä tahansa pikkuravintolassa.

Itse olin tosi pettynyt Ranskaiseen keittiöön. Oli kuin mennä mihin tahansa kuppilaan syömään mitättömiä ruokia. 

Vierailija
472/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskikastike ja perunamuusi ravintola Elitessä. Budapestissä söin maailman parasta lihapataa sikäläisessä hallissa.

Vierailija
473/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lukion kanakastike ja tomaattikastike

-Ankarinta

-Sushit, kunhan on oikein tehty

Vierailija
474/646 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena niin monta, etten tiedä mistä aloittaa! Jotain lampaanlihasta nuotiolla.

Aikuisena grillattu hopea-ahven: rapea, rasvainen ja suolainen kuori, sisältä mehevä ja just oikea maku... lisukkeena kreikkalainen salaatti, juomana olut (Amstel).

Kissoille ei jäänyt MITÄÄN. Ei edes kalan silmiä.

Ai niin, ja tilasin toisenkin kalan. Ehkä hieman loukkaus ravintolaa kohtaan (annos oli kyllä iso, kala painoi melkein puoli kiloa), mutta oli liian hyvää!!

Grillauksen aikana siihen kuulemma siveltiin öljyä & sitruunamehua.

Vierailija
475/646 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvulla Klaus Kurjessa ankkaa ja tolkuttoman herkullisia perunoita sherrykastikkeella.

Olen muistellut tuota illallista jo kohta 40 vuotta.

Vierailija
476/646 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankanrinta. Sitä ravintolaa, jossa sitä söin, ei ole enää vuosikausiin ollut. Sääli.

Vierailija
477/646 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekemäni italialainen ruoka ja filet mignon joskus ravintolassa.

Vierailija
478/646 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, ensimmäisenä tuli mieleen voissa paistetut muikut ja perunamuusi Sammossa (Kuopio), mutta ehkä sittenkin Salmon sampler Vancouverissa, se oli joku pieni ravintola Stanley Park kupeessa, josta oli hyvä näköala lahdelle ja sen yli vievälle Lionsgate sillalle, jossa autot työpäivän jälkeen hitaasti matelivat yli sillan laskevan auringon valaistessa ne sivulta, niin että ihmisistä näki vain silhuetit.

https://vancouversmokedsalmon.com/product/salmon-sampler-christmas-gift…

Join vain vettä, koska olin yksin autolla liikkeellä ja piti vielä ajaa Hopeen asti motelliin yöksi.

Vierailija
479/646 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 50 vuotta sitten opiskelijana menin mummuni luokse vierailulle 100 km päähän. Ei lämmintä ruokaa aikoihin, elin leivällä ja jukurtilla alivuokralaisasunnossa. Mummulla perunaa ja kastiketta, ehdottomasti parasta koskaan.

Vierailija
480/646 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa suppilovahvero-hapankaalipiirakkaa. Eräässä lounasravintolassa oli myös joskus joku sieni-lisuke, jota olisi voinut syödä loputtomiin. Jännä, että lapsena en tykännyt sienistä juuri lainkaan, mutta aikuisena ne ovat parasta herkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme