Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut paras ruoka, jota olet syönyt IKINÄ?

Vierailija
24.10.2016 |

Siis paras ateria?

Minulla on seuraava.

Vuosientakainen miesystäväni kokkasi kerran sellaisen aterian, että oksat pois. Olin tullut toisesta kaupungista valintakokeista junalla. Uupumus ja apeahko mieli vaivasivat minua. Oli toukokuinen ilta.

Kun saavuin hänen kotiinsa, näin hänen kattaneen pöydän ja sytyttäneen kynttilän. Ruoaksi oli alkusalaatin jälkeen voissa paistettu kuhafilee limemehulla höystettynä, perunasose ja rennoiksi kuullotetut kevätsipuli- ja purjorenkaat. Juomaksi oli vesi ja viileä, puolikuiva valkoviini.

Se on ollut ainut kerta, kun olen itkenyt ilosta ruokaa syödessäni.

Mikäs teillä?

Kommentit (646)

Vierailija
321/646 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa olen saanut kaksi kertaa hyväö ruokaa nakkikioskilta. Ensimmäisellä kerralla parhaita lihaoullua koskaan, ja toisella taivaallisen hyvää grillattua mustekalaa yhden tapahtuman yhteydessä.

Vierailija
322/646 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malai kofta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/646 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkkaan tiedä mitä siinä oli mutta sellainen intialainen vegaaninen ruoka jossa jotain lihapullia muistuttavia palloja. Sitä syötiin riisin kanssa. Se oli ihanan kermaisaa, ja casheweitä siinä ainakin oli.

Toinen on hesen arizona-ateria :D

Toi intialainen on Malai kofta.

Vierailija
324/646 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgariassa lomamatkalla ollessa mies tilasi "lammasruukun", itse tilasin jotain muuta, en edes muista mitä. Maistoin miehen ruokaa ja ai että mitä herkkua. Sen jälkeen kävimme päivittäin ko. paikassa syömässä ja söin aina sen lammasruukun, se vaan oli niin mielettömän hyvää. Tästä on useita vuosia aikaa ja edelleen vesi herahtaa kielelle kun muistelen sitä. En ole koskaan syönyt mitään niin taivaallista.

Vierailija
325/646 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivalkoskella Hotelli Herkossa söin pihvin, johon kuului metsäsienikastike. Pihvi oli hyvää mutta kastiketta olisin voinut syödä vaikka pari soppalautasellista ihan erikseen tai ostaa mukaan kolmen litr.pääläriin.

Vierailija
326/646 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten  meillä oli vielä lammaskarjaa. Teimme rosvonpaistia ja kyllä oli hyvää. Ja käytän tässä nyt nimenomaan sanaa "rosvonpaisti" ei rosvopaisti. 

Vierailija
327/646 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeroisissa  entisen omistajan aikaan Herkkules-grillikioskilta sai älyttömän hyviä lihapiirakoita nakilla. 

Grillilautanenkin oli mehevä ja maukas. 

Vierailija
328/646 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännen polven poromiehen tekemä poronkäristys. Näen siitä unia :)

Vierailija
329/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni tekemä lampaanviulu leivinuunissa minttuhyytelön kanssa syötynä on kyllä ehdottomasti lempiruokani. Valitettavasti lapsena ei minua kiinnostanut ruoanlaitto mummon kanssa, vaan traktorityöt vaarin kanssa, joten en oppinut tuota reseptiä kunnolla ennen mummoni poismenoa.

Vierailija
330/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesburgerin Kerroshampurilainen Ja RANSKALAISeT

Vierailija
331/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan sisäfilepihvi ravintolassa

Vierailija
332/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokiossa työmatkalla söin kobe-lihaa.

Vieläkin muistan miten herkullinen makuelämys se oli.

Vierailija
333/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa nautittu bratwursti hapankaalilla ja saksalaisella oluella jäänyt lähtemättömästi mieleen-

Onnkesi Lidlistä saa kelvollista hapankaalia ja bratwurstia, olen oppinut nyt 30-vuoden jälkeen itsekin tekemään melko hyvää.

Vierailija
334/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin Pruuvissa kaalilaatikko, olisko ollu 2013.

Vierailija
335/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humppilan Herkun Mexican sandwich

Vierailija
336/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Italiassa, joten vaikea valita, kun hyviä pizzoja ja pastoja on tullut maistelua ehkä liikaakin. Pakko kuitenkin sanoa, että yleensä upeimmat ruokakokemukset ovat olleet sellaisia, että sekä ruoka että miljöö ovat olleet mielettömiä ja vahvistaneet kokemusta. Pariisin Montmartrella idyllisessä pienessä ravintolassa pitkään haudutettu ankka (duck confit) ja liekitetyt appelsiiniletut. Suomessa upein ruokakokemus oli Jyväskylän Pölläwaarin kokonainen viiriäinen.

Italiassa on surkeat pitsat.

Itse olen saanut surkeimmat pitsani juuri italiassa.

Vierailija
337/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemä lihakastike. Liha on aina mennyt ihan murusiksi ja on täynnä makua <3 aivan taivaallista

Vierailija
338/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus 90-luvulla Ibizalla yhdessä kiinalaisessa ravintolassa syömässä Pekingin ankkaa ja paistettua vihannesriisiä. Se oli taivaallisen mureaa ja hyvää, parasta ikinä. 2010-luvulla menin Ibizalle uudestaan ja olin haaveillut syöväni sitä uudestaan. Ravintola oli siellä vielä, suljettuna ja täysin hylättynä. Olin tosi pettynyt ja surullinen, tuli paha mieli.

Vierailija
339/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa juuri paistetut letut ja suolainen kinuskikastike. Itku pääsi, koska oli niin hyvää. Toinen oli taivaallinen pala sushia Kööpenhaminassa jossa kala vain suli suuhun. Paikka oli kalakaupan yhteydessä ja kala täysin tuoretta.

Vierailija
340/646 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen soijatortilla ateria, se on niin täydellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi