Ylipainoisten tarinoita kaivattais!
Mulla on ylipainoa aika reippaasti, yritystä takana nyt 1v9kk. Kolmas clomikierto olis nyt menossa kaksi ensimmäistä söin yhden tabletin kp 5-9 ja nyt tässä kierrossa 2 tablettia.
Mulla tapahtuu ovulaatio ilman clomejakin mut aika heikkona, olen kuitenkin onnistunut tikkuttamaan ovisplussaa, mut clomikierroissa en ole saanut plussaa. Aivan kuin mulla toimisivat clomit päinvastoin mikä ilmeisesti voi olla mahdollista.
Tämäkään kierto ei varmaan tuota tulosta ja seuraava keino olisi sitten piikit.
Laihdutin melken 10kg mut sillä ei ollut ovikseen mitään vaikutusta, mikä selvisi verikokeella.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Olis kiva tietää miten olette onnistunut raskautumaan ylipainosta huolimatta?
Olen tehnyt positiivisen testin nyt kolme kertaa, kaikilla kerroilla ylipainoa on ollut reilusti. Kaksi edellistä päättyivät hyvin nopeasti ensimmäinen kohdun ulkoisena, toinen alkuraskauden keskenmenoon. Ensimmäinen oli tulosta inseminaatiosta, jossa piikittelin gonal-f-hormonia ja pregnyliä. Toinen tuli yhtäkkisesti luomuna. Ja syynä lapsettomuuteen on minun erittäin heikosti toimiva ovulaationi.
Jo heti kohdunulkoisen jälkeen päätimme lääkärin kanssa, että enää ei yritetä inseminaatioilla, vaan seuraava hoitomuoto on ivf. Helmikuussa oli sitten edessä tämä ensimmäinen ivf, jossa saatiin aikaiseksi vain kaksi munasolua, joista vain toinen lähti jakaantumaan ja siirrettiin. Ilokseni raskaustesti näyttikin plussaa viikko sitten ja nyt odottelen ekaa ultraa, joka on kahden viikon päästä. Tälläkin kertaa lääkekoktailina oli gonal-f + cetrotide + pregnyl + lugesteron. Ja annokset olivat kohtuu isoja koko ajan... sehän tässä ylipainossa on, että hormoneja pitää pumpata kohtuu paljon, että saadaan mitään aikaiseksi.
Laihtuminen ei välttämättä paranna ovulaatiota, mutta kyllä siitä voi paljonkin hyötyä olla. Itselläni ei ole ollut koskaan säännöllisiä kuukautisia, ei edes nuoruuden hoikkina päivinä... Nyt tämän vuoden puolella olen kyllä laihtunut 7 kg ja lisännyt rutkasti aerobista liikuntaa, joten ehkä silläkin oli jotain vaikutusta.
Tsemppiä, tiedän miltä kamppailu kilojen kanssa tuntuu, etenkin kun minä ainakin koin syyllisyyttä ylipainostani nimenomaan tämän lapsettomuuden takia. Toivon vain nyt kovasti, että tämä raskaus kestäisi loppuun asti.