Mitä sanaa käytätte tyttölapsen alapäästä?
Noniin, meillä tyttö nyt vuoden ja ekaa kertoja tullut tilanne kun pitää hälle alapää nimetä. Olen sitten sanonut pimppi niinkuin lapsuuden kodissani, mutta mielestäni tuo on ihan jumalattoman ruma sana!! Mieluummin käyttäisin jotain muuta sanaa...
Mitä sanaa te käytätte? Ja etupyllyä ette sitten ehdota!!!!!!!!!!!!!! Esikoinen on poika ja sille on puhuttu pippelistä, ei sekään nyt kaunis sana oo mutta melko neutraali kuitekin. Miksi tyttölapsen alapäälle ole mitään neutraalia nimitystä..
Kommentit (42)
Kyllä mun mielestä pimppi on ihan neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Pimppi = limaklimppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimppi = limaklimppi
Tuo taitaa olla sellainen mielleyhtymä, jota kukaan tasapainoinen ihminen ei tule ajatelleeksi.
Pimpsa?
(Mun mielestä römpsä on hulvattoman hauska mutta en tiedä kuulostaisiko se ihan foneettisesti lapsesta jotenkin rumalta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimppi = limaklimppi
Jos sinulla tulee limaklimppejä pimpistä, niin suosittelen käymään lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Pimpsa?
(Mun mielestä römpsä on hulvattoman hauska mutta en tiedä kuulostaisiko se ihan foneettisesti lapsesta jotenkin rumalta.)
Eikös römpsä ole puolittainen haukkumasana?
Meillä se on pimppa. Mutta oikeassa olet, sille ei ole yhtä hyvää sanaa kuin pippeli. Mutta nyt tuohon pimppaan on jo niin tottunut, ettei särähdä yhtään enää korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Pissimisvehje.
Pojalla tuo voisi periaatteessa mennä, kun välillä puhutaan aikuisillakin "vehkeistä". Mutta ei tuo tytölle kyllä sovi.
Mitä mitä, eikö av:lla suosita enää etupyllyä???
Meillä sanotaan pimppi.
Ei ole tyttölasta.
t. kaikkitie-tävä poicalapsen äiti ja ylistetty palsta mamma vuodesta 2 000 ... :D
*ojentaa jo palkopussukan mielenspahoittajille*
Vierailija kirjoitti:
Meillä se on pimppa. Mutta oikeassa olet, sille ei ole yhtä hyvää sanaa kuin pippeli. Mutta nyt tuohon pimppaan on jo niin tottunut, ettei särähdä yhtään enää korvaan.
Tämä on sellainen kulttuurinen vääristymä, että naisen sukuelin on jotenkin enemmän tabu, jolloin myös sen nimitykset tuntuvat kaikki jotenkin likaisilta, tai se jopa jätetään mainitsematta, esim. sanomalla, että pojalla on pippeli ja tytöllä ei ole pippeliä. Suomen kielessä myös koko termi "nainen" on latautunut. Pikkupojasta voi sanoa, että hän on miehenalku, mutta sanaa naisenalku mielletään vähintään murrosikäiseksi, ja moni kokee sanan jopa seksuaalisesti latautuneeksi.
Sekä tyttöjen että poikien vanhempien kannattaa nimetä pimppi avoimesti pimpiksi (tai jotain sinnepäin), ei valita jotain kiertoilmauksia. On hyvä, että sukuelimille on selkeät nimet, joiden lausumista ei tarvitse hävetä. Ja jos tuntuu, että hävettää, häpeästä pitää vain päästä yli. Mun mielestä ei ole kenellekään eduksi, että naisen sukuelimiin liittyy häpeää (myönnän, etten ole tästä itsekään vapaa)
Vittu. Lapsi kuulee sen sanan kuitenkin satoja kertoja päivässä, voi vittu, joten pitää olla rehellinen. Ja kyllä se pippelikin unohtuu, kun menee kouluun. Vitun hyvä - sanonta on jo hyväksyttyä arkikieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyttölasta.
t. kaikkitie-tävä poicalapsen äiti ja ylistetty palsta mamma vuodesta 2 000 ... :D
*ojentaa jo palkopussukan mielenspahoittajille*
No mitä nimeä käytät omasta pimpistäsi, tai millä nimellä kutsut pimppiä, kun puhut yleisesti naisten/tyttöjen sukuelimistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sellainen kulttuurinen vääristymä, että naisen sukuelin on jotenkin enemmän tabu, jolloin myös sen nimitykset tuntuvat kaikki jotenkin likaisilta, tai se jopa jätetään mainitsematta, esim. sanomalla, että pojalla on pippeli ja tytöllä ei ole pippeliä. Suomen kielessä myös koko termi "nainen" on latautunut. Pikkupojasta voi sanoa, että hän on miehenalku, mutta sanaa naisenalku mielletään vähintään murrosikäiseksi, ja moni kokee sanan jopa seksuaalisesti latautuneeksi.
Sekä tyttöjen että poikien vanhempien kannattaa nimetä pimppi avoimesti pimpiksi (tai jotain sinnepäin), ei valita jotain kiertoilmauksia. On hyvä, että sukuelimille on selkeät nimet, joiden lausumista ei tarvitse hävetä. Ja jos tuntuu, että hävettää, häpeästä pitää vain päästä yli. Mun mielestä ei ole kenellekään eduksi, että naisen sukuelimiin liittyy häpeää (myönnän, etten ole tästä itsekään vapaa)
Word! Hyvin sanottu, sisko!
Himmi.