Mitä sanaa käytätte tyttölapsen alapäästä?
Noniin, meillä tyttö nyt vuoden ja ekaa kertoja tullut tilanne kun pitää hälle alapää nimetä. Olen sitten sanonut pimppi niinkuin lapsuuden kodissani, mutta mielestäni tuo on ihan jumalattoman ruma sana!! Mieluummin käyttäisin jotain muuta sanaa...
Mitä sanaa te käytätte? Ja etupyllyä ette sitten ehdota!!!!!!!!!!!!!! Esikoinen on poika ja sille on puhuttu pippelistä, ei sekään nyt kaunis sana oo mutta melko neutraali kuitekin. Miksi tyttölapsen alapäälle ole mitään neutraalia nimitystä..
Kommentit (42)
No onpahan taas kehittävä keskustelunaihe....
Suosittelen katsomaan ensin biologian kirjaa ihmisten alapään asiallisten nimitysten osalta ja niitä kansanomaisia muunnelmia (...jos nyt et niitä oikeasti tosiaankaan tiedä etkä ole koskaan elämässäsi kuullutkaan ) löydät kyllä ihan kosolti vaikka suomen kielen sanakirjoista.
Varpaat, jalat, jalkapohjat, päkiät, kantapäät. Riippuu vähän mitä kohtaa tarkoitetaan.
Aikuisten kesken puhun vaginasta ja peniksestä, pimppi ja pippeli tuntuvat jotenkin liian lapsellisilta nimityksiltä, mutta toisaalta sitähän aloituksessa kysyttiin. Älä häpeile tai kiertele tytön ruumiinosista puhumista, siitä voi tulla ikäviä kokemuksia ja häpeän tunnetta tytölle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyttölasta.
t. kaikkitie-tävä poicalapsen äiti ja ylistetty palsta mamma vuodesta 2 000 ... :D
*ojentaa jo palkopussukan mielenspahoittajille*
No mitä nimeä käytät omasta pimpistäsi, tai millä nimellä kutsut pimppiä, kun puhut yleisesti naisten/tyttöjen sukuelimistä?
Shhh! Ei siitä puhuta! :)
Oikeasti, riippuu tietty asiayhteydestä, puhunko teinipojalle, miehelle, kaverille, gynikselle... Virallisempaa ja epävirallisempaa nimitystä. Lista on pitkä ;)
Mä ajattelin, että asiayhteys kävisi selville ketjun aiheesta: lapsille puhuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä pimppi on ihan neutraali.
Pimppi = limaklimppi
Jos sinulla tulee limaklimppejä pimpistä, niin suosittelen käymään lääkärissä.
Niin, en tarkoittanut konkreettisesti että sieltä pimpistä tulee limaklimppejä, vaan pimppi sanana tuo mieleen jotain klimppistä lähinnä. En pidä siitä SANANA. Capish?
No, pimppakin on nyt asteen jo parempi kuin se pimppi.
Vierailija kirjoitti:
No onpahan taas kehittävä keskustelunaihe....
Suosittelen katsomaan ensin biologian kirjaa ihmisten alapään asiallisten nimitysten osalta ja niitä kansanomaisia muunnelmia (...jos nyt et niitä oikeasti tosiaankaan tiedä etkä ole koskaan elämässäsi kuullutkaan ) löydät kyllä ihan kosolti vaikka suomen kielen sanakirjoista.
Miksei sinusta ole hyvä keskustelunaihe? Viestithän ovat paria lukuun ottamatta olleet ihan asiallisia.
Jos puhutaan pippelistä, ehkä sen rinnalla voi puhua pimpulasta?
.
Miksi lapsille pitää selittää juuri genitaalialueet lapsen kielellä? "Tässä on varpaat, polvet... ja öh äh... kysytään av:lta...pimpsiäinen..?"
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan pippelistä, ehkä sen rinnalla voi puhua pimpulasta?
.
Miksi lapsille pitää selittää juuri genitaalialueet lapsen kielellä? "Tässä on varpaat, polvet... ja öh äh... kysytään av:lta...pimpsiäinen..?"
No mitä sanaa sinä sitten käyttäisit lapselle puhuttaessa? Penis ja vulva vai?
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten kesken puhun vaginasta ja peniksestä, pimppi ja pippeli tuntuvat jotenkin liian lapsellisilta nimityksiltä, mutta toisaalta sitähän aloituksessa kysyttiin. Älä häpeile tai kiertele tytön ruumiinosista puhumista, siitä voi tulla ikäviä kokemuksia ja häpeän tunnetta tytölle!
En häpeile enkä kiertele. Siksi sanoin että ei mitään etupyllyehdotuksia tänne.
Pilde, meillä käytössä.
T: 3 tytön yh-isä
Pimpukka.......ei pimppi missään tapauksessa!
Minun mielestäni pimppi kullostaa lapselliselta enkä ikinä käyttäisi sitä aikuisen vaginasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä pimppi on ihan neutraali.
Pimppi = limaklimppi
Jos sinulla tulee limaklimppejä pimpistä, niin suosittelen käymään lääkärissä.
Täh, kyllä mulla ainakin tulee kuukautisten aikana limaklimppejä pimpistä, ihan normaalia.
Sukupuolielimille sopivimmat nimet ovat pheenis ja vaaggina.
Shhh! Ei siitä puhuta! :)
Oikeasti, riippuu tietty asiayhteydestä, puhunko teinipojalle, miehelle, kaverille, gynikselle... Virallisempaa ja epävirallisempaa nimitystä. Lista on pitkä ;)