Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanaa käytätte tyttölapsen alapäästä?

Vierailija
24.10.2016 |

Noniin, meillä tyttö nyt vuoden ja ekaa kertoja tullut tilanne kun pitää hälle alapää nimetä. Olen sitten sanonut pimppi niinkuin lapsuuden kodissani, mutta mielestäni tuo on ihan jumalattoman ruma sana!! Mieluummin käyttäisin jotain muuta sanaa...

Mitä sanaa te käytätte? Ja etupyllyä ette sitten ehdota!!!!!!!!!!!!!! Esikoinen on poika ja sille on puhuttu pippelistä, ei sekään nyt kaunis sana oo mutta melko neutraali kuitekin. Miksi tyttölapsen alapäälle ole mitään neutraalia nimitystä..

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta lapsuudestani muistan, että 70-luvulla käytettiin sanaa pimppa.

Pildestä puhuivat yleensä teini-ikäiset pojat ja varhaisnuoret, ehkä tämäkin on alueellista.

Kaveri, jolla nyt 16-vuoden ikäisiä ja pari vuotta vanhempia tyttöjä, ovat kuulemma aina käyttäneet tyttöperheessä sanaa 'pipari'. :) Mielestäni se oli aika hauska ja kiva sana enkä ollut sitä ennen kuullut käytettävän, vaikka sekoituksenmahdollisuuksia (vahingossa ja tahallisia) tietty sekin aiheuttaa.. tosin, mikäköhän tabusana ei niitä aiheuttaisi (vrt. torttu, paneminen, piirakka..)

42/42 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minun alapää oli fliusu - mistäköhän tuo oli keksitty? Mun lapsella oli pimppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla