Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää loppuelämän parisuhteessa "tyhmän" kanssa

Vierailija
23.10.2016 |

Kohtalotoverien neuvoja?

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari esimerkkiä tyhmyydestä.

Tyhmyys on esim. sitä, että aletaan heittää kaksimielistä juttua ihmiselle jonka hädin tuskin olet tavannut kerran aiemmin, ja teet sen työtilanteessa työnantajan kuullen. Ja sitten vielä että 'HEH HEH, meillä tämä huumori on tällaista, ethän tykkää pahaa'. Tämä naisihmiseltä.

Miehellä tyhmyys ilmenee esim. siinä, että se jossain yökerhossa valitsee ihailun kohteen johon yrittää liimautua koko illan ja lyöttäytyy tanssilattialla kyseisen naisen seuraan itsepintaisesti, vaikka tämä osoittaa, ettei ole kiinnostunut. 

viimeinen lause kuuluu itse asiassa: "vaikka tämä osoittaa jotenkin johonkin".

Vierailija
142/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari esimerkkiä tyhmyydestä.

Tyhmyys on esim. sitä, että aletaan heittää kaksimielistä juttua ihmiselle jonka hädin tuskin olet tavannut kerran aiemmin, ja teet sen työtilanteessa työnantajan kuullen. Ja sitten vielä että 'HEH HEH, meillä tämä huumori on tällaista, ethän tykkää pahaa'. Tämä naisihmiseltä.

Miehellä tyhmyys ilmenee esim. siinä, että se jossain yökerhossa valitsee ihailun kohteen johon yrittää liimautua koko illan ja lyöttäytyy tanssilattialla kyseisen naisen seuraan itsepintaisesti, vaikka tämä osoittaa, ettei ole kiinnostunut. 

Kuvailit pelkkää sosiaalista älykkyyttä. Älykkyyttä on montaa eri lajia ja tuo on vain yksi niistä.

Esimerkiksi Isaac Newton:illa on aikalaiskuvausten perusteella vahvoja asperger piirteitä, mutta niin vain kaveri loi klassisen mekaniikan perusteet, differentiaali- ja integraalilaskennan sekä paljon muita tieteellisiä saavutuksia.

Veikkaanpa, että edes ymmärrä kuinka merkittäviä asioita ne ovatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla sille silarit.

Vierailija
144/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää ei voi viisastuttaa. Oikeasti perimäinen tyhmyys ja yksinkertaisuus on ja pysyy. En voisi kuvitella olevani tomppelin kanssa , jonka kanssa ei voi keskustella ajankohtaisista ja muista asiakysymyksistä.

Vierailija
145/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä kestäkään. Mun exä ei ei osannut lukea, laskea tai ajatella, ja valitettavasti myös kädentaidot oli olemattomat. Se oli hyvää seksiseuraa mutta onneks tajusin lähteä ennen kuin lapset tuli ajankohtaiseksi.

Tajusin että mä olisin ollut vastuussa lapsen kanssa ihan kaikesta. Olisin ollu se joka auttaa läksyissä, korjaa pyörät, harjottelee lapsen kanssa sosiaalisia taitoja jne. Exä olis ehkä osannut opettaa niille miten tehdään huonoja Jope Ruonansuu-imitaatioita ja loput ajasta se olis kironnu et miksei Xbox näy telkkarissa.

Vierailija
146/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä mietin, että jaksanko elää tämän ihmisen kanssa vielä seuraavan vuoden.

- Kaikki tavarat hävittää kännykästä kotiavaimiin.

- Ei muista tapahtumia vaikka on merkinnyt kalenteriin.

- Astiat ja roskat jää aina pöydille lojumaan ympäri kämppää. Imuroi kämpässään ehkä kerran kuukaudessa ja se näkyy.

- Likaiset vaatteet pursuaa likavaatekorista kun ei jaksa tai muista pestä niitä.

- Aina myöhässä sovituista tapaamisista.

- Aina rahat tiukalla kun ei jaksa käydä töissä eikä onnistu hankkimaan kunnollista koulutusta itselleen.

Syyt miksi jatkan tämän ihmisen kanssa.

- Todella rakastava ja lämmin persoona.

- Hyvää seksiä ja paljon.

- Isot tissit ja hyvännäköinen perse/pillu. Muutenkin hyvännäköinen.

- Saan tyydytystä siitä, että hän on vähän yksinkertainen ja pystyn ohjailemaan ja alistamaan häntä helposti.

- Nauraa jutuilleni.

Eikö sinua hävetä yhtään.

Normaalia ihmistä nolottaisi alistaa ja ohjailla toista.

Normaalit ihmiset haluavat elää tasapuolisessa suhteessa ja eivät voisi katsoa itseään peilistä jos käyttäytyisivät kuten sinä.

Vierailija
147/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele tyhmyys. Jollain voi olla heikko yleissivistys, mutta on huolehtivainen tai hellä, ahkera tai vaikkapa osaa korjata sellaisia juttuja, mitä itse ei. Koita kuvitella elämää ilman puolisoasi. Huomaatko asioita, mitä hän tekee ja sinä et tai jotain sellaista, mitä arvostat? Kannattaa myös alkaa tietoisesti miettimään niitä asioita, mitä puolisossasi arvostat. Kun kunnioitat enemmän, voit huomata, että puolisokin alkaa muuttua fiksummaksi. Ja ainahan voit viedä puolisosi tilanteisiin, joissa väkisinkin oppii jotain uutta.

Voi mikä naiivi lässyttäjä oletkaan.

Vierailija
148/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo on kanssa ihan saapas ja tosi huono muistinen, voi tajuta leffan lopputeksteistä, että olikin nähnyt lefffan jo joskus aiemmin :/

Jaahas, huono muisti ei ihmistä tyhmäksi tee. En tämän perusteella vielä menisi puolisoani tyhmäksi nimittelemään.

Vierailija
149/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö voi olla älyllisesti korkeatasoinen ja silti käyttäytyy tyhmästi kun tuo julki: olen sitten laskenut kaiken valmiiksi.  Valpas ilme ja varoo jopa ajatuksiaan. 

Vierailija
150/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyt miksi jatkan tämän ihmisen kanssa.

- Todella rakastava ja lämmin persoona.

- Hyvää seksiä ja paljon.

- Isot tissit ja hyvännäköinen perse/pillu. Muutenkin hyvännäköinen.

- Saan tyydytystä siitä, että hän on vähän yksinkertainen ja pystyn ohjailemaan ja alistamaan häntä helposti.

- Nauraa jutuilleni.

Mä oon sulle niin kateellinen. Oma eukkoni on tyhmä, mutta ennen kaikkea rupsahtanut. Ei tee mieli seksiä hänen kanssa eikä mitään muutakaan. Se ei edes viitsi huolehtia ulkonäöstään. Pimpsankarvat pursuaa uimapuvun reunoista kun ei oo ikinä pehkoa trimmannut. Vartalo on pyöristynyt siitä lähtien kun sai lapset.

Ei omista yksiäkään stringejä, pelkkiä mummokalsareita. Luuletteko että voisin kiihottua tollasesta?

Meillä on velat maksettu. Mulla on lisäksi omaa sijoitusomaisuutta ihan mukavasti. Pärjään siis vaikka miten kävisi.

Haluaisin niin kovasti itseäni nuorempaa ja hyvin seksikästä uutta kumppania. Kaunottaren tuloilla ei oo väliä, koska mä voin sen elättää kunhan saan seksiä riittävästi ja se pitää itsensä kauniina. Maksan kuntosalikortin, karvanpoistot jne.

Vierailija
151/158 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä, miks olette tuollaiset edes puolisoiksi valinneet?

Oletko itsekin vähän yksinkertainen.

Luuletko että se tyhmyys paljastuu ihan heti.

Tyhmä ihminen voi piilottaa tyhmyytensä ihan vain sillä ettei paljoa puhu. Kommentit on jotain opeteltuja tai sitten vaan joo joo, niin niin, samaa mieltä, totta puhut.

Osa hölmöilyistä menee huumorin piikkiin, kun ei voi uskoa että kukaan tosissaan laukoisin mitään niin ääliömäistä.

Vierailija
152/158 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä, miks olette tuollaiset edes puolisoiksi valinneet?

Oletko itsekin vähän yksinkertainen.

Luuletko että se tyhmyys paljastuu ihan heti.

Tyhmä ihminen voi piilottaa tyhmyytensä ihan vain sillä ettei paljoa puhu. Kommentit on jotain opeteltuja tai sitten vaan joo joo, niin niin, samaa mieltä, totta puhut.

Osa hölmöilyistä menee huumorin piikkiin, kun ei voi uskoa että kukaan tosissaan laukoisin mitään niin ääliömäistä.

Kyllä nyt useimmat seurustelevat kauemmin kuin pari tuntia ennen yhteenmenemistä. Kyllä siinä ajassa mitä seurustellaan, yleensä vuosia, ehtii tutustua.

Vierailija
153/158 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on itsensä kanssa kestää, ja hyvin kestän. Loppuelämän tyhmän kanssa. Rakastan itseäni vaikka en ole Einstein. Ihan tavis vaan.

Helpointa olisi olla oikein tyhmä, niin trumpit ja muut tämän ajan ilmiöt tuntuisivat oikein fiksuilta.

Vierailija
154/158 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Itse en ole ollut tyhmän kanssa parisuhteessa mutta olen katsonut vierestä parisuhdetta jossa toinen osapuoli oli hieman yksinkertainen. Pieninä annoksina tämän kaverini naisen kanssa keskusteleminen ja ajanviettäminen oli ihan mukavaa, mutta kunnon keskusteluja ei hänen kanssaan voinut käydä syistä että:

a) Ei minkäänlaista käsitystä siitä mitä maailmalla tai Suomessa tapahtuu. Latvia ja Liettua ovat yksi ja sama maa, mutta se on vaan jaettu kahteen osaan. Ei tiennyt miksi vuodenajat vaihtuvat (?!?) Luulin hänen vitsailleen ja yllätys oli kova kun tajusin hänen olevan täysin tosissaan asian kanssa. Jätimme sen keskustelun siihen.

b) Ei omia mielipiteitä tai jos niitä oli niin ne muuttuivat sen mukaan mitä mieltä muut olivat. Jos hän olisi vaikka todennut: " Joo mä vihaan kaikkia marjoja ja ne on ihan turhia. Mä en oikeesti tajua miksi porukka syö niitä kun ei niistä mitään hyötyäkään ole." Ja joku olisi todennut perään: " Mä itseasiassa tykkään marjoista. Ne on hyviä ja niistä saa paljon hyviä vitamiineja. Erityisen hyviä ne on kun ne kerää itse. "

Tähän vastaus olisi todennäköisesti joku hätäinen: " Joo siis kyllähän mäkin marjoista siis tosiaan tykkään ja ne on tosi tärkeitä ja sillee. Tarkotin siis pahoja marjoja mitkä on huonoja tai silleeeaahahhahhaa" Ja sen jälkeen alkoi kamala jauhaminen niistä hirveistä ihmisistä, jotka eivät koskaan syöneet marjoja! Voi niitä idiootteja!

c) Jos pysyi kannassaan niin perustelut olivat aina jokseenkin mielenkiintoisia. Jos niitä siis edes oli. Kaikki asiat olivat hänen mielestään niin "koska se nyt on vaan niin!". Ei omannut minkäänlaista taustatietoa asiaoista joita puolusti henkeen ja vereen. Ymmärrän kyllä jos ei jaksa alkaa väitöskirjoja lukemaan jotta omalle mielipiteelle saisi painoarvoa, mutta jos ei perusfaktat ole kunnossa niin terve. Esim. Kaikkien naisien tulisi synnyttää alakautta vaikka lapsi olisi perätilassa eikä häntä saisi käännettyä "koska niin se vaan on."

e) Ei omannut minkäänlaista tilannetajua. Sai riitoja aikaiseksi ja vika ei tosiaankaan ollut koskaan hänessä. Ei koskaan. Yleensä riidat alkoivat hänen käsittämättömistä kommenteista ihmisten ulkonäöstä, työpaikasta, lasten kehitysasteesta jne.

f) Söin niin että ruokaa/maito valui leualla ja mässytti.

g) Niin ja kaikki inhottavat ihmiset/hänen exänsä ovat narsisteja, psykopaatteja, sosiopaatteja ja yrittävät käyttää häntä ja hänen sosiaalista asemaansa hyväksi. (Työskentelee edelleen K-kaupassa osa-aikaisena myyjänä)

Ikää 29v

Joitain ei ehkä tällaiset asiat haittaa, mutta kyllä se itseä hiersi. Onneksi ei tarvitse päätään enää tämän tapauksen kanssa vaivata.

T. Itse matemaattisesti täysin lahjaton ja avaruudellisen hahmotuskyvyn omaamaton ei-akateemisesti koulutettu nainen

Vierailija
155/158 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

154 unohti mainita vielä että lähes kaikki asiat piti vääntää rautalangasta. Esim. se ettei presidentti päätä yksin siitä mikä laki menee läpi ja mitä päätöksiä Suomessa tehdään.

Vierailija
156/158 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin muutama muukin ihmettelen, miten nämä suhteet tyhmän kanssa ovat edenneet niin pitkälle, että on muutettu yhteen ja menty naimisiin. Ainakin itse olen todennut jo hyvin varhaisessa vaiheessa muuten potentiaalisen seurustelukumppanin tyhmyyden.

Vierailija
157/158 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni yleissivistys on tietyissä asioissa vähäistä, eikä hänellä ole taipumusta analyyttiseen ajatteluun. Hän ei kuitenkaan missään nimessä ole tyhmä. Hän on todennäköisesti keskiarvoa älykkäämpi, mielenkiinto vaan on suuntautunut muualle kuin näihin perinteisiin älykkyyden mittareihin. Hän omaksuu tietoa ja soveltaa sitä helposti. Pystyy myös analyyttiseen ajatteluun kun siihen patistaa, osaa ajatella "outside the box", ja kysellä kysymyksiä jotka kertovat, että asioita on omaksuttu ja prosessoitu hieman syvemmältikin kuin tyylillä hauki on kala. Monen mittapuulla hän olisi tyhmä (ei esim. välttämättä tiedä kuka on Suomen presidentti milloinkin), mutta tyhmyys kun ei ole tietojen laajuudesta kiinni.

Tietämätön voi aina opiskella lisää tietoa, tyhmä ei tähän pysty. Mielestäni tyhmän tekee tyhmäksi nimenomaan se, mitä 109 jo aiemmin kirjoitti; kykenemättömyys hahmottaa ja ajatella loogisesti. Oikeasti tyhmiä on melko vähän, pääasiassa  on vain ihmisiä jotka eivät viitsi syystä tai toisesta yrittää avata ajatusmaailmaansa pois helposta ja tutusta. Erään oikeasti tyhmän ihmisen tunnen, mutta hän onkin ryypännyt päänsä pilalle.

Voin samaistua tähän. Oma puolisoni on matalasti koulutettu ja omaa voimakkaasti sektorikohtaisen yleissiavistyksen. Niistä asioista, jotka kiinnostavat häntä, hän tietää paljon, teoretisoi ja soveltaa juurikin mainitulla outside-the-box -tyylillä. Hän on myös kaksisuuntainen, keskittyminen, sitoutuminen koulutuksen kaltaisiin pitkäkestoisin hankkeisiin ja niissä vaadittava sitkeys ailahtelevat rajusti ja vievät välillä suhteettomasti voimia.

Myönnän auliisti omat urautuvat ajatuskuvioni ja kysyn häneltä mielipiteitä ja toista näkökulmaa raapiessani kasaan väikkäriaineistoa. Minä olen generalisti ja laatikoidun helposti. Tunnustan myös ketjussa mainitun hajamielisyyden, olen välillä omissa maailmoissani. Olen myös täysin vailla suuntavaistoa, mutta olen sentään näppärä keittiössä. Minusta me täydennämme hienosti toisiamme, vahvuutemme ovat eri alueilla. Onnellisiakin ollaan oltu jo toistakymmentä vuotta. Kuten mies sanoo, "meidän viat sopii hienosti yhteen." 😀

Vierailija
158/158 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi