Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää loppuelämän parisuhteessa "tyhmän" kanssa

Vierailija
23.10.2016 |

Kohtalotoverien neuvoja?

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo on kanssa ihan saapas ja tosi huono muistinen, voi tajuta leffan lopputeksteistä, että olikin nähnyt lefffan jo joskus aiemmin :/

Ihan kun minä :D ihan mielenkiinnolla kysyn millä kirjaimella vaimosi nimi alkaa?

K

Nyt tuli hyvä olo. Mikset vaan jätä?

Millekä ääliölle leffojen muistaminen on tärkeää edes. Minä elän oikeaa elämää ja mieluummin keskityn siihen kuin viihdefiktion muistamiseen. Jotkut on sitten ääliöitä. Mieluummin olen sitten tyhmä kuin ääliö.

Eihän tässä edes ole kyse mistään elokuvien muistamisesta, vaan yleisesti ottaen, tuo elokuva asia on vain yksi tuhansista samanlaisista asioista, joitä tulee esiin tämän tyyppisten ihmesten kanssa.

Vierailija
102/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä he**etin takia olette valinneet puolisoksi tyhmän?

Itse eroaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys on suhteellista :D

104/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseni on tohtori, mutta niin perkeleen hajamielinen että vaikuttaa välillä ärsyttävänkin tyhmältä. Saan olla jatkuvasti selittämässä sille asioita. Lieneekö jossain omissa maailmoissaan. Ehkä myös maailman huonomuistisin, unohtelee kännykkää ja avaimia yms. Toki erittäin hyvä omalla alallaan, mutta sitä ei saa päästää edes keittiöön koska saattaa onnistua käräyttämään ruoan lisäksi koko kämpän.

This is how I roll. A natural twenty every time.

Vierailija
105/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo on kanssa ihan saapas ja tosi huono muistinen, voi tajuta leffan lopputeksteistä, että olikin nähnyt lefffan jo joskus aiemmin :/

Ihan kun minä :D ihan mielenkiinnolla kysyn millä kirjaimella vaimosi nimi alkaa?

K

Miksi jättäisin, hajamielisyyden vuoksiko?

Jos et ole valmis jättämään niin,

miksi sitten mollaat toisen persoonaa. Ei kaikki ihmiset ole samanlaisia, tasoisia tai samoista lähtökohdista kuin sinä. Älykkyyteen vaikuttaa myös paljon vanhempien terveys ja kasvatuksen laatu.

Vierailija
106/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hajamielisyydellä ja tyhmyydellä ole keskenään tekemistä. Ainakin meillä muistetaan ne asiat jotka koetaan itselle tärkeäksi. Minä muistan ruokaohjeita yms., mutta joka kerran kun pitää siirrellä traktoria kysyn samat kysymykset mihin suuntaan vipuja pitää vääntää että kauha liikkuu oikeaan suuntaan.

Vierailija
107/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin itsekin. Miehestä on alkanut vähitellen paljastua, että se tietää hirveästi omasta alastaan ja on sosiaalisesti taitava, mutta yksinkertaisesti sivistymätön. Ei tartte tietää mitäänTrumpin kampanjasuunnitelmaa yksityiskohtineen, mut mies ei oo edes ihan varma siitä kuka Suomen tämänhetkinen pääministeri on.

No tuohan on triviatietoa. Mitä hyötyä siitä on, että tiedät pääministerin nimen? Ettei tule "noloa" tilannetta illanistujaisissa? 

Vierailija
108/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saapas oot näköjään itekki leffassa on mun tietääkseni vain kaksi f-kirjainta. Sitäpaitsi leffan katsominen pitäis olla "aivot narikkaan"-viihdettä, johon keskitytään. Keskittyminen herpaantuu lopputekstien alkaessa.

Vierailija
109/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi olemaan parisuhteessa oikeasti älyllisesti vähälahjaisen kanssa, ja on vaikea uskoa, että sellainen liitto voisi olla onnellinen, jossa osapuolet ovat oikeasti hyvin eri tasoilla älyllisesti. En siis tarkoita hajamielisyyttä tai edes karkeatakaan yleissivistyksen puutetta tai junttiutta, vaan nimenomaan sitä, että ollaan aidosti tyhmiä, eikä kyetä ymmärtämään syy-seuraussuhteita tai hahmottamaan asioita. Tyhmä ja älykäs ihminen kokevatkin tämän elämän aivan eri tavoin. Tyhmä ei edes koskaan kunnolla opi tuntemaan älykästä kumppaniaan, koska ei kunnolla ymmärrä tämän ajatuksia. Se jos mikä on turhauttavaa, että vaikka kuinka toinen rakastaisikin, tiedät, ettei tämä pysty koskaan arvostamaan kaikkia puoliasi, koska ei ymmärrä niistä mitään. Tyhmä ei kykene pukemaan sanoiksi esimerkiksi tuntemuksiaan parisuhteessa, eikä välttämättä koekaan asioita yhtä vivahteikkaasti tai osaa määritellä niitä edes itselleen. Vaikka eletään yhdessä, eletään aivan eri parisuhteita: tyhmä ehkä tunnistaa, meneekö hyvin vai huonosti, mutta ei tunnista kuin korkeintaan hyvin selkeitä ja yksinkertaisia syitä sille (työttömyys, raskaus tms). Tyhmä ei oikeasti pysty ymmärtämään, kun älykkäämpi kertoo siitä, kuinka suhteen kokee, hän ymmärtää vain, onko toinen tyytyväinen vai ei. Tyhmän on myös vaikea toimia reilusti ja johdonmukaisesti, sillä hän ei hahmota maailmaa kunnolla. Tyhmän on vaikea erottaa omat tunteensa faktoista. Kaikissa tietämissäni tapauksissa, joissa esim. toisen aiheettoman mustasukkaisuuden vuoksi puolison menemiset aiheuttavat jatkuvaa riitaa, mutta mustasukkainen osapuoli itse saa mennä miten huvittaa, on mustasukkainen osapuoli huomattavan vähä-älyinen. Tyhmän on vaikeampi toimia objektiivisesti ja tunnistaa omia tunteitaan ja sitä, milloin kaikkia kohdellaan tasapuolisesti. Tietysti kaikki tyhmät eivät ole mustasukkaisia.

Ja kyllä minusta tyhmäkin voi olla hyvä puoliso, mutta lähinnä samanälyisille. Tietämätön ja sivistymätön ihminen voi silti aidosti ymmärtää kumppaninsa ajatuksia, vaikka tarvitsisikin vähän tukea taustalla olevien faktojen hallitsemisessa, mutta tyhmä ei.

Vierailija
110/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus, 109! Minä olen seurustellut pitkään tyhmän ihmisen kanssa, mutta oikeastaan parempi ilmaisu olisi sivistymätön ja tietämätön. Tietyistä asioista hän tiesi paljon, eikä vaikuttanut normaalissa keskustelussa mitenkään hitaalta. Eikä hän sitä ollutkaan. Mutta se yleissivistys....... Kertokoon se kaiken tarpeellisen, että lähtiessäni työmatkalle Yhdysvaltoihin kävi ilmi, että tämä tyyppi luuli Afrikkaa Amerikaksi maailmankartalla. Tilanne oli oikeasti noin paha.

Ja ei, en voinut olla onnellinen siinä suhteessa, vaikka mies olikin kultasydäminen ja muutenkin ihana kumppani.

Vierailija
111/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K

Miksi jättäisin, hajamielisyyden vuoksiko?

Jos et ole valmis jättämään niin,

miksi sitten mollaat toisen persoonaa. Ei kaikki ihmiset ole samanlaisia, tasoisia tai samoista lähtökohdista kuin sinä. Älykkyyteen vaikuttaa myös paljon vanhempien terveys ja kasvatuksen laatu.

En ole ap, mutta niin kuin monella täällä on samankaltaisia puolisoja, luulin että tänne pydettiin kirjoittamana vertaistukea. Ei täällä kukaan ole mitään mollannut, kunhan vaan kertonut, minkälainen toinen on. Kaikista meistä voi laittaa jonnekin jotakin hassua (mollata) ei kannata ottaa niin vakavasti.

Vierailija
112/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä tyhmä nainen vai tyhmä mies? Itse kestäisin, koska uskon että ihminen voi viisastua ja oppii virheistään joka päivä.

Mitä merkitystä sukupuolella on tässä? Tyhmä on tyhmä nimenomaan siksi että hänen kykynsä "viisastua ja oppia virheistään" on rajallinen.

Vierailija
113/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junttius tai höpsänkeikkamaisuus viehättää aluksi:ihminen on niin "aito". Sitä ajattelee luonnostaan, että tuota voi kehittää. Joskus voi, yleensä ei.

No typeryyttä on kuvitella, että nuo olisivat automaattisesti merkkejä tyhmyydestä. Ihminen voi olla juntti tai...(mitä hemmettiä tuo höpsänkeikkamaisuus ylipäätään tarkoittaa?!)  Mutta ei se tarkoita tyhmyyttä. Junttius j(a tuo toinen termikin varmaan) on hyvin epämääräinen ja häilyvä käsite muutenkin.

Junttiudella tarkoitin nimenomaan karkeutta, sivistyksen puutetta

En välttämättä vähäistä koulutusta tai maalaisuutta.

Höpsänkeikkamaisuus=bimboilu, lapsellisuus, pinnallisuus.

Moni tuntee vetoa näihin piirteisiin. Niissä on jotain alkukantaisen helppoa.

-Minäkin miellän junttiuden nimenomaan ahdasmielisyydeksi ja älyllisen uteliaisuuden puutteeksi. Juntti on sellainen joka ei ymmärrä suhtautua kriittisesti kulttuuriin jossa elää, eikä osaa asettua muuhun kuin omaan asemaansa. Junttius korreloi tyhmyyden kanssa erittäin hyvin, koulutuksen kanssa lähinnä suuntaa-antavasti ja asuinpaikan kanssa ei lainkaan.

Vierailija
114/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ratkaisuni oli ero. En vain kestänyt sitä tyhmyyttä. Eikä kyse edes ollut mistään oikeasta tyhmyydestä tyyliiä alhainen äo. Vaan siitä, että minä nyt satuin olemaan vähän fiksumpi, jolloin toinen tuntui minusta tyhmältä. Pakko oli lähteä suhteesta parin vuoden jälkeen. 

Sad but true. 

Vierailija
115/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään neuvoja. En sano sillä, että olisin itsekään mikään neropatti mutta minulla on sentään aika laaja ja hyvä yleissivistys ja vähän sen ulkopuoleltakin tiedän yhtä sun toista. Luen paljon kirjoja ja katson dokumentteja. Olen kuitenkin päätynyt yksiin miehen kanssa, joka on tyhmä kuin saapas. Osaa hädin tuskin puhua ymmärrettävästi, välillä ei itseasiassa osaakaan. Kaikenlisäksi mieheltä puuttuu täysin tunne-elämän hienostuneisuus ja sivistyneisyys. Minulla on niin huono itsetunto, että otin sen jolle koin kelpaavani, kun ajattelin silloin, että on joku kiire.

Vierailija
116/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään neuvoja. En sano sillä, että olisin itsekään mikään neropatti mutta minulla on sentään aika laaja ja hyvä yleissivistys ja vähän sen ulkopuoleltakin tiedän yhtä sun toista. Luen paljon kirjoja ja katson dokumentteja. Olen kuitenkin päätynyt yksiin miehen kanssa, joka on tyhmä kuin saapas. Osaa hädin tuskin puhua ymmärrettävästi, välillä ei itseasiassa osaakaan. Kaikenlisäksi mieheltä puuttuu täysin tunne-elämän hienostuneisuus ja sivistyneisyys. Minulla on niin huono itsetunto, että otin sen jolle koin kelpaavani, kun ajattelin silloin, että on joku kiire.

Miten niin ei osaa puhua? Miten se sitten puhuu?

Vierailija
117/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ratkaisuni oli ero. En vain kestänyt sitä tyhmyyttä. Eikä kyse edes ollut mistään oikeasta tyhmyydestä tyyliiä alhainen äo. Vaan siitä, että minä nyt satuin olemaan vähän fiksumpi, jolloin toinen tuntui minusta tyhmältä. Pakko oli lähteä suhteesta parin vuoden jälkeen. 

Sad but true. 

Oletko sittemmin löytänyt vähän fiksumman kumppanin?

Vierailija
118/158 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä, ei tätä kestäkään pidemmän päälle.

Sen mielestä poliisit ei voi tehdä rikoksia sillä muuten ne ei olis poliiseja. Luuli ja julisti pitkään että Marsissa on ilmakehä ja ihmiskunta muuttaa sinne seuraavaks, sillä ei sinne muuten tehtäis avaruusmatkailua. Näin vaan pari juttua mainitakseni.

Siinä missä mä luen ennen nukkumaanmenoa klassikoita ja uutta kotimaista kirjallisuutta niin mun mies klikkailee Ilta-Sanomien banneriotsikoita. Tai kun mä pelaan kännykällä  shakkia niin se pelaa Flappy Birdiä. Tai kun mä katon dokkareita niin se kattoo brittifudispätkiä, ei ees kokonaisia matseja vaan niitä helvetin best-of-juttuja! Kyllä mäkin oon välillä nollavaihteella liikenteessä mut mun mies vetää noita samoja juttuja illasta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Sitä ei kai kiinnosta mikään muu ku jalkapallo.

Eikä se jaksa ottaa selvää vaikka olis vähän niinku pakko, esim. mä tiedän paremmin kuin se niiden alan kehityssuunnat sillä sitä ei yksinkertaisesti kiinnosta. Veikkaan et tulee saamaan potkut jossain kohtaa tolla meiningillä.

Ei se pelkkä tyhmyys vaan älyllinen laiskuus.

Vierailija
119/158 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rakastat puolisotasi niin kyllä sä kestät. Ei sun tarvitse edes miettiä, että miten. 

Mun mies on vähän tyhmä, mutta ei se haittaa yhtään, koska hän on muuten aivan ihana ihminen ja persoonallisuutensa sopii omani kanssa yksiin. Mä keskityn hänessä hänen hyviin puoliinsa, eihän kukaan ole täydellinen. Mä hoidan meillä ajattelupuolen, mutta jossain muissa asioissa taas olen aivan onneton. 

Vierailija
120/158 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tienny kuka on Juha Sipilä... :D <3 Ollaan molemmat tyhmiä kun saappaat mut eri osa-alueilla, kompensoidaan toisiamme siis jotenkuten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän