Tytär mustis uudelle naisystävälle
Mietin että mikä olisi oikea toimintamalli. Olen tavannut ihanan naisen (kutsutaan vaikka Sofiaksi) ja hiljalleen alkanut lapsilleni hänestä kertomaan. Poika nyt on ihan evvk mutta tyttö (4 v) on jo ilmoittanut ettei pidä tästä uudesta naisystävästä vaikka eivät ole vielä edes tavanneet. Tuon kertoi kun keskustelin lasten kanssa riidan päätteeksi halaamisen tärkeydestä. Ja siitä miten hyvältä itsestäkin tuntuu kun vaikka tytär halaa tai sitten Sofia. Tuo sitten aiheutti mustasukkaisen reaktion. Haluaisin kuitenkin että tulevaisuudessa lapset näkisivät aikuisten hellyydenosoituksia. Avioliitossa eivät niitä juuri nähneet. En kuitenkaan toivo mitään kilpailuasetelmaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi. Lapse eivät ole edes ehtineet sopeutua eroon. Keksimäärin menee 5 vuotta että olvat soeputuneet. Senkin jälkeen vielä toivovat, että vanhemmat palaisivat yhteen.
Ja sinä puhut, että halailet Sofiaa...
Hei haloo, missä planeetalla nämä kommentoijat oikeen elää?! Erosta on jo 1,5 vuotta!! Ton ikäiselle lapselle se tuntuu pieneltä ikuisuudelta.
Todellakin voi aloittaa uuden suhteen.
Tavatkaa sitten vaikka ilman niitä lapsia.
Aamen. Kaikkea hyvää ap, kyllä se siitä lähtee sujumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että mikä olisi oikea toimintamalli. Olen tavannut ihanan naisen (kutsutaan vaikka Sofiaksi) ja hiljalleen alkanut lapsilleni hänestä kertomaan. Poika nyt on ihan evvk mutta tyttö (4 v) on jo ilmoittanut ettei pidä tästä uudesta naisystävästä vaikka eivät ole vielä edes tavanneet. Tuon kertoi kun keskustelin lasten kanssa riidan päätteeksi halaamisen tärkeydestä. Ja siitä miten hyvältä itsestäkin tuntuu kun vaikka tytär halaa tai sitten Sofia. Tuo sitten aiheutti mustasukkaisen reaktion. Haluaisin kuitenkin että tulevaisuudessa lapset näkisivät aikuisten hellyydenosoituksia. Avioliitossa eivät niitä juuri nähneet. En kuitenkaan toivo mitään kilpailuasetelmaa.
Hyväksy ettei ikimaailmassa saa lapsia nauttimaan sinun hyväilyistäsi uutta naista kohtaan ja ne ovat jopa todella todella karkeita heille esittää. Ymmärrän sinua mutta se oikea äiti on lapsille ainoa . Sietämään he voivat oppia ei muuta. No ajan kanssa pikkuisen pitämäänkin. Siinä kaikki melkeinpä aina. Mutta hali sulle että yrität muttaa yrität väärin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pitää nähdä isän ja Sofian hellyydenosoituksia? Osaatko asettua lapsen asemaan ollenkaan?
Koska sellainen kuuluu elämään, eikä vanhempien elämä lakkaa olemasta siinä vaiheessa kun lapsia syntyy.
Lapselle vieraiden isän naisten halailun ja hellittelyn katselu ei kuulu lapsen elämään. Näitä alati vaihtuvia osalla riittää vieläpä useita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksy ettei ikimaailmassa saa lapsia nauttimaan sinun hyväilyistäsi uutta naista kohtaan ja ne ovat jopa todella todella karkeita heille esittää. Ymmärrän sinua mutta se oikea äiti on lapsille ainoa . Sietämään he voivat oppia ei muuta. No ajan kanssa pikkuisen pitämäänkin. Siinä kaikki melkeinpä aina. Mutta hali sulle että yrität muttaa yrität väärin nyt.
Miksi äiti muuttuisi joksikin muuksi vaikka isällä uudessa suhteessa olisikin hellyyttä. Tottakai äiti on lapselle todellinen äiti ja isän uusi naisystävä voi olla ihan yhtä todellinen isän uusi kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pitää nähdä isän ja Sofian hellyydenosoituksia? Osaatko asettua lapsen asemaan ollenkaan?
Koska sellainen kuuluu elämään, eikä vanhempien elämä lakkaa olemasta siinä vaiheessa kun lapsia syntyy.
Lapselle vieraiden isän naisten halailun ja hellittelyn katselu ei kuulu lapsen elämään. Näitä alati vaihtuvia osalla riittää vieläpä useita.
Kertooko tuo kuitenkin enemmän äidin mustasukkaisuudesta uutta kumppania kohtaan osoitetuista helyyden osoituksista kuin lapsen mustasukkaisuudesta isää tai tämän naisystävää kohtaan.
Tulee menemään vituiksi.
Olen itse ollut "isän uusi tyttöystävä", ja se tyttären mustasukkaisuus oli jotain ihan käsittämätöntä ja massiivista. Vaikka ruokin tytön ja maksoin hänen kulujaan ja asumistaan, olin vain pelkkää paskaa hänelle. Enkä ollut edes ollut kuvioissa mukana vielä silloin, kun ero oli tapahtunut. Tyttäresi tähtää ainoastaan teidän suhteenne rikkomiseen. Siitä ei tule seuraamaan mitään hyvää. Jos nainen on bitch, hän on sitä jo hyvin pienestä pitäen, ei siinä tarvita edes äitiä kannustamaan taka-alalle. Kysymys on puhtaasta sodasta miehestä ja miehen huomiosta. Ja kun en ole ollut koskaan hyvä "tappelemaan" miehistä, minäkin luovutin. Eli jollet löydä karmeaa bitchiä myös uudeksi tyttöystäväksesi, tämä häviää ja katoaa kuvioistanne. Tuossa tulee sattumaan jotain todella kovaa.
Sori siitä.
Meillä mies alkoi pettää uuden hutsun kanssa ja rikkoi ainakin pintapuolisesti ja lasten näkökulmasta onnellisen perheen. Ongelmissa ollaan jo nyt. 11-vuotias tyttö ei voi sietää hutsua mutta joutuu tapaamaan, isä pakottaa uhkaamalla hylätä tytön muuten kokonaan. Tytär kokee oksetuksen tunteita kun lääppivät toisiaan ja kun tästä huomautettiin niin alkoi taas hylkäämisellä uhkailu isän suunnalta. Tyttö palasi kotiin äidin niin alkoi riehua, heitellä tavaroita ja sotki hammastahnaa pikkuveljen hiuksiin ja heitti tätä ketsuppipullolla ja laturilla. Mikä avuksi?
Vierailija kirjoitti:
Tyttö palasi kotiin äidin niin alkoi riehua, heitellä tavaroita ja sotki hammastahnaa pikkuveljen hiuksiin ja heitti tätä ketsuppipullolla ja laturilla. Mikä avuksi?
Keskustelu tytön kanssa??
Minun isäni löysi uuden naisen kun olin 13-vuotias, ja tuntui todella ällöttävältä katsella sitä pussailua, halailua ja jopa seksielämän mainostamista - etenkin kun äitiäni kohtaan isä ei koskaan ollut sellainen.
Nyt olen jo aikuinen ja naimisissa, eikä tulisi mieleenkään lääppiä miestäni sukulaisten silmien alla, vaikka kahden kesken meillä on paljonkin hellyyttä.
Huh kamalia stooreja. Tietysti on olemassa vaihtoehto että yhteistä kotia ei muodosteta vaan suhde pidetään vain aikuisten välisenä. Se voisi olla myös intohimon kannalta paras vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huh kamalia stooreja. Tietysti on olemassa vaihtoehto että yhteistä kotia ei muodosteta vaan suhde pidetään vain aikuisten välisenä. Se voisi olla myös intohimon kannalta paras vaihtoehto.
Ap
Ei suhde aina ole vain aikuisten välinen. Lapsi ja vanhemman uusi puoliso muodostaa oman suhteensa jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö palasi kotiin äidin niin alkoi riehua, heitellä tavaroita ja sotki hammastahnaa pikkuveljen hiuksiin ja heitti tätä ketsuppipullolla ja laturilla. Mikä avuksi?
Pidin sylissä tyttöä ja rauhoittelin. Ahdistavaa kun hutsu kiusaa tyttöä. Vaikeat ajat on edessä. Rankinta olisi että isä hylkää lapset kokonaan. Niin ei saa käydä. Rahasta jatkuva riita kun isä ei halua maksaa mitään ylimääräistä. Poika joutui lopettamaan kalliin harrastuksen, tytöllä samoin vaakalaudalla jatko. Hutsu senkun sisustaa kotia ja ostelee kallista ruokaa, jota ei anneta lapsille vaan joutuvat syömään huonompaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi. Lapse eivät ole edes ehtineet sopeutua eroon. Keksimäärin menee 5 vuotta että olvat soeputuneet. Senkin jälkeen vielä toivovat, että vanhemmat palaisivat yhteen.
Ja sinä puhut, että halailet Sofiaa...
Niin olen mies ja teen virheitä.
Ap
Tuo on kyllä niin väärin että teet tahallasi virheitä ja olet sitten vaan kun olen mies ja kaikki pitäisi antaa anteeksi. Tuo juuri miehissä on niin väärin aivoissa, pojat on poikia-asenne. Lopeta se ämmäsi hehkuttaminen ja pakkosyöttö alas tyttären kurkusta. Eiköhän hän heti jo tajunnut että sun uusi muija on lapsiasi, eli häntä, tärkeämpi. Kiva sille "sofiallekin" kun pilasit hänen mahdollisuutensa hyviin väleihin. Mutta sinähän asut Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin sylissä tyttöä ja rauhoittelin. Ahdistavaa kun hutsu kiusaa tyttöä. Vaikeat ajat on edessä. Rankinta olisi että isä hylkää lapset kokonaan. Niin ei saa käydä. Rahasta jatkuva riita kun isä ei halua maksaa mitään ylimääräistä. Poika joutui lopettamaan kalliin harrastuksen, tytöllä samoin vaakalaudalla jatko. Hutsu senkun sisustaa kotia ja ostelee kallista ruokaa, jota ei anneta lapsille vaan joutuvat syömään huonompaa siellä.
Miksi hutsun sitä ruokaa pitäisi lapselle antaa eikö se ole vanhemman velvollisuus. Isää ei valitettavaksi voi muuksi muuttaa ja huolehtisiko hän tytöstä jotenkin paremmin vaikka hutsu ei hänen kanssaan asuisi jos se nytkin on hutsusta kiinni minkälaista ruokaa lapsi saa isänsä luona.
Ei ole haluamisesta kyse jos isä pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee menemään vituiksi.
Olen itse ollut "isän uusi tyttöystävä", ja se tyttären mustasukkaisuus oli jotain ihan käsittämätöntä ja massiivista. Vaikka ruokin tytön ja maksoin hänen kulujaan ja asumistaan, olin vain pelkkää paskaa hänelle. Enkä ollut edes ollut kuvioissa mukana vielä silloin, kun ero oli tapahtunut. Tyttäresi tähtää ainoastaan teidän suhteenne rikkomiseen. Siitä ei tule seuraamaan mitään hyvää. Jos nainen on bitch, hän on sitä jo hyvin pienestä pitäen, ei siinä tarvita edes äitiä kannustamaan taka-alalle. Kysymys on puhtaasta sodasta miehestä ja miehen huomiosta. Ja kun en ole ollut koskaan hyvä "tappelemaan" miehistä, minäkin luovutin. Eli jollet löydä karmeaa bitchiä myös uudeksi tyttöystäväksesi, tämä häviää ja katoaa kuvioistanne. Tuossa tulee sattumaan jotain todella kovaa.
Sori siitä.
Vai että lapsi oli jo syntyessään bitch.... Sinä et tehnyt mitään väärää.... Just.
Googlaa oidipuskompleksi. Tuon ikäisen tytön pitääkin olla mustasukkainen isästään. Haluta mennä naimisiin hänen kanssaan. Nauttia isän ihailusta. Älä sotke siihen vielä mitään uusia naisia, älä ainakaan ns hiero niitä hänen naamaansa.
Googlaa oidipuskompleksi. Tuon ikäisen tytön pitääkin olla mustasukkainen isästään. Haluta mennä naimisiin hänen kanssaan. Nauttia isän ihailusta. Älä sotke siihen vielä mitään uusia naisia, älä ainakaan ns hiero niitä hänen naamaansa.
Nussitte uuden hutsun kanssa kaikissa huoneissa lapsosten nähden ja näin merkkaatte reviirin itsellenne, lapset eivät ole päätäntävallassa ja sopeutuvat kun sopeutetaan.
Nänni from Kontula