Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär mustis uudelle naisystävälle

Vierailija
23.10.2016 |

Mietin että mikä olisi oikea toimintamalli. Olen tavannut ihanan naisen (kutsutaan vaikka Sofiaksi) ja hiljalleen alkanut lapsilleni hänestä kertomaan. Poika nyt on ihan evvk mutta tyttö (4 v) on jo ilmoittanut ettei pidä tästä uudesta naisystävästä vaikka eivät ole vielä edes tavanneet. Tuon kertoi kun keskustelin lasten kanssa riidan päätteeksi halaamisen tärkeydestä. Ja siitä miten hyvältä itsestäkin tuntuu kun vaikka tytär halaa tai sitten Sofia. Tuo sitten aiheutti mustasukkaisen reaktion. Haluaisin kuitenkin että tulevaisuudessa lapset näkisivät aikuisten hellyydenosoituksia. Avioliitossa eivät niitä juuri nähneet. En kuitenkaan toivo mitään kilpailuasetelmaa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole haluamisesta kyse jos isä pakottaa.

Pakottaa mihin??

Vierailija
42/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tee niin kun mun isä ja äitipuoli teki. Istuin niiden välissä sohvalla ja kurkottivat mun yli pussailemaan. Iltaisin äitipuoli valitti miten väsyttää, mutta kun isäni meni sänkyyn niin äitipuoli alkoi naureskelemaan TÄYSILLÄ, oikein kunnon rätkätystä, ei mitään hihittelyä. Yäk! Onneksi se narsisti saikin kenkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaa tapaamaan perheenrikkoja suohirviötä. Nuoleskelee tätä lasten edessä, kieltäytyy antamasta rahaa ja tapaamasta tytärtä jos hän ei pysty tätä näytelmään oksentamatta katsomaan. Ostaa kalliita tavaroita naiselle/ itselleen ja antaa omalle tytölle vaan karkkipussin jos sitäkään.

Vierailija
44/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottaa tapaamaan perheenrikkoja suohirviötä. Nuoleskelee tätä lasten edessä, kieltäytyy antamasta rahaa ja tapaamasta tytärtä jos hän ei pysty tätä näytelmään oksentamatta katsomaan. Ostaa kalliita tavaroita naiselle/ itselleen ja antaa omalle tytölle vaan karkkipussin jos sitäkään.

Ei kai aloituksessa puhuttu tapaamiseen pakottamisesta. Tytärhän ei ole vielä sen mukaan edes tavannut uutta naisystävää. Tosin edeleen minulle on hämärän peitossa se miten se että tyär ilmoittaa ettei pidä jostakin jota ei ole tavannut liittyy mustasukkaisuuteen.

Vierailija
45/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pakota lasta isän luokse. Sinulle yksinhuoltajuus ja isä maksaa elarit (ja ennen kuin uliuli rupeaa paasaamaan suu vaahdossa, antaisin saman neuvon jos sukupuolet olisi toisinpäin, eli isälle yksinhuoltajuus, tökerölle äidille elarit maksettavaksi).

Jos ex ulisee ja ottaa yhteyttä viraomaistahoon, kerrot niille viranomaisille mitä exäsi puuhaa kun lapsi on paikalla. Kerrot uhkailuista, ja siitä ettei hoida osuuttaan elatuksesta.

Vierailija
46/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten pitää nähdä isän ja Sofian hellyydenosoituksia? Osaatko asettua lapsen asemaan ollenkaan?

Joo karseeta aikuiset halaa siis yökkkk

Vierailija
47/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuosta oidipuskompeksista.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Oidipuskompleksi

Tuolla lukee että lapsen tulisi nähdä vanhempien välistä läheisyyttä jotta myöhemmin voisi tunnistaa nämä piirteet itsessään. Mutta vanhempien välistä läheisyyttä ei enää ole. Miten käy lasten jos eivät enää lainkaan näe läheisyyttä eron jälkeen?

Ap

Vierailija
48/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Itsekin lapsena olin mustasukkainen isän uudesta naisystävästä aluksi, menee ohi kun muistat kertoa lapselle kuinka tärkeä sinulle on ja ettei yksikään nainen tule lasten edelle.

Ja kyllä aikuisten välinen hellyys (en tarkoita kielareita lapsen edessä yms) kuuluu minusta taloon, sehän vain viestii lapselle kuinka tärkeitä ihmisiä huomioidaan ja kohdellaan. Hyvin se menee askel kerrallaan ! Tsemppiä , et ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
49/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et pakota lasta isän luokse. Sinulle yksinhuoltajuus ja isä maksaa elarit (ja ennen kuin uliuli rupeaa paasaamaan suu vaahdossa, antaisin saman neuvon jos sukupuolet olisi toisinpäin, eli isälle yksinhuoltajuus, tökerölle äidille elarit maksettavaksi).

Jos ex ulisee ja ottaa yhteyttä viraomaistahoon, kerrot niille viranomaisille mitä exäsi puuhaa kun lapsi on paikalla. Kerrot uhkailuista, ja siitä ettei hoida osuuttaan elatuksesta.

Tähän tilanne tulee johtamaan ennen pitkää. Suohirviö on silloin tyytyväinen kun on saanut lapsen karkotettua irstailullaan, siihen tietysti pyrkiikin. Lapsi on aina taakka tietysti ja jollain tapaa uhka myös. Suohirviö on myös tehnyt kaikkensa että minä ja ex riitaannuttaisiin pahasti.

Vierailija
50/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni löysi uuden naisen kun olin 13-vuotias, ja tuntui todella ällöttävältä katsella sitä pussailua, halailua ja jopa seksielämän mainostamista - etenkin kun äitiäni kohtaan isä ei koskaan ollut sellainen.

Nyt olen jo aikuinen ja naimisissa, eikä tulisi mieleenkään lääppiä miestäni sukulaisten silmien alla, vaikka kahden kesken meillä on paljonkin hellyyttä.

Halaus tai muu kevyt hellyydenosoitus ei nyt ihan ole samassa kategoriassa kuin seksielämästä puhuminen tai kielarit lasten edessä.

Vierailija
51/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 4v voi olla mustis ihmisestä, jota ei ole edes nähnyt? Mulla on myös 4v tyttö ja tuntuu tosi kaukaiselta, että kertoisin vaikka kaveristani nimeltä Jarkko ja lapsi suuttuisi. Miksi ihmeessä, eihän hän muistakaan ystävistä raivoa?

Vierailija
52/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitään muuta vihannut lapsena eroperheessä kuin sitä väkinäistä halailua ja pussailua mitä meidän äiti yritti pitää just kasvatuksen ja sen nimeen, että lasten mustasukkaisuus ei häntä pidättele. Kun joskus suutuimme siskomme kanssa katsomaan sitä lääppimistä, niin äiti vain nauroi ilkeästi millaisia siveyspoliiseja olemme. Hieno suhtautuminen ihmiseltä, mikä myöhemmin suhtautui teiniajan suhteisiin tosi nukkavierusti vaikka niistä oli seksi kaukana. Se oli ensinnäkin myötähäpeää nostattavaa ja toisekseen ärsytti se tahallinen provokaatio. Toisekseen en usko että lasten vanhemmat muutenkaan näyttävät mitään kovinkaan intiimia kanssakäymistä lapsilleen (tai ainakin saa tavallisen ääliö olla jos menee ihan loppuun asti lasten nähden tai nuoleskelee kuin teinit) joten miksi uudessa suhteessa sitten pitäisi laittaa kauhea vaihde päälle? Silti pienesti voi antaa joitain henskeleitä, ettei anna lasten istua erotuomareina kaiken aikaa jos tapaa uutta. Olen kuullut miten lapset istuvat aina väliin tai erottavat isäpuolen/äidin kesken halauksen jne. Muistakaa lasten kanssa hyvät käytöstavat - jollette harrasta vastaavaa kadulla ja kavereiden nähden, miksi sen pitäisi uuteen tilanteeseen tottuvalle lapselle olla aivan ok?

Vierailija
53/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 4v voi olla mustis ihmisestä, jota ei ole edes nähnyt? Mulla on myös 4v tyttö ja tuntuu tosi kaukaiselta, että kertoisin vaikka kaveristani nimeltä Jarkko ja lapsi suuttuisi. Miksi ihmeessä, eihän hän muistakaan ystävistä raivoa?

Siksi, koska lapsella on ikää vasta neljä vuotta. Lapsi ei viesti tolla mitään muuta kuin halua tulla huomioiduksi. Kun he viimein tapaavat, lapsi unohtaa noi puheet.

Vierailija
54/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kuvittelee että teinit hyväksyy noin vaan kun ne heittää kylmästi lasten äidin pihalle ja ottaa uuden akan riekkumaan. Sitten välit kiristyy ja jopa katkeaa lasten ja isän välillä.

Vierailija
55/56 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut se mustasukkainen tytär 5-vuotiaana :) isä osoitti, että minä olen hänen rakas tyttärensä, eikä uusi nainen uhkaa minun asemaani millään lailla. Eli sain runsaasti hellyyttä ja aikaa isän kanssa ja minut (kuten myös veljeni ja tämän uuden naisen lapset) otettiin huomioon myös, kun pariskunta oli yhdessä. Ei aina ollut helppoa, eikä ole vieläkään joka tilanteessa (olen 22v) mutta äitipuolen on minulle rakas ja isä minun elämäni supersankari <3

Tsemppiä ketjun aloittajalle!

Vierailija
56/56 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin joskus tapauksen ,kun jonkun isän tytär oli niin mustis isänsä naisesta, että valehteli äidilleen, että isän luona on niin kuuheeta ,ettei halua sinne mennä.

Äiti ei sitten antanut enää isän hakea tyttöä luokseen.

Aikansa isä suri,mutta toipui menetyksestä nopeasti, koska tytär oli luonteeltaan hyvin ilkeä, kiukutteleva, tuittupää.

Ja äiti oli muuttanut aina tapaamis ajat viimetipassa.

Joten loppujen lopuksi tämän isän elämä helpottui.

Joten jossain tapauksissa voi lapsi itse työntää isänsä pois elämästään. Aina vika ei ole aikuisessa.

Millainenkohan pahatar vaan tästä tytöstä kasvoi..