Joku nainen haisteli leipiä kaupassa, en osta enää ikinä leipää.
Kaupassa tänään joku nainen availi leipäpusseja, painoi avatun pussin naamaalleen ja haistoi leipiä. Haistelun jälkeen sulki pussin ja laittoi takaisin hyllyyn ja otti seuraavan pussin. Hyi oksennus. Toivottavasti ei kovin yleinen tapa ihmisillä.
Mites on, haisteletteko te leipiä kaupassa tai onko muita vastaavia tapoja?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
]Yks päivä katselin kun Lidlissä n. 5- vuotias tyttö haisteli paistopistetuotteita. Otti siis korvapuustin paljaisiin käsiin ja nuuhkaisi. Laittoi takaisin. Sama muille tuotteille.
Jäi sämpylät ostamatta..Mikset sanonut asiasta kassalle, olen sanonut kun ihan siisti liituraitapukumies otti paljain näpein Lidlin paistopisteestä pullia. Kassa kutsui heti paikalle toisen myyjän ja pyysi minua kertomaan mitä pullia mies oli ottanut. Koko korillinen lensi heti roskiin. Eli suu auki. Ja kauppojen kannattaisi laittaa paistopisteisiin kyltit, joissa ilmoitetaan että kaikki tuotteet, joita sisältävistä koreista on otettu paljain käsin, lentävät roskiin.
Ajatelkaas, että niitä pihtejä joilla leipomukset otetaan, koskettelevat ihmiset likaisilla käsillään. Ja ostoskorin kahvaa on mahdollisesti pidelleet kaikenlaiset sottapytyt.
Tai älkää ajatelko, voi tulla turhan paljon rajoituksia elämään.
Aamulla kahvilla käydessäni viereisen pöydän seurueesta pikkulapsi, jotain parivuotias tyttö, konttaili lattialla ja käytävällä. Paljain käsin lääppi mattoa ja lattiaa. Olin huomauttaa, että tuo lattiahan on likainen, kenkien mukana kaikkea koiranpaskasta ja räästä lähtien. Sitten muistin, että ihmisten immuunijärjestelmä toimii paremmin kun elimistö altistuu jossain määrin erilaisille mikrobeille. Lapsille ei ole yleensä haittaa siitä, että he pureskelevat kaikenlaista, likaisiakaan asioita ja esineitä. Ja aikuisillekin altistuminen esim. mullan mikrobeille puutarhatöissä on hyväksi.
Puhtauteen liittyvillä tabuilla on tarpeellinen merkityksensä, syödään ja käsitellään vain "puhdasta". Erittäin hyvä niin. Mutta aina kyse ei ole niinkään terveydellisistä kuin kulttuurisista tarpeista. Mikä on tietysti kauppiaan kannalta aivan yhtä tärkeää. Jos tuotteet eivät käy kaupaksi siksi, että niitä on mahdollisesti klähmitty, silloin niitä ei voi myydä. Asiakkaat päättävät.
Huono hajuaisti jos pitää pussi avata.
Yök, eipä tehny hyvää lukea tätä ketjua, koska olen bakteerikammoinen jo muutenkin.
Haista itte kirjoitti:
Miksi leipää ei saisi haistaa??
No miksi sitä pitäisi haistaa?
Minä nuuhkutan kaupassa yleensä hedelmiä, vihanneksia ja erilaisia teepakkauksia, en tietenkään availe mitään pakkauksia, vaan siitä päältä haistelen. Olen nuuhkinut myös saippuapaketteja, en halua niitä kammottavan voimakkaan hajuisia, olenkin löytänyt mieluisen miedon tuoksuisen oliiviöljysaippuan. Mielestäni aivan normaali käytäntö, en halua ostaa pilaantunutta tuotetta ja haistelemalla saa aika hyvän käsityksen tuotteen kunnosta. M34
Haistelen pussin läpi. Tai yleensä silloin vaan, jos harkitsen jonkun itselle aiemmin tuntemattoman leivän ostamista. Tuoksu kertoo paljon. Terkuin, leipomotyöntekijä
jotkut haistelee pyörän satuloita
Miksi leipää ei saisi haistaa??