Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatti herkälle ihmiselle?

Vierailija
22.10.2016 |

(ja mahdolliset trollit, menkää vaikka tekemään jotain kehittävää :))

Sisäisesti olen herkkä ihminen mutta opetellut vahvemman/pärjäävämmän tavan olla ja kommunikoida oman elämän helpottamiseksi. Olisi kuitenkin kiva löytää työ, jossa tuo ominaisuus voisi olla eduksi tai hyödyksi. Onko jollain tietoa tai kokemusta?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysioterapeutti, hieroja, suuhygienisti, kukkakauppias, puuseppä, eräopas.

Suuhygienistin ammatti ei todellakaan sovi herkälle ihmiselle. T: suuhygienisti

Oletan että AP viittasi herkkyyteen sosiaalisessa mielessä. Monelle tällaiselle ei ole ongelma vaikka tarvittaessa kahlata kainaloita myöden paskassa, vaikkeivät tulekaan jouhevasti toimeen hankalien ihmisten kanssa (anteeksi groteski kielikuva).

Suuhygienistin ammatti ei myöskään sovi sosiaalisesti herkälle. Usein tällaiset ihmiset karsiutuvat pois pääsykokeissa.

Vierailija
22/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielenkääntäjä? Sinfoniaorkesterin soittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hierojana ei tule pärjäämään, jos on kovin herkkä ihminen. En suosittele myöskään mitään hoiva-alaa. Hoiva-alan ammateissa täytyy olla psyykkisesti todella vahva ja kestää hankalia ihmisiä sekä vastoinkäymisiä. Tiedän tämän, koska minulla on pitkä työkokemus kyseisistä aloista.

Suuri osa hoivatyön ogelmista liittyy työyhteisön ongelmiin. Ammatit joissa se on minimoitu voivat toimia, esim. suuhygienisti yksityisellä puolella.

Vierailija
24/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että AP viittasi herkkyyteen sosiaalisessa mielessä. Monelle tällaiselle ei ole ongelma vaikka tarvittaessa kahlata kainaloita myöden paskassa, vaikkeivät tulekaan jouhevasti toimeen hankalien ihmisten kanssa (anteeksi groteski kielikuva).

Hammashoitoalla täytyy tulla toimeen hankalien ihmisten kanssa, koska tälläisia ihmisiä saattaa tulla vastaan joka päivä. Riippuu tietysti työpaikasta. Hyvin herkkä ihminen saattaa myös rasittua jatkuvasta kiireestä. T: suuhygienisti

Vierailija
25/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistaja suklaatehtaassa, nams.

Vierailija
26/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hierojana ei tule pärjäämään, jos on kovin herkkä ihminen. En suosittele myöskään mitään hoiva-alaa. Hoiva-alan ammateissa täytyy olla psyykkisesti todella vahva ja kestää hankalia ihmisiä sekä vastoinkäymisiä. Tiedän tämän, koska minulla on pitkä työkokemus kyseisistä aloista.

Suuri osa hoivatyön ogelmista liittyy työyhteisön ongelmiin. Ammatit joissa se on minimoitu voivat toimia, esim. suuhygienisti yksityisellä puolella.

Sinulla ei taida olla kokemusta kyseisistä ammateista?

Vierailija
27/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterin lavastaja, puvustaja, maskeeraaja?

Vierailija
28/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animaatio- tai sarjakuvataiteilija. Leikkaaja (elokuvat, videot, mainokset) Tosin varsinkin mainosmaailma on raaka ja pinnallinen.

Vierailija
29/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuhygienistin ammatti ei myöskään sovi sosiaalisesti herkälle. Usein tällaiset ihmiset karsiutuvat pois pääsykokeissa.

Taidat tulkita asian niin, että sosiaalisesti herkkä on yhtä kuin hermoraunio? Se on kuitenkin vain ääripää, mihin AP ei mitenkään viitannut kuuluvansa.

Vierailija
30/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari

Ei tarvitte vaivata ittensä niin paljon sosiaalisuuteen liittyvällä kuormalla.

Aikataulupaineet luo toki paljon stressiä herkälle, mutta siihen voi kehittää mekanismeja sietämään.

Vierailija
31/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla kokemusta kyseisistä ammateista?

Mihin ammatteihin nyt viittaat? Olen maininnut suuhygienistin, fysioterapeutin ja hierojan ammatit.

Vierailija
32/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin herkkä ja yllätys yllätys, olen kirjastonhoitaja. Kyseinen työ sopii minulle todella hyvin. Alkuperäiseltä ammatiltani olen sairaanhoitaja ja se työ taas ei sopinut minulle pätkääkään. Koita valita kuitenkin sellainen ammatti, mikä kiinnostaa sinua. Avuksi voi olla netistä löytyvät ammatinvalintatestit.

Vierailija
33/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sensori tai anturi? riippuu tietty että mikä aisti sinulla on herkkä vai onko kaikki.

Vierailija
34/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin herkkä ja yllätys yllätys, olen kirjastonhoitaja. Kyseinen työ sopii minulle todella hyvin. Alkuperäiseltä ammatiltani olen sairaanhoitaja ja se työ taas ei sopinut minulle pätkääkään. Koita valita kuitenkin sellainen ammatti, mikä kiinnostaa sinua. Avuksi voi olla netistä löytyvät ammatinvalintatestit.

Onko kirjastoissa vielä nykyään hiljaista? Kaiholla muistelen vanhoja aikoja kun siellä piti oikeasti kuiskata. Kuulostaa ihanalta työpaikalta.

Vierailija
35/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sensori tai anturi? riippuu tietty että mikä aisti sinulla on herkkä vai onko kaikki.

Ahhahhaa kiitos nauruista :'DD

ap

Vierailija
36/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat tulkita asian niin, että sosiaalisesti herkkä on yhtä kuin hermoraunio? Se on kuitenkin vain ääripää, mihin AP ei mitenkään viitannut kuuluvansa.

En tulkinnut. Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Vierailija
37/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku huuhaa-taiteilija

Vierailija
38/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kirjastoissa vielä nykyään hiljaista? Kaiholla muistelen vanhoja aikoja kun siellä piti oikeasti kuiskata. Kuulostaa ihanalta työpaikalta.

Heh, ainakaan meidän kirjastossa ei ole kovin hiljaista. Koululuokat pitävät välillä ääntä. Viihdyn työssäni hyvin jo senkin takia että olen lukutoukka.;)

Vierailija
39/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toimistotyössä. Paperien ja laskujen pläräystä, puhelin ja maili viestiminä. Sopii hyvin koska olen herkkä ja saan liiasta vastuusta paineita. Aiemmin olin hoitoalalla ja vaikka se kovettikin ajan kuluessa sain välillä niin kovaa ahdistusta että nyt hektinen avokonttori on siihen verrattuna lastenleikkiä.Kenenkään henki ei lähde jos tekisin kiireessä mokan, laskussa väärä summa tai osoite.

Vierailija
40/55 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ainakaan meidän kirjastossa ei ole kovin hiljaista. Koululuokat pitävät välillä ääntä. Viihdyn työssäni hyvin jo senkin takia että olen lukutoukka.;)

Eivätkö kirjastonhoitajat enää saa hyssytellä? Silloin ennen oli ihan normaalia että ojennettiin: Shhhhh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi