Nordea lopettaa tunnuslukukortit?!
Verkkopankkiini oli tullut tämmöinen viesti:
"Tiesithän, että tunnuslukukortin käyttö loppuu vuoden 2017 aikana?
Helpota arkeasi uuden tunnuslukusovelluksen avulla! Tunnuslukukortin korvaavaa sovellusta voit käyttää kaikissa palveluissa, joissa olet tottunut käyttämään tunnuslukukorttia."
Siis mitä ihmettä?! Ei minulla ole älypuhelinta. Ei ole ollut sellaiselle tarvetta eikä ole myöskään suunnitelmissa hankkia.
Enkö pääse sitten kirjautumaan verkkopankkiini enää mitenkään?!
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sulla se sovellus kännyssä, ja känny varastetaan? Miten pääset verkkopankkiin sen jälkeen???
Et mitenkään. Ja Nordean sivuilla lukee "jos puhelimesi varastetaan tai hajoaa soita asialaspalveluun" ja mitenkäs se onnistuu varastetulla/hajonneella puhelimella?? Ja taas täytyy aktivoida uudelleen sovellus uuteen puhelimeen... Perseestä
Tunnusluvut puhelimessa ovat tosi kätevät....mutta tänään olisin asioinut konttorissa, se ei olekaan mahdollista, kuin ajanvarauksella???? Uskomatonta asiakaspalvelua#!!!
Pedataankohan tällä asteittaista siirtymistä siruun, joka asennetaan esim. ranteeseen, joka tunnistaa ja seuraa ihmistä kaikkialla.
Mammat niin tyhmiä tällä palstalla, että 85% varmaan hihkuen käy ottamassa sen.
Porsaat teuraalle.
Toi ei kyllä ole mitenkään tietoturvallista. Onneksi omassa pankissa saa käyttää pahviläpysköjä. Jos ei saisi, niin ainahan sitä voisi vaihtaa pankkia.
Vierailija kirjoitti:
Missä muissa pankeissa ei ole tällaista uutta tekniikkaa, eli että saa vielä pidemmän aikaa käyttää paperisia tunnuslukuja? Jos hankkisi varatilin muualta, että on ainakin joku paikka, mistä pääsee nopeasti käsiksi rahoihinsa, jos tulee pahoja ongelmia nordean laitteen kanssa? Kun joku tuolla sanoi, että laite voi jumittaa useamman tunninkin välillä.
Ainakin Osuuspankki ja Paikallisosuuspankit ovat sellaisia, joissa saa käyttää paperisia lukuja.
Mulla on Nordean tunnuslukulaite. Otin sen ihan testimielessä ja siksi, että en luota Androidin tietoturvaan.
Kyllähän se laite toimii, mutta näyttö on himmeä ja joutuu näpyttelemään hirveän määrän numeroita. Pelkään, että äitini ei pärjää tuon tunnuslukulaitteen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Nordean tunnuslukulaite. Otin sen ihan testimielessä ja siksi, että en luota Androidin tietoturvaan.
Kyllähän se laite toimii, mutta näyttö on himmeä ja joutuu näpyttelemään hirveän määrän numeroita. Pelkään, että äitini ei pärjää tuon tunnuslukulaitteen kanssa...
Mulla sama tilanne, samasta syystä ja sama kokemus. 🙂
Miten ihmeessä ne eivät Nordean tuotekehittelyssä osanneet tehdä käyttäjäystävällisempää laitetta! Vai oliko tarkoituskin saada kaikki aasiakkaat lopulta sovelluksen käyttäjiksi.
Australian takamailla asuessani minulla oli sikäläisestä pankista näppärä, maailman yksinkertaisin tunnuslukulaite, jonka käyttö ei vaatinut mitään muistamista tai kommervenkkeja. Pienen muistitikun tapainen musta pötkylä, jossa keltainen nappi. Sitä painamalla kirkkaaseen (huom!) näyttöruutuun ilmestyi seuraava tunnusluku.
Nordea on jostain syystä ympännyt laitteeseensa kaikennäköistä muutakin toimintoa, joka jää monelta tarpeettomaksi.
Siis edelleen pääsee kirjautumaan pahvilapulla Nordeaan ja taas tuli uus pahvilappu nordeasta luulin ettei enää vuoden vaihteen jälkeen toimi ollenkaan toki mulla on laitekkin mutta luulin että lopettavat kokonaan..veikkauksen sivuillekkin voi vielä mennä pahvilapulla ja siirtää rahaa??
Mitä jos sulla se sovellus kännyssä, ja känny varastetaan? Miten pääset verkkopankkiin sen jälkeen???