Vaatekaupasta katosi 500 miljoonaa euroa – ”Naiset ikään kuin lopettivat vaatteiden ostamisen”
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001934658.html
Minulla nykyinen lama on vaikuttanut siten, että olen alkanut ostamaan vähemmän, mutta laadukkaampaa. Kuten artikkelissa sanottiin: "Suomalaiset pukeutuvat koko ajan paremmin. Mutta aika moni on havahtunut siihen, että emme me tarvitse koko ajan uusia vaatteita."
Kommentit (368)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ot, anteeksi jos alkuun, mutta voisitteko suositella hyviä nettkikauppoja? Tykkään vaaleista väreistä, kesällä valkoista, enkä kestä näitä talvisia, tummia mörkövärejä. Ja laatu on tietysti ykköskriteeri. Filippa K, Massimo Dutti, Cos vai mistä kannattaa katsella? Kiitos!
Karen Millen on tosi laadukas ja sitä suosii myös Britit siis vanhan rahan puolelta. Saa Suomesta mm. Kämp Galleriasta ja Hesan Stockalta.
Lontoolainen Warehouse teettää myös laadukkaita toimistokäyttöön tarkoitettuja kuteita. Hintataso suunnilleen sama kuin Cosilla. Tältä merkiltä olen tilaillut netistä.
Sekä KM että Warehouse käyttävät pääosin tekokuituja. KM:n vaatteet vaativat yleensä kuivapesun. Helmiä on joukossa, mutta sen lisäksi paljon 100% polyesteriä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on luotto-ompelija jo neljättä vuotta. Hän on tehnyt käytännössä kaikki käyttämäni yläosat ja villakangastakit viime vuosina. Suunnittelen vaatteeni itse ja tarvittaessa piirrän jopa tikkausten paikat valmiiksi. Ei tarvitse ompelijan ihmetellä.
Miksi et ompele itse?
Jos erämaatyyli puhututtaa asusteissa, suosittelen ehdottomasti suomalaista käsityötä, mikä on ekologisesti valmistettu kalan nahasta:
http://www.kalaparkki.fi/eshop/pages/641
Ostin heiltä päivittäiseen käyttöön lompakon monta vuotta sitten, mutta näyttää yhä uudenveroiselta. En usko, että laatu on huonontunut, koska valmistus tapahtuu aidosti tismalleen samoilla menetelmillä kuin ennenkin. Kaveripiirissä käytetään paljon kalliita merkkilompakoita kuten Mulberry, Ted Baker, Louis Vuitton ym. mutta on mennyt jo tänä aikana huonoksi -> tilalle on ostettu jo monta uutta lompakkoa kun itselläni on edelleen tuo sama käytössä.
En ymmärrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miksi kauppoihin ei voida tilata tiettyä "yleiskokoa" (yleensä M-kokoa) ekstramäärää... Tietääkö joku ammattilainen, miksi näin ei (useinkaan?) tehdä? Vai tehdäänkö, mutta en vain huomaa sitä.
Hyvin usein vaatteet ja kengät myydään liikkeille setteinä. Yhteen settiin kuuluu esimerkiksi 6 paria koon 38 kenkiä, 5 paria kokoja 37 ja 39, 3 paria kokoa 40 ja 36 ja 1 pari koossa 41. Liike voi sitten tilata niin monta settiä kuin haluaa, ei yksittäisiä kokoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on luotto-ompelija jo neljättä vuotta. Hän on tehnyt käytännössä kaikki käyttämäni yläosat ja villakangastakit viime vuosina. Suunnittelen vaatteeni itse ja tarvittaessa piirrän jopa tikkausten paikat valmiiksi. Ei tarvitse ompelijan ihmetellä.
Miksi et ompele itse?
Ei me kaikki olla taitavia askartelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ot, anteeksi jos alkuun, mutta voisitteko suositella hyviä nettkikauppoja? Tykkään vaaleista väreistä, kesällä valkoista, enkä kestä näitä talvisia, tummia mörkövärejä. Ja laatu on tietysti ykköskriteeri. Filippa K, Massimo Dutti, Cos vai mistä kannattaa katsella? Kiitos!
Karen Millen on tosi laadukas ja sitä suosii myös Britit siis vanhan rahan puolelta. Saa Suomesta mm. Kämp Galleriasta ja Hesan Stockalta.
Lontoolainen Warehouse teettää myös laadukkaita toimistokäyttöön tarkoitettuja kuteita. Hintataso suunnilleen sama kuin Cosilla. Tältä merkiltä olen tilaillut netistä.
Karen Milleniä saa myös brittiläisestä nettikaupasta Asos.comista
Mihin ne nahat sitten laitetaan jos niitä ei saada tuotteiksi?