Kysy psykopaatilta
Ei, kaikki psykopaatit ei ole murhaajia, kyllä, psykiatri on todennut. (Anti-social disorder -> psychopath) Jotain faktoja ihan aluksi, olen kasvannut Aasiassa vanhempien työn takia. Olen lukion suorittanut ja päättänyt että tämän vuoden käytän siihen että mietin mitä haluan opiskella jatkossa. Prosentti väestöstä on psykopaatteja muttei prosentti ole sarjamurhaajia. Tein tämän ketjun jotta voisin vastata kysymyksiinne. En ole käynyt kuin päiväkodin suomessa joten antakaa anteeksi mahdollisia kirjoitusvirheitä.
Kommentit (119)
Millä tavalla sun persoonallisuushäiriö näkyy sun arjessa? Luuletko, että häiriö on synnynnäinen vai kehittynyt myöhemmin?
Sinulla on ilmeisesti ollut hyvä lapsuus ja perheen tuki? Sehän on se merkittävä tekijä mikä usein määrittelee mihin suuntaan elämä vie.
Oliko sulla hyvä vai huono lapsuus?Mistä olet siinä kiitollinen ja mitä muuttaisit?
Miten lopettaa työkaverin vittumoisen vähättelevä asenne itseäni kohtaan tyylillä? Työkaveri on saanut liikaa valtaa työyhteisössämme.
Nyt kaivataan kunnon psykopaattisia keinoja, kiitos.
Miltä tuntuu ajatus, ettei sinusta koskaan voi tulla normaalia ihmistä ja olet potentiaalisesti vaara läheisillesi (sikäli kuin heidät miellät heitä läheisiksi)?
Oletko ajatellut tappaa itsesi ennen kuin tuhoat jonkun elämän?
Miltä tuntuu, ajatus, että todennäköisesti saat kumppanin vain siksi, että hän kokee vaaran viehättävänä tai toistaa isä-/äitisuhteessa ollutta patologiaa?
Onko sinulla mielitekoja vahingoittaa tai käyttää hyväksesi muita ihmisiä? Miten saat ne hillittyä? Minkä ikäisenä itse tiedostit että olet ehkä erilainen?
Ymmärtänet varmaan, että sinun ei missään nimessä kannata mennä parisuhteeseen tai hankkia lapsia?
Tuotat heille joka tapauksessa kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kaikki psykopaatit ei ole murhaajia, kyllä, psykiatri on todennut. (Anti-social disorder -> psychopath) Jotain faktoja ihan aluksi, olen kasvannut Aasiassa vanhempien työn takia. Olen lukion suorittanut ja päättänyt että tämän vuoden käytän siihen että mietin mitä haluan opiskella jatkossa. Prosentti väestöstä on psykopaatteja muttei prosentti ole sarjamurhaajia. Tein tämän ketjun jotta voisin vastata kysymyksiinne. En ole käynyt kuin päiväkodin suomessa joten antakaa anteeksi mahdollisia kirjoitusvirheitä.
Olitko uigurin alueella siellä oleskeli myös minun perheeni:)?
Aika hyvä. Totaali ignooraaminen saattaisi toimiakin. Kiitos vinkistä!
5
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti ei välitä muista joten ei vaivaudu vastaamaan.
Näin on. Onneksi erosin aikoinani yhdestä sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Anna joku hyvä salaatin ohje.
En ole ap mutta vahvasti taipuvainen psykopatiaan. Tässä:
Salaatti, pinjansiemen, kirsikkatomaatti, basilika, aurinkokuivattu tomaatti, minimozzarellaa, punasipulia ja krutonkeja.
Ollos hyvä.
5
Vierailija kirjoitti:
miten ne toteutuvat käytännön elämässäsi?
En pysty samaistumaan muiden ihmisten kanssa enkä ymmärrä niiden valintoja. Esim. kun jotkut lahjoittavat hyväntekeväisyyteen. En ymmärrä
-ap
anteeksi hitaista vastauksista, vastaan kaikkiin kyllä, olin puhelimessa
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että häiriö on synnynnäinen vai kehittynyt myöhemmin?
Synnynnäinen.
-ap
Miten se näkyy elämässäsi muuten? Onko sinulla läheisiä ihmissuhteita? Välitätkö kenestäkään? Satutatko ihmisiä huvin vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ilmeisesti ollut hyvä lapsuus ja perheen tuki? Sehän on se merkittävä tekijä mikä usein määrittelee mihin suuntaan elämä vie.
Kyllä, vanhempani oli hyvin supportive (sory en muista sanaa suomeksi) mutta minusta tuntui aina ettää ne pelkäsivät minua vaikka antoivat kaikensa.
-ap
Mitä psykopatian piirteitä sinulla on todettu ja miten ne toteutuvat käytännön elämässäsi?