Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KonMari - äärimmäinen manifesti nykyihmisen uusavuttomuudesta

Vierailija
21.10.2016 |

Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat maksaneet, että heille kädestä pitäen opastetaan miten järjestää vaatekaappi, mitä tavaraa heittää pois ja mitä säilyttää! Marie Kondo, oman elämänsä Jari Sarasvuo, onkin tehnyt hyvän tilin naurettavan yksinkertaisella KonMari-menetelmällään, joka on kuitenkin normaalille lapsellekin pelkkää itsestäänselvyyttä itsestäänselvyyden perään. Mikä on mennyt kasvatuksessa vikaan, kun joistain kasvaa näin avuttomia? Ovatko nämä ihmiset niitä, jotka kaupasta ostavat yksinomaan sitä valmiseinestä, kun yksinkertainenkin ruoanlaittaminen on liian monimutkaista?

Kommentit (186)

Vierailija
1/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksestasi puuttuu logiikka ja ihmiskunnan historian tuntemus täysin. Kuulostat myös vihaiselta ja katkeralta.

Vierailija
2/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten enemmistö nauttii kun saa toteuttaa arkielämän perustaitoja kaupallisen hurahtamisen muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut kirjan?

4/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut KonMarin? Jos et, niin en sinuna avautuisi aiheesta. 

Vierailija
5/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan kirjoittaja on japanilainen ja hänellä oli japanilaiset kulutus- ja ostostavat. Kirjassa viedään "siivous" melko ääripäähän ja järkevä kuluttaja ei tarvitse extreme siivousoppaita. Et näköjään ole lukenut kirjaa.

Vierailija
6/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä ihmiset niitä, jotka kaupasta ostavat yksinomaan sitä valmiseinestä, kun yksinkertainenkin ruoanlaittaminen on liian monimutkaista?

Eivät. Laitan ruokaa ja viljelen siihen itse yrtit, nikkaroin huonekaluja, ompelen vaatteita, olen maalannut ja tapetoinut asuntoni itse. Ja olen lukenut KonMari-kirjan, oppinut siitä jotakin mitä en tiennyt, ja pistänyt menetelmän käyttöön.

Jos harmittaa niin kirjoitapa itsekin opus, jolla tienaat yhtä hyvin!

Vierailija
7/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa kun en tajunnu nyhtää hönteiltä kuten marie.

Vierailija
8/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy. Jos KonMari-kirja on täynnä itsestäänselvyyksiä, niin kai pystyt keksimään lisää itsestäänselvyyksiä ja kirjoittamaan niistä oman kirjasi? Ja eihän se mitään haittaa jos tulee jotain samaa kuin KonMarissa, kun nehän on kuitenkin asioita jotka kaikki on aina tienneet.

Vierailija
9/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kirja/menetelmä on menestynyt alunperin varmaan ihan sen vuoksi, että japanilaisen käsityksen mukaan koti ei voi koskaan olla liian puhdas/järjestyksessä. Ja kodinhoito kuuluu aina naiselle, kävi tämä sitten töissä tai ei (tutkimuksen mukaan naiset eivät edes kaipaa miehen apua kotitöihin).

Vierailija
10/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy. Jos KonMari-kirja on täynnä itsestäänselvyyksiä, niin kai pystyt keksimään lisää itsestäänselvyyksiä ja kirjoittamaan niistä oman kirjasi? Ja eihän se mitään haittaa jos tulee jotain samaa kuin KonMarissa, kun nehän on kuitenkin asioita jotka kaikki on aina tienneet.

Sehön juuri harmittaa etten laittanut itsestäänselvyyksiä kansiin

Vierailija
11/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten enemmistö nauttii kun saa toteuttaa arkielämän perustaitoja kaupallisen hurahtamisen muodossa.

Miksi sitten naistenlehdissä ym. suositellaan sellaista arkielämän perustaitojen vastaista systeemiä, että siivoaa liiat tavarat pois kaappi kerrallaan? Kaikkihan jo kotikasvatuksensa perusteella tietää ettei tuo toimi.

Vierailija
12/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No häh, kai maailmassa itsestäänselvyyksiä piisaa! Ei kai ne kaikki yhteen KonMari-kirjaan mahdu. Otat nyt vain itseäsi niskasta kiinni ja rykäiset sen kirjan kustantajalle! Aloita vaikka siitä itsestäänselvyydestä, ettei kannata ostaa kirjoja, joitten sisältö on pelkkiä itsestäänselvyyksiä; se voisikin olla sinun kirjasi kantava idea.

Vierailija
13/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No häh, kai maailmassa itsestäänselvyyksiä piisaa! Ei kai ne kaikki yhteen KonMari-kirjaan mahdu. Otat nyt vain itseäsi niskasta kiinni ja rykäiset sen kirjan kustantajalle! Aloita vaikka siitä itsestäänselvyydestä, ettei kannata ostaa kirjoja, joitten sisältö on pelkkiä itsestäänselvyyksiä; se voisikin olla sinun kirjasi kantava idea.

näin on. Oot hyvä tyyppi ♡kaikkea hyvää sulle.

Vierailija
14/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten naistenlehdissä ym. suositellaan sellaista arkielämän perustaitojen vastaista systeemiä, että siivoaa liiat tavarat pois kaappi kerrallaan? Kaikkihan jo kotikasvatuksensa perusteella tietää ettei tuo toimi.

Kirjassa neuvotaan siivoamaan tavaralajit kerrallaan ei kaappia. Eli keräät kaikki kirjat samaan paikkaan ja "siivoat" tarpeettomat pois.

Vierailija
15/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Miksi epäilet, ettei ap olisi sitä lukenut? Sehän ON itsestäänselvyyksiä (yhdistettynä pakkoneuroottisiin järjestelyvinkkeihin. )

Vierailija
16/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kylä koskaan tuollaista naistenlehdistä lukenut.

Vierailija
17/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No, olen kai sitten uusavuton kun en ollut keksinyt kaikkia näppäriä niksejä itse. Suorastaan idiootti kun en ollut pakannut pussilakanoita tyynyliinojen sisään ja järjestin vaatekaapin vaatteet epäkäytännöllisesti pinoihin kuten kotonakin tehtiin. En aikanaan osannut itse päätellä, että mikron voi siivota sitruunalla, vaan sekin piti lukea jostain niksioppaasta ja en omin avuin tajunnut myöskään laittaa ikkunanpesuveteen etikkaa. Hitto, olen oppinut vaikka mitä itsestäänselvyyksiä muilta ihmisiltä, kirjoista ja netistä. Ruokaakaan en osaa itse ideoida vaan pitää lukea muiden keksimiä reseptejä.

Tai sitten idiootteja ovat ne, jotka eivät ikinä halua oppia uutta. En usko, että kukaan on saanut kaikkia maailman niksejä ja kikkakolmosia tietoonsa heti synnyttyään tai älynnyt jokaikistä asiaa itseksensä.

Vierailija
18/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n logiikalla samaa voisi sanoa ihan mistä tahansa oppaasta, keittokirjoista alkaen. Että urpot ei osaa ite yhdistellä raaka-aineita lololol

Vierailija
19/186 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kummallista, miten kaikki yksinkertaisimmatkin itsestäänselvyydet ovat ihmisille niin vaikeita: kohtele muita niin kuin haluat että itseäsikin kohdellaan, älä syö enempää kun kulutat, ellet halua lihoa jne. Ilmeisesti kaikki haluavat tulla kohdelluksi huonoksi ja olevan ylipainoisia....vai miksi niin suuri osa on?

Vierailija
20/186 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Miksi epäilet, ettei ap olisi sitä lukenut? Sehän ON itsestäänselvyyksiä (yhdistettynä pakkoneuroottisiin järjestelyvinkkeihin. )

Ap on sitten hyvä ja sanoo yhdenkin itsestäänselvyyden kirjasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi