Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tee lapsia / enempää lapsia, vaikka siihen olisi mahdollisuus?

Vierailija
20.10.2016 |

Usein valitetaan, että suomalaisten määrä vähenee eikä jatkossa riitä veronmaksajia kattamaan vanhentuvan väestön kuluja. Asiaan on ehdotettu ratkaisuksi mm. maahanmuuton lisäämistä.

Mikä sinun kohdallasi on este lapsien hankkimiselle, jos sille ei ole ns. teknisiä esteitä, kuten miehen puute tai hedelmättömyys?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksi on täydellinen lapsiluku meille. Elämä on helpompaa ja stressittömänpää näin. Myös rahallisesti. Sitä paitsi raskaana oleminen, synnyttäminen ja vauva-aika on ihan perseestä.

Vierailija
62/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuukausipalkka on 1300 euroa. Ja koko ajan työpaikalla pyörii yt:t.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun kohdallasi on este lapsien hankkimiselle, jos sille ei ole ns. teknisiä esteitä, kuten miehen puute tai hedelmättömyys?

En pidä lapsista, siksi en hanki niitä itse.

Mutta minusta olisi hyvä, että ne, jotka lapsista pitävät, pystyisivät niitä tekemään juuri niin paljon kuin haluavat. Mielelläni maksan veroja, jotta saadaan järjestettyä vanhempainvapaat ja päiväkodit ja peruskoulut ja neuvolat ja lapsilisät sun muut sellaiset. Minusta olisi ihan kätevä sellainen työnjako, että minä teen töitä ja joku muu tekee lapsia, pannaan kulut tasan ja sitten ne lapset vartuttuaan ehkä minuakin hoitavat sitten joskus kun olen vanha. 

Ja ärsyttää keskustelut, joissa annetaan neuvoja että köyhien ei pitäisi hankkia lapsia, tai että pitää järjestää taloutensa tarpeeksi turvalliseksi ennen kuin niitä tekee. Suomalaisista vähemmistö on siinä asemassa, että oma talous on niin vakaa että voi varmuudella sanoa ettei millekään sosiaaliluukulle lähdetä omien lasten elatusta hakemaan.

Vierailija
64/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekeminen on itsekästä ja epäekologista. Maailma hukkuu paskaan jo olemassa olevista ihmisistä.t

Vierailija
65/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks. Enempään ei ole varaa, eikä aikaa. Ja työelämä/päiväkoti/koulu on stressaavaa lasten kanssa.

Vierailija
66/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei ole miestä, tosin tämähän ei ole mikään todellinen este

- En halua miestä enkä tiedä miten osaisin kasvattaa lasta miehen kanssa, kun olen ollut jo pitkään totaali-yh. Toisaalta en halua tehdä myöskään isätöntä lasta.

- Raskausaika ja synnytyksestä toipuminen oli rankkaa, enkä haluaisi riskeerata hypoteettista parisuhdetta sillä etten pysty esim harrastamaan seksiä moneen kuukauteen

- Kotona oleminen sai minut masentumaan, nautin elämästäni enemmän kun saan opiskella ja käydä töissä, toisaalta en haluaisi laittaa ihan pientä lasta hoitoonkaan

- Pidän rauhallisesta tunnelmasta kotona ja se on näin yhden lapsen kanssa vielä suht mahdollista, en jaksa hälinää

- Yhteen lapseen voi panostaa rahallisesti paremmin, esim harrastuksiin

- Mulla ei ole vakkarityötä koska olen päätoiminen opiskelija ja teen vain määräaikaista osa-aikatyötä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi