Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tee lapsia / enempää lapsia, vaikka siihen olisi mahdollisuus?

Vierailija
20.10.2016 |

Usein valitetaan, että suomalaisten määrä vähenee eikä jatkossa riitä veronmaksajia kattamaan vanhentuvan väestön kuluja. Asiaan on ehdotettu ratkaisuksi mm. maahanmuuton lisäämistä.

Mikä sinun kohdallasi on este lapsien hankkimiselle, jos sille ei ole ns. teknisiä esteitä, kuten miehen puute tai hedelmättömyys?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia. Tarvitsen omaa aikaa enkä pystyisi olemaan koko ajan vastuussa jostain toisesta henkilöstä.

Vierailija
42/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän ensi kuussa 51 vuotta. Tosin en ole halunnut lapsia tätä ennenkään, joten en ole niitä tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia.

Jos haluaisinkin, haluaisin vain yhden.

Tiedostan kuinka paljon rahaa ja aikaa lasten kasvatus vaatii. Ja nykyaika on muuttunut somen ja kaiken muun myötä sellaiseksi, että ihan pelottaa kuinka mahdollisesti hyvästä kasvatuksesta huolimatta lapsesta voisi koskaan saada täysipäistä.

Lisäksi arvostan omaa aikaani ja elämääni niin paljon, etten koskaan vaihtaisi tätä varsinkaan monilapsisen perheen perhe-elämään valvomisineen ja itkuineen. En vain halua vapaaehtoisesti kuormittaa omaa elämääni liikaa, joten en hanki lapsia, ja jos hankinkin niin vain yhden jos se on ylipäätään mahdollista. Toki lapset voivat elämää rikastuttaa, mutta kyllä ne tuovat mukanaan myös paljon väsymystä, rahanmenoa ja huolta.

Vierailija
44/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ollessa pienempi ja sisarusaiheen ajankohtaisempi, ajattelin että pieni lapseni tarvitsee äitiä eikä sängynpohjalla makaavaa, oksentavaa sairastelijaa. Tai toinen keskosvauva.... millä mä hoitaisin kodin, esikoisen ja juoksisin kk tolkulla keskolassa.

Lisäksi kun tämä eka saatiin kotiin, mies totesi ettei ikinä enää, oli pelännyt mun hengen puolesta.

Kyllä ne jälkitarkastuksessa väitti ettei raskausmyrkytys yleensä uusiudu, en halunnut ottaa riskiä.

Vierailija
45/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein valitetaan, että suomalaisten määrä vähenee eikä jatkossa riitä veronmaksajia kattamaan vanhentuvan väestön kuluja. Asiaan on ehdotettu ratkaisuksi mm. maahanmuuton lisäämistä.

Mikä sinun kohdallasi on este lapsien hankkimiselle, jos sille ei ole ns. teknisiä esteitä, kuten miehen puute tai hedelmättömyys?

Voihan pyhä kvartaalitalous. Miksi sinua kiinnostaa?

Vierailija
46/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mamma jakaa taas miinuksia kun kaikki ei rakastakaan pikku eemeli-meiramia.

47/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis on ok, että ei halua, mutta aloittajan kysymys kuuluikin, että MIKSI et halua tehdä lisää lapsia.

Miksi sinä et halua perustaa kynsistudiota?

Vierailija
48/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tässä jo yritettykkin mutta kun ei vaan lasta kuulu

Vierailija
49/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi olisi kiva mutta loppuu niin rahat kuin tila asunnostakin. Plus nyt kun hallitus meinaa kiristää lapsiperheiden elämää entisestään (pian kait lapset on vietävä suoraan synnäriltä hoitoon ja äidit töihin) niin en näe järkeä kolmannessa lapsessa.

Vierailija
50/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat. Ne tuppaa peritymään niin en halua lapselle kurjaa elämää ja kun katsoo tätä maailman tilaa niin ei voi kun ihmetellä kuka tänne lapsia haluaa tehdä

Vierailija
51/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 50 v. Raskauden riskit ovat entistä suuremmat.

Vierailija
52/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta, tyttö ja poika. Mies on pienipalkkainen mutta vakityössä, itse en ole äitiysvapaan jälkeen saanut töitä. Meillä on talovelkaa 150k ja makuuhuoneita lapsimäärään nähden juuri sopivasti. Tokihan sitä saattaa vielä vauvakuume iskeä mutta tällä hetkellä tuntuu että perhe on hyvässä tasapainossa.

Vierailija
53/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta 6v ja 2v, poika ja tyttö. Mies on ja molemmilla vakinainen työ. Rahatilanne ok, koti tilava ja terveyskin varmaan sellainen, että vaikeuksitta lapsen voisi tehdä.

Mutta en halua. Minulla ei ollut koskaan mikään pakonomainen tarve tulla äidiksi. Ja nyt minulla on kaksi lasta ja jopa kumpaakin sorttia. Kaiken lisäksi lapseni ovat terveet (läheisille syntynyt ADHD, vammaisia jne), joten en ala tuuriani kokeilemaan. Arki rullaa mukavasti tällä kokoonpanolla. Jaksaa töissä ja kotona.

Mukavuuden halu, se että kroppa edelleen kahden jälkeen tikissä ja puhdas maalaisjärki pitävät huolen, että kolmatta ei tule.

Vierailija
54/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme on aika hyvä määrä, enempää en enää jaksaisi.

Vierailija
55/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme on aika hyvä määrä, enempää en enää jaksaisi.

Ja tällä lapsimäärällähän me laskennallisesti jo kasvatetaan väestöä.

Vierailija
56/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis on ok, että ei halua, mutta aloittajan kysymys kuuluikin, että MIKSI et halua tehdä lisää lapsia.

Miksi sinä et halua perustaa kynsistudiota?

Koska minulla ei ole varaa perustaa kynsistudiota, ei olisi varaa palkata sinne työntekijöitä ja koska en ole kiinnostunut kysistä. 

Vierailija
57/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on 90% liikaa ihmisiä. Näyttää myös että Suomessa on liikaa ihmisiä kun ei löydy töitä todella suurelle joukolle. Tulevaisuudessa työpaikkojen määrä vähenee entisestään, joten väestömäärän pitäisi kääntyä laskuun, ei pysyä ennallaan tai kasvaa. Parasta olisi kun fiksut ihmiset lisääntyisivät eniten, Suomi saisi innovatiivisia ja älykkäitä ihmisiä, jotka pystyisivät nostamaan Suomen vientiä uusien yritysten ja keksintöjen kautta. Valitettavasti köyhät ja tyhmät lisääntyvät kuin jänikset ja älykkäät ihmiset entistä harvemmin.

Ja sitten itse asiaan. Itse haluaisin ehkä 1-2 lasta. Vielä ei tunnu kuitenkaan ajankohtaiselta.

N30

Vierailija
58/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi varmaan enemmän lapsia ellei kaikilla lapsillamme olisi ollut pitläaikaissairauksia. Sairaudet ovat työllistäneet niin paljon ja kaikilla lapsilla edelleen vähintään 1 pitkäaikaissairaus joten ei olla uskallettu. Jos olisi varmuudella saatu terve lapsi niin sitten olisi varmaan tehty vielä neljäs ja ehkä viideskin. Mutta ei tällä todennäköisyydellä...

Vierailija
59/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, miksi olet tehnyt lapsia?

Vierailija
60/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa hoitaa enää vauvaa, enkä varsinkaan palata raskaaseen vuorotyöhön vauvan ollessa vasta 1-vuotias kun hallitus nyt pääsee vauhtiin ja poistaa hoitovapaan. Lisäksi tulevat leikkaukset tukiin huolettavat, en halua köyhyyteen lapsen vuoksi. Minä jään yhden lapsen äidiksi, ikää on jo 36 että aikaa ei ole enää odotella josko seuraavalla hallituskaudella asiat muuttuisi takaisin parempaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan