Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkko pois koulujen toiminnasta!

Vierailija
18.10.2016 |

Olen vahvasti sitä mieltä, että uskonnontuntien ullopuolella uskontoa ei kenenkään tarvitse harjoittaa. Uskonnottomien ja muiden kuin ev.lutien ei pitäisi joutua eristetyksi juhlien ajaksi muista. Olen myös havainnot, miten esimiesten ja rehtorien uskonnollinen vakaumus vaikuttaa rekrytointeihin ja koulun käytäntöihin pahimmillaan täyson syrjivällä ja ihmisarvoa halveksivalla tavalla. Näihin aikoihin pitäisi jokaisella olla oikeus olla tunnustamatta mitään vakaumustaan pakollisen oppivelvollisuuskoulun yhteydessä. Kyse on sekä oppilaiden että opettajien oikeudesta kaikille soveltuviin tapahtumiin ja juhliin koulussa. Kyse ei ole virsien laulamisesta vaan koko koulun toiminnan liittämisestä automaattisesti koulun toimintaan! Kuinka moni ihminen muilla työpaikoilla pakotetaan kirkkoon ja harjoittamaan uskontoa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kirkko pois päiväkodeista. Ollaan niin moneen kertaan sanottu että emme ole uskovaisia joten lapsi ei osallistu mihinkään uskonnolliseen. Juu, ei todellakaan uskota. Kirkkokäynneistä ei ilmoitella etukäteen ja sitten kun jälkikäteen sanon että seuraavalla kerralla lapsi jää noilta reissuilta pois, aletaan ulista ettei ole resursseja siihen. Pitääkö tässä itse ruveta saikuttamaan että voi olla kotona lapsen kanssa jotta uskonvapaus toteutuu?

Vierailija
2/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku, joka ei tiedä mistään mitään ja silti aloittaa ketjun.

Ensinnäkään uskontotunneilla ei harjoiteta uskontoa. Toiseksi kirkkoon kuulumattomat ovat poissa hartaushetkistä, eivät itse juhlasta. Pitäisikö niiden kymmenen kirkkoon kuulumattoman istua siellä juhlasalissa ja 390 kirkkoon kuuluvan ahtautua yhteen luokkaan hartaushetkeen?

Esimerkiksi hoitoalalla hoitajat voi kauhistus joutuvat kuuntelemaan uskonnollista puhetta tuodessaan asiakkaita hartaushetkiin tai laulutilaisuuksiin, joita sairaaloissa, vanhainkodeissa tai hoitolaitoksissa pidetään.

Osta korvatulpat, jos ahdistaa.

Ne hartaushetket voi järjestää kokonaan kouluajan ulkopuolella, jos on pakko olla hartaushetkiä. Ei niitä ainakaan koulun juhlissa tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on täysin oikeassa!

Terv. opettaja

Vierailija
4/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja valtio täysin erillisiksi toisistaan, uskonto pois kouluista ja elämänkatsomustietoa kaikille. Halukkaat voivat maksaa kirkollisveroa ja käydä raamattupiireissään tai jumalanpalveluksissaan, mutta yritysten maksama yhteisövero pois kirkolta, ja jatkossa se allikoitaisiin mm. uskonnottomiin lasten päiväkerhoihin ja hautausmaihin. Kirkosta eroaminen sallituksi lapsen omalla päätöksellä ilman ikärajaa, nykyinen 18 vuoden raja on täysin järjetön.

Vierailija
5/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ja valtio täysin erillisiksi toisistaan, uskonto pois kouluista ja elämänkatsomustietoa kaikille. Halukkaat voivat maksaa kirkollisveroa ja käydä raamattupiireissään tai jumalanpalveluksissaan, mutta yritysten maksama yhteisövero pois kirkolta, ja jatkossa se allikoitaisiin mm. uskonnottomiin lasten päiväkerhoihin ja hautausmaihin. Kirkosta eroaminen sallituksi lapsen omalla päätöksellä ilman ikärajaa, nykyinen 18 vuoden raja on täysin järjetön.

Juuri näin. Lisäksi jos lasten liittäminen kirkkoon sallitaan, pitää sallia myös lapsen liittäminen puolueen jäseneksi.

Vierailija
6/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset eivät maksaa enää yhteisöveroa.

Vierailija
7/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto ja tai mikään muukaan ihmisten harhainen taikausko ei kuulu mihinkään julkiseen laitokseen ja sillä sipuli. Sitä tarkoittaa valtion ja kirkon ero, joka vastoin EU:n suosituksia on Suomessa jäänyt osin toteutumatta ja tämä virhe olisi pikimmiten korjattava. Abrahamilaiset uskonnot ovat syöpäkasvain, joka tulee leikata irti ennen kuin se leviää ja aiheuttaa älyllisen kuoleman.

Vierailija
8/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä. Maallistuminen on aiheuttanut valtavan moraalisen rappion jota niitetään itsekkyytenä, kerskailuna, valheina, ahneutena, välinpitämättömyytenä jne jne.

Vierailija
9/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kirkko pois päiväkodeista. Ollaan niin moneen kertaan sanottu että emme ole uskovaisia joten lapsi ei osallistu mihinkään uskonnolliseen. Juu, ei todellakaan uskota. Kirkkokäynneistä ei ilmoitella etukäteen ja sitten kun jälkikäteen sanon että seuraavalla kerralla lapsi jää noilta reissuilta pois, aletaan ulista ettei ole resursseja siihen. Pitääkö tässä itse ruveta saikuttamaan että voi olla kotona lapsen kanssa jotta uskonvapaus toteutuu?

Onko se uskonvapautta, että kiellät lapseltasi mahdollisuuden tutustua uskontoihin?  Me olemme ateistiperhe, mutta mua ei yhtään haittaa vaikka lasta viedään kirkkoon. Ei haitannut minun vanhempianikaan, että kouluaikoinani käytiin tutustumassa eri uskonnollisiin yhteisöihin, niin kristittyihin, kuin muihinkin. Tutustuminen niin islamiin, juutalaisuuteen, ortodoksisuuteen, adventisteihin, mormoneihin, hindulaisiin ja moniin moniin muihin vain vahvisti omaa ateismiani naturalismin suuntaan.

Vierailija
10/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä anti-uskontovouhotus on aikamme syöpä. Tulevaisuus tulee näyttämään miten paljon heikompi yhteiskuntamme on esim islamin edessä kun meillä ei enää ole peruskristillistä arvomaailmaa opetettuna!

Oma kulttuuriperimä on rikkaus ja vahvuus! Pidetään kiinni siitä!

Vierailija
11/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se uskonvapautta, että kiellät lapseltasi mahdollisuuden tutustua uskontoihin?  Me olemme ateistiperhe, mutta mua ei yhtään haittaa vaikka lasta viedään kirkkoon. Ei haitannut minun vanhempianikaan, että kouluaikoinani käytiin tutustumassa eri uskonnollisiin yhteisöihin, niin kristittyihin, kuin muihinkin. Tutustuminen niin islamiin, juutalaisuuteen, ortodoksisuuteen, adventisteihin, mormoneihin, hindulaisiin ja moniin moniin muihin vain vahvisti omaa ateismiani naturalismin suuntaan.

Me teemme tuon ihan omalla ajallamme ja omilla ehdoillamme. Päiväkoti ei tässä kohtaa kunnioita yhtään meidän oikeutta valita.

Vierailija
12/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me teemme tuon ihan omalla ajallamme ja omilla ehdoillamme. Päiväkoti ei tässä kohtaa kunnioita yhtään meidän oikeutta valita.

Ja lisään vielä etteivät he päiväkodissa käy tutustumassa mihinkään vaan kirkossa käynti on aina jumalanpalvelus ihan luterilaisessa kirkossa.

Vierailija
13/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulujuhlaan voi osallistua ihan hyvin, se ei ole uskonnollinen juhla lainkaan.

Monessa uskonnossa kyllä on enkeleitä ja jeesus kristuskin on,  joka islamissa hän on.

Uskontotunteja pitää olla, ja niissä pitää opettaa eri uskontoja, niiden tapoja ja käytäntöjä jne. Koska jos halutaan suvaita, niin pitää olla tieto myös siitä, mitä hyvää ja mitä pahaa myös ne eri uskonnot sisältää.

Joulujuhla voi olla joulukuun juhla. Jos joku pilallastuu joulu sanasta, niin sitten sopii olla vaikka koomassa koko JOULUkuun mun puolesta.

Vierailija
14/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Etenkin kaikki muslimivouhotus pitää saada kuriin. Huivit kiellettävä ja islamin opetus. Samoin kaikki asiaan liittyvät syömishäiriöt kouluissa jne.

Vierailija
15/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä etteivät he päiväkodissa käy tutustumassa mihinkään vaan kirkossa käynti on aina jumalanpalvelus ihan luterilaisessa kirkossa.

Eli juurikin sitä tutustumista. Ei siellä raamatulla päähän lyödä. Jos teillä on kotona opetukset kunnossa, ei muutama jumalanpalvelus lastanne uskovaiseksi tee. Ja mitä sitten jos tekee? Mitenkäs oli se uskonnonvapaus?

Vierailija
16/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vahvasti sitä mieltä, että uskonnontuntien ullopuolella uskontoa ei kenenkään tarvitse harjoittaa. Uskonnottomien ja muiden kuin ev.lutien ei pitäisi joutua eristetyksi juhlien ajaksi muista. Olen myös havainnot, miten esimiesten ja rehtorien uskonnollinen vakaumus vaikuttaa rekrytointeihin ja koulun käytäntöihin pahimmillaan täyson syrjivällä ja ihmisarvoa halveksivalla tavalla. Näihin aikoihin pitäisi jokaisella olla oikeus olla tunnustamatta mitään vakaumustaan pakollisen oppivelvollisuuskoulun yhteydessä. Kyse on sekä oppilaiden että opettajien oikeudesta kaikille soveltuviin tapahtumiin ja juhliin koulussa. Kyse ei ole virsien laulamisesta vaan koko koulun toiminnan liittämisestä automaattisesti koulun toimintaan! Kuinka moni ihminen muilla työpaikoilla pakotetaan kirkkoon ja harjoittamaan uskontoa?

Uskonnottomat joutuvat juhlien ajan eristetyksi? Ihan totta "joutuvat"?

Vierailija
17/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juurikin sitä tutustumista. Ei siellä raamatulla päähän lyödä. Jos teillä on kotona opetukset kunnossa, ei muutama jumalanpalvelus lastanne uskovaiseksi tee. Ja mitä sitten jos tekee? Mitenkäs oli se uskonnonvapaus?

Se on periaatekysymys. Jos olemme pyytäneet, ettei lapsi osallistu uskonnolliseen toimintaan, miksi sitä on mahdoton kunnioittaa?

Tutustumiseksi tuotakin voi sanoa tasan siinä kohtaan kun käydään katsomassa muidenkin uskontojen rituaaleja/jumalanpalveluksia.

Vierailija
18/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko valita, mielummin tutustuminen ev. lut seurakuntaan kuin säännöt ja kiellot mitä saa ja miten ei saa käyttäytyä, pukeutua, sanoa, ilveillä, jne. kun kyseessä on muslimi.

Vierailija
19/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on ev. lut uskonnossa noin paljon, että haluat sen kieltää, se on kuitenkin vahvasti suomalaisessa perinteessä mukana aika monessakin, miksi et voi olla avoimin mielin asiasta? Ei uskonnon opetus tapa ketään, ehkä sivistää  voisi sen sijaan?

Vierailija
20/37 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että esim. joulu on voimakkaasti läsnä suomalaisilla työpaikoilla vaikka kirkkoon ei pakotetakaan. Meillä ainakin työnantaja antaa joululahjankin kädestä pitäen, kaikille. En muuten ole nähnyt kenenkään kieltäytyvän, vielä. Miksiköhän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi