Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä tavallisella kansalaisella on varaa maksaa 50 000 autosta?

Vierailija
18.10.2016 |

Itse en tunne ketään, mutta toistuvasti näkee kalliita autoja. Onko normaalipalkalla mahdollista muka niin kalliiseen autoon?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 4 vuoden välein vaihtaa, hyvin huollattaa ja suosii premium-merkkejä, saa vanhasta sen verran vaihdossa, että uusi 50 000 euron hintainen auto irtoaa noin 25 000 eurolla. Kahden maksajan perheessä hinta ei mitään NHL-staran tuloja vaadi.

Ei se tosiaan kummoisia tuloja vaadi jos auton arvottaa riittävän korkealle. Toistaalta jos alkaa laskeskella pidemmän aikavälin kuluja, niin huomaa että tuon hintaisista autoista puhuttaessa tulee vuosien varrella maksaneeksi stadilaisen keskustakaksion verran pelkästä uuden auton tuoksusta verrattuna siihen että ostaisi sen kiesinsä esim 3v vanhana.

Vierailija
42/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän paljon ihmisiä, jotka tunkevat rahansa autoon, johon ei kaiken järjen mukaan olisi varaa.

Elämä on valintoja, jotkut haluavat panostaa autoon, vaikka se on maailman huonoin sijoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just harkinnassa reilu 50 000e menopeli. Mies tienaa bruttona 4500e ja minä 4100e eli keskituloisia ollaan. Saatiin juuri asuntolaina maksettua ja asumiseen menee nyt vain 400e/kk, joten ajateltiin seuraavaksi satsata autoon. Normaalista arjesta selvitään aika pienin menoin, joten rahaa jää reilusti yli. Säästöjä meillä on tosin jo ihan mukavasti, joten lainaa tuskin otetaan.

Vierailija
45/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaton auto 75 000. Ja ihan keskipalkkainen yh äiti. Oma asunto on myös, en kyllä ymmärrä miks joku ottaa velkaa autoon.

Itse otin velkaa autoon, koska liike tarjosi niin halvan rahoituksen, että se 60 000e tuottaa paremmin sijoitettuna kuin mitä velan kulut ovat. En ymmärrä miksi joku pitää käteisellä maksamista niin suuressa arvossa, että on sen vuoksi valmis maksamaan ylimääräistä.

Vierailija
46/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole meilläkään varaa tuollaisia autoja hankkia, vanhalla vm. 2008 Toyotalla ajellaan. Meidän perheen bruttotulot 8800€/kk josta jää käteen 4000€/kk. Ei tuolla paljon autolainoja lyhennellä jos asuntovelat on niskassa. Tuskin edes lainaa saataisiin.

Vierailija
47/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, mitä te teette työksenne jotka tienaatte yli 4000 e/kk?

Vierailija
48/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus-koodareita ollaan molemmat. Ei taida it-alalla olla edes iso palkka tuo 4000.

Vierailija
49/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on yli 50000 e maksanut auto.  Käteisellä ostettiin. Mies halusi kyseisen auton. Itse en juurikaan autoista välitä. Asunto on jo maksettu, joten nyt voi panostaa autoon.

Vierailija
50/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaton auto 75 000. Ja ihan keskipalkkainen yh äiti. Oma asunto on myös, en kyllä ymmärrä miks joku ottaa velkaa autoon.

Taitava paskanpuhuja porvoosta 😁

Vierailija
51/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin koodari. Palkka n. 5000 e/kk. 

Vierailija
52/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän viimeisin auto maksoi 50 tuhatta eikä ollut edes uusi. Ollaan jo päälle 50-vuotiaita ja halutaan vähän hemmotella itseämme.

Kuulostaa kivalta. Mutta millä rahoilla te sen maksatte?

Mielikuvitusrahalla.

Vierailija
53/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole meilläkään varaa tuollaisia autoja hankkia, vanhalla vm. 2008 Toyotalla ajellaan. Meidän perheen bruttotulot 8800€/kk josta jää käteen 4000€/kk. Ei tuolla paljon autolainoja lyhennellä jos asuntovelat on niskassa. Tuskin edes lainaa saataisiin.

Melkoiset verot teillä jos noin vähän jää käteen.

Vierailija
54/88 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
55/88 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 60 000 euron katumaasturi. Tarvitsin vetoauton, kun on tuo hevonen, jota pitää aina välillä kuskata. Olen ammatiltani luokanopettaja, eli ihan tavallinen tallaaja.

Tällä tosin on hintansa, en matkusta, en mökkeile, en veneile, en tee lapsia yms.

Vierailija
56/88 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 60 000 euron katumaasturi. Tarvitsin vetoauton, kun on tuo hevonen, jota pitää aina välillä kuskata. Olen ammatiltani luokanopettaja, eli ihan tavallinen tallaaja.

Tällä tosin on hintansa, en matkusta, en mökkeile, en veneile, en tee lapsia yms.

Hyvä!

Vierailija
57/88 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te koodarit oikein kehitätte joilla liksa +4k? Intialaiset tekevät halvemmalla.

Vierailija
58/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko työsuhdeautona, jolloin tuon hintaluokan auto on palkasta n. 900 euroa pois, mikäli täysietu, oisko n. 700 euroa käyttöedulla.

Tai yksityisleasingina joka on myös erinomainen keino, mutta suomalaiset eivät juurikaan käytä. Eikä ole erityisen kallis.

Tai sitten ostamalla.

Minulle tärkeää on auton turvallisuus ja hyvät varusteet. Ajan paljon.

Vierailija
59/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT mutta kun keskiarvo palkka on siinä 3300 ja mediaanikin taitaa hipoa jo 3K niin täytyy olla useitakin ammatteja joista sen 4000 kuussa repii kokoon. Se, että käyttääkö rahat autoon, mökkiin vai juo kurkusta alas on arvovalinta.

Vierailija
60/88 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan miehen kanssa molemmat diplomi-insinöörejä. Minä olen kehityspäällikkö vientiteollisuudessa ja mies myyntipäällikkönä it-alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän